Marc4547 Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 Als je op de kia ste de technische gegevens bekijkt staat hier dat de accu in AH 180 AH is. BATTERIJ Type LiPB (Lithium Ion Polymeer Batterij) Voltage (Volt): 356 Capaciteit (Ah): 180 Energie (kWh): 64 Kracht (kW): Gewicht (kg): 457 LADEN Maximale laadsnelheid 1-fase AC (kW) 7,2 Laadtijd / 1-fase 32 ampère (0% - 100%) ca. 10 uur en 30 minuten Laadtijd DC-snellader (10% - 60%) Bij 50kW snellader: ca. 42 minuten Bij 100kW snellader: ca. 31 minuten. Veel prik dus...
Hippe lip Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 1 uur geleden, Marc4547 zei: Als je op de kia ste de technische gegevens bekijkt staat hier dat de accu in AH 180 AH is. BATTERIJ Type LiPB (Lithium Ion Polymeer Batterij) Voltage (Volt): 356 Capaciteit (Ah): 180 Energie (kWh): 64 Kracht (kW) Ja, dat dit er staat klopt. Wat ik bedoelde is dat Ah's alleen geen energie aangeven als er de spanning niet b ij vermeld wordt. Daarvoor is kWh de gangbare indicator, die heeft spanning en Ah in zich verenigd.
Hippe lip Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 Maar genoeg hierover. Het is een wellus-nietusspelletje niet waard En een beetje
Hippe lip Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 (aangepast) Inmiddels heb ik het instructieboekje van de e-Niro en kan alvast beginnen te genieten VIJFHONDERDNEGENTIG PAGINA'S ! 22 December, 2018 aangepast door Hippe lip
Derrek Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 31 minuten geleden, Hippe lip zei: Inmiddels heb ik het instructieboekje van de e-Niro en kan alvast beginnen te genieten VIJFHONDERDNEGENTIG PAGINA'S ! Die kun je dan lezen tijdens het laden...... 1
Sigmasailor Geplaatst 22 December, 2018 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2018 Heeft iemand al een PDF gevonden zoals van de gewone Niro?
Hippe lip Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 Ik heb 'm bij Kia opgevraagd en zonder moeite gekregen. Weet niet of ik die hier mag neerzetten, maar is wel een flink ding: ca. 13 MB......
Hippe lip Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 Weet iemand of er een dongel + app beschikbaar komt zoals de LeafSpy voor de Nissan Leaf v(http://www.electricvehiclewiki.com/wiki/leaf-spy-pro)? Erg veel extra info via dat ding...
xtra40 Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 1 uur terug, Hippe lip zei: Ik heb 'm bij Kia opgevraagd en zonder moeite gekregen. Weet niet of ik die hier mag neerzetten, maar is wel een flink ding: ca. 13 MB...... 13 mb is wat groot maar als je een link hebt gekregen kun je deze wel plaatsen
Sigmasailor Geplaatst 22 December, 2018 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2018 1 uur geleden, Hippe lip zei: Ik heb 'm bij Kia opgevraagd en zonder moeite gekregen. Weet niet of ik die hier mag neerzetten, maar is wel een flink ding: ca. 13 MB...... Mailtje gestuurd aan Kia, snel linkje wordt op prijs gesteld.
Hippe lip Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 50 minuten geleden, xtra40 zei: 13 mb is wat groot maar als je een link hebt gekregen kun je deze wel plaatsen Als het goed is werkt deze link: https://drive.google.com/file/d/11fz6Kn6Rb362rn6QRFR1R3cSjZBuZrHB/view?usp=sharing Laat ff weten... 3
Sigmasailor Geplaatst 22 December, 2018 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2018 (aangepast) 22 minuten geleden, Hippe lip zei: Als het goed is werkt deze link: https://drive.google.com/file/d/11fz6Kn6Rb362rn6QRFR1R3cSjZBuZrHB/view?usp=sharing Laat ff weten... Top! Linkt werkt prima. Lachuh (5-18) pas op voor uitlaatgassen bij geopende achterklep, (9-03): cilinderinhoud van 180 Ah: hahahahahaha 22 December, 2018 aangepast door Sigmasailor 1
Hippe lip Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 (aangepast) Tja, ik wil t.z.t. ook eens gaan kijken of ik er niet een uitlaat onder kan zetten. Alleen zo'n pijpje aan de achterkant dan natuurlijk.... En als dat eenvoudig kan, doe er dan ook nog maar een kleine rookgenerator bij. 22 December, 2018 aangepast door Hippe lip
Prlwytzkofsky Geplaatst 22 December, 2018 Geplaatst 22 December, 2018 Super! bedankt. Leuker dan het boek dat ik aan het lezen was.
