Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
2 uur geleden, zei Sjaak_Trekhaak:

Is ook wat ik hoor van 2 verschillende dealers mbt de ProCeed 1.5 DCT, Q1 2023. 

Is dat dan misschien de reden dat de GT 1.6 DCT die ik heb besteld wel doorkomt?

Geplaatst
16 uur geleden, zei Nulvijftig:

Is dat dan misschien de reden dat de GT 1.6 DCT die ik heb besteld wel doorkomt?

Ja zou kunnen. Maar ook dat jij in 2021 al hebt besteld, en rest hier in 2022.

Geplaatst

Ik was weer een beetje positief de laatste weken voor wat betreft de auto, zat mij er dan ook aardig op te verheugen. Eerste week augustus kwam en komt rap dichterbij.

Vandaag telefonisch contact gehad met de dealer, auto is nog steeds in productie. Schijnbaar betekent in productie niet zo heel veel meer. Volgens de opgave die mijn contactpersoon heeft komt de auto nu op 3de week september aan bij de dealer. Uitlevering dus eind september of begin oktober aan mij. Als die naar voren zou worden getrokken in de planning, gaat die mij direct bellen🤣

Oftewel, ik ben weer terug bij af en het is qua afleverdatum nu nog later dan dat het was, voordat die in productie was. Het is wat dat betreft elke keer weer lachen met deze organisatie/fabrikant. Ik weet het ook niet meer nu...

• Sad 1
Geplaatst
Op 4-7-2022 om 14:50, zei Nulvijftig:

Ik was weer een beetje positief de laatste weken voor wat betreft de auto, zat mij er dan ook aardig op te verheugen. Eerste week augustus kwam en komt rap dichterbij.

Vandaag telefonisch contact gehad met de dealer, auto is nog steeds in productie. Schijnbaar betekent in productie niet zo heel veel meer. Volgens de opgave die mijn contactpersoon heeft komt de auto nu op 3de week september aan bij de dealer. Uitlevering dus eind september of begin oktober aan mij. Als die naar voren zou worden getrokken in de planning, gaat die mij direct bellen🤣

Oftewel, ik ben weer terug bij af en het is qua afleverdatum nu nog later dan dat het was, voordat die in productie was. Het is wat dat betreft elke keer weer lachen met deze organisatie/fabrikant. Ik weet het ook niet meer nu...

Maar maar..

Niet te geloven. 
Scrollde even door Kia Sportage forum hier, wordt je niet vrolijk van.
Mensen die binnen 4 maanden de auto hebben en soms nog sneller.

We worden echt letterlijk genaaid door Kia...

Geplaatst
1 uur terug, zei Fredschhh:

Maar maar..

Niet te geloven. 
Scrollde even door Kia Sportage forum hier, wordt je niet vrolijk van.
Mensen die binnen 4 maanden de auto hebben en soms nog sneller.

We worden echt letterlijk genaaid door Kia...

Was toch al bekend dat ze dat model voorrang geven? Ik aanschouw het maar als een model dat schaars te krijgen is en dat maakt ‘m speciaal. Mits we ‘m überhaupt nog krijgen natuurlijk ;-)

Geplaatst
Hier weer update vanuit de dealer.
23-8 op de boot, levering 2de week van september. Dit is uiteraard onder voorbehoudt.

Als de auto op de boot komt, dan komt het goed toch! Weer een stapje dichterbij

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Geplaatst
2 uur geleden, zei Fredschhh:

23-8 op de boot, levering 2de week van september. Dit is uiteraard onder voorbehoudt.

Leef met je mee en ben gaan zoeken, op Rotterdam staat er niets gepland in de leveringsperiode, maar voor Antwerpen staan er wel een aantal gepland. 

Je zou eens bij de dealer kunnen peilen welke haven ze aanhouden. Mocht er Rotterdam geroepen worden dan kan het zo maar bullshit zijn. Maar een idee😉

53440F21-F6C0-4374-BF47-CD0BF31463DC.png

Geplaatst
16 minuten geleden, zei MoProceed:

Leef met je mee en ben gaan zoeken, op Rotterdam staat er niets gepland in de leveringsperiode, maar voor Antwerpen staan er wel een aantal gepland. 

