Ga naar inhoud

Niro PHEV


Gast PeterW61

Aanbevolen Berichten

17 uur geleden, olympus zei:

Ga er toch eens over nadenken om over te stappen op de XCeed PHEV. Helemaal nu ze die aanbieding hebben. Ja je kan hem gewoon thuis opladen dropje in je normale stopcontact.

Je krijgt er nm 2 verschillende oplaadsnoeren bij , een gewone stekker en een snelle versie zeg maar.

Die XCeed ziet er inderdaad echt schitterend uit, zeer geslaagd KIA :dup:

Wij hebben er nog niet in gezeten, maar ik ben wel bang dat @gjklasens wel eens gelijk kan hebben, De forse ruimte achterin als een Niro, zal de XCeed niet hebben ben ik bang (door het model bedoel ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Wanneer je voor de dynamic kiest, is de plug-in hybride 700 euro duurder dan de gewone hybride. Ik neem aan dat verder alles het zelfde is, dus ook de brandstoftank zodat je toch een behoorlijk stuk kunt rijden wanneer je niet veel laadt met een stekker. Niet dat ik van plan ben nu een andere auto te kopen maar ik vroeg het mijzelf gewoon af. Wat zou nog de reden zijn voor een niet plug-in wanneer de prijzen gelijk zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt, maar dat half tarief geldt maar tot 2025 en de prijs is tot eind juni tot die tijd geeft KIA 4000 euro korting op alle PHEV modellen dus naast de de NIRO ook de Xceed en de Ceed SW, dus als je in de markt bent voor een nieuwe auto is dat wel het overwegen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 3-5-2020 om 12:53, Murcielaygo zei:

Zwaarder = meer verbruik lijkt mij.
En een hogere MRB.
Maar als het maar €700 verschil is zou ik ook voor een PHEV kiezen, maar 'm dan ook daadwerkelijk inpluggen...

Ik heb er een gekocht. Was erg tevreden met mijn Kia Niro First Edition, en was na ruim 3 jaar en bijna 110.000 km aan een nieuwe toe. Voor het geringe prijsverschil, door de Kia actie en vanwege de modeluitrusting, maar meteen de PHEV genomen. Nu nog afwachten wanneer deze geleverd kan worden tijdens deze 'smart-lockdown'. Uiteindelijke besparing vanwege elektrisch rijden verwacht ik dat minimaal is, want stroom (laden) kost immers ook geld. Als mijn huidige Kia Niro 'elektrisch' rijdt dan valt de stilte gewoon op, dat was voor mij ook een belangrijke reden voor de PHEV...heerlijk stil rijden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uur geleden, JosV zei:

Ik heb er een gekocht. Was erg tevreden met mijn Kia Niro First Edition, en was na ruim 3 jaar en bijna 110.000 km aan een nieuwe toe. Voor het geringe prijsverschil, door de Kia actie en vanwege de modeluitrusting, maar meteen de PHEV genomen. Nu nog afwachten wanneer deze geleverd kan worden tijdens deze 'smart-lockdown'. Uiteindelijke besparing vanwege elektrisch rijden verwacht ik dat minimaal is, want stroom (laden) kost immers ook geld. Als mijn huidige Kia Niro 'elektrisch' rijdt dan valt de stilte gewoon op, dat was voor mij ook een belangrijke reden voor de PHEV...heerlijk stil rijden.  

 

Energiekosten electrisch rijden per km zijn toch echt wel stukje lager dan op fossiele troep rijden,zeker met eigen zonnepanelen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, dropje zei:

 

Energiekosten electrisch rijden per km zijn toch echt wel stukje lager dan op fossiele troep rijden,zeker met eigen zonnepanelen

Precies, en de meerprijs van de PHEV (€700,-) verdien je in het eerste jaar al bijna terug op de MRB (halftarief !)

Link naar reactie
Delen op andere sites


59 minuten geleden, dropje zei:

 

Energiekosten electrisch rijden per km zijn toch echt wel stukje lager dan op fossiele troep rijden,zeker met eigen zonnepanelen

Die snap ik nog steeds niet. Zolang je kunt salderen is dit naar mijn idee onzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb even zitten rekenen :-)

Ik heb de gegevens van de PHEV van https://ev-database.nl/auto/1210/Kia-Niro-Plug-In-Hybrid naast die van mijn huidige First Edition gezet. 

MRB provincie Utrecht 63 euro per maand voor mijn FE, en dat zou 35 euro per maand worden voor de PHEV

Verbruik : mijn FE kost in praktijk ongeveer 6 euro per 100km, en de PHEV ongeveer 4,50 euro als ik puur en alleen elektrisch zou rijden (thuisladen, want onderweg kan dat oplopen tot meer dan 8 euro)

Kortom, geen schokkende verschillen, zeker niet als de PHEV meer benzine verbruikt vanwege het hogere gewicht. Maar het comfort van stil elektrisch rijden was voor mij doorslaggevend (de elektrische versie heeft voor mij een te beperkte actieradius en te lange oplaadtijd...ik rij vaak lange stukken). Ik heb (nog) geen zonnepanelen (te lange terugverdientijd), en de milieubesparing lijkt me minimaal (helemaal na het zien van de documentaire: Planet of the Humans, van Michael Moore).

