bert111bel Geplaatst 22 November, 2018 Geplaatst 22 November, 2018 (aangepast) En ik denk eraan om ook een trekhaak te laten plaatsen ( trekhaak.punt ) Ik zou voor de afneembare , verticale kogel gaan met het ACS systeem . Ik heb het topic doorgelezen en denk dat ik dit niet tegengekomen ben , is dit nieuw , niet gekend of ronduit slecht ?? inmiddels wel al gevonden op bl 16 , maar vraag blijft , is dit een goede ? https://www.trekhaakpunt.be/nl/trekhaken/downloads/ 22 November, 2018 aangepast door bert111bel Quote
Derrek Geplaatst 22 November, 2018 Geplaatst 22 November, 2018 Van de ACS trekhaken kan ik alleen de bevestigingshandleiding vinden voor de gebruiker van de afneembare haak. Je zou van de ACS trekhaken voor de Niro de installatiehandleiding kunnen opvragen bij de leverancier zodat vooraf te zien is aan de constructie of het een voor de Niro op maat gemaakte trekhaak is waarbij de trekhaak-constructie direct aan de chassisbalken wordt bevestigd zoals de Mobis en de Auto-Hak of dat het een basis trekhaak is die vervolgens met passtukken op allerlei auto's kan worden gemonteerd. Die laatste zijn de bekende (naar mijn mening met fietsdrager gevaarlijke) wiebeltrekhaken als de GDW, Bosal, Brinck. Ik ben zeer benieuwd, maar is dat laatste het geval dan zou ik even verder kijken. Er is keuze in goed geconstrueerde trekhaken voor de Niro. De Mobis is de dure originele trekhaak van Hyunday/Kia en de Auto-Hak de goedkope maar eveneens goed geconstrueerde trekhaak voor de Niro. Quote
BarneyRubble Geplaatst 22 November, 2018 Geplaatst 22 November, 2018 Ik heb dus een " Bosal " vaste trekhaak en heeft verschillende " testritten " goed doorstaan, zonder wiebelen dus. Quote
bert111bel Geplaatst 23 November, 2018 Geplaatst 23 November, 2018 8 uren geleden, Derrek zei: . Je zou van de ACS trekhaken voor de Niro de installatiehandleiding kunnen opvragen bij de leverancier zodat vooraf te zien is aan de constructie of het een voor de Niro op maat gemaakte trekhaak is Niro. Is aangevraagd , we zullen het zien Quote
Derrek Geplaatst 23 November, 2018 Geplaatst 23 November, 2018 12 uren geleden, Eric-H zei: Ik heb dus een " Bosal " vaste trekhaak en heeft verschillende " testritten " goed doorstaan, zonder wiebelen dus. Neem van mij maar aan dat die wiebelt. Misschien valt het je niet zo op in je "proefritten" en hebben ze nu achteraf wel iets betere (dikkere) passtukken moeten maken na klachten van klanten, maar je zou het eens echt goed kunnen vergelijke met het rijden over Neerlands wegen met met een fietsdrager op een in de basis wel goed voor de Niro ontworpen trekhaak (Mobis of Auto-Hak). Dan weet je niet wat je meemaakt. Quote
bert111bel Geplaatst 23 November, 2018 Geplaatst 23 November, 2018 8 uren geleden, bert111bel zei: Is aangevraagd , we zullen het zien Heb bericht terug gekregen , neen hoor meneer , dat doen wij niet !!! Eerst dacht hij dat ik de aansluiting vroeg voor electriciteit , zijn antwoord daarop was ' dat kan jij niet zelf plaatsen , alle kabels worden op maat gemaakt'' lol toen ik dus zij dat ik graag de montage had van de trekhaak zelf was boven vermelde zijn antwoord Quote
