Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
2 uren geleden, Hippe lip zei:

En @Veefer, wat heb je aan voorbereidingen gedaan? Laadpaal bij huis; welke?

geen laadpaal, die heb ik op de zaak, thuis eventueel via de 'thuislader' die erbij zit.

Geplaatst
14 uren geleden, Sigmasailor zei:

Sprak net een collega. Die heeft zijn Outlander door de dealer laten taxeren: 8500. Is overnemen naar privé geen optie? De overnamesom is bijna net zoiets als de bijtelling.

heb er op een paar euro na 12K voor gekregen.... zonder korting op de nieuwe

Geplaatst (aangepast)

Oh, die tweede foto met die doek erover. Prachtig!

Ze maken het wel spannend.
Gevoel voor drama......
:tt1:

En voor vandaag ben je wel onder de pannen. Je komt vast niet meer aan werken toe. :rolleyes:

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

ik denk dat ik dat spelen toch echt wel voor de avonduren moet bewaren. Mijn uren zijn wat prijzig ;-)

Geplaatst
2 uren geleden, Veefer zei:

geen laadpaal, die heb ik op de zaak, thuis eventueel via de 'thuislader' die erbij zit.

Met buitenstopcontact? Of gewoon het raam 's nachts open laten staan voor het snoer? :whistling:

Hoop dan niet dat iemand er met je dure snoer vandoor gaat....

Geplaatst
58 minuten geleden, Hippe lip zei:

Met buitenstopcontact? Of gewoon het raam 's nachts open laten staan voor het snoer? :whistling:

Hoop dan niet dat iemand er met je dure snoer vandoor gaat....

Heb 5 jaar een Outlander hybride gehad, oplader heeft 5 jaar lang aan een buiten wandcontactdoos gehangen. Je ziet hem niet hangen, maar wel de kabel die in de auto zit.

Ik woon blijkbaar in een nette buurt ;-) Ben er dus niet zo bang voor.

Geplaatst
7 uren geleden, Veefer zei:

Net terug van de dealer, maak als het mooier weer is vandaag, of anders morgen wel meer foto's, maar nodigt nu even niet uit.

IMG_20190108_110219 (Large).jpg

Geplaatst (aangepast)
2 minuten geleden, e-niro zei:

oeps ging iets fout

gefeliciteerd, outlander staat er zeker naast.

ik nog weekje wachten

aangepast door e-niro
Geplaatst

Ik kan mijn e-Niro a.s. vrijdag (overmorgen) ophalen.

Qua laadpaal heb ik nog niets. Kia komt met een aanbieding, zie deze link https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/brochure/Kia-Netherlands-laadoplossingen-december18.pdf 

Er zullen vast goedkopere/betere aanbiedingen op de markt zijn (heb gecheckt bij o.a. Engie) maar ik ben zo naïef dat ik denk dat als Kia het 'verzorgt' het dan wel goed zal zijn. Dus ik denk dat ik me laat adviseren door de Kia dealer en als hun levertijd niet te lang is het door hen uit te laten voeren. Tot die tijd zal ik mijn auto in m'n garage parkeren en gewoon op 230V opladen. Met m'n boerenverstand heb ik het volgende bedacht:

opladen via 230V stopcontact duurt ca. 31 uur. mijn auto staat ca. 12 uur stil elke nacht. dat is 12/31 van 100% maakt ca. 40%. Ik schat dat ik in de praktijk in deze periode (winter, koud) zo'n 350 km met een volle accu kan tijden. Dus ik zou in dit geval elke nacht minimaal 350 x 0,4 = 140 km bijladen. zodra de wallbox aan de muur hangt kan de auto in ca. 20 uur opgeladen worden. Dit betekent aan de hand van bovenstaande logica dat de auto dan elke nacht (100/20x12) 60% van 350 km kan bijladen. Dat is ruim 200 km. 

De dagen dat ik twee opéénvolgende dagen meer dan 200 km per dag rijd zijn in een maand op 1 hand te tellen en dan zou ik dus óf een keer een kopje koffie moeten drinken bij een fastned of mijn privé auto moeten pakken.

Om niet te ver off-topic te raken... Weet iemand of je bij een fastned laadstation zonder abonnement of pasje gewoon met een pinpas oid kan laden?

Geplaatst
1 hour ago, Geronimo81 said:

Ik kan mijn e-Niro a.s. vrijdag (overmorgen) ophalen.

