Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Montage afneembare trekhaak Niro


Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

En ik denk eraan om ook een trekhaak te laten plaatsen ( trekhaak.punt ) 

Ik zou voor de afneembare , verticale kogel gaan met het ACS systeem .

Ik heb het topic doorgelezen en denk dat ik dit niet tegengekomen ben , is dit nieuw , niet gekend of ronduit slecht ??

inmiddels wel al gevonden op bl 16 , maar vraag blijft , is dit een goede ?

 

 https://www.trekhaakpunt.be/nl/trekhaken/downloads/

aangepast door bert111bel
Geplaatst

Van de ACS trekhaken kan ik alleen de bevestigingshandleiding vinden voor de gebruiker van de afneembare haak. Je zou van de ACS trekhaken voor de Niro de installatiehandleiding kunnen opvragen bij de leverancier zodat vooraf te zien is aan de constructie of het een voor de Niro op maat gemaakte trekhaak is waarbij de trekhaak-constructie direct aan de chassisbalken wordt bevestigd zoals de Mobis en de Auto-Hak of dat het een basis trekhaak is die vervolgens met passtukken op allerlei auto's kan worden gemonteerd. Die laatste zijn de bekende (naar mijn mening met fietsdrager gevaarlijke) wiebeltrekhaken als de GDW, Bosal, Brinck. Ik ben zeer benieuwd, maar is dat laatste het geval dan zou ik even verder kijken. Er is keuze in goed geconstrueerde trekhaken voor de Niro. De Mobis is de dure originele trekhaak van Hyunday/Kia en de Auto-Hak de goedkope maar eveneens goed geconstrueerde trekhaak voor de Niro.

Geplaatst

Ik heb dus een " Bosal " vaste trekhaak en heeft verschillende " testritten " goed doorstaan, zonder wiebelen dus.:dup:

Geplaatst
8 uren geleden, Derrek zei:

. Je zou van de ACS trekhaken voor de Niro de installatiehandleiding kunnen opvragen bij de leverancier zodat vooraf te zien is aan de constructie of het een voor de Niro op maat gemaakte trekhaak is Niro.

Is aangevraagd , we zullen het zien :tt1:

Geplaatst
12 uren geleden, Eric-H zei:

Ik heb dus een " Bosal " vaste trekhaak en heeft verschillende " testritten " goed doorstaan, zonder wiebelen dus.:dup:

Neem van mij maar aan dat die wiebelt. Misschien valt het je niet zo op in je "proefritten" en hebben ze nu achteraf wel iets betere (dikkere) passtukken moeten maken na klachten van klanten, maar je zou het eens echt goed kunnen vergelijke met het rijden over Neerlands wegen met met een fietsdrager op een in de basis wel goed voor de Niro ontworpen trekhaak (Mobis of Auto-Hak). Dan weet je niet wat je meemaakt.

Geplaatst
8 uren geleden, bert111bel zei:

Is aangevraagd , we zullen het zien :tt1:

Heb bericht terug gekregen , neen hoor meneer , dat doen wij niet !!!

Eerst dacht hij dat ik de aansluiting vroeg voor electriciteit , zijn antwoord daarop was ' dat kan jij niet zelf plaatsen , alle kabels worden op maat gemaakt'' lol

toen ik dus zij dat ik graag de montage had van de trekhaak zelf was boven vermelde zijn antwoord :asshole:

Geplaatst
3 uren geleden, bert111bel zei:

Heb bericht terug gekregen , neen hoor meneer , dat doen wij niet !!!

Eerst dacht hij dat ik de aansluiting vroeg voor electriciteit , zijn antwoord daarop was ' dat kan jij niet zelf plaatsen , alle kabels worden op maat gemaakt'' lol

toen ik dus zij dat ik graag de montage had van de trekhaak zelf was boven vermelde zijn antwoord :asshole:

Dus zou ik het advies van Derrek maar aannemen, hij is er een met veel ervaring daarmee !!!

  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 23-11-2018 om 13:00, Derrek zei:

Neem van mij maar aan dat die wiebelt. Misschien valt het je niet zo op in je "proefritten" en hebben ze nu achteraf wel iets betere (dikkere) passtukken moeten maken na klachten van klanten, maar je zou het eens echt goed kunnen vergelijke met het rijden over Neerlands wegen met met een fietsdrager op een in de basis wel goed voor de Niro ontworpen trekhaak (Mobis of Auto-Hak). Dan weet je niet wat je meemaakt.

Ik zou niet weten wat ik nog verder moet testen, bij vertrek staan ze kaarsrecht op de kogel, na een rit met extra verkeersdrempels, 80 km weg en snelweg, geen gewiebel gezien onderweg, en bij aankomst/terugkomst staan ze nog net zo recht als een nieuwe kaars in de kandelaar om alvast een beetje in de kerstsfeer te komen.

