Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
14 uur geleden, zei marijn.hak:

Vind er weinig over. Wel deze Roemeense site, wordt MY23 vermeld.
https://www.kia.ro/modele/ceed
https://www.kia.ro/modele/proceed

Qua foto's zie ik geen verschillen. Wordt in Roemenië wel melding gemaakt van een 1.5 T-GDI Hybrid Electric 7DCT GT Line.
De combinatie GT-(Plus)line en hybrid is MY22 geen optie op de (Pro)Ceed.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Zie indd niks nieuws? 

Geplaatst (aangepast)
13 uur geleden, zei Nulvijftig:

De Proceed zoals die nu op de Kia website staat is de MY23 als het goed is. Vandaar ook de prijsstijging, dat zei mijn dealer in ieder geval. Er zit naar mijn weten nagenoeg geen verschil in beide types qua uiterlijk en opties.

Dit verhaal was het bij mij eerst ook en toen opeens was die in productie 2 dagen na het laatste bericht. Het is dus echt een coin flip en kan alle kanten op. Dealer zei wel expliciet tegen mij dat ik nog het MY22 model ga krijgen. Dus ergens in de komende weken zit de omslag naar de MY23 dan..

Ja blijft vaag allemaal. Hij zei ook, waarschijnlijk de MY23, dus niet met zekerheid. 
Blijft allemaal onzeker.

Zolang ik maar niet meer hoef te betalen aan bijtelling vindt ik het prima. 
De overeenkomst van Feb is leidend? of mag deze tussentijd worden aangepast naar de huidige prijs? Want dan gaat dit wel aardig wat centjes schelen voor mij. 

aangepast door Fredschhh
Geplaatst
39 minuten geleden, zei Fredschhh:

Ja blijft vaag allemaal. Hij zei ook, waarschijnlijk de MY23, dus niet met zekerheid. 
Blijft allemaal onzeker.

Zolang ik maar niet meer hoef te betalen aan bijtelling vindt ik het prima. 
De overeenkomst van Feb is leidend? of mag deze tussentijd worden aangepast naar de huidige prijs? Want dan gaat dit wel aardig wat centjes schelen voor mij. 

Ik had dezelfde vraag. Hij zei tegen mij dat de mijn auto zoals besteld in december, ‘price protection’ had. Dus het verschil zou nooit aan mij doorberekend worden. Zou mij ook zo’n 60 euro per maand extra kosten als het wel zo was namelijk. 

Geplaatst
27 minuten geleden, zei Nulvijftig:

Ik had dezelfde vraag. Hij zei tegen mij dat de mijn auto zoals besteld in december, ‘price protection’ had. Dus het verschil zou nooit aan mij doorberekend worden. Zou mij ook zo’n 60 euro per maand extra kosten als het wel zo was namelijk. 

Oef dat klinkt goed! :)

Geplaatst

Hallo ieder! 

Ik had in Goes een fabrieks nieuwe ProCeed GT gevonden welke nog niet op kenteken stond en daarmee omzijl ik gelukkig de wachttijden (Wat een toestand, ik wilde eerst bestellen maar dat is vandaag de dag echt kansloos).

Deze maandag ophalen, dat gaat lekker snel! 😀

20220603_162502-01.jpeg

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Mijn collega heeft gelijktijdig de bestelling geplaatst in februari en leverdatum was in eerste instantie september, maar heeft vandaag gebeld met de dealer en die geeft aan dat het sowieso november gaat worden en rekening moet houden met januari 2023. 

aangepast door MoProceed
Geplaatst
Op 24-6-2022 om 12:32, zei Thijs_ProCeed_GT:

Hallo ieder! 

Ik had in Goes een fabrieks nieuwe ProCeed GT gevonden welke nog niet op kenteken stond en daarmee omzijl ik gelukkig de wachttijden (Wat een toestand, ik wilde eerst bestellen maar dat is vandaag de dag echt kansloos).

Deze maandag ophalen, dat gaat lekker snel! 😀

20220603_162502-01.jpeg

Nice! 
Is wel het MY21 model, maar dat mag de pret niet drukken :)
Veel rij plezier!

• Thanks 1
Geplaatst (aangepast)
6 uur geleden, zei Fredschhh:

wtf? 
Wanneer had je hem besteld? 
Vindt het echt niet kunnen. Die Sportage wordt volle bak geleverd en ons laten ze gewoon zakken...