BvE Geplaatst 23 November, 2018 Geplaatst 23 November, 2018 3 uren geleden, bert111bel zei: Heb bericht terug gekregen , neen hoor meneer , dat doen wij niet !!! Eerst dacht hij dat ik de aansluiting vroeg voor electriciteit , zijn antwoord daarop was ' dat kan jij niet zelf plaatsen , alle kabels worden op maat gemaakt'' lol toen ik dus zij dat ik graag de montage had van de trekhaak zelf was boven vermelde zijn antwoord Dus zou ik het advies van Derrek maar aannemen, hij is er een met veel ervaring daarmee !!! Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 December, 2018 Geplaatst 2 December, 2018 Op 23-11-2018 om 13:00, Derrek zei: Neem van mij maar aan dat die wiebelt. Misschien valt het je niet zo op in je "proefritten" en hebben ze nu achteraf wel iets betere (dikkere) passtukken moeten maken na klachten van klanten, maar je zou het eens echt goed kunnen vergelijke met het rijden over Neerlands wegen met met een fietsdrager op een in de basis wel goed voor de Niro ontworpen trekhaak (Mobis of Auto-Hak). Dan weet je niet wat je meemaakt. Ik zou niet weten wat ik nog verder moet testen, bij vertrek staan ze kaarsrecht op de kogel, na een rit met extra verkeersdrempels, 80 km weg en snelweg, geen gewiebel gezien onderweg, en bij aankomst/terugkomst staan ze nog net zo recht als een nieuwe kaars in de kandelaar om alvast een beetje in de kerstsfeer te komen. Quote
Derrek Geplaatst 3 December, 2018 Geplaatst 3 December, 2018 5 uren geleden, Eric-H zei: Ik zou niet weten wat ik nog verder moet testen, bij vertrek staan ze kaarsrecht op de kogel, na een rit met extra verkeersdrempels, 80 km weg en snelweg, geen gewiebel gezien onderweg, en bij aankomst/terugkomst staan ze nog net zo recht als een nieuwe kaars in de kandelaar om alvast een beetje in de kerstsfeer te komen. De wiebeltrekhaken staan na de rit inderdaad nog steeds even recht. Het is dus niet zo dat ze na een rit zijn doorgezakt of zo. Ze veren gewoon weer terug in de originele stand. Dat testen (of opmeten) na de rit heeft dus geen enkele zin want dat is ook niet het probleem. Je hebt het gevoel dat hij niet wiebelt. Dat wiebelen is ook moeilijk te meten. Dan zou je mss een camera op je bumper moeten zien te monteren die dat wiebelen tijdens het rijden registreert. Je kunt als berijder achter het stuur de trekhaak tijdens de rit immers niet zien, dus ook niet dat deze beweegt tijdens het rijden met een fietsdrager. Ik heb bij mijn wiebelhaak indertijd de Niro achter op blokken gezet zodat de auto zelf niet kon inveren en daarna druk uitgeoefend op mijn gemonteerde fietsdrager. Dan kon je al duidelijk zien (hoefde niet eens te meten) dat de haak millimeters (!!) bewoog. Dat hoort echt niet. Maar vooral het gevoel tijdens de eerste rit met de Mobis trekhaak en dezelfde fietsdrager met dezelfde E-bikes in vergelijk met de de ritten met de oude trekhaak was een verademing en oen realiseerde ik me pas echt wat wiebeltrekhaken zijn. Quote
Kia de Niro Geplaatst 3 December, 2018 Geplaatst 3 December, 2018 Op 23-11-2018 om 13:00, Derrek zei: Neem van mij maar aan dat die wiebelt. Misschien valt het je niet zo op in je "proefritten" en hebben ze nu achteraf wel iets betere (dikkere) passtukken moeten maken na klachten van klanten, maar je zou het eens echt goed kunnen vergelijke met het rijden over Neerlands wegen met met een fietsdrager op een in de basis wel goed voor de Niro ontworpen trekhaak (Mobis of Auto-Hak). Dan weet je niet wat je meemaakt. Ik heb een vaste trekhaak van Brink: wiebelt deze ook? Zelf merk ik er idd niets van met de fietsendrager en 2 elektrische fietsen achterop......... Quote
