Ronald_S Geplaatst 4 Januari, 2020 Geplaatst 4 Januari, 2020 In afwachting van de bestelde Picanto gt-line kwam ik op youtube DIT filmpje uit Colombia tegen waarin heel duidelijk full-led koplampen zitten, de dealer weet niets van full-led koplampen in de Picanto af. Lijkt me erg gaaf als er al full-led in komt! Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 Januari, 2020 Geplaatst 5 Januari, 2020 Wat is daar Full-LED aan dan?Ik zie LED-DRL, -stadslicht en richtingaanwijzers, ge groepeerd rondom een projector-lens.Daar zit waarschijnlijk net als bij de eerdere Picanto een "gewone" H7 in... Quote
Ronald_S Geplaatst 5 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 5 Januari, 2020 De projectors in de koplampen zijn duidelijk veel witter dan de halogeentjes in de mistlichten, tevens geeft de 'verkoper' naar mijn idee toch duidelijk (oké wel in het Spaans) aan dat het om full led gaat. H7 is trouwens bij type 3 met de projectors niet gebruikt, hier zitten HB3 fittingen in. Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 Januari, 2020 Geplaatst 5 Januari, 2020 Er kan natuurlijk ook aftermarket LED in gezet zijn. Ik heb het geluid niet aan gehad trouwens Quote
tokoroko Geplaatst 6 Januari, 2020 Geplaatst 6 Januari, 2020 (aangepast) Zoals bij deze Kia Picanto X-Line. 6 Januari, 2020 aangepast door tokoroko 1 Quote
Ronald_S Geplaatst 6 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2020 4 uur geleden, tokoroko zei: Zoals bij deze Kia Picanto X-Line. Ziet er netjes uit, neem aan dat deze x-line van jou is Tokoroko? Hoe bevalt het lichtbeeld van de leds? nergens schaduw of verstrooiing in de lichtbundel? Quote
tokoroko Geplaatst 6 Januari, 2020 Geplaatst 6 Januari, 2020 Beste Ronald. Dit is werkelijk geweldig . geen strooilicht . ik heb ze door de dealer erin laten zetten.. En als je het grootlicht aanzet.. dan komen er vliegtuigen naar beneden..Hahahaha. Ook de mistlampen / knipperlichten achter / mistlamp achter en achteruitrijlicht / kentekenverlichting / en binnenverlichting van LED lampen voorzien.... Groet Koos. 1 Quote
Ronald_S Geplaatst 6 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2020 Beste Koos, Heb je enig idee wel merk/type leds er door de Kia dealer gebruikt zijn voor de koplampen en mag ik vragen wat deze aanpassing gekost heeft? Quote
tokoroko Geplaatst 7 Januari, 2020 Geplaatst 7 Januari, 2020 (aangepast) merk weet ik niet ..maar heb ze bij autobedrijf van Muijlwijk in Schelluinen besteld en erin laten zetten. Kosten voor alles ongeveer € 350,- 7 Januari, 2020 aangepast door tokoroko Quote
Ronald_S Geplaatst 9 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 9 Januari, 2020 Op zich een hele nette prijs Koos Ik heb er voor gekozen om zelf het één en ander te gaan veranderen, na een zoektocht op youtube kwam ik dit filmpje tegen waarin een hoop leds getest worden en waar ook de voor en nadelen worden benoemd. Besloten om voor de 'SV4 Leds' te gaan aangezien deze erg goed getest worden. Na wat googelen kwam ik op tweakers een stukje tegen dat deze leds op aliexpress verkocht worden onder de naam F2 Led headlights en precies hetzelfde zijn als de SV4 Leds, na de leds goed te hebben vergeleken zijn ze inderdaad identiek op de kleur van het koellichaam na. Kan goed kloppen want de beste man uit het youtube filmpje gaf zelf ook al aan dat ze allemaal uit china komen. Voor de koplamjes een setje HB3 besteld en voor de mistlichten een setje HB4 á 26,80 euro per set, toch een stuk aantrekkelijker dan de SV4 Leds die voor voor ongeveer 169 dollar per set te koop zijn. Heb je de richtingaanwijzers achter ook voor led vervangen Koos? Ik heb op aliexpress gelijk een setje (niet al te felle) leds besteld met een setje 25 watt vermogens weerstanden om de boel netjes op de normale snelheid te laten knipperen, dit heb ik in mijn astra ook gemaakt en ziet er net wat leuker dan de standaard gloeilampjes. De kenteken verlichting laat ik origineel, die leds vindt ik net wat te fel. Met een beetje mazzel heb ik alles binnen voor dat de nieuwe Picanto geleverd wordt! Quote
