Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Afhankelijk van je positie op reserveringslijst bij de dealer. Dealer zou je inschatting moeten kunnen geven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
19 uren geleden, henk smit zei:

.... of toch maar privaat leasen.  

Niet verstandig.

Geplaatst

Lease (hoe dan ook) is een vorm van lenen. De jongens en meisjes van een LM moeten betaald worden (daar betalen alle klanten toch echt aan mee). Dus gewoon sparen en contant afrekenen is de voordeligste oplossing.

Geplaatst
1 minute ago, Sigmasailor said:

Lease (hoe dan ook) is een vorm van lenen. De jongens en meisjes van een LM moeten betaald worden (daar betalen alle klanten toch echt aan mee). Dus gewoon sparen en contant afrekenen is de voordeligste oplossing.

Ben ik met je eens. 

Maar... Soms heb je NU een auto nodig en dan is lease toch wel een oplossing. Zeker dat het wat kost.. Maar je ontzorgd jezelf ook.. Je hebt geen onderhoudskosten. De enige kosten die je hebt zijn de benzine kosten (en de schade die je wellicht krijgt/rijd) 

Dus verstandig of niet.. Ik denk niet dat dit mbt lenen iets te maken heeft. 

Geplaatst (aangepast)

Een LM is toch echt gewoon een bijzondere bank. Ben het met je eens als je NU een auto nodig hebt (en dat 5 jaar geleden niet voorzien hebt) Lease een optie is. Ook voor echte bedrijven of ondernemers die hun liquide middelen rendabeler kunnen maken, dan het kopen van vervoer, is Lease prima. Voor de gemiddelde particulier is het net zoiets als Wehkamp en Otto. Je koopt iets op afbetaling (en betaalt daarvoor). OK, het is 'iets' complexer: het is wel de 'bottom line'. En ja, je kunt NU rijden waarvoor je anders even moet sparen.

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst

Ik heb heel bewust voor private lease gekozen. De afschrijving blijft altijd een gok en met de huidige koers van o.a. de regering wil ik eigenlijk over 4-5 jaar niet met een wellicht onverkoopbare benzine auto zitten.

En om de eventuele extra kosten te dekken heb ik de hypotheek deels afgelost met het geld waar ik anders de auto voor gekocht had. ;-) Je kunt het tenslotte maar 1x uitgeven.

En soms is de lease helemaal zo gek nog niet, als je echt alle kosten rekent, of bijvoorbeeld op de autoweek / anwb kijkt naar wat een auto stiekem kost schrik je ook. Alleen met private lease wordt je er maandelijks mee geconfronteerd, met de auto kopen voornamenlijk bij het inruilen.

Geplaatst

LM's weten ook dat het een gok is en zijn geen liefdadigheids-instellingen. Alle risico's zitten uiteindelijk in de Leaseprijs. Valt de afschrijving mee dan profiteert de LM extra. Ik heb wel eens naar de tarieven gekeken en het lijkt er wel op dat EV's in 5 of 6 jaar volledig worden afgeschreven.

Lease tarief van 519 per maand (ex BTW) word al snel 600 (wat meer km en de executive uitvoering) = iets van 725 euro per maand incl. de BTW= 8700 per jaar = 43500 in 5 jaar (bijna de nieuwprijs). De restwaarde dekt (ruimschoots) de verzekering en het (beperkte) onderhoud (en niet te vergeten de marge waarvan de LM bestaat).

Eigen sommetje: verzekering = 5000, onderhoud = 2500 (inclusief setje banden), afschrijving 30.000 (zo'n 70%) maakt totaal van 37.500. Tel uit je winst.

O, ja vergeet ik nog het 'renteverlies' tegen 0,05% :-).

Doordat LM's scherper inkopen (zou dat werken bij de e-Niro?) en het onderhoud echt goed in de hand hebben is dat een voordeel wat ook in de Leaseprijs kan zitten.

Ik ben het met je eens dat als je aanvaardt dat LM's ook moeten bestaan het helemaal zo gek niet is, wel kostbaarder, om te leasen. Je weet precies waar je per maand aan toe bent. Persoonlijk denk ik dat over een jaar of 20 (misschien wel eerder) auto's volledig autonoom rijden er een groot deelnetwerk ontstaan is. Eigen auto bezit heeft zijn langste tijd gehad. De truukjes die de e-Niro al in huis heeft zijn nog maar het begin.

Geplaatst

De e-niro is inderdaad nog wel erg prijzig t.o.v. de hybride, dat verschil heb je nog niet zomaar terugverdiend in het verbruik. De normale bsnsline zit nog niet op 500€ Incl btw.

