Rick Geplaatst 7 Maart, 2022 Geplaatst 7 Maart, 2022 Kia heeft nu een gratis tool voor je systeem updates Hoe updaten | Officiële website voor navigatie-updates voor Kia https://update.kia.com/EU/NL/updateGuide/01 Quote
gjcvro Geplaatst 7 Maart, 2022 Geplaatst 7 Maart, 2022 Ja, al een paar maanden. Zijn al een paar topics over geweest 1 Quote
Vince Geplaatst 7 Maart, 2022 Geplaatst 7 Maart, 2022 30 minuten geleden, zei Rick: Kia heeft nu een gratis tool voor je systeem updates Hoe updaten | Officiële website voor navigatie-updates voor Kia https://update.kia.com/EU/NL/updateGuide/01 Het kan aan mij liggen, maar ik zie het model Niro nog steeds niet in het keuzemenu staan?! Quote
Peter-036 Geplaatst 7 Maart, 2022 Geplaatst 7 Maart, 2022 Ik wel: Eerst de updater downloaden en installeren, als je dan verder gaat krijg je 'm te zien. 1 Quote
Vince Geplaatst 7 Maart, 2022 Geplaatst 7 Maart, 2022 9 minuten geleden, zei Peter-036: Ik wel: Eerst de updater downloaden en installeren, als je dan verder gaat krijg je 'm te zien. De nieuwste versie updater zou volgens het systeem de oude versie op mijn pc overschrijven. Dit was klaarblijkelijk niet gebeurd waardoor ik nog in de oude versie aan het zoeken was. Nu handmatig de oude versie verwijderd en vervolgens de nieuwe versie geïnstalleerd en zowaar... ik zie de Niro in de lijst staan. Bedankt Peter-036! 1 Quote
gjcvro Geplaatst 7 Maart, 2022 Geplaatst 7 Maart, 2022 Ik ben benieuwd welke modellen je dan wel zag, want er was al eerder iemand die het verkeerde merk geselecteerd had. Die zag ook geen Niro, maar ook geen enkel ander Kia model Quote
Gerd_NL Geplaatst 7 Maart, 2022 Geplaatst 7 Maart, 2022 https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/382/pop2 .... Quote
Vince Geplaatst 7 Maart, 2022 Geplaatst 7 Maart, 2022 7 minuten geleden, zei gjcvro: Ik ben benieuwd welke modellen je dan wel zag, want er was al eerder iemand die het verkeerde merk geselecteerd had. Die zag ook geen Niro, maar ook geen enkel ander Kia model Dat is het vreemde hier aan, ik zag zo ongeveer alle andere Kia modellen, behalve de Niro. Enfin, het probleem is nu opgelost. Quote
Vince Geplaatst 14 Maart, 2022 Geplaatst 14 Maart, 2022 De laatste update vind ik echt ru.... Een aantal opties is verdwenen, ik zie de flitspalen niet meer en zo zijn er nog wat wijzigen waar ik niet blij van word. Heeft iemand enig idee hoe je een downgrade kunt uitvoeren? Simpelweg het sd-kaartje met de oudere versie in het slot steken werkt niet. Het systeem weigert deze oudere versie. Wie weet raad? Quote
Gsm Geplaatst 14 Maart, 2022 Geplaatst 14 Maart, 2022 Ik las ergens dat downgrade niet mogelijk is dus wachten op de volgend upgrade Quote
Vince Geplaatst 15 Maart, 2022 Geplaatst 15 Maart, 2022 18 uur geleden, zei Gsm: Ik las ergens dat downgrade niet mogelijk is dus wachten op de volgend upgrade Heb vanochtend met de klantenondersteuning van KIA Navigation Updates gebeld. De zeer behulpzame technische medewerkster kon inderdaad bevestigen dat het 'downgraden' van de software niet mogelijk is. Na haar overleg met een van de navigatie ingenieurs verklapte ze me dat er volgende maand een nieuwe update uitkomst waarbij een aantal verdwenen opties in het navigatiesysteem zullen terugkeren. Dit na klachten van verschillende gebruikers. Het is afwachten welke opties dat precies zijn. De opties die ik vooral mis zijn de aanduiding voor trajectmeting en de vaste snelheidscamera's. Niet dat ik graag te hard rijdt, maar met die aanduiding kun je in ieder geval wat onnodige boetes voorkomen. Met de gewijzigde manier van het invoeren van een adres was ook ik niet blij. Echter, als je even oefent met de nieuwe manier van het adres invoeren valt er mee te leven. Bijvoorbeeld: straatnaam spatie huisnummer spatie plaats OK. Zoals al eerder is gezegd in de dit forum, de spaties zijn belangrijk! Quote
gjcvro Geplaatst 15 Maart, 2022 Geplaatst 15 Maart, 2022 nee, het blijft een onhandige manier, wat werkt er beter dan een paar letters tikken totdat je een lijstje van 10 hebt om te kiezen, en dat voor plaats en straat. Gelukkig werkt de voice command redelijk. Quote
