Jump to content
  • Sign Up
Sigmasailor

KIA e-Niro

Recommended Posts

die lampaccenten langs het middenconsole kun je aanpassen in het menu als het goed is. Zijn volgens mij 6 kleuren die je kunt kiezen.

Ten minste, zo was het in de testauto

Geronimo81, voordat je zo'n grote doos bij je oprit monteert, kun je ook op internet even naar andere oplossingen zoeken. Zelf heb ik een variant op onderstaand plaatje en dat bevalt goed.

image.png

10 minuten geleden, Geronimo81 zei:

die lampaccenten langs het middenconsole kun je aanpassen in het menu als het goed is. Zijn volgens mij 6 kleuren die je kunt kiezen.

ga ik vanavond even proberen

51 minuten geleden, Nick_2019 zei:

Geronimo81, voordat je zo'n grote doos bij je oprit monteert, kun je ook op internet even naar andere oplossingen zoeken. Zelf heb ik een variant op onderstaand plaatje en dat bevalt goed.

image.png

Dat ziet er strak uit zeg.

Enige nadeel lijkt me dat er geen vaste kabel aan zit, verder heel netjes.

Mijn auto is gister binnen gekomen. Gelijk even langs gegaan om te kijken. Inderdaad witte accenten in het leer en het interieur, ipv blauwe zoals in andere landen.

IMG_0544.JPG.2a5c5fa48fd28dd3175c8386031967d9.JPGIMG_0543.JPG.aaded4b1e87b1efcd80e66afb3395003.JPG

aan de buitenkant wel de blauwe accenten.

IMG_0542.JPG.96ff340e4e0b8fff9c167f09b2ea87a1.JPG

Gefeliciteerd Geronimo! Ik moet helaas nog een maandje wachten... En die witte accenten betreffen het stiksel in het stuur en een rand op de voorstoel?

21 uren geleden, Geronimo81 zei:

gelukt, ziet er gelikt uit....

IMG_20190109_172603 (Large).jpg

• Like 1

1 uur terug, Nick_2019 zei:

Gefeliciteerd Geronimo! Ik moet helaas nog een maandje wachten... En die witte accenten betreffen het stiksel in het stuur en een rand op de voorstoel?

ja, klopt

2 uren geleden, Nick_2019 zei:

het zijn de sticksels in het leer, dus zowel de voorstoelen als de achterbank, rugleuningen ook. Verder zit het in het sticksel van het stuur en rondom de luchtroosters van de airco. Ziet er netjes uit, alleen had ik het liever in het blauw gehad. Maar ook in het wit ziet het er netjes uit, anders wordt het allemaal wel erg saai.

@Veeferziet er netjes uit.

Inmiddels ruim 300 km er op zitten. Gemiddelde ritten snelweg/binnenwegen/bebouwde kom.

Haal ik 17,8 kWh/100. Heb ik wel de kachel aan op 21,5 C, alleen bestuurders kant. Ook veelal in donker gereden met verlichting aan en ruitenwissers.

Heb inmiddels ook Android auto geïnstalleerd. Werkt goed. Moet wel bekabeld via de middelste USB aansluiting in de middenconsole. Zowel Maps als Waze bruikbaar als navigatie, Spotify etc ook beschikbaar. Link naar website met handleiding en APK

Het is heel prettig rijden, absoluut geen spijt van de aankoop. Wel even wennen dat alles wat kleiner en compacter is dan de Outlander. Aan de andere kant, ik zit er 85% van de tijd alleen in.

@Veefer volgens de aangepaste WLTP zou hij gemiddeld 14kWh/100 km moeten verbruiken, dus in winterse temperaturen, met licht, verwarming e.d. aan is 17,8 kWh/100 km prima lijkt me. Dan zou je ca. 350 km met een volle accu kunnen rijden, dat is wel een beetje wat je mag verwachten denk ik als je ook stukken op de snelweg rijdt.