Je zou eens bij de dealer kunnen peilen welke haven ze aanhouden. Mocht er Rotterdam geroepen worden dan kan het zo maar bullshit zijn. Maar een idee😉

De proceed gaat toch helemaal niet per boot? Ze worden geproduceerd in Slovakia wat ook terug te vinden is op YouTube. 

Geplaatst
6 minuten geleden, zei Karel1:

De proceed gaat toch helemaal niet per boot? Ze worden geproduceerd in Slovakia wat ook terug te vinden is op YouTube. 

Dacht ik ook..

Geplaatst
Dat dacht ik ook, maar ik heb in meerdere forums berichten gelezen over transport via schepen.

Ik vond net op Wikipedia dat de auto op 2 plaatsen geassembleerd kan worden: Žilina in Slowakije en Kaliningrad, Rusland.

Kaliningrad is dus de tweede locatie (2e afbeelding): een stukje Rusland tussen Polen en Letland en strak aan de Oostzee. Theoretisch kan het dus, maar geen flauw idee of Kia daar nog auto's Assembleert vanwege de oorlog met Oekraïne.

Vanuit Slowakije eerst naar een haven en dan op tra sport kan theoretisch ook nog, vooral ook omdat de auto naast Europa ook in Israël, Marokko en Zuid Afrika. Maar dat lijkt mij wel een behoorlijke lange transport keten (3e afbeelding)0e54639a24f7844a30a569324e739d75.jpgd1ed7c1c6cd7ce4c14c8b963b4f0b268.jpgbf9ec28c49cb8a7fcb6bb536efd09560.jpg

Geplaatst

Kaliningrad is geen optie qua productie in deze tijden. Dit zal denk ik ook een locatie zijn die specifiek voor de Russische markt is. 

Volgens mij komt het merendeel uit Zilina per trein, maar daar hangen denk ik een aantal factoren vanaf, of het direct naar Nederland komt op diezelfde trein. Efficiëntie i.c.m. kosten zal hierbij nummer één zijn. Als het per boot komt, worden de auto's eerst op de trein gezet richting Gdansk, vanuit hier zouden ze dan naar Rotterdam kunnen komen. Ook de britse markt wordt op deze manier bediend.  Dus het is theoretisch mogelijk en als je een hele boot vol kan krijgen en je hebt één stop in Rotterdam, lijkt mij het nog goedkoper ook nog.

Geplaatst

Lees aandachtig mee ondanks dat ik een ceed hatchback 1.0 tgdi heb besteld.

besteld eind januari en kan hem 27-7 ophalen. Dealer vertelde me dat die per boot uit Korea komt… hier kon ik ook nooit wat over vinden. Wellicht door de tekorten etc? Er ligt in 1 boot in Rotterdam nu. Komt via Antwerpen uit Korea

Geplaatst
2 uur geleden, zei colin43:

Lees aandachtig mee ondanks dat ik een ceed hatchback 1.0 tgdi heb besteld.

besteld eind januari en kan hem 27-7 ophalen. Dealer vertelde me dat die per boot uit Korea komt… hier kon ik ook nooit wat over vinden. Wellicht door de tekorten etc? Er ligt in 1 boot in Rotterdam nu. Komt via Antwerpen uit Korea

Dat is wel bijzonder inderdaad. Klinkt ook nieuw voor mij, misschien is er daar inderdaad een afweging in gemaakt in verband met tekorten. Heb je een automaat besteld?

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Nulvijftig:

Dat is wel bijzonder inderdaad. Klinkt ook nieuw voor mij, misschien is er daar inderdaad een afweging in gemaakt in verband met tekorten. Heb je een automaat besteld?

Nope een handgeschakelde. Blijft een apart verhaal. Als ik bij dealer ben zal ik nog eens doorvragen hoe dit zit.

Geplaatst
10 uur geleden, zei Fredschhh:

Heeeeeel vreemd, aangezien wij dezelfde dealer hebben(VDNS) en denk ik ook dezelfde contactpersoon. Hij zei bij mij niks over een boot... Heb soms zo'n vermoeden dat hij (mijn contactpersoon) helemaal niet weet wat die zelf allemaal verteld en doet..

