Ga naar inhoud

KIA e-Niro


Sigmasailor

Aanbevolen Berichten

2 uren geleden, Sigmasailor zei:

Ik heb gelezen dat er zoiets als Kia connect is?. Ik heb daarvan de indruk dat je wel wat kunt uitlezen maar geen opdracht tot het aanzetten de verwarming (op afstand) kan geven. Weet iemand hoe dat zit? Komt dat er later nog bij?

Yep, ik weet dat je het voorverwarmen vooraf in kunt stellen. Ik vind het fijner dit een kwartier voor vertrek te doen (zonder in een koude auto te moeten prutsen) via een App of desnoods de KEY-FOB van de Niro.

Mijn dealer verzekerde me dat dit kan. Ergens las ik wel dat het verwarmen alleen kan als je het via een timer instelt, maar die timer kan natuurlijk ook over een minuut beginnen. En ik kreeg ook de indruk dat deze figuur het (nog) niet precies wist. Het wordt dus afwachten tot de eerste e-Niro's zijn uitgeleverd en een paar mensen die app en de auto een beetje fatsoenlijk onder de knie hebben. Want als ik het instructieboekje zo lees, dan zal je wel een paar weken spelen nodig hebben voordat je de mogelijkheden een beetje in kaart hebt. En dan nog kom je elke rit weer iets nieuws tegen, verwacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ik ook gelezen. Ik ben nu bang dat je die timer alleen in (de koude) auto kunt instellen. Het zou zo mooi zijn om dat vanaf afstand te kunnen doen (ook als dat alleen via een timer kan).

Het wordt zeker nog een flinke ontdekkingsreis voor je alle instellingen en mogelijkheden onder de knie hebt. Nog een maand of 4-5 geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt wel zeker dat je de auto via de app kunt voorverwarmen. Ik vroeg het mijn dealer op 12-12:

Wat ik steeds vergeet te vragen: is er een app (voor iPhone) om bijvoorbeeld de verwarming in de winter aan te kunnen zetten of voor andere functies?
Ik kan niets vinden in de appstore....

Waarop ik haar antwoord kreeg:

Die is er absoluut, als u de mijn Kia app installeert kunt u middels Kia connected services de e-Niro voorverwarmen en dit kunt u ook instellen in de auto. Deze module is al aanwezig in de auto, het eerste jaar betaald u hiervoor geen abonnementsgeld. Als deze service na een jaar bevalt kunt u het abonnement verlengen en gaat u per maand een bedrag betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, Sigmasailor zei:

Gelukkig goed nieuws van de Dealer. September is al mei geworgden en heel misschien wordt het nog sneller. Mijn dealer mag er wat meer gaan leveren en er zijn de nodige uitvallers van de oorspronkelijke lijst.

Dat is wel mooi nieuws. Good for you!

Helaas ben ik bang dat dit geluk mij niet te beurt zal vallen. Die rode zullen ze vast niet opeens eerder gaan maken... :-( 

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uren geleden, Hippe lip zei:

Het lijkt wel zeker dat je de auto via de app kunt voorverwarmen. Ik vroeg het mijn dealer op 12-12:

Waarop ik haar antwoord kreeg:

Ik hoop dat je dealer gelijk heeft, maar ben ben van niet. Via Tweakers dit gevonden:

2018-12-30_122709.thumb.jpg.419abb418e323b46bb2f81dda9090a57.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik hoop dat je dealer gelijk heeft, maar ben ben van niet. Via Tweakers dit gevonden:

Tja, dit lijstje had ik ook al ergens een keer gezien. Als ik weer eens in Apeldoorn ben zal ik het daar eens vragen en schreenshotjes (laten) maken.

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, henk smit zei:

ik weet wel dat je een stand kachel.  in je nero kan plaatsen. maar deze kachel kost. om en na bij de 600 euro mijn schoon zoon. heeft hem in zijn BMW .en kan hem op af stand. voor verwarmen  

Beste Henk,

De e-Niro heeft alle spullen aan boord om te kunnen voorverwarmen. De vraag is alleen of de KIA-app de mogelijkheid biedt, om dit op afstand te activeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites


27 minuten geleden, henk smit zei:

dat geloof ik niet. dat je een nero. voor kan verwarmen. 

Henk, de 100% elektrische e-Niro is een andere auto dan de Niro HEV en PHEV, kijk eens hier: https://www.kia.com/nl/modellen/e-niro/ontdekken/

Wat ik ervan begrijp is dat de e-Niro in elk geval via een timer op een vast ingestelde tijd kan voorverwarmen, als tenminste de laadstekker ingeplugd is.

