Niro79 Geplaatst 21 September, 2019 Geplaatst 21 September, 2019 Ik weet niet of het er al een topic Is over de winterband...? We gaan de winter in, ik vroeg me af welke winterband zou nou fijn rijden onder De kia ? Vooral geluid .. En trillingen... Welke merk en type ? En heeft er iemand al op de winterband gereden? Quote
JaapW Geplaatst 21 September, 2019 Geplaatst 21 September, 2019 18 minuten geleden, Niro79 zei: Ik weet niet of het er al een topic Is over de winterband...? We gaan de winter in, ik vroeg me af welke winterband zou nou fijn rijden onder De kia ? Vooral geluid .. En trillingen... Welke merk en type ? En heeft er iemand al op de winterband gereden? Ik ben ook nog zoekende. Twijfel nog steeds of ik all season banden neem of winterbanden. Ik heb al wel hier naar gekeken. Dit is van Kia zelf een aanbod: De velgen zijn niet de aller mooiste, maar voor de winter is dat ook niet zo’n ramp. Het wordt dan toch gewoon heel erg vies. https://webshop.kia.nl/e-niro/#filter= Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 21 September, 2019 Geplaatst 21 September, 2019 1 uur geleden, JaapW zei: Ik ben ook nog zoekende. Twijfel nog steeds of ik all season banden neem of winterbanden. Ik heb al wel hier naar gekeken. Dit is van Kia zelf een aanbod: De velgen zijn niet de aller mooiste, maar voor de winter is dat ook niet zo’n ramp. Het wordt dan toch gewoon heel erg vies. https://webshop.kia.nl/e-niro/#filter= Echte strenge winters hebben we de laatste jaren niet meer gehad. Dus waarom investeren in winterbanden? Want als er dan een keer een pak sneeuw ligt of het is glad dan is er altijd nog het openbaar vervoer. Toch? Quote
Proceed Frankie Geplaatst 21 September, 2019 Geplaatst 21 September, 2019 18 minuten geleden, Doublebogey5 zei: Echte strenge winters hebben we de laatste jaren niet meer gehad. Dus waarom investeren in winterbanden? Want als er dan een keer een pak sneeuw ligt of het is glad dan is er altijd nog het openbaar vervoer. Toch? Hoeveel redenen wil je horen..? kaj er uit de losse pols zo een aantal opnoemen... en om nou te zeggen dat het openbaar vervoer een alternatief is bij herfst en winterse omstandigheden... Hebben nou niet echt een geweldige en betrouwbare reputatie op dat gebied volgens mij.... maar werktijden buiten openbaar vervoer tijden is al 1 reden... En zo zijn er nog wel meer goeie redenen... Quote
JvdBosch Geplaatst 21 September, 2019 Geplaatst 21 September, 2019 Ik heb nog een nieuw setje liggen, met de originele velgen van de e-Niro, waardoor je ook nog de maximale range houdt. PM maar voor meer info. Quote
Speedfreak Geplaatst 21 September, 2019 Geplaatst 21 September, 2019 31 minuten geleden, Doublebogey5 zei: Echte strenge winters hebben we de laatste jaren niet meer gehad. Dus waarom investeren in winterbanden? Want als er dan een keer een pak sneeuw ligt of het is glad dan is er altijd nog het openbaar vervoer. Toch? Winterbanden zijn er niet alleen voor een pak sneeuw toch. Als je slim bent neem je gewoon winterbanden want die zijn onder vele omstandigheden veiliger in de wintermaanden dan de zomerbanden. En op het moment dat je winterbanden er onder liggen slijten je zomerbanden niet dus hoe groot is die 'investering' nu eigenlijk. Het openbaar vervoer is een hogere kostenpost als je daarmee gaat reizen terwijl je een auto voor de deur hebt staan. Dus ik zou je winterse aanpak toch nog zeker een keer herzien als ik jou was. Quote
Proceed Frankie Geplaatst 21 September, 2019 Geplaatst 21 September, 2019 Een winterband gaat altijd ten koste van comfort en verbruik. en doublebogey heeft wel een punt met zijn reactie. De laatste winters waren nou niet echt heel spannend wat winters weer betreft , zelfs niet wat temperaturen betreft. als we per jaar alles bij elkaar 1 maand temperaturen van 7 graden en lager zijn ben ik al optimistisch denk ik zo... ben zelf voor mijn Proceed ook aan het twijfelen of ik er nog moet gaan aanschaffen, de dame des huizes doet het al jaren zonder... misschien maar even uitstellen tot huidige banden op raken en dan eens kijken naar de stand van zaken rondom banden zoals de Michelin cross Climate. Mag geen all season band genoemd worden geloof ik. Maar een zomerband met winter keurmerk.. Genee straat velgen en wisselen meer nodig. Daar rijden ook al de nodige Niro’s (en anderen) rond volgens mij, Quote