Hippe lip Geplaatst 23 December, 2018 Geplaatst 23 December, 2018 20 uren geleden, Hippe lip zei: Weet iemand of er een dongel + app beschikbaar komt zoals de LeafSpy voor de Nissan Leaf v(http://www.electricvehiclewiki.com/wiki/leaf-spy-pro)? Erg veel extra info via dat ding... Iemand? Of is het daarvoor nog te vroeg. Kan ik de vraag beter nog eens stellen als de eerste leveringen een paar weken rijden,
Prlwytzkofsky Geplaatst 23 December, 2018 Geplaatst 23 December, 2018 2 hours ago, Hippe lip said: Iemand? Of is het daarvoor nog te vroeg. Kan ik de vraag beter nog eens stellen als de eerste leveringen een paar weken rijden, Dat is toch net zoiets als CanZe voor de Zoe? Voor zover ik weet niet. Misschien moeten we zelf iets gaan bouwen (ik beloof niets, maar Can Bus lezen is best te doen)
Hippe lip Geplaatst 23 December, 2018 Geplaatst 23 December, 2018 4 uren geleden, Prlwytzkofsky zei: Dat is toch net zoiets als CanZe voor de Zoe? Ja, ik begreep dat je er een rededelijk standaard dongel voor gebruikt. Het gaat dus om de app. En nee, het is natuurlijk niet logisch dat die er al zou zijn voordat de eerste auto’s geleverd zijn. In maart nog maar eens naar gaan kijken. @Prlwytzkofsky: heb jij er ook in besteld? Wanneer verwacht je de levering?
Prlwytzkofsky Geplaatst 24 December, 2018 Geplaatst 24 December, 2018 15 hours ago, Hippe lip said: Ja, ik begreep dat je er een rededelijk standaard dongel voor gebruikt. Het gaat dus om de app. En nee, het is natuurlijk niet logisch dat die er al zou zijn voordat de eerste auto’s geleverd zijn. In maart nog maar eens naar gaan kijken. @Prlwytzkofsky: heb jij er ook in besteld? Wanneer verwacht je de levering? Yep, heb besteld. Als het goed is eind januari. Was geloof ik de eerste die bij mijn dealer bestelde want hij keek nogal verbaasd toen ik vijf minuten na binnenkomst een krabbel zette. Toen ik vorige week langs ging voor een proefrit waren ze ook hier (oost Groningen) allemaal uitverkocht. Ik heb een blauwe want de grijze die ik eigenlijk wou zou een maand of 4 langer duren. Enige wat ik echt jammer vind is dat ze in alle landen om ons heen met schuifdak geleverd worden maar hier niet. Zal wel een marktonderzoek geweest zijn... Zo'n dongle is een ELM327. Zijn vrij standaard inderdaad, maar er zijn ook rip-off's die niet altijd goed werken. Maar zolang er geen app is is het vrij academisch. Overigens is dit misschien nog wel interessanter voor mensen die een app willen die overal werkt: https://www.openvehicles.com/ Je zet dan een kastje (iets van 150E) met een sim-kaart in je auto en kan dan op je telefoon bijvoorbeeld state of charge zien. Waarschuwing: is volgens mij op dit moment nog niet geschikt voor mensen die niet technisch zijn of er lol in hebben dingen uit te zoeken. E-Niro zit er nog niet in, maar E-soul zag ik al wel staan. Enige waarvoor ik dat interessant zou vinden is pre-heaten. Met de Zoe kan ik tijdens het ontbijt op de sleutelkaart drukken en stap dan in een warme auto. De Niro kan alleen met een timer voor zover ik weet. Om een idee te geven van wat er moet gebeuren voordat de Niro ondersteund wordt hier een linkje naar de specifieke software voor de Soul: https://github.com/openvehicles/Open-Vehicle-Monitoring-System-3/blob/master/vehicle/OVMS.V3/components/vehicle_kiasoulev/src/vehicle_kiasoulev.cpp Dus reken er niet op dat het heel snel gaat, is gewoon veel werk. Grappig is dat er voor een gedeelte weer dezelfde persoon achter zit als achter de smartevse.
