Hen E Geplaatst 17 Maart, 2018 Geplaatst 17 Maart, 2018 Half april verwacht ik mijn Niro met een dure zilverkleurige Mobis trekhaak als het goed is. Ga er direct onderliggen voor de PIN erin gaat. Quote
Hen E Geplaatst 17 Maart, 2018 Geplaatst 17 Maart, 2018 5 minuten geleden zei surfingjohn: De verwachtte nieuwe trekhaak incl. verwijderen oude idem dito, deze kosten worden ook door Kia Nederland vergoed. Ben benieuwd wat deze vaste nieuwe Bosal gaat doen begin april. Quote
Derrek Geplaatst 17 Maart, 2018 Geplaatst 17 Maart, 2018 Voor de klant is het inderdaad een probleem met de dealer en die moet het dan ook voor de klant oplossen. Voor de dealer is het een probleem met de leverancier. Mijn dealer heeft de GDW zwabber trekhaak betrokken bij de importeur. Die heeft dus een inferieur product geleverd en de dealer wil dit probleem dan graag oplossen met KMNL. De klant staat immers juridisch sterk door de wet die de consument beschermd (“conformiteitsvereiste”, artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek). De importeur staat echter sterk t.o.v. e dealer omdat de dealer afhankelijk is van de importeur. Kia Motors Nederland kan immers vanuit hun ivoren toren als reactie de “lastige dealer” het dealerschap opzeggen en dan heeft de dealer een nog groter probleem. Met andere woorden, de dealer zit knel en is hierbij altijd de l.l. Dat blijkt ook wel want de dealers weten niet goed hoe hierop te reageren (zie hierboven). Quote
PeterD Geplaatst 17 Maart, 2018 Geplaatst 17 Maart, 2018 Gisteren is de GDW zwabber-wiebel trekhaak met vaste kogel vervangen door de Mobis met afneembare kogel. Daarvoor heb ik een kleine vergoeding betaald die het prijsverschil niet dekt. Keurig afgehandeld door de dealer. (Ik ben al lang zeer tevreden over dit bedrijf) Als ik het zo zie gaat de afneembare kogel er aan het begin van het caravan seizoen op en tegen de winter er weer af. Ik vind het teveel gedoe om hem er steeds op-en af te zetten. Thuisgekomen zag ik dat de Jaeger aansluit doos er niet opzat. Grmbl, mopper, grom. Ik de dealer bellen. Blijkt dat de aansluiting wegklapbaar is. En iinderdaad, hij was keurig verstopt en makkelijk tevoorschijn te toveren. Quote
Olaf de Niro Geplaatst 17 Maart, 2018 Geplaatst 17 Maart, 2018 3 uur geleden zei PeterD: Gisteren is de GDW zwabber-wiebel trekhaak met vaste kogel vervangen door de Mobis met afneembare kogel. Daarvoor heb ik een kleine vergoeding betaald die het prijsverschil niet dekt. Keurig afgehandeld door de dealer. (Ik ben al lang zeer tevreden over dit bedrijf) Als ik het zo zie gaat de afneembare kogel er aan het begin van het caravan seizoen op en tegen de winter er weer af. Ik vind het teveel gedoe om hem er steeds op-en af te zetten. Thuisgekomen zag ik dat de Jaeger aansluit doos er niet opzat. Grmbl, mopper, grom. Ik de dealer bellen. Blijkt dat de aansluiting wegklapbaar is. En iinderdaad, hij was keurig verstopt en makkelijk tevoorschijn te toveren. Dat met die aansluitdoos had ik ook. Ik zag hem wel zitten maar dacht dat hij niet bereikbaar was omdat er geen uitsparing in het schutbord zat. Wist ook niet dat ie uitklapbaar was! Dealer hield zijn gezicht in de plooi, nederig droop ik weer af . Maar de mobis-trekhaak is top, ik hoefde 0 euro bij te betalen. Het verwijderen en plaatsen van de kogel is 10 seconden werk als je weet hoe het moet, zie ook de uitleg van Derrek hierover. Quote
Hen E Geplaatst 17 Maart, 2018 Geplaatst 17 Maart, 2018 3 uur geleden zei PeterD: Als ik het zo zie gaat de afneembare kogel er aan het begin van het caravan seizoen op en tegen de winter er weer af. Ik vind het teveel gedoe om hem er steeds op-en af te zetten. Maar deze zit toch voor de kentekenplaat. ? Quote
