Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Montage afneembare trekhaak Niro

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als Kia Nederland de moeite zou nemen dit forum te lezen, zouden ze een hoop klachten en ontevreden klanten kunnen voorkomen.

Dit voortschrijdend probleem wederom voorleggen aan KCG en een terugroepactie afdwingen!

Geplaatst
3 uur geleden zei Robert de Niro:

Ook beweerde hij dat de Mobis trekhaak alleen maar afweek qua kleur door een coating en verder identiek is.

Uit welke duim heeft hij dit nu weer gezogen.:tt1:

Geplaatst

Duistere zaak, dealers die niet op de hoogte zijn??!!

Kia Nederland die in alle talen zwijgt??!!

De klant moet zelf actie ondernemen en is dan weer afhankelijk van de dealer, lijkt me een leuk item voor de programma's Kassa en Radar!

Of moeten de gedupeerde klanten maar massaal op Facebook gaan klagen?

Trouwens op de Kia site bij zelf samenstellen is er nog maar 1 trekhaak te kiezen als optie en raad eens welke?

Geplaatst

Ik denk de zwarte Bosal want die is buiten de kleur hetzelfde als de Mobis.:-)

Geplaatst

Vreemd allemaal,heb zelf ook een Bosal vaste haak.

Kan type niet zien want geen plaatje zo zichtbaar vanaf de achterkant.

Niet laten monteren door de dealer want die vragen zoveel geld.......

Had al genoeg korting op de nieuwprijs was hun reaktie.

Maar goed daar gaat het niet om.

Ik heb de trekhaak laten monteren bij trekhaken.nl

Dit is ook toevallig ded garage waar ik de Qashqai de vorige auto in onderhoud had.

Dus daar heb ik vertrouwen in.

Heb hun het  probleem met de trekhaken en de Niro uitgelegd.

Ik hoefde mij geen zorgen te maken daarover.

En dat klopt dus ook,geen probleem.

En de prijs is goed 520 euro inkl witte plaat.

Gr Jan

Geplaatst

Volgens mij maakt het niet zoveel uit wie deze trekhaak monteert. Als het het type is zoals hier al regelmatig is beschreven dan is het probleem aanwezig. Dit komt door constructie (het ontwerp) en staat los van wie hem monteert, immers dat is bij dit type voor elke garage hetzelfde.

Geplaatst
57 minuten geleden zei Jan58:

Vreemd allemaal,heb zelf ook een Bosal vaste haak.

Kan type niet zien want geen plaatje zo zichtbaar vanaf de achterkant.

Niet laten monteren door de dealer want die vragen zoveel geld.......

Had al genoeg korting op de nieuwprijs was hun reaktie.

Maar goed daar gaat het niet om.

Ik heb de trekhaak laten monteren bij trekhaken.nl

Dit is ook toevallig ded garage waar ik de Qashqai de vorige auto in onderhoud had.

Dus daar heb ik vertrouwen in.

Heb hun het  probleem met de trekhaken en de Niro uitgelegd.

Ik hoefde mij geen zorgen te maken daarover.

En dat klopt dus ook,geen probleem.

En de prijs is goed 520 euro inkl witte plaat.

Gr Jan

Ook getest met een fietsendrager met elektrische fietsen erop?

Geplaatst

Wij van de KCG (kia contact groep) lezen hier uiteraard mee en het valt ons op dat er nog wat word aangemodderd 

daar wij dit probleem met K.M.N.L (kia motors nederland) al eens hebben besproken vinden wij het ook erg vreemd dat hier niet echt duidelijk over is 

terwijl dit wel de bedoeling was 

Daarom word van de week de situatie nog eens besproken over het onderwerp trekhaken 

zo dat het nu eens goed duidelijk word voor een ieder en ook voor de dealers 

dus dit word vervolgd 

M.v.g de mannen Van de K.C.G

• Like 3
Geplaatst
12 uur geleden zei xtra40:

Wij van de KCG (kia contact groep) lezen hier uiteraard mee en het valt ons op dat er nog wat word aangemodderd 

Bedoelt de KCC hiermee dat de dealers wat aanmodderen of de leden van de Kiaclub?

Geplaatst
Bedoelt de KCC hiermee dat de dealers wat aanmodderen of de leden van de Kiaclub?
De leden kunnen niet echt veel anders dan lijdzaam toe kijken hoe en wat met het trekhaken debakel die zijn overgeleverd aan de dealers dus zo als je zelf wel kunt begrijpen bedoelen wij hier duidelijk niet de leden mee

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Geplaatst
13 uur geleden zei xtra40:

daar wij dit probleem met K.M.N.L (kia motors nederland) al eens hebben besproken vinden wij het ook erg vreemd dat hier niet echt duidelijk over is 

terwijl dit wel de bedoeling was 

Daarom word van de week de situatie nog eens besproken over het onderwerp trekhaken 

zo dat het nu eens goed duidelijk word voor een ieder en ook voor de dealers 

dus dit word vervolgd 

M.v.g de mannen Van de K.C.G

Heel veel succes!