Geplaatst
5 uren geleden, Eric-H zei:

Ik zou niet weten wat ik nog verder moet testen, bij vertrek staan ze kaarsrecht op de kogel, na een rit met extra verkeersdrempels, 80 km weg en snelweg, geen gewiebel gezien onderweg, en bij aankomst/terugkomst staan ze nog net zo recht als een nieuwe kaars in de kandelaar om alvast een beetje in de kerstsfeer te komen.

De wiebeltrekhaken staan na de rit inderdaad nog steeds even recht.  Het is dus niet zo dat ze na een rit zijn doorgezakt of zo. Ze veren gewoon weer terug in de originele stand. Dat testen (of opmeten) na de rit heeft dus geen enkele zin want dat is ook niet het probleem.

Je hebt het gevoel dat hij niet wiebelt. Dat wiebelen is ook moeilijk te meten. Dan zou je mss een camera op je bumper moeten zien te monteren die dat wiebelen tijdens het rijden registreert. Je kunt als berijder achter het stuur de trekhaak tijdens de rit immers niet zien, dus ook niet dat deze beweegt tijdens het rijden met een fietsdrager. Ik heb bij mijn wiebelhaak indertijd de Niro achter op blokken gezet zodat de auto zelf niet kon inveren en daarna druk uitgeoefend op mijn gemonteerde fietsdrager. Dan kon je al duidelijk zien (hoefde niet eens te meten) dat de haak millimeters (!!) bewoog. Dat hoort echt niet.

Maar vooral het gevoel tijdens de eerste rit met de Mobis trekhaak en dezelfde fietsdrager met dezelfde E-bikes in vergelijk met de de ritten met de oude trekhaak was een verademing en oen realiseerde ik me pas echt wat wiebeltrekhaken zijn.

Geplaatst
Op 23-11-2018 om 13:00, Derrek zei:

Neem van mij maar aan dat die wiebelt. Misschien valt het je niet zo op in je "proefritten" en hebben ze nu achteraf wel iets betere (dikkere) passtukken moeten maken na klachten van klanten, maar je zou het eens echt goed kunnen vergelijke met het rijden over Neerlands wegen met met een fietsdrager op een in de basis wel goed voor de Niro ontworpen trekhaak (Mobis of Auto-Hak). Dan weet je niet wat je meemaakt.

Ik heb een vaste trekhaak van Brink: wiebelt deze ook? Zelf merk ik er idd niets van met de fietsendrager en 2 elektrische fietsen achterop.........

  • 2 weken later...
Geplaatst

gisteren na een jaar zeuren een vervangende trekhaak onder mijn Niro,een Mobis een wereld van verschil ziet er gelikt uit en zeer stabiel.

waarom moet Kia daar zo moeilijk over doen er zijn veel klachten bekend

Geplaatst
7 uren geleden, dietze zei:

gisteren na een jaar zeuren een vervangende trekhaak onder mijn Niro,een Mobis een wereld van verschil ziet er gelikt uit en zeer stabiel.

waarom moet Kia daar zo moeilijk over doen er zijn veel klachten bekend

Goeie vraag. Bij mij ging het binnen een week. Ik kwam wel goed beslagen ten ijs, dankzij dit forum! Heb diverse uitdraaien van dit topic naar de dealer gemaild. Zonder bijbetalen kon ik mijn vaste bosal zwiebelhaak omruilen voor ook een mobis. Ik denk dat de dealer dit zelf betaald heeft, niet Kia Nederland.  Inderdaad een wereld van verschil. Maar een jaar vindt ik wel extreem lang. Maar goed, de aanhouder wint .

  • 2 weken later...
Geplaatst

Na 5 maanden zit er toch een goede trekhaak onder nadat ze eerst nog geprobeerd hadden met een brink deze zwabberde net zo hard als de GWD

Ik kan niet zien wat voor merk, maar volgens mij aan het model te zien een Mobis

Geplaatst
15 uren geleden, johanK zei:

Na 5 maanden zit er toch een goede trekhaak onder nadat ze eerst nog geprobeerd hadden met een brink deze zwabberde net zo hard als de GWD

Ik kan niet zien wat voor merk, maar volgens mij aan het model te zien een Mobis

De volhouder wint!

Maar eigenlijk belachelijk dat Kia voor veel geld goedkope en slechte  lokale trekhaken aan haar klanten probeert te slijten in plaats van de origineel door Hyunday/Kia gefabriceerde goed passende trekhaken. En dat alleen uit winstbejag...

Geplaatst

Dat de Dealers er ze telkens onderzet, die zouden inmiddels beter moeten weten.
Of is het de ezel stoot zich telkens aan dezelfde steen.;-)
Kia Nederland maakt geen extra kosten blijkbaar als er alsnog vervangen moeten worden.
 