PeterD Geplaatst 17 Maart, 2018 Geplaatst 17 Maart, 2018 @ Olaf de Niro en Hen E. Heb een paar keer geprobeerd, maar het geheel is nog erg stroef. En ik ken mezelf. Liever lui dan ongelukkkg. De knobbel zit net niet voor de kentekenplaat, dus daarom maak ik me er ook niet zo druk over. "Werken is het onkruid in het grasveld des levens" sprak mijn favoriete striphond Snoopy, terwijl hij op het dak van zijn hok lag te wachten op Charly Brown. Quote
iBigfarmer Geplaatst 28 Maart, 2018 Geplaatst 28 Maart, 2018 Bij Havik Assen die aanbiedingen had met Niro's met de bewuste trekhaak kennen en erkennen ze het veronderstelde issue wél. Ze brengen binnenkort een modificatie aan op onze Niro met trekhaak die het probleem verhelpt. Dus geen nieuwe vervangende trekhaak maar een afdoende aanpassing. Gratis. Zeer tevreden over onze dealer Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Robert de Niro Geplaatst 28 Maart, 2018 Geplaatst 28 Maart, 2018 Ik had dus een paar weken terug een Kia Niro gekocht met een gemodificeerde vaste Bosal trekhaak. Die was dus niet goed en zwabberde. Omdat ik duidelijk vooraf had aangegeven bij de dealer dat ik een goede trekhaak wilde, is de Bosal door hen vervangen door...... de Mobis afneembare trekhaak in zilvergrijs. Geen extra kosten, keurig geregeld. Ik wilde niet wachten op en had geen vertrouwen in de wederom gemodificeerde Bosal, die binnenkort komt. Quote
Derrek Geplaatst 29 Maart, 2018 Geplaatst 29 Maart, 2018 15 uur geleden zei iBigfarmer: Bij Havik Assen die aanbiedingen had met Niro's met de bewuste trekhaak kennen en erkennen ze het veronderstelde issue wél. Ze brengen binnenkort een modificatie aan op onze Niro met trekhaak die het probleem verhelpt. Dus geen nieuwe vervangende trekhaak maar een afdoende aanpassing. Gratis. Zeer tevreden over onze dealer Het probleem met al die wiebelhaken zit hem in het basisontwerp. Dat klopt niet. Er is gewoon een universele trekhaak genomen die te klein is en niet past op de chassisbalken zodat die met gefreubel moet worden opgehangen en er is door deze fabrikanten helemaal geen nieuw goed op de Niro passend ontwerp gemaakt voor de trekhaken (zo maak je meer winst...?) . Echter dat is met geen aanpassing goed te ondervangen, al zal de dealer dat zeker wel willen. Aan de dealer ligt het ook niet maar de enige goede oplossing is vervangen door een trekhaak die wel goed ontworpen is (zoals de Mobis of de Auto-Hak). Overigens is mijn dealer het Kia dealerschap ontnomen. Zij waren de eerste dealer die zich ten behoeve van de klant hard opstelde m.b.t. het trekhakenprobleem naar KMNL..... Quote
surfingjohn Geplaatst 29 Maart, 2018 Geplaatst 29 Maart, 2018 En in tussentijd nog steeds geen reactie van KMNL??????? Over de vragen van het KGC????? Quote
Olaf de Niro Geplaatst 29 Maart, 2018 Geplaatst 29 Maart, 2018 Op 17-3-2018 om 16:36 zei PeterD: @ Olaf de Niro en Hen E. Heb een paar keer geprobeerd, maar het geheel is nog erg stroef. En ik ken mezelf. Liever lui dan ongelukkkg. De knobbel zit net niet voor de kentekenplaat, dus daarom maak ik me er ook niet zo druk over. "Werken is het onkruid in het grasveld des levens" sprak mijn favoriete striphond Snoopy, terwijl hij op het dak van zijn hok lag te wachten op Charly Brown. Snoopy leefde vast niet in de tijd van mijn grootouders, toen was "ledigheid des duivels oorkussen" Tijden veranderen.. Quote
surfingjohn Geplaatst 29 Maart, 2018 Geplaatst 29 Maart, 2018 Op 17-3-2018 om 16:36 zei PeterD: De knobbel zit net niet voor de kentekenplaat, dus daarom maak ik me er ook niet zo druk over. Niet bang voor diefstal? Quote
Arjan 2 Geplaatst 30 Maart, 2018 Geplaatst 30 Maart, 2018 Dag Forumleden. Wie wil er zijn ervaring delen mbt de GDW passtuk modificatie icm een fietsendrager. Ik ben hierover zeker nog niet tevreden. Het is minder slap, voor een aanhanger ok, maar voor fietsen achterop nog steeds ondermaats vind ik. Kia NL zegt dat de modificatie voldoet. Ik schijn de enige te zijn die hier nog niet tevreden over is aldus Kia en mijn Dealer. ik hoor het graag. Quote