dietze Geplaatst 14 December, 2018 Geplaatst 14 December, 2018 gisteren na een jaar zeuren een vervangende trekhaak onder mijn Niro,een Mobis een wereld van verschil ziet er gelikt uit en zeer stabiel. waarom moet Kia daar zo moeilijk over doen er zijn veel klachten bekend Quote
Olaf de Niro Geplaatst 14 December, 2018 Geplaatst 14 December, 2018 7 uren geleden, dietze zei: gisteren na een jaar zeuren een vervangende trekhaak onder mijn Niro,een Mobis een wereld van verschil ziet er gelikt uit en zeer stabiel. waarom moet Kia daar zo moeilijk over doen er zijn veel klachten bekend Goeie vraag. Bij mij ging het binnen een week. Ik kwam wel goed beslagen ten ijs, dankzij dit forum! Heb diverse uitdraaien van dit topic naar de dealer gemaild. Zonder bijbetalen kon ik mijn vaste bosal zwiebelhaak omruilen voor ook een mobis. Ik denk dat de dealer dit zelf betaald heeft, niet Kia Nederland. Inderdaad een wereld van verschil. Maar een jaar vindt ik wel extreem lang. Maar goed, de aanhouder wint . Quote
johanK Geplaatst 28 December, 2018 Geplaatst 28 December, 2018 Na 5 maanden zit er toch een goede trekhaak onder nadat ze eerst nog geprobeerd hadden met een brink deze zwabberde net zo hard als de GWD Ik kan niet zien wat voor merk, maar volgens mij aan het model te zien een Mobis Quote
Derrek Geplaatst 29 December, 2018 Geplaatst 29 December, 2018 15 uren geleden, johanK zei: Na 5 maanden zit er toch een goede trekhaak onder nadat ze eerst nog geprobeerd hadden met een brink deze zwabberde net zo hard als de GWD Ik kan niet zien wat voor merk, maar volgens mij aan het model te zien een Mobis De volhouder wint! Maar eigenlijk belachelijk dat Kia voor veel geld goedkope en slechte lokale trekhaken aan haar klanten probeert te slijten in plaats van de origineel door Hyunday/Kia gefabriceerde goed passende trekhaken. En dat alleen uit winstbejag... Quote
Hen E Geplaatst 29 December, 2018 Geplaatst 29 December, 2018 Dat de Dealers er ze telkens onderzet, die zouden inmiddels beter moeten weten. Of is het de ezel stoot zich telkens aan dezelfde steen. Kia Nederland maakt geen extra kosten blijkbaar als er alsnog vervangen moeten worden. Quote
dropje Geplaatst 14 Januari, 2019 Geplaatst 14 Januari, 2019 Op 3-12-2018 om 05:18, Derrek zei: De wiebeltrekhaken staan na de rit inderdaad nog steeds even recht. Het is dus niet zo dat ze na een rit zijn doorgezakt of zo. Ze veren gewoon weer terug in de originele stand. Dat testen (of opmeten) na de rit heeft dus geen enkele zin want dat is ook niet het probleem. Je hebt het gevoel dat hij niet wiebelt. Dat wiebelen is ook moeilijk te meten. Dan zou je mss een camera op je bumper moeten zien te monteren die dat wiebelen tijdens het rijden registreert. Je kunt als berijder achter het stuur de trekhaak tijdens de rit immers niet zien, dus ook niet dat deze beweegt tijdens het rijden met een fietsdrager. Ik heb bij mijn wiebelhaak indertijd de Niro achter op blokken gezet zodat de auto zelf niet kon inveren en daarna druk uitgeoefend op mijn gemonteerde fietsdrager. Dan kon je al duidelijk zien (hoefde niet eens te meten) dat de haak millimeters (!!) bewoog. Dat hoort echt niet. Maar vooral het gevoel tijdens de eerste rit met de Mobis trekhaak en dezelfde fietsdrager met dezelfde E-bikes in vergelijk met de de ritten met de oude trekhaak was een verademing en oen realiseerde ik me pas echt wat wiebeltrekhaken zijn. Maar dan zie je de fietsen toch bewegen in de spiegel? Ik heb een Bosal ("aangepast ontwerp") en ben pas op pad gegaan met een fietsendrager voor 4 fietsen, geen gezwabber opgemerkt in de spiegel. Althans niet meer dan dat deze bewoog achter de Megane met vaste trekhaak. Kennissen die achter ons reden zagen ook niks afwijkends. Dan heb ik zelf verder ook geen klachten, afbreken zal het niet, daar heb ik wel vertrouwen in. Quote