Hippe lip Geplaatst 24 December, 2018 Geplaatst 24 December, 2018 31 minuten geleden, Prlwytzkofsky zei: Yep, heb besteld. Als het goed is eind januari. Was geloof ik de eerste die bij mijn dealer bestelde want hij keek nogal verbaasd toen ik vijf minuten na binnenkomst een krabbel zette. Toen ik vorige week langs ging voor een proefrit waren ze ook hier (oost Groningen) allemaal uitverkocht. Ik heb een blauwe want de grijze die ik eigenlijk wou zou een maand of 4 langer duren. Enige wat ik echt jammer vind is dat ze in alle landen om ons heen met schuifdak geleverd worden maar hier niet. Zal wel een marktonderzoek geweest zijn... Tja, ik stond ook voor die keuze. Ik had eind februari kunnen rijden, maar koos voor rood en die kleur zit niet in de eerste productieserie. Dat. Etekent drie maanden langer wachten. Dat doe ik liever dan een andere kleur kiezen. Je bent dat na een tijdje toch vergeten en die kleur houd je járen (als het goed is). En ja, dat schuifdak is wel jammer. Als dat een optie was had ik daar ws wel voor gekozen. Die optie komt dan mss volgend jaar beschikbaar? Je ziet dat bij wel meer merken. De importeur bepaalt de mogelijke opties en de samenstelling van de opties (parkeersensoren vóór kunnen dan bijvoorbeeld alleen met het leerpakket; zo’n onzinnige combinatie).
Hippe lip Geplaatst 24 December, 2018 Geplaatst 24 December, 2018 48 minuten geleden, Prlwytzkofsky zei: Zo'n dongle is een ELM327. Zijn vrij standaard inderdaad, maar er zijn ook rip-off's die niet altijd goed werken. Maar zolang er geen app is is het vrij academisch. Overigens is dit misschien nog wel interessanter voor mensen die een app willen die overal werkt: https://www.openvehicles.com/ Je zet dan een kastje (iets van 150E) met een sim-kaart in je auto en kan dan op je telefoon bijvoorbeeld state of charge zien. Waarschuwing: is volgens mij op dit moment nog niet geschikt voor mensen die niet technisch zijn of er lol in hebben dingen uit te zoeken. E-Niro zit er nog niet in, maar E-soul zag ik al wel staan. Enige waarvoor ik dat interessant zou vinden is pre-heaten. Met de Zoe kan ik tijdens het ontbijt op de sleutelkaart drukken en stap dan in een warme auto. De Niro kan alleen met een timer voor zover ik weet. Om een idee te geven van wat er moet gebeuren voordat de Niro ondersteund wordt hier een linkje naar de specifieke software voor de Soul: https://github.com/openvehicles/Open-Vehicle-Monitoring-System-3/blob/master/vehicle/OVMS.V3/components/vehicle_kiasoulev/src/vehicle_kiasoulev.cpp Dus reken er niet op dat het heel snel gaat, is gewoon veel werk. Grappig is dat er voor een gedeelte weer dezelfde persoon achter zit als achter de smartevse. Kijk, dat klinkt erg interessant. Jij bent kennelijk net zo’n gadgetfreek als ik Programmacode zelf uitzoeken en schrijven doe ik meestal niet (daar ben ik niet heel bedreven in) maar als de code beschikbaar is en die moet ergens ingezet worden of er moet wat aangepast worden, dan heb ik daar geen enkele moeite mee. Nu gebruik ik al een tijd de dongel van de ANWB (https://www.anwb.nl/auto/connected-car) en ben benieuwd of die in de e-Niro gaat werken. Zal ik wel samen met de ANWB gaan uitzoeken en testen, net als destijds voor mijn C5. En wat dat voorverwarmen betreft: mijn dealer verzekerde me dat die functie standaard in de app zit. Heb het niet in detail bekeken, maar ik geloof haar wel, ze heeft goed zicht op dat soort dingen.