Screenshot is van mijn collega maar hebben gelijktijdig de bestelling gedaan begin/midden februari en dit is zijn update. Wtf dacht ik ook al. Die van mij staat nog steeds voor augustus als verwachte levertijd op de planning maar vrees het ergste. 

aangepast door MoProceed
Geplaatst

Heeft die ook telefonisch deze datum te horen gekregen? Die apps van de leasemaatschappijen zeggen namelijk ook niet veel, die worden bijgewerkt door dealer, tenminste bij Leaseplan dan. Daarin schuiven ze sowieso klakkeloos met data in de rondte.

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, zei Nulvijftig:

Heeft die ook telefonisch deze datum te horen gekregen? Die apps van de leasemaatschappijen zeggen namelijk ook niet veel, die worden bijgewerkt door dealer, tenminste bij Leaseplan dan. Daarin schuiven ze sowieso klakkeloos met data in de rondte.

Hij heeft telefonisch contact gehad met de dealer om te informeren naar de status van de bestelling, waarop zij hebben aangegeven dat ze september sowieso niet gaat halen, maar jan-2023. Nu is deze datum ook geactualiseerd in het systeem van LM.

2023 lees ik ook op de Engelse forums voor levering van bestellingen begin 2022...

aangepast door M Kissami
Geplaatst
Op 27-6-2022 om 16:47, zei Sjaak_Trekhaak:

Heb sinds vorige week een bestelbevestiging van een ProCeed 1.5 GT-PlusLine DCT7. De indicatieve afleverdatum die ik kreeg is week 8 (eind februari) 2023.

Configureer maar eens online een (pro)ceed.

levering verwacht 24 maart 2023🫢

Geplaatst (aangepast)
11 hours ago, René D said:

Configureer maar eens online een (pro)ceed.

levering verwacht 24 maart 2023🫢

Toen ik dat vorige week deed, kwam de configurator met januari 2023. Hopelijk is het live geupdate en komt mijn bestelling in februari :P.

aangepast door Sjaak_Trekhaak
Geplaatst
1 uur terug, zei MoProceed:

Vandaag een update gehad van LM over de levering: ipv 10-8 is de verwachte leverdatum 15-10 maar dit kan nog verschuiven. 

Ze weten het gewoon echt niet... 
Hier is het nog sept. Maar ik denk dat 2023 meer realistisch is dan sept als ik eerlijk ben. 

Dealer zei dat hij het ook oprecht niet wist wbt automaatversies. Hij gaf ook aan dat veel doorgeschoven wordt naar 2023. 

Dus beter daar van uit gaan dan constant werken naar de datum en opnieuw teleurgesteld worden. 
Weet wel, dit wordt mijn laatste Kia. Totaal niet om de auto, maar puur de transparantie van levertraject tot aan daadwerkelijk levering is echt ver, maar dan ook ver beneden peil. 

Geplaatst
12 minuten geleden, zei Fredschhh:

Ze weten het gewoon echt niet... 
Hier is het nog sept. Maar ik denk dat 2023 meer realistisch is dan sept als ik eerlijk ben. 

Dealer zei dat hij het ook oprecht niet wist wbt automaatversies. Hij gaf ook aan dat veel doorgeschoven wordt naar 2023. 

Dus beter daar van uit gaan dan constant werken naar de datum en opnieuw teleurgesteld worden. 
Weet wel, dit wordt mijn laatste Kia. Totaal niet om de auto, maar puur de transparantie van levertraject tot aan daadwerkelijk levering is echt ver, maar dan ook ver beneden peil. 

Zeer teleurstellend, net zo goed een VAG auto kunnen selecteren waarbij aan de voorkant al bekend was met levertijden van 1 jaar en langer. Ik heb er nog expliciet naar gevraagd voordat bestelling geplaatst werd, toen werd medegedeeld ca. 3 a 4 maanden. 

Geplaatst (aangepast)

Ik begin na alle negatieve berichten bijna te twijfelen of mijn contactpersoon niet per ongeluk de verkeerde heeft gebeld en dacht dat ik misschien een toekomstige Sportage eigenaar was 😉. Nog steeds vreemd dat ik van alle mensen die hier reageren de enige ben die bericht heeft gehad dat die in productie is. 

Ik ga voor de zekerheid maar weer even contact zoeken met de dealer, we zijn al weer een paar weken verder sinds de laatste keer dat ik contact had. Ben benieuwd hoe het met de 'productie' staat. Na twee weken zou die onderhand klaar moeten zijn en klaar moeten staan voor transport, lijkt mij.

aangepast door Nulvijftig
Geplaatst
34 minuten geleden, zei Nulvijftig:

Ik begin na alle negatieve berichten bijna te twijfelen of mijn contactpersoon niet per ongeluk de verkeerde heeft gebeld en dacht dat ik misschien een toekomstige Sportage eigenaar was 😉. Nog steeds vreemd dat ik van alle mensen die hier reageren de enige ben die bericht heeft gehad dat die in productie is. 