Hopelijk komt er dan ook een oplossing voor diegene die (in mijn mening) ten onrechte op kosten gejaagd zijn.

Tevens hou ik mijn hart vast voor de Niro rijders die geen lid zijn van ons forum en dus waarschijnlijk ook niet op de hoogte zijn van de problemen met de trekhaak, hoe bereik je deze gebruikers van trekhaken?

Geplaatst
54 minuten geleden zei surfingjohn:

Heel veel succes!

Hopelijk komt er dan ook een oplossing voor diegene die (in mijn mening) ten onrechte op kosten gejaagd zijn.

Tevens hou ik mijn hart vast voor de Niro rijders die geen lid zijn van ons forum en dus waarschijnlijk ook niet op de hoogte zijn van de problemen met de trekhaak, hoe bereik je deze gebruikers van trekhaken?

Door Kia Nederland via de dealers een terug oproep actie laten ondernemen !

Geplaatst

Daar heb ik wel voor gekozen. Mede omdat de trekhaak met vaste kogel eigenljjk te laag is om een caravan  met een  groot neuswiel aan te hangen.

Nadeel is dat ik hem dus steeds moet afnemen omdat deze voor de nummerplaat hangt. En ik ken mezelf.........

Geplaatst
6 uur geleden zei BvE:

Door Kia Nederland via de dealers een terug oproep actie laten ondernemen !

Zolang het nog geen grote schade heeft veroorzaakt zal dit niet snel gebeuren lijkt mij.

En misschien zijn er wel Niro rijders die kwispelende fietsen achter hun auto wel leuk vinden voor ze uitgelaten gaan worden.:tt1:

• Like 1
Geplaatst
19 uur geleden zei PeterD:

Daar heb ik wel voor gekozen. Mede omdat de trekhaak met vaste kogel eigenljjk te laag is om een caravan  met een  groot neuswiel aan te hangen.

Nadeel is dat ik hem dus steeds moet afnemen omdat deze voor de nummerplaat hangt. En ik ken mezelf.........

Ik behoor tot de gelukkige Kia Niro rijders die van de dealer wel een Mobis trekhaak heeft gekregen ipv de GDW en ik moet zeggen dat het, zodra je het eenmaal goed door hebt, met de Mobis wel heel makkelijk is om de haak in te klikken en te verwijderen.

Gast PeterW61
Geplaatst

Ik heb mijn Niro PHEV in Duitsland besteld. Dit omdat Kia aangaf niet te weten of ze hem gingen leveren vorig jaar. Hij komt op 3 april. Toen ik de dealer de problemen in Nederland had uitgelegd, reageerde hij met: wij monteren alleen originele accessoires. Dus gewoon de mobis afneembare trekhaak. Een trekhaak was overeengekomen als extra korting bij de koop, dus niet specifiek Mobis. Las de problemen later pas op het forum.  Bijbetalen hoefde niet. Zo hoort het. 

Geplaatst

Als ik op de site kijk bij de foto's van de Dynamic Travel Connect, dan zie ik een zilvergrijze verwijderbare knobbel.

Is dat dan een Mobis?

Geplaatst
Op 5-3-2018 om 08:09 zei xtra40:

De leden kunnen niet echt veel anders dan lijdzaam toe kijken hoe en wat met het trekhaken debakel die zijn overgeleverd aan de dealers dus zo als je zelf wel kunt begrijpen bedoelen wij hier duidelijk niet de leden mee.

Nog even hierop terugkomend, het is wel Kia Motors Nederland die deze debakel trekhaken aan haar dealers levert die bovendien ook nog eens gevaar kunnen opleveren bij gebruik van een fietsdrager. Het is dan ook wat kort door de bocht om (alleen) de dealers de schuld te geven terwijl KMNL hierbij kilo's boter op hun hoofd heeft.  Ik hoop voor de leden van de Kiaclub dan ook dat de KCC zich dit keer sterk opstelt naar KMNL om dit probleem voor eens en voor altijd duidelijk en goed op te lossen. Dus niet meer met lapmiddelen maar met een vervangingsactie.

Geplaatst

Zojuist door de KIA dealer gebeld nalv klachten over mijn vaste Bosal trekhaak.

Bosal geeft aan dat er meerdere klachten over de verbeterde versie van de vaste trekhaak zijn gekomen.
Technisch gezien is de constructie goed doorgerekend en hoef je niet bang te zijn dat de boel er af valt.

Toch begrijpt Bosal zij dat het slingeren van de fietsendrager geen veilig gevoel geeft....

Daarom komt er weer een verbeterde versie van de Bosal. Die wordt verwacht in week 15.
Ik kan hem laten omruilen, maar ik wil niet langer wachten en heb er geen vertrouwen in om proefkonijn te zijn.

Ik kies voor de MOBIS. Vreemd genoeg kent mijn dealer de MOBIS niet. 
Uitgelegd dat ze die zelf leveren als de 'zilverkleurige' afneembare trekhaak. Ook via https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/G5281ADE00/ te bestellen.

Dit artikel nummer is identiek aan de tekening die hier gepost is van de MOBIS.

Op naar de volgende stap...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...