Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
2 minutes ago, Zoef de Haas said:

Nee, Windows 10 (21H2). USB stick van 128GB gebruikt en deze geformatteerd als FAT32.

ZIP file uitgepakt middels Winrar naar een map op mijn laptop. Daarna alles in die map naar de root van de USB gecopied.

Er is namelijk een bestand .lge.upgrade.xml die met de Mac niet altijd gekopieerd wordt. Vandaar dat ik het vroeg.

Eens kijken wat de herinstallatie oplevert. 

Geplaatst

@Xmoo@SatJunk

Poeheeeee!

Bij de 2de poging kreeg ik na de update een melding of ik de vernieuwde gebruikersovereenkomst wilde inzien.

Dit heb ik gedaan en geaccepteerd. Hierna werd UVO (opnieuw) geactiveerd (wat ik bij de eerste poging handmatig al had gedaan) en nu werkt alles weer! Thanks voor de update. :dup:

• Like 1
Geplaatst
10 minutes ago, Zoef de Haas said:

@Xmoo@SatJunk

Poeheeeee!

Bij de 2de poging kreeg ik na de update een melding of ik de vernieuwde gebruikersovereenkomst wilde inzien.

Dit heb ik gedaan en geaccepteerd. Hierna werd UVO (opnieuw) geactiveerd (wat ik bij de eerste poging handmatig al had gedaan) en nu werkt alles weer! Thanks voor de update. :dup:

Goed om te horen. Bij zoiets nooit stressen en vooral rustig blijven.

Geplaatst

Software updaten lukt me nog steeds niet, nieuw SD kaartje gebruikt maar ook dat helpt niet.
Wat mij opvalt is dat in de zip file van de update van april 2020 de volgende mappen zitten :
CAVNEU_CK
CAVNEU_K
CAVNEU_K2
CAVNEU_UM
CAVNEU_VR
Met deze sd kaart ging het perfect.

In de zipfile van Xmoo zitten veel files in de root en de volgende mappen :
BOOTLOADER
CAVNEU_H
DAUDIOPLUS
DAUDIOPLUS_M
BOX
SYSTEM
Hiermee start de update niet op.

nav.jpg.cd2243f70d77367d240ccc7b71ebe830.jpg
Heb ik wel de juiste zip file

Geplaatst

Probleem opgelost : verkeerde zip file.
Het blijkt dat ik CAVNEU_K nodig heb en die zit niet in de zipfile
Net ergens anders gedownload en bij de uitgepakte zipfile van Xmoo gezet en hij ging automatisch updaten.
Na ±10minuten was dat klaar en toen de sd kaart met de map en het werkt.
Zo is het nu bij mij :

IMG_3892.jpg

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Mijn achteruit camera is na de update niet meer zoals het hoort...

Ik heb niet de topviewachtige knop erbij maar zodra ik hem in zijn achteruit zet dan krijg ik ineens de splitview modus te zien.

Oftewel aan de rechterkant krijg ik b.v. het overzicht van mijn accu te zien en kan ik daar doorheen swipen voor radio en andere splitviews.

Zodra ik op het tandwieltje druk (aan de linkerkant, voor helderheid etc instellingen) en dan weer terug keer dan krijg ik de normale view weer terug zoals ie was, met de parkeersensoren. Als ik de auto dan uit zet en na een tijdje weer start dan is de splitview, in zijn achteruit, weer terug. Heel vaag en vooral irritant....

Begin me steeds meer af te vragen of deze update wel echt volledig geschikt is voor de Kia e-Niro MY20?

Splitview als ik hem in zijn achteruit zet:

01.thumb.jpg.e60b4a3cbd9bb59696430e96de037db3.jpg

Normale view zoals ie hoort te zijn. Dit krijg ik nadat ik op het tandwieltje heb geklikt en daarna op terug:

02.thumb.jpg.410e167e870d9b9e6d75881c6dff1f7d.jpg

aangepast door Zoef de Haas
Geplaatst
1 hour ago, Zoef de Haas said:

Mijn achteruit camera is na de update niet meer zoals het hoort...

Ik heb niet de topviewachtige knop erbij maar zodra ik hem in zijn achteruit zet dan krijg ik ineens de splitview modus te zien.