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, gjcvro zei:

Die snap ik nog steeds niet. Zolang je kunt salderen is dit naar mijn idee onzin.

saldering wordt alleen maar minder en over het gehele  leven van de zonnepanelen bezien maak je zelf goedkoper stroom dan dat je het van een leverancier betrekt.

(en de wetenschap dat je op zelf opgewekte energie rond rijd geeft wel een goed gevoel, "vind ik leuk")

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pas vanaf 2023, en dan nog in stappen. Pas dan wordt het interessant om je eigen stroom ook echt meteen zelf te gebruiken (of ergens in op te slaan)..

Of je moet overproductie hebben  (hebben wij momenteel, ik was al aan het voorsorteren op een elektrische auto en/of motor.) Dan krijg je erg weinig voor het overschot.

aangepast door gjcvro
Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden, gjcvro zei:

Pas vanaf 2023, en dan nog in stappen. Pas dan wordt het interessant om je eigen stroom ook echt meteen zelf te gebruiken (of ergens in op te slaan)..

Of je moet overproductie hebben  (hebben wij momenteel, ik was al aan het voorsorteren op een elektrische auto en/of motor.) Dan krijg je erg weinig voor het overschot.

over het gehele  leven van de zonnepanelen bezien maak je zelf goedkoper stroom dan dat je het van een leverancier betrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 5-5-2020 om 11:36, Case zei:

Precies, en de meerprijs van de PHEV (€700,-) verdien je in het eerste jaar al bijna terug op de MRB (halftarief !)

Het prijsverschil is trouwens in praktijk een stuk groter dan de genoemde 700 euro. Er is weliswaar een kortingsactie van 4000 euro waardoor de prijs van de PHEV dichter bij de hybride komt, MAAR... de dealer hanteert maar 1 kortingsactie terwijl hij standaard al een 'inruil-korting' van 1500 euro hanteert. Als je dus een 'gewone' hybride koopt dan krijg je1500 euro korting, en als je de PHEV koopt dan krijg je 4000 euro korting (in plaats van de 'inruil-korting').

Bij die 700 euro moet je dus 1500 euro optellen, waardoor het prijsverschil in praktijk 2200 euro is.

Ik wist dat vantevoren (mijn dealer heeft dat zelfs per email bevestigd)...maar heb toch bewust voor de PHEV gekozen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Net mijn Niro FE ingeruild voor een DynamicPlusLine PHEV (Aurora black pearl).

Inruilprijs was ruim wat ik verwachtte dus getekend voor een nieuwe. Binnen 2 weken geleverd :lol: .

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, JosV zei:

Het prijsverschil is trouwens in praktijk een stuk groter dan de genoemde 700 euro. Er is weliswaar een kortingsactie van 4000 euro waardoor de prijs van de PHEV dichter bij de hybride komt, MAAR... de dealer hanteert maar 1 kortingsactie terwijl hij standaard al een 'inruil-korting' van 1500 euro hanteert. Als je dus een 'gewone' hybride koopt dan krijg je1500 euro korting, en als je de PHEV koopt dan krijg je 4000 euro korting (in plaats van de 'inruil-korting').

Bij die 700 euro moet je dus 1500 euro optellen, waardoor het prijsverschil in praktijk 2200 euro is.

Ik wist dat vantevoren (mijn dealer heeft dat zelfs per email bevestigd)...maar heb toch bewust voor de PHEV gekozen

Ah, maar dan duurt het terugverdienen wel een tijdje langer. Ik had ook kunnen weten dat reclames de zaken altijd mooier voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uur geleden, HenkM zei:

Net mijn Niro FE ingeruild voor een DynamicPlusLine PHEV (Aurora black pearl).

Inruilprijs was ruim wat ik verwachtte dus getekend voor een nieuwe. Binnen 2 weken geleverd :lol: .

Tweedehandsprijzen van Niro's zakken niet heel erg hard momenteel, gewild autootje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 7-5-2020 om 10:28, JosV zei:

Het prijsverschil is trouwens in praktijk een stuk groter dan de genoemde 700 euro. Er is weliswaar een kortingsactie van 4000 euro waardoor de prijs van de PHEV dichter bij de hybride komt, MAAR... de dealer hanteert maar 1 kortingsactie terwijl hij standaard al een 'inruil-korting' van 1500 euro hanteert. Als je dus een 'gewone' hybride koopt dan krijg je1500 euro korting, en als je de PHEV koopt dan krijg je 4000 euro korting (in plaats van de 'inruil-korting').

Bij die 700 euro moet je dus 1500 euro optellen, waardoor het prijsverschil in praktijk 2200 euro is.

Ik wist dat vantevoren (mijn dealer heeft dat zelfs per email bevestigd)...maar heb toch bewust voor de PHEV gekozen

Inderdaad, je weet pas of het echt een prijsverschil van 700 euro is als je twee offertes hebt: 1 voor de standaard en een voor de plugin. Ben wel benieuwd of het dan inderdaad “maar”700 euro scheelt. Trouwens dat doe ik altijd bij de aanschaf van een nieuwe auto. Ben totaal niet geïnteresseerd in wat voor korting of inruil dan ook. Ik wil weten wat ik moet bijbetalen wanneer ik mijn huidige auto inruil. Dat is het enige wat telt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...