gjcvro Geplaatst 30 Maart, 2018 Geplaatst 30 Maart, 2018 Topic even doorlezen, dan zie je dat je ruim niet de enige bent. Quote
Arjan 2 Geplaatst 30 Maart, 2018 Geplaatst 30 Maart, 2018 Dank, wat vooral van belang is de ervaring na de modificatie. Dit komt er in sommige posts niet helemaal goed uit. Quote
iBigfarmer Geplaatst 30 Maart, 2018 Geplaatst 30 Maart, 2018 ik krijg de modificatie woensdag 4 april. ze hebben het me goed uitgelegd en vooralsnog vertrouw ik erop. Ik zal merken wat de ervaringen zullen zijn Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Robert de Niro Geplaatst 30 Maart, 2018 Geplaatst 30 Maart, 2018 Zoals ik hier eerder schreef: ook na de modficatie voldoet de Bosal vaste trekhaak niet, Bosal en Kia weten hiervan en 2e week april komt er weer een aangepaste Bosal beschikbaar. Quote
PeterD Geplaatst 30 Maart, 2018 Geplaatst 30 Maart, 2018 Mopper de grom, quoten lukt me niet. Maar dat terzijde. Of ik niet bang ben voor diefstal van de afneembare trekhaak? Nee hoor, je hebt een sleutel nodig. Niet een steeksleutel, maar een gewone sleutel. En die zal vast wel uniek zijn. Quote
Hen E Geplaatst 31 Maart, 2018 Geplaatst 31 Maart, 2018 Denk dat op de boot Mobis trekhaken zitten en zeker geen aftermarket Bosal of GWD. 1 Quote
iBigfarmer Geplaatst 31 Maart, 2018 Geplaatst 31 Maart, 2018 [ook na de modficatie voldoet de Bosal vaste trekhaak niet, Bosal en Kia weten hiervan en 2e week april komt er weer een aangepaste Bosal beschikbaar]Bij mij gaat het om een GDW trekhaak en niet een BOSAL. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
surfingjohn Geplaatst 31 Maart, 2018 Geplaatst 31 Maart, 2018 16 uur geleden zei Arjan 2: Dag Forumleden. Wie wil er zijn ervaring delen mbt de GDW passtuk modificatie icm een fietsendrager. Ik ben hierover zeker nog niet tevreden. Het is minder slap, voor een aanhanger ok, maar voor fietsen achterop nog steeds ondermaats vind ik. Kia NL zegt dat de modificatie voldoet. Ik schijn de enige te zijn die hier nog niet tevreden over is aldus Kia en mijn Dealer. ik hoor het graag. Ik heb dus een aangepaste Bosal, (Kia Nederland achtte dit ook voldoende) maar via mijn rechtsbijstand zet mijn advocaat er druk op. Misschien als je ook dat hebt, toch ook maar jouw rechtsbijstand inschakelen? Quote
Arjan 2 Geplaatst 31 Maart, 2018 Geplaatst 31 Maart, 2018 Mijn dealer gaf aan dat ik de GDW (modificatie) niet zomaar mag vergelijken met de Bosal. Constuctief kan dit afwijken... vraag me af of hier wel zoveel verschillen in zitten. Quote
surfingjohn Geplaatst 31 Maart, 2018 Geplaatst 31 Maart, 2018 2 uur geleden zei iBigfarmer: Dat hoopte ik ook de 2e week van april, maar kreeg deze week antwoord: Na uw mail heb ik Kia gebeld voor de vaste trekhaak. Deze zijn inmiddels geproduceerd. Echter heb ik nog geen levertijd. Zodra ik de trekhaak binnen heb neem ik contact met u op om een afspraak in te plannen. Goed mijn dealer krijgt tot volgende week vrijdag de tijd, indien ik dan niets gehoord heb, dan stuurt mijn advocaat een brief met een zogeheten "ingebrekestelling" Kia blijkt dus wel degelijk de leverancier van de trekhaken te zijn begrijp ik uit de mail, hopelijk zijn ze nu wakker geworden, maar na montage van de nieuwe Bosal, mogen de 3 monteurs weer aan de trekhaak gaan hangen!!!!!! Quote
Arjan 2 Geplaatst 31 Maart, 2018 Geplaatst 31 Maart, 2018 Enige juiste modificatie is de te slappe adapter schetsplaten op te heffen en gewoon de hoofdbalk door trekken rechtstreeks naar het chasis. Ben benieuwd of dat dan modificatie 2 is bij de Bosal... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.