Geplaatst

image.thumb.png.6ae39857eee1010786d8be00a04400ec.png

Overigens gaat dit schip via Korea over de haven van Koper in Slovenië. Oorspronkelijk komt die uit  Pyeongtaek, Slovenië is ook een doorvoer haven voor auto's uit Tsjechië en Slowakije. Kan dus maar zo zijn dat deze de auto's (KIA's) in Slovenië gaat bijladen en lossen in Antwerpen.

• Like 1
Geplaatst
image.thumb.png.6ae39857eee1010786d8be00a04400ec.png
Overigens gaat dit schip via Korea over de haven van Koper in Slovenië. Oorspronkelijk komt die uit  Pyeongtaek, Slovenië is ook een doorvoer haven voor auto's uit Tsjechië en Slowakije. Kan dus maar zo zijn dat deze de auto's (KIA's) in Slovenië gaat bijladen en lossen in Antwerpen.
Dat klinkt best logisch eigenlijk. Laten we hopen dat er genoeg Proceeds geladen worden.

Ik heb de vraag ook weer uitstaan bij de leasemaatschappij: laatste vertraging is niet doorgevoerd op de order, dus mijn auto staat nog steeds op 29-08 leveren. Telefonisch was vertraging tot eind oktober doorgegeven, dus afwachten wat het nu wordt.

Geplaatst
10 uur geleden, zei Nulvijftig:

Heeeeeel vreemd, aangezien wij dezelfde dealer hebben(VDNS) en denk ik ook dezelfde contactpersoon. Hij zei bij mij niks over een boot... Heb soms zo'n vermoeden dat hij (mijn contactpersoon) helemaal niet weet wat die zelf allemaal verteld en doet..

Ja raar he, ik weet het ook niet meer. 
Enige wat ik mij kan bedenken is dat ze de fabrieken in Europa gesloten hebben ipv oorlog en alles verplaatst hebben naar Korea. Vandaar wellicht ook die dikke vertraging van levering?
Daarnaast die dealer weet het 9 van de 10 keer ook niet hoor. Lees op andere forums ook wel dat auto's per boot komen, dus kan wel kloppen? 

We wachten het af, en ergens maakt het mij niet zoveel uit of hij per boot of trein komt. Als hij maar komt ;)

Geplaatst
11 uur geleden, zei colin43:

Nope een handgeschakelde. Blijft een apart verhaal. Als ik bij dealer ben zal ik nog eens doorvragen hoe dit zit.

Handschakel worden sneller geleverd dan automaat, gezien de problemen zijn bij de automaat modellen van ProCeed. 

Geplaatst
18 uur geleden, zei MoProceed:

Dit is letterlijk de mail die ik heb gekregen vanuit Kia. 
Ik citeer: 'Status op dit moment is nog vanaf 23 aug in haven en dan 2e week sept leveren. Let op onder voorbehoud. Er wordt nogal geschoven op dit moment met leveringen'

Dus ik durf het niet meer te zeggen haha, begon te twijfelen na alle berichten of ik het wel goed had gelezen.

Geplaatst
11 uur geleden, zei Fredschhh:

Dit is letterlijk de mail die ik heb gekregen vanuit Kia. 
Ik citeer: 'Status op dit moment is nog vanaf 23 aug in haven en dan 2e week sept leveren. Let op onder voorbehoud. Er wordt nogal geschoven op dit moment met leveringen'

Dus ik durf het niet meer te zeggen haha, begon te twijfelen na alle berichten of ik het wel goed had gelezen.

Hij durft het in ieder geval in de mail te zetten. Bij mij zeer zeker niet, alleen maar verzoek via mail gekregen om even te bellen.  Ze hebben alleen nog steeds niet mijn leaseplan app geupdate, dus hij staat daar nog steeds op week 32. Maar goed, zal die een week van te voren wel aanpassen. Ik ga in ieder geval niet meer bellen, krijg er elke keer een dooie mus voor terug. 

Mooi ook dat die zegt; "Er wordt nogal wat geschoven op dit moment met leveringen", JOH 🤯.

We zullen het zien, het is allemaal een coin flip op het moment en het veranderd dus schijnbaar wekelijks. Wel tactisch van ze om zoveel mogelijk verwarring te zaaien, er zit namelijk helemaal nul logica of structuur meer in nu🤣

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...