pietsky Geplaatst 7 Mei, 2019 Geplaatst 7 Mei, 2019 Update Navigatie software voor Generatie 1, 2019. Volgens sommige sites is er een update voor de Generatie 1, Navigatie. Software zou de code hebben 2018220 hebben. Ik heb de genoemde software gedownload, maar nog niet kunnen testen. Zo gauw ik nieuws heb over genoemde software laat ik het weten hier. Quote
PeterSelie Geplaatst 8 Mei, 2019 Geplaatst 8 Mei, 2019 Op 7-5-2019 om 19:47, pietsky zei: Update Navigatie software voor Generatie 1, 2019. Volgens sommige sites is er een update voor de Generatie 1, Navigatie. Software zou de code hebben 2018220 hebben. Ik heb de genoemde software gedownload, maar nog niet kunnen testen. Zo gauw ik nieuws heb over genoemde software laat ik het weten hier. Kan je de link plaatsen aub? Quote
Herman50 Geplaatst 10 Mei, 2019 Geplaatst 10 Mei, 2019 Kaartupdate is dramatisch slecht. Wijzigingen van wegen c.q. nieuwe wegen worden 18 maanden na wijziging nog niet weergegeven in de meest recente kaart update. Kan ik een andere kaart van b.v. Open-source Maps uploaden in mij systeem? Quote
JeroenV Geplaatst 28 Mei, 2019 Geplaatst 28 Mei, 2019 Gisteren weer een fout in de navi: ik rij op de n279 vanuit Den Bosch en moest naar Mill. Hoe stuurde de navi me: Wat is veel logischer, korter en sneller: En nee, op de snelweg stond geen file. Quote
Moo Geplaatst 28 Mei, 2019 Geplaatst 28 Mei, 2019 On 5/7/2019 at 7:47 PM, pietsky said: Update Navigatie software voor Generatie 1, 2019. Volgens sommige sites is er een update voor de Generatie 1, Navigatie. Software zou de code hebben 2018220 hebben. Ik heb de genoemde software gedownload, maar nog niet kunnen testen. Zo gauw ik nieuws heb over genoemde software laat ik het weten hier. Let op dat je voor de Niro Gen5 moet hebben. Quote
bert111bel Geplaatst 13 Juni, 2019 Geplaatst 13 Juni, 2019 Ik heb er een weekje Frankrijk opzitten en blijf met een vraag zitten ..; waar ik moest zijn had geen adres maar een plaats " Lieux - dis " is er iemand die mij kan zeggen hoe ik dit moet ingeven in mijn kia gps , ik zie wel als we ergens langs komen hij wel vermeld " lieux - dis " maar met de beste wil van de wereld krijg ik het er niet geezet !!! Quote
Murcielaygo Geplaatst 13 Juni, 2019 Geplaatst 13 Juni, 2019 "Lieux-dit" is volgens mij Frans voor "gehucht" of iets van die strekking.Ik zou dan proberen te zoeken op wat daarna komt.Bijv. "Ronjou" ipv "Lieux-dit Ronjou".Als ik dit test in Google Maps is mijn suggestie zelfs die van Google... Quote
Specialmade Geplaatst 14 Juni, 2019 Geplaatst 14 Juni, 2019 (aangepast) 16 uur geleden, bert111bel zei: Ik heb er een weekje Frankrijk opzitten en blijf met een vraag zitten ..; waar ik moest zijn had geen adres maar een plaats " Lieux - dis " is er iemand die mij kan zeggen hoe ik dit moet ingeven in mijn kia gps , ik zie wel als we ergens langs komen hij wel vermeld " lieux - dis " maar met de beste wil van de wereld krijg ik het er niet geezet !!! Als ik dit invoer in Google-Maps krijg ik de GPS-coordinaten: (47.9553549, 3.4969538). Zo doe ik het altijd bij een onduidelijk adres. Ik voer eigenlijk altijd de postcode in om te voorkomen dat ik bij een andere plaats met dezelfde naam uitkom. Dit komt met name veelvuldig voor in Duitsland en Frankrijk. Nog een tip voor het gebruik van de Kia Navigatie. Zet deze in Frankrijk op kortste route want bij de instelling snelste route maak je beduidend meer kilometers. 14 Juni, 2019 aangepast door Specialmade Quote
Specialmade Geplaatst 14 Juni, 2019 Geplaatst 14 Juni, 2019 31 minuten geleden, Specialmade zei: Als ik dit invoer in Google-Maps krijg ik de GPS-coordinaten: (47.9553549, 3.4969538). Zo doe ik het altijd bij een onduidelijk adres. Ik voer eigenlijk altijd de postcode in om te voorkomen dat ik bij een andere plaats met dezelfde naam uitkom. Dit komt met name veelvuldig voor in Duitsland en Frankrijk. Nog een tip voor het gebruik van de Kia Navigatie. Zet deze in Frankrijk op kortste route want bij de instelling snelste route maak je beduidend meer kilometers. Dit geldt niet voor de heenreis vanuit Nederland naar Frankrijk of retour maar als je in Frankrijk bent en daar rond rijdt. Quote
gjcvro Geplaatst 16 Juni, 2019 Geplaatst 16 Juni, 2019 Op 14-6-2019 om 10:44, henk smit zei: twee juli moet mijn lease niro voor een 30.000 km beurt. Dan wort de navigatie tomtom weer update. in het begin was het wennen maar werk perfect. op mijn rond rijzen kom je nog al eens rotondes tegen die er vleide jaar niet waren. .. Was het maar een tomtom, dan was het waarschijnlijk een goed systeem geweest. De navigatie gebrokt de services van tomtom, maar is een ander systeem. 2 Quote