Hippe lip Geplaatst 24 December, 2018 Geplaatst 24 December, 2018 @Prlwytzkofsky Als laadpaal overweeg ik de Zappi, maar als het regent wil je natuurlijk zo snel mogelijk naar binnen. Stekker erin, dat zal wel moeten, maar daarna ook nog op die paal knopjes in moeten drukken om het laden te starten, dat doe ik liever als ik binnen sta. Weet jij of er laadpalen zijn waarbij je binnen in huis een paneeltje hebt om het laden te starten en/of instellingen aan te passen en dingen uit te lezen?
Prlwytzkofsky Geplaatst 24 December, 2018 Geplaatst 24 December, 2018 1 hour ago, Hippe lip said: Tja, ik stond ook voor die keuze. Ik had eind februari kunnen rijden, maar koos voor rood en die kleur zit niet in de eerste productieserie. Dat. Etekent drie maanden langer wachten. Dat doe ik liever dan een andere kleur kiezen. Je bent dat na een tijdje toch vergeten en die kleur houd je járen (als het goed is). En ja, dat schuifdak is wel jammer. Als dat een optie was had ik daar ws wel voor gekozen. Die optie komt dan mss volgend jaar beschikbaar? Je ziet dat bij wel meer merken. De importeur bepaalt de mogelijke opties en de samenstelling van de opties (parkeersensoren vóór kunnen dan bijvoorbeeld alleen met het leerpakket; zo’n onzinnige combinatie). Mijn vrouw vond de blauwe het mooist dus tenminsten een van ons is tevreden. Daarnaast had ik net uitgerekend wat mijn huidige auto (C5 diesel) meer kost per maand. Er zat toen iets in mijn hoofd van: 1200 E extra voor de leur die je wilt is wel heel veel...
Hippe lip Geplaatst 24 December, 2018 Geplaatst 24 December, 2018 2 minuten geleden, Prlwytzkofsky zei: Mijn vrouw vond de blauwe het mooist dus tenminsten een van ons is tevreden. Daarnaast had ik net uitgerekend wat mijn huidige auto (C5 diesel) meer kost per maand. Er zat toen iets in mijn hoofd van: 1200 E extra voor de leur die je wilt is wel heel veel... Eerst dachten wij ook de blauwe te kiezen. Toen we dat aangaven zei de dealer dat dit de kleur was waarin we net hadden proefgereden. We keken elkaar aan en dachten allebei dat we in een (zowat) zwarte auto hadden gereden.... En hee, dat is toevallig: rijd jij nu ook een C5 diesel! Tja, mijn MRB kost me 140 per maand. Waarom is die van jou goedkoper? En zit jij dan toevallig ook op de C5-club (c5club.nl)?
Prlwytzkofsky Geplaatst 24 December, 2018 Geplaatst 24 December, 2018 49 minutes ago, Hippe lip said: @Prlwytzkofsky Als laadpaal overweeg ik de Zappi, maar als het regent wil je natuurlijk zo snel mogelijk naar binnen. Stekker erin, dat zal wel moeten, maar daarna ook nog op die paal knopjes in moeten drukken om het laden te starten, dat doe ik liever als ik binnen sta. Weet jij of er laadpalen zijn waarbij je binnen in huis een paneeltje hebt om het laden te starten en/of instellingen aan te passen en dingen uit te lezen? Ik hoor veel mensen een Zappi overwegen. Ik ken hem verder niet. Wat voor knopjes zou je dan in willen drukken? Volgens mij start ook de Zappi gewoon vanzelf. Overigens is laden vrij saai. De eerste paar keer zat ik gefacineerd te kijken en rende naar de meterkast om te zien hoe hard de ferraris ronddraaide. Nu is het gewoon een taakje. Inpluggen en niet meer aan denken tot morgen. Als je moeilijk dingen wilt doen zoals extra hard laden als de zon schijnt of loadbalancing met de hoofdaansluiting zou ik dat allemaal automatisch doen.
Aanbevolen Berichten