Mooier zou het zijn als je (net als bij andere elektrische auto's en PHEV's) dit op een vrij te kiezen moment op afstand kan inschakelen (via de app).

aangepast door Case
Link naar reactie
Delen op andere sites


Helemaal mee eens; zelfs met de AB zou ik prima vinden. Ik had hetzelfde op de Outlander PHEV (via een Wifi verbinding) en de Leaf (via de App). Het fijne is dat je dan nooit meer hoeft te krabben in de winter. Afhankelijk van hoe koud het is volstaat 10-20 minuten voorverwarmen. Tuurlijk, vooraf instellen kan ook en ga ik ook wel doen; alleen weet ik niet altijd, vooraf, (op 5 minuten nauwkeurig) wanneer ik weg wil. Geef mij dus maar het gemak van een App. Lijkt op een software dingetje; het hangt dus af van de goede wil bij Kia.

aangepast door Sigmasailor
Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, Sigmasailor zei:

Hebben jullie gezien dat spelregels voor MIA zijn aangepast? Was nog 36% in 2018, wordt 28% in 2019. Gelukkig ben ik de verplichting nog in 2018 aangegaan.

Ben bang dat die vlieger niet opgaat. Heb je een factuur met datum in 2018? En is die helemaal voldaan in 2018?

Ik denk zelfs dat de datum op je kenteken gaat gelden. Sorry.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, henk smit zei:

zou de komende vijf jaar niet voor een elektrische auto kiezen. wij gaan regelmatig naar een vakantie huis van mijn dochter. Midden Sweden, afstand  2000 km van uit vleuten. dus zou ik onderweg. vijf keer mijn auto op moeten laden.  

2000 km doe je niet in een dag, dus ( in haastscenario) minimaal één overnachting = auto laden. Rest twee keer laden op een dag. 

Lunchen moet je ook doen. Rest nog één laadmoment per dag. Hét ideale moment voor een rustpauze, die je op zulke lange ritten wel vaker dan eens per dag moet hebben. 

Waar zit nou het probleem?

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


9 hours ago, Hippe lip said:

Ben bang dat die vlieger niet opgaat. Heb je een factuur met datum in 2018? En is die helemaal voldaan in 2018?

Ik denk zelfs dat de datum op je kenteken gaat gelden. Sorry.....

Dit is onjuist: Voor de bijtelling geldt de kentekendatum inderdaad, maar voor de MIA de datum van het tekenen van de bestelbon.

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uren geleden, Hippe lip zei:

Ben bang dat die vlieger niet opgaat. Heb je een factuur met datum in 2018? En is die helemaal voldaan in 2018?

Ik denk zelfs dat de datum op je kenteken gaat gelden. Sorry.....

Gaat zeker wel op; Voor de MIA is het aangaan van de verplichting (was in november 2018) de peildatum,.... gelukkig.

Dat moet je dan wel binnen 3 maanden na het aangaan van die verplichting regelen (bij RVO).

aangepast door Sigmasailor
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, henk smit zei:

ze zeggen dat de Kia nero 485 km ,elektrisch kan rijden. dat klop niet. mijn schoon zoon. heeft een tesla die vier keer duur de is dan een Kia nero. de tesla kan maar 300 km elektrisch rijden.    

Klopt (dat het niet klopt); de e-Niro haalt dik 500 kilometer. Zie de filmpjes maar eens aan het begin van dit topic. Overigens is de WLTP waarde nu 455 km; die kan je (in de zomer) dus gewoon halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gefeliciteerd, ik denk de eerste op dit forum? Wat voor kleur wordt het?
Ik ga uit van een zwarte, heb geen tegenbericht gekregen dat het antraciet zou worden, mijn 2e keus. Ben benieuwd of ik ook de eerste ben bij de dealer. Had natuurlijk wel het geluk van een 'kruiwagen'

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze zijn allebei mooi! Ik had als voorkeur donker blauw aangegeven (wordt het ook) met als alternatief zwart, grijs of antraciet. Helaas was ik aan de late kant met reserveren (moest eerst nog van mijn Leaf 2.0 af). Ik kon ook al geen kruiwagen vinden. Ik moet nog een maand of 4 geduld hebben tot ergens in mei. Zo jammer, ik ben helaas verplicht in een (beste mooie) Optima Diesel :nono:rond te rijden tot het zover is. Veel plezier met het ophalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...