Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ze zijn allebei mooi! Ik had als voorkeur donker blauw aangegeven (wordt het ook) met als alternatief zwart, grijs of antraciet. Helaas was ik aan de late kant met reserveren (moest eerst nog van mijn Leaf 2.0 af). Ik kon ook al geen kruiwagen vinden. Ik moet nog een maand of 4 geduld hebben tot ergens in mei. Zo jammer, ik ben helaas verplicht in een (beste mooie) Optima Diesel :nono:rond te rijden tot het zover is. Veel plezier met het ophalen!

da's jammer voor je dat het zo 'lang duurt'. Als de donkerblauw sneller leverbaar was geweest, was dat ook mijn keuze. Op de eerste boot waren alleen zwarte en antraciete auto's beschikbaar (werd gezegd). Rest was al gereserveerd voor demo's en companycars bij Kia. Wel prettig dat hij zo snel komt, mijn Outlander PHEV kost nu prive  te veel :ninja:

Ik houd jullie op de hoogte met wat foto's a.s. dinsdag.

(zie trouwens dat je niet eens zover weg woont)

Geplaatst

He, grappig. Ook ik heb ruim 4 jaar in de Outlander PHEV rondgereden (heerlijk toen was het nog 0% bijtelling!). Daarna kwam begin maart 2018 de Leaf (compleet met Rapidgate: 300 km is praktisch gezien wel het max. wat je kunt rijden in de zomer), dus de Leaf ging weer. Long story short: het grote aftellen is weer begonnen.

Geplaatst
He, grappig. Ook ik heb ruim 4 jaar in de Outlander PHEV rondgereden (heerlijk toen was het nog 0% bijtelling!). Daarna kwam begin maart 2018 de Leaf (compleet met Rapidgate: 300 km is praktisch gezien wel het max. wat je kunt rijden in de zomer), dus de Leaf ging weer. Long story short: het grote aftellen is weer begonnen.
Jij zat toch ook op het Outlander phev forum?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst

Oef, dat doet nu zeker wel pijn (als je hem nog zakelijk hebt): dik 10k bijtelling? Of heb je hem al naar privé overgeheveld? Ik heb een collega die zijn PHEV voor 8.5 k€ (taxatie dealer) heeft overgenomen. Simpel sommetje. Ik heb de mijne een jaartje geleden via Marktplaats aan een particulier verkocht.

Yep, op het Outlander forum was ik (vooral het eerste jaar) een regelmatige gast.

Geplaatst
9 uren geleden, Nick_2019 zei:

Ook hier iemand die nu nog in een Outlander rijdt maar hopelijk over een (of twee?) maand in de e-niro.

hoop binnen 2 weken in de e-niro te kunnen rijden, maar de outlander is ook nog favoriet 7%

Geplaatst
Op 2-1-2019 om 10:01, Sigmasailor zei:

Is een Nero ook een type van Kia?

Nee. Was dat niet zo'n Romeinse bullebak? :-)

Geplaatst
2 uren geleden, e-niro zei:

hoop binnen 2 weken in de e-niro te kunnen rijden

Dat klinkt wel al héél snel!

Houd ons op de hoogte!

Geplaatst
1 uur terug, henk smit zei:

ik zou het eens vragen . aan schoon zoon marschel .of hij de tesla ,voor kan verwarmen.

Dit is het Kia e-Niro forum. Lezers zitten hier (denk ik) niet te wachten over wetenswaardigheden van fossiele brandstof uitvoeringen van de Niro of andere EV's. Voor nieuwtjes over Hybride, Tesla en Nero's :-) zijn er voldoende passende forums te vinden.

Geplaatst

Mijn proefrit, begin december, heeft me veel positieve herinneringen opgeleverd. Eén ding echter heeft me wel de kriebels opgeleverd, en dat is het opstart- en afsluitdeuntje. In de handleiding heb ik nergens iets kunnen vinden hoe dat aan of uit gezet kan worden (of vervangen door een eigen geluidje?). Ik hoop toch erg dat dit kan, want van dat geluid krijg ik denk ik heel snel genoeg, om het maar eens voorzichtig uit te drukken....

Mogelijk kan het alleen in een menu dat achter een wachtwoord zit of zo. Wie o wie gaat ons inwijden in de codes om bij extra instellingen te komen?

Dat zeggende ben ik wel benieuwd wanneer de eerste meldingen komen van easter eggs. Die zitten er vast wel in.

Geplaatst
10 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Zoals dit: https://boingboing.net/2018/12/29/tesla-adds-farting-mode-and-ot.html (sorry is voor een Tesla maar kan dienen als inspiratie voor Kia :-))

Ja, van Tesla zijn er meer bekend: https://cleantechnica.com/2017/03/30/tesla-easter-egg-unlocks-touchscreen-sketchpad/

Maar andere auto's hebben ook diverse geintjes: https://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/24063/10-verborgen-boodschappen-in-autos

Geplaatst

Nog even over van afstand de kachel aansteken: Ik vind het jammer dat de Niro niet zoals een Zoe en een I3 een knopje op de sleutel heeft om dat te doen. Dat is het allersimpelst: tijdens het ontbijt maken uit het raam kijken, knopje duwen en warm instappen. 