Oftewel aan de rechterkant krijg ik b.v. het overzicht van mijn accu te zien en kan ik daar doorheen swipen voor radio en andere splitviews.

Zodra ik op het tandwieltje druk (aan de linkerkant, voor helderheid etc instellingen) en dan weer terug keer dan krijg ik de normale view weer terug zoals ie was, met de parkeersensoren. Als ik de auto dan uit zet en na een tijdje weer start dan is de splitview, in zijn achteruit, weer terug. Heel vaag en vooral irritant....

Begin me steeds meer af te vragen of deze update wel echt volledig geschikt is voor de Kia e-Niro MY20?

Splitview als ik hem in zijn achteruit zet:

01.thumb.jpg.e60b4a3cbd9bb59696430e96de037db3.jpg

Normale view zoals ie hoort te zijn. Dit krijg ik nadat ik op het tandwieltje heb geklikt en daarna op terug:

02.thumb.jpg.410e167e870d9b9e6d75881c6dff1f7d.jpg

De sensoren wel/niet laten zien is een bekende bug bij de updates vanaf juni. Echter is het wel zo dat het op een of ander manier maar een keer voorkomt na het installeren van de update. Waarschijnlijk als je hem straks weer gebruikt is het wel goed. Bijzonder dat jij het camera knopje niet hebt. Wellicht dat het camera systeem toch anders is tussen de Niro HEV, PHEV en EV.

Geplaatst

Helaas is de bug bij mij aanhoudend. Ik heb het probleem elke keer als ik hem in zijn achteruit zet.

Als ik op het instellingen tandwiel druk en terugkeer dan zijn de sensoren er wel. Als ik de auto daarna uit zet en kort daarna weer een ritje ga maken dan is alles goed. Staat de auto voor langere tijd stil en ga ik dan weer rijden dan is de bug helaas weer terug.

Mbt de camera topview.

Ik denk dat het verschil wellicht zit in het modeljaar. Ik zie dat jij een MY21 rijdt, ik heb het model MY20. Misschien een kleine upgrade in het nieuwere model?

Geplaatst

Bij mijn Ceed bj 2020 hetzelfde euvel. Iedere keer op het tandwieltje klikken en terug en de sensoren zijn er weer. Raak er behoorlijk gefrustreerd van. Kia heeft waarschijnlijk een flink aantal schoolverlaters en stagiaires aan het programmeren gezet. 

Geplaatst

Bij de eNiro is het blijkbaar een bekende bug maar van de Ceed was in niet van op de hoogte. Gezien het bij mijn Niro PHEV wel werkt.

Geplaatst

Net met de HEV Niro gereden en achteruitcamera doet het zoals voorheen alleen het ingeven van een adres is veranderd en niet ten goede vind ik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Zojuist weer het probleem met navigatie en UVO app dat hij geen netwerk response krijgt.

Heel irritant. Het ging even goed, nadat ik de 2de keer de update heb gedraaid en UVO opnieuw geactiveerd was.

Maar vanmiddag was het helaas weer raak...

Geplaatst
12 hours ago, Zoef de Haas said:

Zojuist weer het probleem met navigatie en UVO app dat hij geen netwerk response krijgt.

Heel irritant. Het ging even goed, nadat ik de 2de keer de update heb gedraaid en UVO opnieuw geactiveerd was.

Maar vanmiddag was het helaas weer raak...

Je kunt altijd downgraden als je wilt. Ik kan je wel uitleggen hoe dat moet.

Geplaatst (aangepast)
1 hour ago, Xmoo said:

Je kunt altijd downgraden als je wilt. Ik kan je wel uitleggen hoe dat moet.

Ik weet zeker dat de sensor bug in de update van Maart nog wel correct is: EUR.S5W_L.001.001.210303 https://drive.google.com/...xDfws7fRy7-mzJfpR00n/view
Maar volgens mij ook nog in de update van Mei EUR.S5W_L.001.001.210513 https://drive.google.com/...tFm9a3KvTerPwCnJFWks/view

Voor het downgraden, moet jij even lge.upgrade.xml en Appyupgrde van de huidige geïnstalleerde versie overschrijven met die van de oudere update die je wilt installeren. Anders geeft hij namelijk melding dat je niet een oudere versie kunt installeren. Nu manipuleer je de oude versie te denken dat het dezelfde versie is als dat je nu hebt.

aangepast door Xmoo
Geplaatst

@XmooThanks! Ik ga die van maart eens proberen. Is er een manier om wel de nieuwe map te behouden?