Van de tesla model3 wordt al gezegd dat hij klaar is voor car sharing, in dld is er een startup die er ook al helemaal op in zet. Ik denk dat dat wellicht stap 1 wordt, daarna autonoom rijden.  Uitdaging die ik heb is dat ik de trekhaak nog te handig vind. Helaas voor de e niro, ik hoopte stiekem toch wel op een desnoods beperkt trekgewicht

Geplaatst
18 uren geleden, Dragao zei:

Toelichting? 

Die is inmiddels wel door anderen reeds gegeven.

Private Lease heeft misschien voordelen voor gemak (alhoewel elke maand een bedrag overmaken of 1 keer een bedrag?) en risico (zowel positief als negatief!) maar daar betaal je dan ook voor, Als je echt goed rekent is Private Lease uiteindelijk altijd duurder dan zelf kopen. Zoals geschreven, het is een vorm van financiering en de jongens van de Private Lease vinden jou echt niet zo aardig dat ze er wel geld voor je op toeleggen.

Maar als je daarvan bewust bent en er goed over hebt nagedacht, dan kan Private Lease voor jou handig zijn.

Geplaatst
Op 3-1-2019 om 20:06, Veefer zei:

Wel prettig dat hij zo snel komt, mijn Outlander PHEV kost nu prive  te veel :ninja:

Dat valt toch wel mee, als je tenminste een eenmanszaak hebt. Het bijtellingsvoordeel vervalt weliswaar, dus de bijtelling gaat naar 25% (2013). Voor de eenmanszaak geldt echter dat de bijtelling nooit hoger is dan de werkelijk gemaakte kosten. Met alle afschrijvingen gedaan, zijn die niet meer zo hoog.

Op 3-1-2019 om 23:30, Sigmasailor zei:

Oef, dat doet nu zeker wel pijn (als je hem nog zakelijk hebt): dik 10k bijtelling? Of heb je hem al naar privé overgeheveld? Ik heb een collega die zijn PHEV voor 8.5 k€ (taxatie dealer) heeft overgenomen. Simpel sommetje. Ik heb de mijne een jaartje geleden via Marktplaats aan een particulier verkocht.

Het enige nadeel dat je hebt, met de auto in de eenmanszaak, is dat de kosten die je in aftrek brengt ook last hebben van de MKB-korting op de behaalde winst, dus dat het fiscale voordeel van de aftrek maar 86% is van het fiscale nadeel van de bijtelling. Het nadeel van de auto nog even in de zaak houden is dus 14% van de inkomstenbelasting over de werkelijke kosten. 

Geplaatst
Het enige nadeel dat je hebt, met de auto in de eenmanszaak, is dat de kosten die je in aftrek brengt ook last hebben van de MKB-korting op de behaalde winst, dus dat het fiscale voordeel van de aftrek maar 86% is van het fiscale nadeel van de bijtelling. Het nadeel van de auto nog even in de zaak houden is dus 14% van de inkomstenbelasting over de werkelijke kosten. 
Ben directeur in loondienst, bijtelling 25% tegen 52%........
Klaag niet hoor, maar verschil met 0% is best groot

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst

Sprak net een collega. Die heeft zijn Outlander door de dealer laten taxeren: 8500. Is overnemen naar privé geen optie? De overnamesom is bijna net zoiets als de bijtelling.

Geplaatst
16 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Sprak net een collega. Die heeft zijn Outlander door de dealer laten taxeren: 8500. Is overnemen naar privé geen optie? De overnamesom is bijna net zoiets als de bijtelling.

Is voor de directeur in loondienst alleen interessant, wanneer hij/zij de auto er in privé bij wil houden. Om alleen de tijd te overbruggen tot levering van de nieuwe auto, is overname in privé waarschijnlijk duurder.

Geplaatst

Hmmm, bijtelling (bij 38%) is al snel 400 euro (NETTO) per maand. Kan dus al snel uit. OK, als het voor een maandje is zou ik ook geen moeite doen; langer dan een maand of 3-4 zou ik er niet lang over nadenken.

Misschien zijn ze over een half jaar ook wel meer waard dan nu: ook nog een voordeel in privé bij verkoop.

Geplaatst
Op 3-1-2019 om 13:01, Veefer zei:

Net gebeld door de dealer, afspraak voor dinsdag a.s. om de auto in ontvangst te nemen emoji3060.pngemoji3060.pngemoji3060.png

Dat zal dus vandaag zijn!

Laat ons weten en stuur hier wat foto's....

Geplaatst

Net terug van de dealer, maak als het mooier weer is vandaag, of anders morgen wel meer foto's, maar nodigt nu even niet uit.

IMG-20190108-WA0001 (Large).jpeg

IMG_20190108_110219 (Large).jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...