Ik ga voor de zekerheid maar weer even contact zoeken met de dealer, we zijn al weer een paar weken verder sinds de laatste keer dat ik contact had. Ben benieuwd hoe het met de 'productie' staat. Na twee weken zou die onderhand klaar moeten zijn en klaar moeten staan voor transport, lijkt mij.

Hoop het beste voor je 😃, houdt ons op de hoogte.

Geplaatst
15 uur geleden, zei MoProceed:

Zeer teleurstellend, net zo goed een VAG auto kunnen selecteren waarbij aan de voorkant al bekend was met levertijden van 1 jaar en langer. Ik heb er nog expliciet naar gevraagd voordat bestelling geplaatst werd, toen werd medegedeeld ca. 3 a 4 maanden. 

Hier idem, ik heb gekozen voor een Proceed ivm levertijden. 
Leasebudget hier reikt veel verder dan ProCeed, maar vond prijs kwaliteit verhouding goed en snelle levering. 
Had nog gekeken voor: Volvo V60 en A4 Avant, maar die hadden beide lange levertijd + 120 euro+ meer bijtelling. 

Collega heeft zelfde tijd besteld en gaat volgende week zijn V60 ophalen.. 

Geplaatst
2 uur geleden, zei Fredschhh:

Hier idem, ik heb gekozen voor een Proceed ivm levertijden. 
Leasebudget hier reikt veel verder dan ProCeed, maar vond prijs kwaliteit verhouding goed en snelle levering. 
Had nog gekeken voor: Volvo V60 en A4 Avant, maar die hadden beide lange levertijd + 120 euro+ meer bijtelling. 

Collega heeft zelfde tijd besteld en gaat volgende week zijn V60 ophalen.. 

Toen ik mijn Proceed bestelde (lease) in november 2021 werd me verteld dat de levertijd ongeveer 12 weken zou zijn. Ik heb ook bij andere merken gekeken, maar die hadden dermate lange levertijden dat mijn huidige leaseauto nog minimaal één tot anderhalf jaar buiten het contract zou moeten aanblijven. Inmiddels ben ik daar wel van teruggekomen, want Kia heeft dit ook niet onder controle en ik stoor me nog het meeste aan het gebrek aan informatie. Momenteel is de verwachting dat de “mijne” eind augustus 2022 wordt geleverd, maar ik moet dat nog maar zien. Het zou me niets verbazen dat de leverdatum weer naar achteren wordt geschoven.

Geplaatst
10 minuten geleden, zei michelklok:

Toen ik mijn Proceed bestelde (lease) in november 2021 werd me verteld dat de levertijd ongeveer 12 weken zou zijn. Ik heb ook bij andere merken gekeken, maar die hadden dermate lange levertijden dat mijn huidige leaseauto nog minimaal één tot anderhalf jaar buiten het contract zou moeten aanblijven. Inmiddels ben ik daar wel van teruggekomen, want Kia heeft dit ook niet onder controle en ik stoor me nog het meeste aan het gebrek aan informatie. Momenteel is de verwachting dat de “mijne” eind augustus 2022 wordt geleverd, maar ik moet dat nog maar zien. Het zou me niets verbazen dat de leverdatum weer naar achteren wordt geschoven.

Juist, dat is erg storend. Je wordt helemaal niet op de hoogte gehouden en moet iedere keer er zelf achteraan. Daarnaast wordt je dan continu teleurgesteld, die combi houdt niemand lang vol. 

Wat ik hierboven al zei, mijn dealer zei dat veel van bestelde proceeds 1.5 automaat doorgeschoven worden naar 2023. Dus ik zou er niet op rekenen dat je in augustus je auto geleverd krijgt. 

Begreep namelijk dat je ongeveer 6 weken voor definitieve levering de auto een VIN nr moet hebben. Als hij dit heeft, heeft hij ook een productiedatum etc. Zolang er niets bekend is wbt VIN nr dan ga je hem niet krijgen in augustus. 

Geplaatst
1 hour ago, Fredschhh said:

Wat ik hierboven al zei, mijn dealer zei dat veel van bestelde proceeds 1.5 automaat doorgeschoven worden naar 2023. Dus ik zou er niet op rekenen dat je in augustus je auto geleverd krijgt. 

Is ook wat ik hoor van 2 verschillende dealers mbt de ProCeed 1.5 DCT, Q1 2023. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...