Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als hippe lip het zo stelt, kun je er inderdaad vanuit gaan. Dat het niet lukt.

Sommige merken/modellen laten zich coderen. Deze niet...jammer.

Bedankt voor het delen.

Geplaatst
5 uur geleden, Hippe lip zei:

Helaas, dat kun je vergeten. Ik ben hiermee een paar maanden geleden ook bij de garage geweest. Toen heb ik samen met de monteur gekeken of dat niet permanent uit kon en die mogelijkheid is er niet. Echt niet.

@King Niro Wat betreft die lege 12V-accu: ergens bij de instellingen staat de mogelijkheid om die 12V-accu automatisch bij te laten werken door de grote accu. Als die kleine accu dan onder een bepaalde spanning komt, dan wordt die vanzelf weer bijgeladen uit de rij-accu. Ik heb die functie aan staan omdat ik mijn dashcam op de permanente plus heb aangesloten, zodat die zijn werk ook doet als de auto stil staat. Nooit problemen van een lege accu. En de rij-accu trek je er echt niet leeg mee; die heeft daarvoor een veel te grote capaciteit. 

klopt, heb ik overigens niet aanstaan. Maar als de stekker er niet in zit (zal je net zien) moet je eerst ontgrendelen om de stekker erin te krijgen...........maar dat deed hij ook niet meer.

Wel bedankt voor de tip :) 

Geplaatst
Op 5-11-2019 om 18:40, King Niro zei:

klopt, heb ik overigens niet aanstaan. Maar als de stekker er niet in zit (zal je net zien) moet je eerst ontgrendelen om de stekker erin te krijgen...........maar dat deed hij ook niet meer.

Wel bedankt voor de tip :) 

Huh? Niet ontgrendelen? Je hebt toch gewoon een sleutel om onder alle omstandigheden je deur open te kunnen maken? En je motorkap trek je dan met een kabeltje open, dus waarin zit het probleem dan?

Of begrijp ik je gewoon verkeerd? :shock:

Geplaatst

klopt, sleutel maakt deur open, maar laadkabel erin krijgen lukt (volgens mij) niet omdat laadklep vergrendeld is.

Als motor kap open is kun je uiteraard de accu opladen (en laadklep ontgrendelen :) ). Maar wat jij omschtijft is dat de 12V wordt opgeladen door laadkabel, maar deze zat er niet in.............dus mijn 12V was sowieso leeggelopen.............

Geplaatst

Nee, wat ik omschrijf is dat de 12V-accu automatisch bijgeladen wordt vanuit de rijaccu. Dat is een functie die je in één van de menu’s aan kunt zetten. Die heb ik ook aan staan zodat mijn 12V-accu niet overlijdt door de dashcam die 24/7 aan staat. 

Geplaatst
46 minuten geleden, Hippe lip zei:

Nee, wat ik omschrijf is dat de 12V-accu automatisch bijgeladen wordt vanuit de rijaccu. Dat is een functie die je in één van de menu’s aan kunt zetten. Die heb ik ook aan staan zodat mijn 12V-accu niet overlijdt door de dashcam die 24/7 aan staat. 

ok, zal ik eens checken.

12V wordt dan bijgeladen ten koste van een paar KM's.................dat zou dit inderdaad voorkomen kunnen hebben.

THX

Geplaatst

heb het even gechecked; bedoel je de hulpaccu laadfunctie ?

Deze staat dus aan bij mij; helpt dus alleen maar als de laadkabel erin zit.

Mij 12V was leeg en mijn rijbereik 100%....................

Geplaatst

Ah, net zoiets als het verwarmen. Best jammer dat Kia deze beperking er in heeft zitten. Van mij mag hij best van van de (hoofd)accu afsnoepen als de SOC (bijvoorbeeld) hoger is dan 50% en niet ingeplugd.

Geplaatst

Huh? Alleen aan de laadkabel? Hebben we het dan over de zelfde functie? Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij die functie gelezen heb. 

Geplaatst
10 uur geleden, Hippe lip zei:

Huh? Alleen aan de laadkabel? Hebben we het dan over de zelfde functie? Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij die functie gelezen heb. 

In het menu via stuurwiel; Hulpaccu laadfunctie. Deze dacht ik in ieder geval dat je bedoelde.

Mijn 12V was leeg en rijbereik 100%, laadkabel niet aangesloten. Ik heb de boekjes er niet op nagelezen, maar de rij-accu heeft niet mijn 12V op piel gehouden.

Bedoelde jij wat anders ?

Geplaatst (aangepast)

Heb het nog niet nagekeken in de auto, maar aan je omschrijving te zien is dit wat ik bedoel. Volgens mij moet die altijd werken, ook als je niet aan de laadpaal hangt.

zie ook draadje over ‘Vampire drain’.

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
4 uur geleden, Hippe lip zei:

Heb het nog niet nagekeken in de auto, maar aan je omschrijving te zien is dit wat ik bedoel. Volgens mij moet die altijd werken, ook als je niet aan de laadpaal hangt.

zie ook draadje over ‘Vampire drain’.

Helaas deed ie dat niet........................uitgezet en opnieuw aangezet. Ga alleen niet opnieuw testen of het werkt............... :)  

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...