Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Kia Ceed dynamic line, volgens de brochure heeft deze voor en achter dagrijverlichting.

Alleen bij mijn Ceed brandt bij lampen “uit” alleen voor de led blokjes en achter helemaal niks. Volgens mijn dealer werkt dit bij sommige Ceeds wel en bij andere niet en kan hij dit niet in de boordcomputer veranderen.

Heeft hier iemand ervaring mee en is het gelukt om de dagrijverlichting wel aan te krijgen?

n.b. bij de lampen in de stand “auto” branden overdag de ledblokjes voor, de achter led lampen en de kentekenverlichting achter. Wordt het donker dan gaat voor ook het dimlicht voor aan.

Geplaatst

Ik heb geen idee. Bij mijn Proceed branden in welke stand dan ook altijd de led lampen voor en achter. Ik ben er erg blij mee. Maar dan laat de lampen toch op auto staan? Probleem opgelost en wel zo veilig lijkt me

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
18 minuten geleden, Vibravis zei:

Ik heb geen idee. Bij mijn Proceed branden in welke stand dan ook altijd de led lampen voor en achter. Ik ben er erg blij mee. Maar dan laat de lampen toch op auto staan? Probleem opgelost en wel zo veilig lijkt me

Weet je het zeker..?

volgens mij ook op de proceed bij 0-stand geen achterlicht.

Wel bij auto. Dan brand ook het groene lampje van het “stadslicht” op de display

Geplaatst
Weet je het zeker..?
volgens mij ook op de proceed bij 0-stand geen achterlicht.
Wel bij auto. Dan brand ook het groene lampje van het “stadslicht” op de display

200% zeker. Net nog getest.

Geplaatst
1 uur terug, Vibravis zei:

200% zeker. Net nog getest.

Lol

dan ga ik het ook nog eens bekijken. volgens mij bij achter uit bij 0-stand.. ben benieuwd

Geplaatst

Vreselijk vervelend als de achterlichten juist NIET branden bij de AUTO stand. Zeker omdat heel veel mensen vergeten hun lichten aan te doen als het regent of wanneer het al schemert. Zeker als achteropkomend verkeer is dat gevaarlijk. En ik meende, dat dit zelfs verplicht zou zijn dat je DRL achter ook altijd aan zijn in Europa bij nieuwe modellen sinds dit jaar. Dacht ik ook ergens gelezen te hebben.

Geplaatst
Vreselijk vervelend als de achterlichten juist NIET branden bij de AUTO stand. Zeker omdat heel veel mensen vergeten hun lichten aan te doen als het regent of wanneer het al schemert. Zeker als achteropkomend verkeer is dat gevaarlijk. En ik meende, dat dit zelfs verplicht zou zijn dat je DRL achter ook altijd aan zijn in Europa bij nieuwe modellen sinds dit jaar. Dacht ik ook ergens gelezen te hebben.
Bij de auto-stand branden de achterlichten ook mee met de dagrijverlichting.
Bij de off-stand alleen voor.
Althans bij mijn ceed van 2 weken oud(2019 model)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Geplaatst

Achterlichten bij DRL is NIET verplicht. Het is nu toegestaan, aangezien het oorspronkelijk zelfs verboden was! Ik vind zelf om begrijpelijke redenen, maar dat is geen discussie voor hier.

Als de lichten op AUTO staan, zijn de DRL dan wel fel? Of is dat dan feitelijk stadslicht? Je zou moeten zien dat bij inschakelen van het dimlicht de DRL dimt naar stadslicht-niveau.

Overigens is bij Kia erg weinig via de computer te regelen, omdat Kia kiest voor hardwiring ipv alles via CAN-bus. Goedkoper, maar ook minder flexibel.
VAG doet bijna alles via CAN-bus, daarom is daarbij ook zoveel aan te passen, zelfs functies die officieel geen optie zijn blijken onder water vaak zelfs aanwezig EN te activeren...

