Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net weer een update gehad: auto richting einde vh jaar, zonder garanties of dit wel haalbaar is.

Gelukkig stond er een ex-demo van een medewerker van de Leasemaatschappij van iets meer dan 1 jaar. Pre-facelift, GT-Line en automaat. Deze ga ik nu in de lease nemen. Geen zin meer om eindeloos te wachten voor een andere kleur en iets meer uitrusting dan de ex-demo. Wel de automaat, 1.5 motor en panorama, dus lekker relaxed op vakantie hopelijk (doel is binnen 2,5 week geleverd)e52ebab4ca489aed31a786bfa2af19e7.jpg

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Geplaatst
6 uur geleden, zei marijn.hak:

Net weer een update gehad: auto richting einde vh jaar, zonder garanties of dit wel haalbaar is.

Gelukkig stond er een ex-demo van een medewerker van de Leasemaatschappij van iets meer dan 1 jaar. Pre-facelift, GT-Line en automaat. Deze ga ik nu in de lease nemen. Geen zin meer om eindeloos te wachten voor een andere kleur en iets meer uitrusting dan de ex-demo. Wel de automaat, 1.5 motor en panorama, dus lekker relaxed op vakantie hopelijk (doel is binnen 2,5 week geleverd)e52ebab4ca489aed31a786bfa2af19e7.jpg

Goede oplossing…..gefeliciteerd👍

• Like 1
Geplaatst
Op 7-7-2022 om 20:37, zei Nulvijftig:

Hij durft het in ieder geval in de mail te zetten. Bij mij zeer zeker niet, alleen maar verzoek via mail gekregen om even te bellen.  Ze hebben alleen nog steeds niet mijn leaseplan app geupdate, dus hij staat daar nog steeds op week 32. Maar goed, zal die een week van te voren wel aanpassen. Ik ga in ieder geval niet meer bellen, krijg er elke keer een dooie mus voor terug. 

Mooi ook dat die zegt; "Er wordt nogal wat geschoven op dit moment met leveringen", JOH 🤯.

We zullen het zien, het is allemaal een coin flip op het moment en het veranderd dus schijnbaar wekelijks. Wel tactisch van ze om zoveel mogelijk verwarring te zaaien, er zit namelijk helemaal nul logica of structuur meer in nu🤣

En als iets wijzer?

Die verwarring zijn ze erg goed in. Mijn leaseplan status wordt ook niet aangepast. Dit doen ze bewust zei de dealer omdat het iedere week ongeveer wijzigd. Hierdoor is de verwarring nog groter dus laten ze het gewoon staan. 

Maar bij jou wel vreemd dat ze zeiden in productie en dat je erna niets meer hoort? 

Geplaatst
Op 8-7-2022 om 12:53, zei marijn.hak:

Kun je in ieder geval rijden ;)
Ergens denk ik wel, je hebt al zo lang gewacht, dan maken die extra maandjes nu ook niet meer uit en heb je wel de auto die graag wilt, waar je 3 of 4 jaar mee moet rijden? 
Voor de korte termijn top, maar denk op lange termijn miss toch beetje spijt straks? ;)

Geplaatst
2 minuten geleden, zei Fredschhh:

En als iets wijzer?

Die verwarring zijn ze erg goed in. Mijn leaseplan status wordt ook niet aangepast. Dit doen ze bewust zei de dealer omdat het iedere week ongeveer wijzigd. Hierdoor is de verwarring nog groter dus laten ze het gewoon staan. 

Maar bij jou wel vreemd dat ze zeiden in productie en dat je erna niets meer hoort? 

Nee nog niks.

Hij is ook nog steeds in productie, zei contactpersoon laatste keer, maar schijnbaar is dat geen garantie voor succes. Wie weet gebeurt er een wonder en is die er toch eerder dan oktober. Ik wacht nu ook totdat hij belt. De enige manier dat je zeker weet dat je je auto krijgt is als je de sleutels krijgt van ze.

Geplaatst
Kun je in ieder geval rijden
Ergens denk ik wel, je hebt al zo lang gewacht, dan maken die extra maandjes nu ook niet meer uit en heb je wel de auto die graag wilt, waar je 3 of 4 jaar mee moet rijden? 
Voor de korte termijn top, maar denk op lange termijn miss toch beetje spijt straks?
Nou, mijn verhaal is iets anders. De shortlease auto voldeed ook niet en nu heb tijdelijk weer een andere, maar tot oktober. Dan moet ik weer tijdelijk op zoek naar wat anders en zo blijf je door rommelen.