Qua laadpaal heb ik nog niets. Kia komt met een aanbieding, zie deze link https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/brochure/Kia-Netherlands-laadoplossingen-december18.pdf 

Er zullen vast goedkopere/betere aanbiedingen op de markt zijn (heb gecheckt bij o.a. Engie) maar ik ben zo naïef dat ik denk dat als Kia het 'verzorgt' het dan wel goed zal zijn. Dus ik denk dat ik me laat adviseren door de Kia dealer en als hun levertijd niet te lang is het door hen uit te laten voeren. Tot die tijd zal ik mijn auto in m'n garage parkeren en gewoon op 230V opladen. Met m'n boerenverstand heb ik het volgende bedacht:

opladen via 230V stopcontact duurt ca. 31 uur. mijn auto staat ca. 12 uur stil elke nacht. dat is 12/31 van 100% maakt ca. 40%. Ik schat dat ik in de praktijk in deze periode (winter, koud) zo'n 350 km met een volle accu kan tijden. Dus ik zou in dit geval elke nacht minimaal 350 x 0,4 = 140 km bijladen. zodra de wallbox aan de muur hangt kan de auto in ca. 20 uur opgeladen worden. Dit betekent aan de hand van bovenstaande logica dat de auto dan elke nacht (100/20x12) 60% van 350 km kan bijladen. Dat is ruim 200 km. 

De dagen dat ik twee opéénvolgende dagen meer dan 200 km per dag rijd zijn in een maand op 1 hand te tellen en dan zou ik dus óf een keer een kopje koffie moeten drinken bij een fastned of mijn privé auto moeten pakken.

Om niet te ver off-topic te raken... Weet iemand of je bij een fastned laadstation zonder abonnement of pasje gewoon met een pinpas oid kan laden?

Is eerder in dit topic al best veel over gekletst. Voor een paar dagen leesvoer kijk hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1877683/0

Heel in het kort:

- langdurig gebruik maken van de granny charger zou ik niet aanraden (warme stopcontacten, mogelijk stoppen die knallen)
- een simpel laadstation kost ongeveer 5-600 euro, installatie (afhankelijk van situatie/wensen) 3-600. Vraag je lokale installateur eens. (voorbeeld: http://www.jk-evsolutions.nl/ratio-wandladers/wandlader-type2/ratio-laadstation-type2-1f16a.html)
- Nee, je hebt altijd een pasje/app nodig (voor zover ik weet, er is er geloof ik in Zweden wel eentje). Pasje is gratis, kijk ook op laadpastop10. Ik heb Maingau en Nuon.

Geplaatst

wat een gecompliceerde materie is dat laden. Bedankt voor de link. Heb het doorgelezen en snap eerlijk gezegd niet hoe het toch kan dat er ZO veel verschil per laadpas kan zijn.

Ik merk steeds meer dat ik me te weinig heb verdiept in deze materie. Gelukkig ga ik 99% van de tijd thuis opladen met een wallbox, dus ik denk dat wellicht die new motion pas wel wat voor mij is. Wellicht kan Kia hierin adviseren, al heb ik het idee dat zij ook niet helemaal op de hoogte zijn van deze markt, aangezien de Kia Soul nou niet echt een verkooptopper is gebleken...

Moet je voor zo'n wallbox op je eigen oprit ook een laadpas hebben eigenlijk?

Geplaatst (aangepast)

Hierbij nog wat foto's. Wat ik zelf heel mooi vind zijn de 'blauwe' accentstrepen. velgn hadden een maatje groter gekunt, maar dat komt misschien nog wel ;-) (foto's zijn wat klein, maar anders moet ik per foto een bericht maken. kan maar 1 mb uploaden....)

InkedIMG_20190108_163632_LI (Mobile).jpg

InkedIMG_20190108_163647_LI (Mobile).jpg

InkedIMG_20190108_163654_LI (Mobile).jpg

InkedIMG_20190108_163714_LI (Mobile).jpg

InkedIMG-20190108-WA0003_LI (Large).jpg

aangepast door Veefer
Geplaatst

mooie bak hoor! Ik krijg ook een zwarte. Wat ik me af vraag, zitten er vanbinnen ook die blauwe lijnen in (in bijvoorbeeld de sticksels vh leer en rondom de warme luchtroosters) of zijn die wit, zoals in de testritauto's?

Heb jij een wallbox bij Kia besteld, of heb je dit zelf geregeld?

Geplaatst
6 minuten geleden, Geronimo81 zei:

mooie bak hoor! Ik krijg ook een zwarte. Wat ik me af vraag, zitten er vanbinnen ook die blauwe lijnen in (in bijvoorbeeld de sticksels vh leer en rondom de warme luchtroosters) of zijn die wit, zoals in de testritauto's?

Heb jij een wallbox bij Kia besteld, of heb je dit zelf geregeld?

Om met de wallbox te beginnen, die hangt op de zaak, ik reed namelijk al 5 jaar een plugin hybride, dus ik laad op de zaak en bijna niet thuis denk ik. Als ik wel thuis ga laden, dan met de 220V module die je er ook bij krijgt..

Binnen zijn het witte lijntjes en stiksels met rode lampaccentlijnen in het donker langs de middenconsole.

Ik vond het gisterenavond wel smaakvol dat 'licht'.

Geplaatst

die lampaccenten langs het middenconsole kun je aanpassen in het menu als het goed is. Zijn volgens mij 6 kleuren die je kunt kiezen.