dropje Geplaatst 17 Juni, 2019 Geplaatst 17 Juni, 2019 21 uur geleden, gjcvro zei: Was het maar een tomtom, dan was het waarschijnlijk een goed systeem geweest. De navigatie gebrokt de services van tomtom, maar is een ander systeem. Mwoh, wij hadden tot een half jaar geleden ook Tomtom, maar die was ook niet feilloos hoor... Quote
Broekie Geplaatst 17 Juni, 2019 Geplaatst 17 Juni, 2019 1 uur geleden, dropje zei: Mwoh, wij hadden tot een half jaar geleden ook Tomtom, maar die was ook niet feilloos hoor... Klopt, maar wat ik persoonlijk erg fijn vond aan de TomTom was dat hij aangaf wanneer je een opstopping kunt verwachten en hoe lang deze duurt. Daar staat tegenover dat ik voor deze info wel moest betalen. Ook vier keer per jaar een kaartupdate was redelijk goed. Belangrijkste nadeel van de TomTom was dat hij in de bergen, drukke steden, tunnels, etc niet kon bepalen waar je bent. Vooral lastig als je in een drukke stad uit een parkeergarage komt. Dan was het soms best lang wachten tot je signaal had en tot die tijd maar hopen dat je de goede kant opgaat. Ook het zoeken van alternatieve routes was niet echt handig (bijvoorbeeld als je perse door Zwitserland wilt in plaats van Oostenrijk (in verband met vignetten e.d.). Quote
Dudeljo Geplaatst 17 Juni, 2019 Geplaatst 17 Juni, 2019 Klopt, maar wat ik persoonlijk erg fijn vond aan de TomTom was dat hij aangaf wanneer je een opstopping kunt verwachten en hoe lang deze duurt. Daar staat tegenover dat ik voor deze info wel moest betalen. Ook vier keer per jaar een kaartupdate was redelijk goed. Belangrijkste nadeel van de TomTom was dat hij in de bergen, drukke steden, tunnels, etc niet kon bepalen waar je bent. Vooral lastig als je in een drukke stad uit een parkeergarage komt. Dan was het soms best lang wachten tot je signaal had en tot die tijd maar hopen dat je de goede kant opgaat. Ook het zoeken van alternatieve routes was niet echt handig (bijvoorbeeld als je perse door Zwitserland wilt in plaats van Oostenrijk (in verband met vignetten e.d.).Als TomTom fan deel ik voor een klein deel jou mening.In bergachtig gebied is de ontvangst niet altijd optimaal, maar dan heb je ook geen GSM ontvangst, net als bij het uitrijden van een parkeergarage kan dit voorkomen. Met de ingebouwde sim kaart en GSM ontvangst komt de live-service meestal wel goed binnen.In de meeste tunnels is tegenwoordig wel GSM ontvangst en zijn er geen problemen.M.b.t. de alternatieve routes kun je instellen via welke route je wil rijden.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
Broekie Geplaatst 17 Juni, 2019 Geplaatst 17 Juni, 2019 28 minuten geleden, Dudeljo zei: Als TomTom fan deel ik voor een klein deel jou mening. In bergachtig gebied is de ontvangst niet altijd optimaal, maar dan heb je ook geen GSM ontvangst, net als bij het uitrijden van een parkeergarage kan dit voorkomen. Met de ingebouwde sim kaart en GSM ontvangst komt de live-service meestal wel goed binnen. In de meeste tunnels is tegenwoordig wel GSM ontvangst en zijn er geen problemen.M.b.t. de alternatieve routes kun je instellen via welke route je wil rijden. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Mijn voorkeur is overigens ook absoluut de TomTom. Mijn ervaring is wel met een wat oudere TomTom met live services, dus wellicht is het bij nieuwere versies beter gesteld met ontvangst. In tunnels deed mijn oude TomTom het in ieder geval nooit en dat is met name vervelend als je in een tunnel zit, waarin je ook nog een afslag moet nemen. Dan lijkt google maps dat toch beter te doen. Ook qua alternatieve routes, wellicht zijn de nieuwere TomToms hierin beter, maar ik vond het nooit echt handig om alternatieve routes te vinden. Ik zou graag de TomTom app op de telefoon willen hebben, alleen werk dat dan weer niet in combinatie met apple carplay. Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 Juni, 2019 Geplaatst 17 Juni, 2019 De TomTom app werkt sinds kort WEL met CarPlay.Maar volgens de reviews is de user interface nog niet echt geweldig. Quote
Broekie Geplaatst 17 Juni, 2019 Geplaatst 17 Juni, 2019 1 uur terug, Murcielaygo zei: De TomTom app werkt sinds kort WEL met CarPlay. Maar volgens de reviews is de user interface nog niet echt geweldig. Dat is inderdaad sinds kort , de eerste 75km zijn gratis, dus een mooie manier om het eens uit te proberen. Kosten van 2 euro per maand is niet verkeerd, zou het met name tijdens vakanties gebruiken. Quote
Girdi Geplaatst 17 Juni, 2019 Geplaatst 17 Juni, 2019 Ik gebruik vaak de app Waze met CarPlay ,gratis kost alleen wat data! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.