Speedfreak Geplaatst 21 September, 2019 Geplaatst 21 September, 2019 2 minuten geleden, Proceed Frankie zei: Een winterband gaat altijd ten koste van comfort en verbruik. Ik vind veiligheid een stuk belangrijker dan comfort en verbruik. Quote
Proceed Frankie Geplaatst 21 September, 2019 Geplaatst 21 September, 2019 18 minuten geleden, Speedfreak zei: Ik vind veiligheid een stuk belangrijker dan comfort en verbruik. Dat mag jij vinden. Beweer ook nergens tegendeel toch? geef elfs aan dat ik ook in overweging ben... TS vraagt naar geluid en trillingen. Daar reageer ik op.... niet meer, niet minder, zonder waardeoordeel over veiligheid... Quote
Niro79 Geplaatst 22 September, 2019 Topic Starter Geplaatst 22 September, 2019 Maar heeft er iemand ervaring met winterbanden? en welk merk? Dat was eigenlijk mijn vraag ben lease rijder rij dus redelijk veel km.. Ik zal morgen eens vragen bij de dealer in amersfoort het accu pakket word na gekeken en volume knopje vervangen op stuur. Quote
pdakkerman Geplaatst 22 September, 2019 Geplaatst 22 September, 2019 Heb me zelf best wel verdiept in winterbanden. Wat ik belangrijk vind is geluid en met name grip bij nat. Echt koud is het niet in Nederland. Zodoende kwam ik uit bij Nokian D4. Scoort een A in nat en 69dB. Heb ze overigens nog niet gekocht. Verbruik scoort C, maar is voor mij ivm lease niet zo heel belangrijk. Heb afgelopen winters op Vredestein snowtrac3 gehad en zeer tevreden over. Snowtrac5 doet het in de score s ook niet slecht. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 22 September, 2019 Geplaatst 22 September, 2019 (aangepast) 23 minuten geleden, pdakkerman zei: Zodoende kwam ik uit bij Nokian D4. Scoort een A in nat en 69dB. Vergeet je niet dat die geluidswaardes gemeten zijn aan de buitenkant van de auto? Dat zegt dus helemaal nix over de hoeveelheid geluid in de auto.... 22 September, 2019 aangepast door Hippe lip 1 Quote
V3yro Geplaatst 22 September, 2019 Geplaatst 22 September, 2019 Voor mij is zomer makkelijk altijd Michelin, Alleen de winter vind ik de conti TS860 echt fijn, vooral grip op ijs en mulle sneeuw alleen 4mm zijn ze echt op. De nieuwe Michelin Alpin 6 heb ik nog niet getest maar die komen goed uit de testen en zeker als ze wat meer versleten zijn, sowieso is Michelin veel verder dan de rest daarin. (die mag je doorrijden tot 1,6mm!!) alleen de wetgeving is er niet op aangepast. Ik denk dat je goed de afweging moet maken, waar en hoe gebruik je ze. Ik ga echt wintersporten en ook echt in de bergen met sneeuw klimmen. Dan heb je een hele andere band nodig dan in Nederland. Waar regen/nat/vocht veel belangrijker is als sneeuw. Kijk goed naar DOT nummers (veel import uit Duitsland, ivm band niet ouder mag zijn als 6 jaar) waardoor prijzen heel veel kunnen schelen. maar ook de kwaliteit, immers een band uit 2015 is anders als 2019 ondanks diezelfde benanming. Ik wil wel melden dan Michelin hele andere werkwijze heeft dan de rest en dit maakt met testen wel wat uit. Ik ben altijd geintresseerd hoe doet een band het op einde cyclus en dan zijn zij echt de grote winnaar. De testen die je leest gaat over nieuw. Wel is het een goede indicatie. Beste tip is, zorg voor iets smallere banden in de winter. ipv 225 ga dan naar 215 of 205 check op: https://www.oponeo.nl/banden-advies/bandencalculator#replacementsCalculator Max 2% afwijking mag. hoe minder een band hoeft te verwerken (minder breedt) hoe makkelijker hij het heeft. Tevens is de druk per vierkante cm ook veel hoger waardoor aquaplaning ook nog minder snel voorkomt. 1 Quote
King Niro Geplaatst 22 September, 2019 Geplaatst 22 September, 2019 altijd Michelins voor mij, bevalt erg goed. Quote