Ik heb de mijne vanmorgen opgehaald. Zojuist even een stukje hypermilen gedaan, en met LKA en ACC rijden is even wennen, maar volgens mij ga ik daar straks echt veel plezier van hebben in de file...

Verder rijdt het idd prima, in sportmode zoeken de banden wel wat naar grip op nat wegdek, maar ik heb de auto niet gekocht om mee te racen. Vond het heel fijn dat de bestuurdersstoel in zo veel zitposities aan te passen is (met geheugen) dat je het helemaal naar je wens kan zetten. Ik ben vrij lang, dus ook fijn dat het stuur aan te passen is. 

Al met al een goede eerste indruk. al het leer geeft het toch best wel een degelijke uitstraling (Wat je ook wel mag verwachten voor een auto van 47k). Maar het voelt niet als een 'goedkope auto die duur is vanwege de accu'. 

Heb de mannen van Kia opdracht gegeven om iemand langs te sturen die bij mij thuis langs komt om een opname te maken en een aanbieding te doen voor een wallbox. Deze 'schouw' kost € 115,00 en dit hoef je niet te betalen als je hen ook opdracht geeft voor het plaatsen. Ik heb nog geen laadpas, ik wacht even af wat men mij hierover adviseert.

Ben tot nu toe erg 'excited' over de e-Niro. Wens eenieder veel plezier met zijn/haar nieuwe aanwinst en hoop dat ik ook na de 'wittebroodsweken' nog zo positief ben.

• Thanks 1

Ha, leuk! De eerste echte reviews druppelen binnen. Dat blauwe licht zou ook mijn keuze zijn, leuk dat je het naar wens kan instellen. Er van uitgaande (300 km) dat er de nodige snelweg kilometers bijzitten klinkt het verbruik inderdaad helemaal niet slecht. Ik ben wel benieuwd naar het verbruik als je (ook op de snelweg) 'netjes' tussen de 90 en 100 op de teller aanhoudt. Ik moet nog een paar maanden (mei) geduld hebben.

@SigmasailorIk zal binnenkort even alle tellers op nul zetten en dan in de eco modus 90 op de snelweg gaan rijden, kijken hoeveel hij dan verbruikt.

Ik zie trouwens wel in het garantieboekje staan dat de 7 jaar garantie niet voor de accu telt, terwijl mij dat wel is verteld iirc.

garantie op de accu is 2 jaar, onbeperkt kilometrage. 

Owkee, dat is nieuw! Ik dacht dat garantie onvoorwaardelijk voor 'alles' was? Wordt zo wel gesuggereerd in de folders. Daar mag je dus van uit gaan?

ja en dat as nou juist het enige waar ik me een beetje zorgen over maakte, de levensduur van zo''n accu. Toen ik dacht te weten dat er 7 jaar garantie op zat, nam dat wat zorgen weg, maar als ik het garantiekaartje goed lees is de garantietermijn op de accu tot 10-1-2021, dus nog 2 jaar...

IMG_0560.JPG.ccea3ce7605d7fd0a7db07cdc2c779fa.JPG

ja en dat as nou juist het enige waar ik me een beetje zorgen over maakte, de levensduur van zo''n accu. Toen ik dacht te weten dat er 7 jaar garantie op zat, nam dat wat zorgen weg, maar als ik het garantiekaartje goed lees is de garantietermijn op de accu tot 10-1-2021, dus nog 2 jaar...
IMG_0560.JPG.ccea3ce7605d7fd0a7db07cdc2c779fa.JPG

Ik neem aan dat garantie van 2 jaar betrekking heeft op de 12v accu. Op de aandrijflijn zit 7 jaar. Op de site van Kia staat bij garantie op accu aandrijflijn ook gewoon 7 jaar tot aan 150.000 km

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 1

1 uur terug, Sigmasailor zei:

Ha, leuk! De eerste echte reviews druppelen binnen. Dat blauwe licht zou ook mijn keuze zijn, leuk dat je het naar wens kan instellen. Er van uitgaande (300 km) dat er de nodige snelweg kilometers bijzitten klinkt het verbruik inderdaad helemaal niet slecht. Ik ben wel benieuwd naar het verbruik als je (ook op de snelweg) 'netjes' tussen de 90 en 100 op de teller aanhoudt. Ik moet nog een paar maanden (mei) geduld hebben.