Peter-036 Geplaatst 16 Maart, 2022 Geplaatst 16 Maart, 2022 17 uur geleden, zei Vince: De opties die ik vooral mis zijn de aanduiding voor trajectmeting en de vaste snelheidscamera's. Niet dat ik graag te hard rijdt, maar met die aanduiding kun je in ieder geval wat onnodige boetes voorkomen. Met alle respect, maar ALLE boetes zijn onnodig! Natuurlijk heb ik ook wel boetes thuisgekregen, maar da's altijd eigen schuld en dus onnodig. 1 Quote
gjcvro Geplaatst 16 Maart, 2022 Geplaatst 16 Maart, 2022 Nou, soms staan de borden ook wel echt ongelukkig, of kom je zo vaak een bord tegen dat ik me voorstellen kan dat je er 1 mist. Kan me nog een stuk in drenthe herinneren dat er voor elke kruising of iets wat ooit een kruising zou kunnen zijn een bordje 60 stond en daarna weer 80. Naast dat het verschrikkelijk irritant is, kun je er dan ook snel een keertje 1 missen. Dat was me blijkbaar gebeurd en daar werd ik fijntjes aan herinnerd. Quote
Peter-036 Geplaatst 16 Maart, 2022 Geplaatst 16 Maart, 2022 Altijd jammer, maar daar kan die 'bordenzetter' niet verantwoordelijk voor gehouden worden: jij reed zelf te hard. En, ja, dat is mij ook al eens gebeurd op de N48, daar miste ik ook zo'n (rot-)bord net voor de kruising . Kennelijk had ik slecht opgelet.......... Quote
gjcvro Geplaatst 24 April, 2022 Geplaatst 24 April, 2022 Ondanks dat het systeem waarschijnlijk gelijk is of veel lijkt op dat van de Niro is het denk ik handiger om de vraag in het picanto gedeelte van het forum te vragen. 1 Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 26 April, 2022 Geplaatst 26 April, 2022 Nee, maar voor de MY22 auto's wel een update die het geschikt maakt voor draadloze updates later, te beginnen in de zomer van 2022. Zie hier. Quote
Gsm Geplaatst 26 April, 2022 Geplaatst 26 April, 2022 OK en bedankt, nog even afwachten dus want ik heb MY18 Quote
Gsm Geplaatst 30 April, 2022 Geplaatst 30 April, 2022 Volgens navigation updater is er wel een update beschikbaar één van 5 april Ik heb die gedownload en als ik dan in mapdataversion.txt kijk is het versie EUR.14.47.48.631.T.501 en dat is het zelfde als wat er op mijn werkende sd kaartje staat Kijk ik op het werkende sd kaartje in de map BIN/G40 en dan navi version.txt dan zie ik STD5.HMC.KMC.211108.c22f9b6 en dan denk ik dat die van 08-11-21 is Kijk ik op de nieuw gedownloade dan staat daar STD5L.XXX.KMC.220128.c22f9b6 staan en dan denk ik dat het een update is van 28-01-22 Lees ik het goed en is het een update ? Quote
SmurfenB Geplaatst 4 Mei, 2022 Geplaatst 4 Mei, 2022 Volgens mij zijn er twee kaart updates per jaar. De vorige was 12 november 2021, dus verwacht ik de volgende mei 2022. De mei update is nog niet vermeld zie Kia update meldingen lijst. Ik kan mij voorstellen dat hele specifieke use-case bugs tussentijds worden geupdate, in de bestanden, zonder dat dit in het nieuws komt. In de updates van Kia zit meer dan kaartupdates, welke modules er exact allemaal worden geupdate weet ik niet precies. Maar volgens mij onder andere: kaarten, firmware infotainment systeem, software infotainment systeem, modem en vast wel meer. Al weet ik niet of dat ook met de SD kaarten is, maar daar ga ik van uit. Quote
Gsm Geplaatst 4 Mei, 2022 Geplaatst 4 Mei, 2022 Bedankt en dan denk ik dat mijn beredenering juist is dat je in de files de update datum kan zien en dan zal het een update zijn van diverse softwares maar niet van de kaart. Dan wacht ik het nog even af voor ik deze update gaat installeren, het gaat mij om de kaart update. Quote
Gsm Geplaatst 30 Mei, 2022 Geplaatst 30 Mei, 2022 Voor de liefhebbers, er staat een update beschikbaar voor de MY18 Kaart update is van 19-5-22 en heeft als versie EUR.15.41.54.013.502 Ik heb niet naar andere MY gekeken maar het is het proberen waard, ik ga het morgen in de Niro installeren Quote
SmurfenB Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 8 uur geleden, zei Gsm: Voor de liefhebbers, er staat een update beschikbaar voor de MY18 Kaart update is van 19-5-22 en heeft als versie EUR.15.41.54.013.502 Ik heb niet naar andere MY gekeken maar het is het proberen waard, ik ga het morgen in de Niro installeren Klopt, alle Niro's die geen Gen5W systeem hebben. Hebben een nieuwe update van 19-05-2022 ontvangen. Zie hiervoor de update lijst, die bij de update zit. Gen5w systemen ontvangen begin Juni pas de nieuwste update, zie hiervoor dit artikel op de updatesite. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.