En je bedoeld neem ik aan dat ik de 2 files van de nieuwste update moet pakken en deze in de oude update (op USB) moet zetten.

Zodat hij denkt dat ik dezelfde versie installeer terwijl het een oudere versie is.

Geplaatst (aangepast)

Helaas lukt het downgraden niet...

Ik heb het volgende gedaan:

• Maart update gedownload en uitgepakt met Winrar.
  • Alle data naar de root van mijn USB stick gekopieerd (FAT32)
  • De bestanden .lge.upgrade.xml en AppUpgrade uit de augustus update gepakt en deze op de USB stick gezet (overschreven)

Ik kan via de setup de update bijwerken, hij gaat de bestanden valideren en dan krijg ik de melding mislukt.

aangepast door Zoef de Haas
Geplaatst
26 minutes ago, Zoef de Haas said:

Helaas lukt het downgraden niet...

Ik heb het volgende gedaan:

• Maart update gedownload en uitgepakt met Winrar.
  • Alle data naar de root van mijn USB stick gekopieerd (FAT32)
  • De bestanden .lge.upgrade.xml en Appyupgrade uit de augustus update gepakt en deze op de USB stick gezet (overschreven)

Ik kan via de setup de update bijwerken, hij gaat de bestanden valideren en dan krijg ik de melding mislukt.

Zou moeten werken. Mocht je telegram hebben, kom even in dit groepje. https://t.me/ioniqhyundaikiaupdate

Kunnen we je interactief en direct helpen.

• Like 1
Geplaatst

Mag ik nog wat vragen ?
Bernd poste op 31 augustus een foto van zijn gegevens die de dealer er in heeft gezet maar als ik mijn foto ziet die ik afgelopen dinsdag heb gepost dan zitten er verschillen in.
Zie software en firmware en kaart.
Kan iemand mij uitleggen waardoor dat komt en heb ik wel de laatste kaart ?

Geplaatst (aangepast)

Geen problemen met de achteruitrijcamera met de laatste update gevonden op het bekende Duitse BolidenForum. Lees ook dat zich software problemen voordoen bij alleen de e-niro.

ECA787F8-D3D5-4DF2-98B9-A7F767ACE758.jpeg

aangepast door Iscorpio
Geplaatst

Afgelopen woensdag ook update gehad Niro HEV camera heeft nu ook het zicht recht naar beneden achter de wagen.

En op Bluetooth laat hij nu ook de album art zien 

Navigatie nog niet bekeken gebruik ik toch niet.

Geplaatst

Ik wil voor het eerst de kaarten en de software van mijn Niro HEV bouwjaar 2021 updaten. Heb al heel veel gelezen, maar twee dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk. Vandaar dat ik dit voor de zekerheid nog even navraag:

1) Moet ik de Niro voor het updaten gewoon (voet op de rem en op de startknop drukken) starten? Ik  meen ergens gelezen te hebben dat het aan- en afslaan van de motor tijdens het updaten problemen op kan leveren, dus ik vraag me af of dit de juiste methode is. Of moet ik 2 x op de startknop drukken zonder de voet op de rem. Maar bij deze 'accessoire stand' dacht ik weer gelezen te hebben dat de startaccu tijdens het updateproces leeg kan lopen en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

2) In welke van de 2 usb aansluitingen moet ik de usb stick plaatsen? De middelste of de rechtse? 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Geplaatst

Beste @Freakie, gezien ik ook dat model gereden heb en daar wel wat ervaring mee heb, het volgende:
Motor starten en de verwarming hoog zetten, dat voorkomt dat de motor afslaat (althans dat was bij mij zo).
Voor de update stick moet je de middelste USB poort hebben. De rechtse is alleen voor het opladen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...