Er zijn wel aftermartket mogelijkheden maar het wordt wel een beetje hobbyen. Beide steken in de OBD aansluiting en sturen dan CAN berichten om dingen voor elkaar te krijgen. Punt is dat de juiste CAN berichten nog niet bekend zijn. Daarvoor moet je voor zover ik het nu snap met een laptop in de auto gaan zitten en uit een brij aan berichten de juiste weten te filteren. Ik wil daar wel mee aan de slag gaan maar beloof niets. Doel is wel om in mijn auto voor de volgende winter de kachel aan te kunnen zwengelen. 

De twee projecten die wat mij betreft interessant zijn:

https://www.openvehicles.com/

(custom hardware, maar dus laag stroomverbruik en volledig open source)

https://www.autopi.io/

(standaard raspberry pi, waarschijnlijk hoge stroomverbruik en closed source maar wel veel support). 

Als iemand nog een andere kent hoor ik het graag (er is er in elk geval nog een, maar dat leek me nog een beetje vaporware).

Geplaatst
3 minuten geleden, Prlwytzkofsky zei:

Nog even over van afstand de kachel aansteken: Ik vind het jammer dat de Niro niet zoals een Zoe en een I3 een knopje op de sleutel heeft om dat te doen. Dat is het allersimpelst: tijdens het ontbijt maken uit het raam kijken, knopje duwen en warm instappen. 

Ik ben eerlijk gezegd blij dat het niet met een knopje op de sleutel gaat. Met mijn huidige auto merk ik al dat er onbedoeld op die knopjes gedrukt wordt als die sleutel in mijn broekzak zit. Dan hoor ik de auto van het slot gaan. Gelukkig gaat die dan na een halve minuut weer op slot als je geen deur open doet, maar dat maakt wel duidelijk dat dit soort dingen makkelijk per ongeluk gebeurt. Zonde van de stroom als dit vaker gebeurt.

Geplaatst
5 minuten geleden, Prlwytzkofsky zei:

Als iemand nog een andere kent hoor ik het graag (er is er in elk geval nog een, maar dat leek me nog een beetje vaporware).

Op dit moment ben ik bezig met de overstap van Domoticz naar Home Assistant (https://www.home-assistant.io) op de Raspberry Pi. Ik las dat je daarmee ook met de auto kunt communiceren (https://www.plushuis.nu/EV-in-domotica). Dat lijkt me een stuk interessanter. Als dat langs die weg lukt, dan kun je het vanaf je mobiel doen, maar ook een domoticaknop (https://www.robbshop.nl/fibaro-button-rood) in huis maken waarmee je die autoverwarming aan kunt zetten.

En als je dan nog even doorwerkt, dan kun je het verwarmen koppelen aan je agenda en combineren met de buitentemperatuur, zodat je er niet eens meer aan hoeft te denken :-) :-) :smileys-car-driving-695389:

Geplaatst

Ik hoop eigenlijk dat Kia 'gewoon' (net als andere fabrikanten dat doen) een functie inbouwt op de App. Daar zou ik zelfs wat voor overhebben (niet voor de andere zaken waar je na een jaar voor moet betalen).

Geplaatst
2 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik hoop eigenlijk dat Kia 'gewoon' (net als andere fabrikanten dat doen) een functie inbouwt op de App. Daar zou ik zelfs wat voor overhebben (niet voor de andere zaken waar je na een jaar voor moet betalen).

Volgens mijn dealer zit dat idd in de app.

Maar zelf knutselen is natuurlijk ook leuk....

Geplaatst

Daar hebben we het al over gehad. Ik denk echt dat je dealer het fout heeft (heb je het al gevraagd?). 

Ik moedig zelf knutselen zeker aan. Als het op die manier (netjes) lukt doe ik zeker mee. Ik kan best een hamer vasthouden maar snap te weinig van software en elektronica. Een eventuele 'knutsel oplossing' zou dan 'plug en play' moeten zijn. Ik heb niet voor niets een iPhone en iPad: die dingen doen het gewoon.

Geplaatst (aangepast)
Op 3-1-2019 om 13:01, Veefer zei:

Net gebeld door de dealer, afspraak voor dinsdag a.s. om de auto in ontvangst te nemen emoji3060.pngemoji3060.pngemoji3060.png

Hee, dit berichtje heb ik ff gemist. Gefeliciteerd!

Dan hebben we straks eindelijk een ervaringsdeskundige die ons alles over de (on)mogelijkheden van de auto en van de app kan vertellen.

@Veefer: heb je een smartphone? En ga je de app daarop installeren? We kijken hier allemaal graag met je mee!

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
Hee, dit berichtje heb ik ff gemist. Gefeliciteerd!
Dan hebben we straks eindelijk een ervaringsdeskundige die ons alles over de (on)mogelijkheden van de auto en van de app kan vertellen.
[mention=19772]Veefer[/mention]: heb je een smartphone? En ga je de app daarop installeren? We kijken hier allemaal graag met je mee!
Ga ik natuurlijk doen, natuurlijk heb ik een smartphone

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst

Beetje afhankelijk van moment reservering en bestelling. Zelf eind juli gereserveerd, eind november besteld en komt naar verwachting eind maart.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...