tijdjes123 Geplaatst 19 Oktober, 2019 Geplaatst 19 Oktober, 2019 2 uur geleden, Doublebogey5 zei: Of ben je nu in de war met lkas? Die wil ik elke keer na het starten direct uitzetten. Soms vergeet je dat en dan hoor je het wel als je even wat over het lijntje rijdt. Heel irritant geluid. Nee, als je switched naar gewone CC gaat deze weer automatisch over naar SCC na het herstarten van de auto. Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 19 Oktober, 2019 Geplaatst 19 Oktober, 2019 Klopt. Maar hoe zet je het dan uit, zodat je alleen op cc rijdt? Quote
tijdjes123 Geplaatst 19 Oktober, 2019 Geplaatst 19 Oktober, 2019 1 uur terug, Doublebogey5 zei: Klopt. Maar hoe zet je het dan uit, zodat je alleen op cc rijdt? Bij mij werkt het gewoon zodra ik de motor van de auto start dan even op het knopje mode drukken zodat de SCC actief staat. Hierna even op het knopje drukken waarmee je de afstand tot je voorganger regelt. Ik hoor dan een piepje en hij staat op CC Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 19 Oktober, 2019 Geplaatst 19 Oktober, 2019 Gaat bij jouw Ceed dan waarschijnlijk toch net wat anders dan bij mijn Niro. Ik druk op CC, dan gaat de SCC ook automatisch aan. Begint met 3 blokjes, even drukken voor 2 blokjes, nog weer een keer kort drukken voor 1 blokje en dan begint het bij mij weer van vooraf aan. Hoor/krijg geen piepje en systeem blijft op SCC. Maar ik geef niet op, wil het weten. Quote
tijdjes123 Geplaatst 19 Oktober, 2019 Geplaatst 19 Oktober, 2019 (aangepast) 15 minuten geleden, Doublebogey5 zei: Gaat bij jouw Ceed dan waarschijnlijk toch net wat anders dan bij mijn Niro. Ik druk op CC, dan gaat de SCC ook automatisch aan. Begint met 3 blokjes, even drukken voor 2 blokjes, nog weer een keer kort drukken voor 1 blokje en dan begint het bij mij weer van vooraf aan. Hoor/krijg geen piepje en systeem blijft op SCC. Maar ik geef niet op, wil het weten. Je moet de knop voor de afstand niet kort indrukken. Echt een tijd indrukken en ingedrukt houden. probeer is 10 seconden bijvoorbeeld. Zo staat het in de handleiding van de niro: 19 Oktober, 2019 aangepast door tijdjes123 1 Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 19 Oktober, 2019 Geplaatst 19 Oktober, 2019 Ja, zo ver was ik ook al gekomen. Maar zelfs na 5 of 6 seconden gebeurde er niks. Binnenkort nog langer vasthouden dus. Hou je op de hoogte. Quote
tijdjes123 Geplaatst 19 Oktober, 2019 Geplaatst 19 Oktober, 2019 1 minuut geleden, Doublebogey5 zei: Ja, zo ver was ik ook al gekomen. Maar zelfs na 5 of 6 seconden gebeurde er niks. Binnenkort nog langer vasthouden dus. Hou je op de hoogte. Dan zou ik het even aan de dealer vragen. Blijft gek dat het niet werkt. Quote
Specialmade Geplaatst 20 Oktober, 2019 Geplaatst 20 Oktober, 2019 Volgens mij moet je niet de tussenafstandschakelaar 2 sec indrukken maar de CC inschakeltoets. Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 20 Oktober, 2019 Geplaatst 20 Oktober, 2019 Ah, dat is nieuw voor mij. Misschien ligt het daaraan dat het mij niet lukt. Morgen direct uitproberen. Dank voor de info. Quote
JeroenV Geplaatst 21 Oktober, 2019 Geplaatst 21 Oktober, 2019 Nee, je moet toch echt zoals ook in de handleiding staat de tussenafstand toets indrukken. Maar je mag dan nog geen snelheid oid ingesteld hebben. 1 Quote
dropje Geplaatst 21 Oktober, 2019 Geplaatst 21 Oktober, 2019 Op 13-10-2019 om 11:02, R.J. zei: Het vreemde doet zich voor, dat ik er geen last van heb met nat weer. Gisteren met regen vertrokken, niets aan de hand. Naarmate het droger werd kwam langzaam het euvel weer tevoorschijn. Toen het helemaal droog was, was de weerstand in het stuur er ook weer. Kan het nog gekker!! Voor mij een volkomen raadsel, maar je denkt al gauw aan de banden, die overigens op de juiste spanning staan. Zou het aan de uitlijning kunnen liggen? Iemand nog een werelds idee? Regen zou niks uit moeten maken, afgelopen tijd in stromende regen (en in Belgie) gereden. LKAS werkte gewoon netjes altijd. Ik vind het een verademing al die systeem als LKAS, CC, ACC etc. Ik snap dan ook niet goed waarom mensen deze systemen niet gebruiken of uit zetten...? 1 Quote
R.J. Geplaatst 9 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2019 Het zou dan eindelijk opgelost moeten zijn. De dealer heeft ermee gereden en hetzelfde euvel ervaren. Nu is de module van de servo/stuurinrichting vervangen. Het vermoeden is dat deze kleine computer langzaam volloopt tijdens het rijden en dan niet meer naar behoren werkt. Moet even wachten tot donderdag om te testen, dan staat weer een langere rit op het programma. Wordt dus vervolgt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.