Voor de duidelijkheid, die 300 km was niet op een acculading trouwens, maar het totaal gereden km. Ik heb dus nog geen materiaal van een compleet 'leeg'gereden accu.

1 uur terug, taranis1 zei:

Ik neem aan dat garantie van 2 jaar betrekking heeft op de 12v accu. Op de aandrijflijn zit 7 jaar. Op de site van Kia staat bij garantie op accu aandrijflijn ook gewoon 7 jaar tot aan 150.000 km

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik denk dat je gelijk hebt. Mijn excuses.

1 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik moet nog een paar maanden (mei) geduld hebben.

Tja, dat geldt voor mij ook. Voor mij vanwege de (rode) kleur. Waardoor bij jou, @Sigmasailor?

Enneh...

Gefeliciteerd, alle nieuwe rijders! Moet nog ff wachten dus, maar deze praktijkervaringen hier maken me wel ongeduldig.

En verder aan die nieuwe rijders de vraag hoe het zit met de verwarming. Kun je die, aangenomen dat je aan de kabel hangt, op afstand via de app opstarten zodat je in de vrieskou niet met een bevroren auto wegrijdt? Of kan dat alleen met een timer? Er zijn er een aantal hier die daar erg nieuwsgierig naar zijn, waaronder ik zelf :-) 

25 minuten geleden, Hippe lip zei:

Enneh...

Gefeliciteerd, alle nieuwe rijders! Moet nog ff wachten dus, maar deze praktijkervaringen hier maken me wel ongeduldig.

En verder aan die nieuwe rijders de vraag hoe het zit met de verwarming. Kun je die, aangenomen dat je aan de kabel hangt, op afstand via de app opstarten zodat je in de vrieskou niet met een bevroren auto wegrijdt? Of kan dat alleen met een timer? Er zijn er een aantal hier die daar erg nieuwsgierig naar zijn, waaronder ik zelf :-) 

welke app is dat? Via Mijn Kia zie ik niets, is het een speciale app?

10 minuten geleden, Veefer zei:

welke app is dat? Via Mijn Kia zie ik niets, is het een speciale app?

Geen idee wélke app. Mijn dealer verzekerde me dat je met een app die boel kan bedienen. Mss kun je je dealer vragen hoe dat zit?

Edited by Hippe lip

in de Google playstore staat in ieder geval geen app daarvoor. Mijn Kia is het niet in te vinden

@Hippe lipWellicht haal je twee dingen door elkaar? Namelijk de auto van binnen opwarmen en de accu voorverwarmen.

Volgens mij zijn dit twee verschillende dingen. De auto van binnen voorverwarmen is meer iets voor Volvo denk ik?

De accu opwarmen voordat je gaat rijden, zit als het goed is wel op de e-Niro. Een opgewarmde accu verbruikt minder stroom en het blijkt dat de electriciteit die het kost om de accu te verwarmen minder is dan het verlies van het gebruik van een koude accu. Volgens mij kun je in het menu in je auto instellen hoelaat de accu bijvoorbeeld opgeladen moet worden (ivm dal- en piektarief ed) en als ik het goed heb kun je in dit menu ook aangeven als je bijvoorbeeld elke woensdag om 07:00 vertrekt dat de accu opgewarmd wordt zodat e.e.a. om 07:00 warm is...

Ik heb weinig verstand van dit soort dingen, dus ik zal het vast mis hebben, maar zal het even nakijken.

De meeste EV's kan je (van binnen) met een App voorverwarmen. de grote vraag is of dit bij de e-Niro ook kan. Ik denk (helaas) van niet. Het kan wel als je met een laadpaal verbonden bent en het vooraf hebt ingesteld met een timer.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...