Dus ik vind het prima zo: GT-Line ook gehad als SW, kwam niets tekort met die auto. Bijtelling is ook wat vriendelijker

Geplaatst
1 uur geleden, zei marijn.hak:

Nou, mijn verhaal is iets anders. De shortlease auto voldeed ook niet en nu heb tijdelijk weer een andere, maar tot oktober. Dan moet ik weer tijdelijk op zoek naar wat anders en zo blijf je door rommelen.

Dus ik vind het prima zo: GT-Line ook gehad als SW, kwam niets tekort met die auto. Bijtelling is ook wat vriendelijker emoji6.png

aah ja, dan is het begrijpelijk. Dan weet je nu wat je hebt en langer dan iedere keer paar maandjes. 
Het is een mooie auto, vind die penta kleur wel gaaf. 

Qua bijtelling is sowieso mooi meegenomen toch ;)

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Als je nu nieuwe ProCeed samenstelt.

levertijd 30 tot 34 weken.

Kia sportage, als je beetje aanpassingen doet qua kleur. Binnen 2 tot 6 weken rijden...

Knipsel.PNG

image.png

aangepast door Fredschhh
Geplaatst

Kan mijn bericht niet meer aanpassen. 
Maar je kan dus niet vrij simpel inschatten wanneer je je auto gaat krijgen(de Plusline dan)

Mijn bestelweek is w6. Dus ik zou hem tussen w36 en w40 moeten krijgen. 
Dus klopt wel, als ze nu zeggen 2de week sept. 

Geplaatst
13 minuten geleden, zei Fredschhh:

Maar je kan dus niet vrij simpel inschatten wanneer je je auto gaat krijgen(de Plusline dan)

Dat zou voor mij week 28 t/m 32 zijn. Dus ze hebben dan nog 4 weken om die leverdatum zoals aangegeven waar te maken.😝

Geplaatst

Ik heb bericht gehad van een lokale dealer hier (Braber Ede), ik ken ze van de levering van mijn vorige Kia.

Die geven aan dat de productie van de Ceed familie vanaf augustus weer van start gaat met Modeljaar '23. Automaten leveren ze waarschijnlijk pas veel later vertelde hij erbij.

Anderzijds komen er dus mondjesmaat nog wat auto's beschikbaar, dus het blijft een beetje duimen

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, zei marijn.hak:

Ik heb bericht gehad van een lokale dealer hier (Braber Ede), ik ken ze van de levering van mijn vorige Kia.

Die geven aan dat de productie van de Ceed familie vanaf augustus weer van start gaat met Modeljaar '23. Automaten leveren ze waarschijnlijk pas veel later vertelde hij erbij.

Anderzijds komen er dus mondjesmaat nog wat auto's beschikbaar, dus het blijft een beetje duimen emoji1696.png

Hmm.. vreemd. Mijn contactpersoon bij mijn dealer zal deze informatie nooit zo uitgebreid geven. Hij vertelde mij wel expliciet dat ik het MY22 model zou krijgen. Dus dat betekent A dat die al gemaakt is of B, dat mijn contactpersoon het bij het verkeerde eind heeft. Daarbij komt ook nog eens dat de GT van mij een DCT-7 is, dus een automaat.

Ik zou graag zelf eens willen zien hoe deze dealers hun informatie letterlijk te zien krijgen. Ze vertellen zoveel verschillende verhalen dat het lijkt alsof de informatie die ze krijgen zo vaag is dat ze er zelf maar een draai aan geven.

aangepast door Nulvijftig
Geplaatst
15 uur geleden, zei Nulvijftig:

Dat zou voor mij week 28 t/m 32 zijn. Dus ze hebben dan nog 4 weken om die leverdatum zoals aangegeven waar te maken.😝

haha voor de GT kan het anders zijn, die heb ik niet samengesteld ;)

Geplaatst
14 uur geleden, zei marijn.hak:

Anderzijds komen er dus mondjesmaat nog wat auto's beschikbaar, dus het blijft een beetje duimen emoji1696.png

Ze weten het oprecht niet, dus ik denk dat de dealers er inderdaad een eigen verhaal van maken. 
Wat ik wel denk is dat ze allang wisten dat het zo lang ging duren, maar continu kleine deeltjes maar door laten schemeren, zodat wij niet cancelen. 
Als je  5 keer 6 weken moet wachten klinkt minder erg als in een keer 30 weken. 

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
2 hours ago, Fredschhh said:

Ze weten het oprecht niet, dus ik denk dat de dealers er inderdaad een eigen verhaal van maken. 
Wat ik wel denk is dat ze allang wisten dat het zo lang ging duren, maar continu kleine deeltjes maar door laten schemeren, zodat wij niet cancelen. 
Als je  5 keer 6 weken moet wachten klinkt minder erg als in een keer 30 weken. 