  • 3 weken later...
Geplaatst
Op ‎3‎-‎12‎-‎2018 om 05:18, Derrek zei:

De wiebeltrekhaken staan na de rit inderdaad nog steeds even recht.  Het is dus niet zo dat ze na een rit zijn doorgezakt of zo. Ze veren gewoon weer terug in de originele stand. Dat testen (of opmeten) na de rit heeft dus geen enkele zin want dat is ook niet het probleem.

Je hebt het gevoel dat hij niet wiebelt. Dat wiebelen is ook moeilijk te meten. Dan zou je mss een camera op je bumper moeten zien te monteren die dat wiebelen tijdens het rijden registreert. Je kunt als berijder achter het stuur de trekhaak tijdens de rit immers niet zien, dus ook niet dat deze beweegt tijdens het rijden met een fietsdrager. Ik heb bij mijn wiebelhaak indertijd de Niro achter op blokken gezet zodat de auto zelf niet kon inveren en daarna druk uitgeoefend op mijn gemonteerde fietsdrager. Dan kon je al duidelijk zien (hoefde niet eens te meten) dat de haak millimeters (!!) bewoog. Dat hoort echt niet.

Maar vooral het gevoel tijdens de eerste rit met de Mobis trekhaak en dezelfde fietsdrager met dezelfde E-bikes in vergelijk met de de ritten met de oude trekhaak was een verademing en oen realiseerde ik me pas echt wat wiebeltrekhaken zijn.

Maar dan zie je de fietsen toch bewegen in de spiegel?

Ik heb een Bosal ("aangepast ontwerp")  en ben pas op pad gegaan met een fietsendrager voor 4 fietsen, geen gezwabber opgemerkt in de spiegel. Althans niet meer dan dat deze bewoog achter de Megane met vaste trekhaak.

Kennissen die achter ons reden zagen ook niks afwijkends.

Dan heb ik zelf verder ook geen klachten, afbreken zal het niet, daar heb ik wel vertrouwen in.

Geplaatst

Goed dat dit topic weer eens naar boven komt, was het al weer bijna vergeten, net als de dealer die na het laatste bericht (we zijn nog in onderzoek) eind september ook niks meer heeft laten weten.

Toch jammer dat met de schaalvergroting van de dealers de dienstverlening achteruitholt, om nog maar niet te spreken over de compleet gemiste plank van Kia nederland.

Geplaatst
42 minuten geleden, gjcvro zei:

Goed dat dit topic weer eens naar boven komt, was het al weer bijna vergeten, net als de dealer die na het laatste bericht (we zijn nog in onderzoek) eind september ook niks meer heeft laten weten.

Toch jammer dat met de schaalvergroting van de dealers de dienstverlening achteruitholt, om nog maar niet te spreken over de compleet gemiste plank van Kia nederland.

Is waarschijnlijk ook meer dealer-gebonden. Als ik het topic door lees dan reageert de ene dealer adequaat en de ander laat het op zijn beloop.

Is denk ik niet echt merk-gebonden. Zo hadden wij hier een Ford-garage en iedereen die Ford reed ging naar een garage een 20 km verderop.
Eigenlijk alleen omdat de verkoper/bedrijfsleider bij de plaatselijke Ford-dealer "iets minder plezierig" was, om het zo maar eens voorzichtig te zeggen. Betreffende garage bestaat dus ook al weer een aantal jaar niet meer.

  • 2 weken later...
Geplaatst
ik heb bij kwikvit een vaste brink trek haak laten monteren
koste 487 euro twaalf polig.

Is 12 polig de nieuwste trend?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
4 uur geleden, henk smit zei:

ik heb bij kwikvit een vaste brink trek haak laten monteren

koste 487 euro twaalf polig.

Merk ??

 

Geplaatst
10 minuten geleden, bert111bel zei:

Merk ??

 

Ehh… Brink misschien!?

Geplaatst
2 uur geleden, Vince zei:

Ehh… Brink misschien!?

hahahahah  daar had ik dus net even overheen gelezen :hammer:

Geplaatst
17 uur geleden, henk smit zei:

ha haha moet natuur lijk 13 polig zijn .  

Is die 13e pool (constante 12 Volt) ook inderdaad aangesloten? Dat is het meeste werk en wordt nogal eens "vergeten".

Geplaatst

Ik heb bij mijn vaste trekhaak ook een 13 polige laten monteren.

Ik heb een Bosal fietsendrager gekocht waar standaard 2 stekkers aanzitten, de ene kant is 7 polig, pak je de andere kant dan is ie 13 polig, ik heb de 7 polige aangesloten gehad en dat paste direct, echter toen ik de 13 delige kant is wilde aansluiten om te kijken of hiermee het achteruitrijlicht en de achtermistlamp gingen branden zag ik dat het zo standaard met geen mogelijkheid aan kon sluiten en heb ik daar dus wel weer een aparte adapter voor nodig.

Ik weet niet of dit te maken kan hebben of de dealer er een Jaeger stekker of een 13-polige Mulitcom (Feder) of Mulicom West stekker gemonteerd heeft ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...