gjcvro Geplaatst 14 Januari, 2019 Geplaatst 14 Januari, 2019 Goed dat dit topic weer eens naar boven komt, was het al weer bijna vergeten, net als de dealer die na het laatste bericht (we zijn nog in onderzoek) eind september ook niks meer heeft laten weten. Toch jammer dat met de schaalvergroting van de dealers de dienstverlening achteruitholt, om nog maar niet te spreken over de compleet gemiste plank van Kia nederland. Quote
dropje Geplaatst 14 Januari, 2019 Geplaatst 14 Januari, 2019 42 minuten geleden, gjcvro zei: Goed dat dit topic weer eens naar boven komt, was het al weer bijna vergeten, net als de dealer die na het laatste bericht (we zijn nog in onderzoek) eind september ook niks meer heeft laten weten. Toch jammer dat met de schaalvergroting van de dealers de dienstverlening achteruitholt, om nog maar niet te spreken over de compleet gemiste plank van Kia nederland. Is waarschijnlijk ook meer dealer-gebonden. Als ik het topic door lees dan reageert de ene dealer adequaat en de ander laat het op zijn beloop. Is denk ik niet echt merk-gebonden. Zo hadden wij hier een Ford-garage en iedereen die Ford reed ging naar een garage een 20 km verderop. Eigenlijk alleen omdat de verkoper/bedrijfsleider bij de plaatselijke Ford-dealer "iets minder plezierig" was, om het zo maar eens voorzichtig te zeggen. Betreffende garage bestaat dus ook al weer een aantal jaar niet meer. Quote
Dudeljo Geplaatst 27 Januari, 2019 Geplaatst 27 Januari, 2019 ik heb bij kwikvit een vaste brink trek haak laten monteren koste 487 euro twaalf polig.Is 12 polig de nieuwste trend?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
bert111bel Geplaatst 27 Januari, 2019 Geplaatst 27 Januari, 2019 4 uur geleden, henk smit zei: ik heb bij kwikvit een vaste brink trek haak laten monteren koste 487 euro twaalf polig. Merk ?? Quote
Vince Geplaatst 27 Januari, 2019 Geplaatst 27 Januari, 2019 10 minuten geleden, bert111bel zei: Merk ?? Ehh… Brink misschien!? Quote
bert111bel Geplaatst 27 Januari, 2019 Geplaatst 27 Januari, 2019 2 uur geleden, Vince zei: Ehh… Brink misschien!? hahahahah daar had ik dus net even overheen gelezen Quote
Derrek Geplaatst 28 Januari, 2019 Geplaatst 28 Januari, 2019 17 uur geleden, henk smit zei: ha haha moet natuur lijk 13 polig zijn . Is die 13e pool (constante 12 Volt) ook inderdaad aangesloten? Dat is het meeste werk en wordt nogal eens "vergeten". Quote
BarneyRubble Geplaatst 28 Januari, 2019 Geplaatst 28 Januari, 2019 Ik heb bij mijn vaste trekhaak ook een 13 polige laten monteren. Ik heb een Bosal fietsendrager gekocht waar standaard 2 stekkers aanzitten, de ene kant is 7 polig, pak je de andere kant dan is ie 13 polig, ik heb de 7 polige aangesloten gehad en dat paste direct, echter toen ik de 13 delige kant is wilde aansluiten om te kijken of hiermee het achteruitrijlicht en de achtermistlamp gingen branden zag ik dat het zo standaard met geen mogelijkheid aan kon sluiten en heb ik daar dus wel weer een aparte adapter voor nodig. Ik weet niet of dit te maken kan hebben of de dealer er een Jaeger stekker of een 13-polige Mulitcom (Feder) of Mulicom West stekker gemonteerd heeft ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.