Geplaatst

Dat vind ik dus zo raar, bij de ene ceed wel en bij de andere niet. In de brochure staat van wel. Bij de verlichting op auto functioneert alles goed incl. het dimmen van de led blokjes voor. Ik ga bij de eerste beurt dit nog eens aangeven bij de dealer.

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, Vibravis zei:

014b4b3578b836a74e4dab20c9abeb3a.jpg

Lol..

Zojuist nog even gecheckt. Zoals ik al zei; op 0-stand bij mijn verse Proceed geen licht  achter.

pas op auto-stand zowel voor als achter.

dan gaat dus ook het groene “stadslicht”  lampje branden op dashboard.

wel bijzonder dit verschil... :detective:

aangepast door Proceed Frankie
Geplaatst

Dan vind ik het een vreemde keuze van Kia om het zo te doen.
Maar het verklaart voor mij dan misschien wel waarom sommige auto's dit niet hebben; uitvoeringen zonder lichtsensor.

Geplaatst
Dan vind ik het een vreemde keuze van Kia om het zo te doen.
Maar het verklaart voor mij dan misschien wel waarom sommige auto's dit niet hebben; uitvoeringen zonder lichtsensor.

Dan verklaart het verschil niet tussen 2 proceeds helaas.

Geplaatst

Zo staat het inderdaad in de brochure.

Deze nieuwe Kia heet niet voor niets ‘Sportswagon’, die ruimte combineert met een dynamische stijl. Als blikvanger prijkt op de achterkant een sportieve spoiler en een opvallende combinatie led Daytime Running Lights, die de breedte van de auto benadrukken, die nog versterkt wordt door de krachtige achterbumper. Het belooft een opwindende, ruimtelijke rijervaring te worden.

Geplaatst

Wellicht twee verschillende leveranciers van computers (voor aansturen verlichting), of verschillende revisies van hardware en/of software. Blijft wel bijzonder dit, ik zou er ook van uit gaan dat het gelijk functioneert met twee auto's van zelfde type en modeljaar.

Geplaatst (aangepast)

Ik moet bij gelegenheid nog eens door alle pagina’s van het menu  lopen. Wie weet zit daar nog iets van instelling.

ontdekte bij toeval ook dat je de “tikstand”  van richtingaanwijzer, bijv voor inhalen, ook kunt instellen.

Vond 3 altijd al wat weinig/kort. Nu kan ik kiezen tussen 3,5 en 7. 5 werkt prima.

Het automatisch naar voor- en achter schuiven van de elektrische stoel bij aan/uit zetten heb ik ook uitgezet. Ben nog lenig genoeg kennelijk... ;-)

aangepast door Proceed Frankie
Geplaatst
4 uur geleden, DeluxZ zei:

Ik heb gisteren even gekeken. Op auto stand is het achterlicht AAN. Op de '0' stand / uit, is deze uit.

Dan staat stand voor de Proceed nu 2-1 voor achterlicht uit bij 0-stand...;)

net door menu gebladerd maar kan ook niets vinden dat het achterlicht anders zou laten werken.

Geplaatst

0 = DR Lvoor aan

Auto = DRL voor en achter aan

o=  = DRL voor aan

O= = gedimd LED en achter aan

(Felheid voor niet gecontroleerd)

Ik ben overigens erg blij met de stand 'auto' en dat de achterlichten aan staan. Overdag met regen is de DRL verlichting fel genoeg om gezien te worden. 

Meningen hierover kunnen verschillen. Maar het is altijd beter dan geen verlichting voeren bij regen of alleen DRL voor.

Geplaatst

Kun je ook nog de gevoeligheid van de verlichting instellen? Bij mijn A3 staat het zo ingesteld dat de xenon verlichting bij het minste of geringste aan gaat (dat wil ik graag), maar dat kan ook minder gevoelig ingesteld worden.

Geplaatst
Kun je ook nog de gevoeligheid van de verlichting instellen?

Nee dat is niet mogelijk. Ik vind de lampen veel te snel aanspringen dus voor jou zou het wel geschikt zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...