Viper1967 Geplaatst 10 Januari, 2020 Geplaatst 10 Januari, 2020 Je mag niet zomaar ff je verlichting vervangen voor led. Wij zijn verplicht u er op te attenderen dat artikelen waar deze bovenaanstaande tekst staat vermeld, niet het nodige E-merk bevat. Dit zegt niets over de kwaliteit van het product maar dat deze volgens Europese unie richtlijnen niet is gekeurd voor toepassing op de openbare weg. Dit is omdat de lichtunits van deze voertuigen op dit moment geen bouw en samenstelling hebben voor het toepassen van LED-verlichting. Dit geldt dus voor de verlichtingsunits aan de buitenzijde van het voertuig. Voor toepassing van led verlichting in het interieur is deze regel niet van toepassing. EU Verordening, Is Xenon of LED toegestaan in mijn voertuig? U mag alleen Xenon en LED lampen plaatsen in uw voertuig als de licht unit hiervoor gemaakt is. Alle LED en Xenon verlichting met een H-fitting dus: H7, H4, H1, etc. zijn niet bestemd voor op de openbare weg. Dit vanwege de Nederlandse wetgeving 'Regeling voertuigen' (Artikel 4.1 en 4.2 van de regeling voertuigen) waarin Europese richtlijn en verordening op het gebied van verkeersproducten nader zijn opgenomen. De wegenverkeerswet 1994 is ook hier van toepassing. Deze verordening zegt dat xenon en led lampen met een H-fitting (of iets dergelijks wat van toepassing is aan de buitzijde voertuig) niet mogen toegestaan voor op de openbare weg omdat deze niet voorzien zijn van een gloeikern ( Gloeilamp). Dit betekent dat lampen voor deze fittingen volgens deze regels niet mogen toegestaan voor de openbare weg omdat deze lampen geen ECE Keurmerk (Europees keurmerk) kunnen krijgen. En dat de unit niet gebouwd is voor het toepassen van Xenon en Led verlichting Deze lampen mogen dus niet als exterieurverlichting toegepast worden op de openbare weg. Het product mag dan wel als interieurverlichting gebruikt worden. Ook kunt u het toepassen op eigen privéterrein, buiten de openbare weg of op gesloten circuit. Deze regel geldt trouwens ook voor andere aanbieders van LED en xenon verlichting, ook al vermelden zij dit niet bij het betreffende product..!! 1 Quote
Ronald_S Geplaatst 10 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2020 6 uur geleden, Viper1967 zei: Je mag niet zomaar ff je verlichting vervangen voor led. Klopt, Maar, als de verlichting gelijkwaardig blijft en niemand er last van heeft dan is er wat ruimte binnen de kaders van de wet. Zo heb ik van de huidige auto (fiat panda) van mijn vriendin de koplampen 'verbouwd' met bi xenon projectors, dit in combinatie met een set 4300K xenon lampjes geeft dit een bijna OEM uitstraling. Perfect lichtbeeld en nette kleur. Ze rijdt zo al een paar jaar zonder problemen rond, ook al een keer een controle meegemaakt en zonder problemen weer vrolijk weg gereden. Tijdens de laatste APK keuring kreeg ik van de keurmeester een complimentje dat het lichtbeeld van de lampen zo netjes was. Helaas zien ze daar ook vaak auto's met xenon verlichting in reflector armaturen welke absoluut niet door de keuring komen. TradeVision heeft trouwens al led verlichting welke in zo goed als alle fittingen leverbaar is met TÜV certificering en dus voldoet aan de Europese type goedkeuring. Zal niet lang duren voordat er meer volgen. 1 Quote
tokoroko Geplaatst 11 Januari, 2020 Geplaatst 11 Januari, 2020 (aangepast) Ok ik heb de knipperlichten ook in led geplaatst ..houd er rekening mee dat het wel deze maat is anders passen ze er niet in BAU15S / PY21W LED CAN-bus . Ik rijd al jaren met Led .heb het al in 3 fiat panda's gehad.. en nu in de picanto x-line.. 11 Januari, 2020 aangepast door tokoroko Quote
Ronald_S Geplaatst 12 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 12 Januari, 2020 (aangepast) Die fittingen heb ik besteld Koos, ik heb die weerstanden er voor de zekerheid ook bij gedaan. in mijn Astra had ik die ook nodig, zelfs met leds geschikt voor canbus. De boordcomputer bij de Astra signaleert een te laag stroom verbruik waardoor er een melding defecte richtingaanwijzer ontstaat en dat zogenoemde 'hyperflashen' optreed. 12 Januari, 2020 aangepast door Ronald_S Quote
tokoroko Geplaatst 13 Januari, 2020 Geplaatst 13 Januari, 2020 (aangepast) Hier heb ik ze nog gevonden .. deze zitten erin aan de voorkant.. deze geven geen storing.. er zitten wel balasten bij de HB3 maar die hoeven niet gebruikt te worden bij de Picanto. 13 Januari, 2020 aangepast door tokoroko Quote
Ronald_S Geplaatst 14 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2020 Op 13-1-2020 om 12:41, tokoroko zei: Hier heb ik ze nog gevonden .. deze zitten erin aan de voorkant.. deze geven geen storing.. er zitten wel balasten bij de HB3 maar die hoeven niet gebruikt te worden bij de Picanto. Zitten er wel losse behuizingen aan deze led vast? Leds met een wat hoger vermogen hebben aparte drivers nodig, deze zitten meestal extern. Op 13-1-2020 om 12:41, tokoroko zei: 1 Quote
Ronald_S Geplaatst 24 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2020 4 uur geleden, tokoroko zei: En !!!! werkt het allemaal We moeten nog een maandje op de Picanto wachten, levering staat voor ongeveer in de 3e week van februari geplant. Heb de Leds wel al binnen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.