Niro79 Geplaatst 23 September, 2019 Topic Starter Geplaatst 23 September, 2019 Op 22-9-2019 om 17:11, pdakkerman zei: Heb me zelf best wel verdiept in winterbanden. Wat ik belangrijk vind is geluid en met name grip bij nat. Echt koud is het niet in Nederland. Zodoende kwam ik uit bij Nokian D4. Scoort een A in nat en 69dB. Heb ze overigens nog niet gekocht. Verbruik scoort C, maar is voor mij ivm lease niet zo heel belangrijk. Heb afgelopen winters op Vredestein snowtrac3 gehad en zeer tevreden over. Snowtrac5 doet het in de score s ook niet slecht. Dank je ! Vooral de grip is een dingetje bij de niro als het glad is... Al vaak gehad dat ie dan doorslipt op de witte vlakken en zelfs op het asfalt.. Ga morgen gelijk eens vragen uit welke winterbanden je kan kiezen als lease rijder. Auto staat nu bij de dealer voor een routinecontrole van het accupakket doen ze bij elke niro van voor de zomer zij de dealer.. Quote
JaapW Geplaatst 25 September, 2019 Geplaatst 25 September, 2019 Op 22-9-2019 om 18:23, King Niro zei: altijd Michelins voor mij, bevalt erg goed. Ik ben ook voor de Michelin winterbanden gegaan. Quote
JaapW Geplaatst 25 September, 2019 Geplaatst 25 September, 2019 Op 23-9-2019 om 18:55, Niro79 zei: Dank je ! Vooral de grip is een dingetje bij de niro als het glad is... Al vaak gehad dat ie dan doorslipt op de witte vlakken en zelfs op het asfalt.. Ga morgen gelijk eens vragen uit welke winterbanden je kan kiezen als lease rijder. Auto staat nu bij de dealer voor een routinecontrole van het accupakket doen ze bij elke niro van voor de zomer zij de dealer.. Vandaag bij de dealer geweest en heb even een tijdje gepraat over wat ik het beste kan kiezen. Grip is voor mij ook een belangrijk puntje. Vooral bij deze E-Niro die nog harder trekt dan mijn 911. Heb de E-Niro ook al vaak aan het slippen gehad. Het zijn Michelin winterbanden geworden met orginele Kia velgen. Quote
Gast MileB Geplaatst 30 September, 2019 Geplaatst 30 September, 2019 (aangepast) Ik heb alvast Dunlop wintersport 5 banden gekocht die ik dan met originele kia velgen ga gebruiken. Wij hebben iig winterbanden nodig ivm wintersport. Uiteraard nog niet uitgeprobeerd. Maar meld me hier graag weer in de loop van december 30 September, 2019 aangepast door MileB Quote
Brat Pit Geplaatst 30 September, 2019 Geplaatst 30 September, 2019 Crossclimates van michelin. Is een goede band onder zomerse en winterse omstandigheden. Heeft een alpine keurmerk en gewoon normaal rubber. Dus geen extreem snelle slijtage. Geluid is prima, alleen op zeer nat wegdek hoor jet het water van de band in de wielkast. Ik heb ze er nu 34.000 km onder liggen en kan er nog mee de winter door. Quote
Hippe lip Geplaatst 8 Oktober, 2019 Geplaatst 8 Oktober, 2019 En hier de nieuwste winterbandentest van de ANWB https://www.anwb.nl/auto/themas/winterbanden/waarom-winterbanden?digitalehandtekening=ZBelUHyXc9x2LK3KPhZjot78%2F1l6mz1eeYnMywOJBXDYzoRoDZHmF%2FSnpJOoLkaSpXL7dZN%2BDvrjK0xf3dW6FeZ7%2BWLr7PfhoHXaNn2fu0M%3D&utm_source=nbonderweg&utm_medium=email&utm_campaign=nbon_05102019&utm_content=CONTENT_60_Waarom zou je winterbanden kopen%3F Quote
henk smit Geplaatst 8 Oktober, 2019 Geplaatst 8 Oktober, 2019 ik heb nog een z.g.a.n. we zet originele Kia Crosclimate Michelin205-60-r16 ins met nieuwe tpms sensoren tekoop Quote
Hippe lip Geplaatst 8 Oktober, 2019 Geplaatst 8 Oktober, 2019 1 uur terug, henk smit zei: ik heb nog een z.g.a.n. we zet originele Kia Crosclimate Michelin205-60-r16 ins met nieuwe tpms sensoren tekoop 16” past niet onder de e-Niro, Henk. 1 Quote
henk smit Geplaatst 8 Oktober, 2019 Geplaatst 8 Oktober, 2019 26 minuten geleden, Hippe lip zei: 16” past niet onder de e-Niro, Henk. daar ben ik niet van over tuig. dat ze niet passen de Eniro heeft 17 tien inch velgen daar passen ook 16 inch velgen onder Quote
Prlwytzkofsky Geplaatst 8 Oktober, 2019 Geplaatst 8 Oktober, 2019 56 minutes ago, henk smit said: daar ben ik niet van over tuig. dat ze niet passen de Eniro heeft 17 tien inch velgen daar passen ook 16 inch velgen onder Nee, de remmen zijn groter. Mijn dealer heeft het geprobeerd, loopt aan bij voorrem. 1 Quote
henk smit Geplaatst 8 Oktober, 2019 Geplaatst 8 Oktober, 2019 1 uur terug, Prlwytzkofsky zei: Nee, de remmen zijn groter. Mijn dealer heeft het geprobeerd, loopt aan bij voorrem. de zet die ik heb zijn wel originele Kia velgen met Michelin Crosclimate banden deze zet kost bij de Kia dieler twee duizend euro en zijn drie jaar oud. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.