Kreeg gewoon direct te horen dat de levering eind februari 2023 zou plaatsvinden. Waarschijnlijk. Hahaha. xD

aangepast door Sjaak_Trekhaak
  • Like 1
Geplaatst

Laatste update doorgekregen vanmorgen. 

Zoals het nu lijkt kan de auto, onder voorbehoud, 9 augustus aan mij geleverd worden. Dat is opeens weer een draai van 360 graden, dus het is maar afwachten of het zo is. Maar het is al snel 9 augustus, dus we gaan het gauw genoeg merken.

Auto wordt,  in mijn geval, wel  gebouwd in Slowakije en gaat daarna met de trein naar Rotterdam. Vanuit daar op de trailer richting de dealer, geen boot dus. 

• Like 1
Geplaatst
17 minuten geleden, zei Nulvijftig:

Laatste update doorgekregen vanmorgen. 

Zoals het nu lijkt kan de auto, onder voorbehoud, 9 augustus aan mij geleverd worden. Dat is opeens weer een draai van 360 graden, dus het is maar afwachten of het zo is. Maar het is al snel 9 augustus, dus we gaan het gauw genoeg merken.

Auto wordt,  in mijn geval, wel  gebouwd in Slowakije en gaat daarna met de trein naar Rotterdam. Vanuit daar op de trailer richting de dealer, geen boot dus. 

Wel haven 😛

Maar dat raadsel is dus opgelost haha.

En uiteraard goed nieuws, 9-8 is zo! Kan het aftellen echt beginnen!

Geplaatst

Nadat ik een bericht naar de leverende dealer had gestuurd, want telefonisch was men in gesprek, kreeg ik vanochtend via mijn werkgever wederom nieuws van de leasemaatschappij. De leverdatum, die stond op 31 augustus, is weer naar achteren geschoven: eind november 2022. 

Al met al dus minimaal een jaar wachten, waarbij het nog maar de vraag of hij er eind november ook echt is. Met een beetje pech levert de leasemaatschappij hem pas begin volgend jaar.

Geplaatst (aangepast)
15 uur geleden, zei michelklok:

Nadat ik een bericht naar de leverende dealer had gestuurd, want telefonisch was men in gesprek, kreeg ik vanochtend via mijn werkgever wederom nieuws van de leasemaatschappij. De leverdatum, die stond op 31 augustus, is weer naar achteren geschoven: eind november 2022. 

Al met al dus minimaal een jaar wachten, waarbij het nog maar de vraag of hij er eind november ook echt is. Met een beetje pech levert de leasemaatschappij hem pas begin volgend jaar.

Gaat nergens over als je er erover nadenkt. 
Hopelijk kunnen ze toch eerder leveren... 

Blijft giswerk hoe de productieplanning daar verloopt.

aangepast door Fredschhh
Geplaatst

Zojuist ook even gebeld met de dealer. Verwachte  levertijd was immers nog steeds week 30. Gaat hem niet worden. Volgens zijn systeem staat de levering nu gepland op 15 oktober. Advies is om over een maand nog eens te bellen. Wordt dan nog steeds diezelfde datum afgegeven, dan mag ik er vanuit gaan dat hij rond die periode geleverd wordt. 

Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, zei DizzyB:

Zojuist ook even gebeld met de dealer. Verwachte  levertijd was immers nog steeds week 30. Gaat hem niet worden. Volgens zijn systeem staat de levering nu gepland op 15 oktober. Advies is om over een maand nog eens te bellen. Wordt dan nog steeds diezelfde datum afgegeven, dan mag ik er vanuit gaan dat hij rond die periode geleverd wordt. 

Cool, dat is positief wbt dat het over een maand nog mocht kloppen.  
De verschuiving daarentegen is minder. 

Dan begin ik langzaam goede hoop te krijgen dat die 23-8 haven R'dam en 2de week september levering ook wel eens kan gaan kloppen! Zou het dan toch echt? 😜

aangepast door Fredschhh
  • Like 1
Geplaatst
17 minuten geleden, zei Rich88:

13 juni proceet besteld zou september geleverd worden,gisteren gebeld word waarschijnlijk oktober.

Met oktober mag je nog in je handjes knijpen, als het echt zo is. Het merendeel van de mensen in deze topic, waaronder ikzelf, wachten al 7-9 maanden op hun auto en is de uitlevering al 6 x uitgesteld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...