Ten minste, zo was het in de testauto

Geplaatst

Geronimo81, voordat je zo'n grote doos bij je oprit monteert, kun je ook op internet even naar andere oplossingen zoeken. Zelf heb ik een variant op onderstaand plaatje en dat bevalt goed.

image.png

Geplaatst
10 minuten geleden, Geronimo81 zei:

die lampaccenten langs het middenconsole kun je aanpassen in het menu als het goed is. Zijn volgens mij 6 kleuren die je kunt kiezen.

ga ik vanavond even proberen

Geplaatst
51 minuten geleden, Nick_2019 zei:

Geronimo81, voordat je zo'n grote doos bij je oprit monteert, kun je ook op internet even naar andere oplossingen zoeken. Zelf heb ik een variant op onderstaand plaatje en dat bevalt goed.

image.png

Dat ziet er strak uit zeg.

Enige nadeel lijkt me dat er geen vaste kabel aan zit, verder heel netjes.

Geplaatst

Mijn auto is gister binnen gekomen. Gelijk even langs gegaan om te kijken. Inderdaad witte accenten in het leer en het interieur, ipv blauwe zoals in andere landen.

IMG_0544.JPG.2a5c5fa48fd28dd3175c8386031967d9.JPGIMG_0543.JPG.aaded4b1e87b1efcd80e66afb3395003.JPG

aan de buitenkant wel de blauwe accenten.

IMG_0542.JPG.96ff340e4e0b8fff9c167f09b2ea87a1.JPG

Geplaatst
21 uren geleden, Geronimo81 zei:

gelukt, ziet er gelikt uit....

IMG_20190109_172603 (Large).jpg

Geplaatst
1 uur terug, Nick_2019 zei:

Gefeliciteerd Geronimo! Ik moet helaas nog een maandje wachten... En die witte accenten betreffen het stiksel in het stuur en een rand op de voorstoel?

ja, klopt

Geplaatst
2 uren geleden, Nick_2019 zei:

Gefeliciteerd Geronimo! Ik moet helaas nog een maandje wachten... En die witte accenten betreffen het stiksel in het stuur en een rand op de voorstoel?

het zijn de sticksels in het leer, dus zowel de voorstoelen als de achterbank, rugleuningen ook. Verder zit het in het sticksel van het stuur en rondom de luchtroosters van de airco. Ziet er netjes uit, alleen had ik het liever in het blauw gehad. Maar ook in het wit ziet het er netjes uit, anders wordt het allemaal wel erg saai.

@Veeferziet er netjes uit.

Geplaatst

Inmiddels ruim 300 km er op zitten. Gemiddelde ritten snelweg/binnenwegen/bebouwde kom.

Haal ik 17,8 kWh/100. Heb ik wel de kachel aan op 21,5 C, alleen bestuurders kant. Ook veelal in donker gereden met verlichting aan en ruitenwissers.

Heb inmiddels ook Android auto geïnstalleerd. Werkt goed. Moet wel bekabeld via de middelste USB aansluiting in de middenconsole. Zowel Maps als Waze bruikbaar als navigatie, Spotify etc ook beschikbaar. Link naar website met handleiding en APK

Het is heel prettig rijden, absoluut geen spijt van de aankoop. Wel even wennen dat alles wat kleiner en compacter is dan de Outlander. Aan de andere kant, ik zit er 85% van de tijd alleen in.

Geplaatst

@Veefer volgens de aangepaste WLTP zou hij gemiddeld 14kWh/100 km moeten verbruiken, dus in winterse temperaturen, met licht, verwarming e.d. aan is 17,8 kWh/100 km prima lijkt me. Dan zou je ca. 350 km met een volle accu kunnen rijden, dat is wel een beetje wat je mag verwachten denk ik als je ook stukken op de snelweg rijdt.

Ik heb de mijne vanmorgen opgehaald. Zojuist even een stukje hypermilen gedaan, en met LKA en ACC rijden is even wennen, maar volgens mij ga ik daar straks echt veel plezier van hebben in de file...

Verder rijdt het idd prima, in sportmode zoeken de banden wel wat naar grip op nat wegdek, maar ik heb de auto niet gekocht om mee te racen. Vond het heel fijn dat de bestuurdersstoel in zo veel zitposities aan te passen is (met geheugen) dat je het helemaal naar je wens kan zetten. Ik ben vrij lang, dus ook fijn dat het stuur aan te passen is. 

Al met al een goede eerste indruk. al het leer geeft het toch best wel een degelijke uitstraling (Wat je ook wel mag verwachten voor een auto van 47k). Maar het voelt niet als een 'goedkope auto die duur is vanwege de accu'. 

Heb de mannen van Kia opdracht gegeven om iemand langs te sturen die bij mij thuis langs komt om een opname te maken en een aanbieding te doen voor een wallbox. Deze 'schouw' kost € 115,00 en dit hoef je niet te betalen als je hen ook opdracht geeft voor het plaatsen. Ik heb nog geen laadpas, ik wacht even af wat men mij hierover adviseert.

Ben tot nu toe erg 'excited' over de e-Niro. Wens eenieder veel plezier met zijn/haar nieuwe aanwinst en hoop dat ik ook na de 'wittebroodsweken' nog zo positief ben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...