Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toch als je onderstaande video ziet kan je bij handig inpakken net zoveel kwijt als in een passat variant.  Daarbij zijn er hier vooral onhandige harde koffers gebruikt maar met het wegnemen van de dubbele bodem ontstaat er best wel wat ruimte.

Geplaatst

Als ik dit zo bekijk denk ik dat in de SW dan net zoveel past als de Passat als ik de dubbele bodem zou laten zitten. De bottleneck van de Proceed is het schuine achterraam.

Geplaatst (aangepast)

Absoluut waar en dat weet ook elke Proceed rijder ;) ... echter geeft dit best een leuke vergelijking dat die kofferruimte van de Proceed nog zo gek niet is. 

aangepast door Renzo4000
Geplaatst
Op 5-3-2020 om 08:57, Starry zei:

Ik heb dan ipv een proceed een Ceed SW. Bij mij gaat de hele dubbele bodem eruit en dan 4 zakken van de Ikea daarvoor in de plaats. Past precies precies in de dubbele bodem en ze zijn net iets hoger.

Daar bovenop kan je dan je overige bagage kwijt. Maar in die 4 zakken kan je al heel veel kwijt.

Deze zijn het:

32ea3685b49bcd9d810a8113f56a3a41.jpg

Ik heb vandaag 4 van deze tassen gekocht, voor die 2 euro per stuk zeker de moeite waard om te testen :-) 

Ik zag bij de Ikea ook nog een variant met harde zijkanten in vrijwel hetzelfde formaat: https://www.ikea.com/nl/nl/p/skubb-opbergtas-wit-30290362/ 

Die heb ik nog even laten liggen, eerst even kijken hoe die Parkla tassen op hun plek passen. Met harde zijkanten heb je natuurlijk wat minder ruimte om de tas te vormen.

• Like 1
Geplaatst

Met harde kanten lijkt me ook niet handig met het in vorm proppen inderdaad.  Dit zijn juist mooie tassen om textiel en ander zacht materiaal in te stoppen. Ben wel benieuwd naar je ervaringen en foto's ;)

Geplaatst

Maar dit is de gewone ceed sw, ik weet niet in hoeverre de kofferbak qua oppervlakte verschilt van de Proceed. En jij hebt de dubbele bodem er nog in zitten? Want daar zijn deze tassen juist wel mooi voor om dit ruimte op te vullen.

Geplaatst

Dat gaf ik ook aan in de post waarin mijn idee van deze tassen hier postte. Ik heb idd een sw. De dubbele bodem is er uit natuurlijk, anders heeft het niet zoveel zin. Alleen de zijvakjes laat ik zitten.

• 4 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Aanstaande maandag hopen wij op vakantie te gaan naar Frankrijk. Ik heb gisterenavond de bakken uit de kofferbak geschroefd/gehaald en de IKEA-zakken gepast. De achterste bak, waar de ogen voor het bagagenet zitten, heb ik later toch weer gemonteerd, aangezien daar achter veel bekabeling ligt en mogelijk beschadigd raakt als die bak er uit is. De toename in ruimte is echt flink zeg, dat gaat wel helpen met het inpakken van de auto! En dan heb ik dus ook nog een bak voor op de trekhaak, misschien hebben we straks wel ruimte te veel ;) 

Met bakken er in:

WoRYSM6.jpg

Bakken er uit (hier ook nog de achterste bak). Wat een extra diepte!

Cb3KxSl.jpg

Dit komt er dan uit de kofferbak (meest linker bak heb ik later dus weer gemonteerd):

spacer.png

De tassen overlappen elkaar een beetje, maar met zachte vulling (kleding, bedlinnen, etc.) vult dat vast mooi op. Ik snap de tip om de variant met harde zijkanten niet te nemen nu wel goed:

bZ3nSkV.jpg

aangepast door Wutroe
  • Like 1
Geplaatst

@Wutroe Bedankt voor de foto's dat geeft een mooi beeld hoeveel ruimte er toch in de Proceed zit. Mocht je de tijd hebben en je hebt de auto helemaal ingepakt zou je dan een foto's kunnen maken van de hoeveelheid bagage? 

Geplaatst
Aanstaande maandag hopen wij op vakantie te gaan naar Frankrijk. Ik heb gisterenavond de bakken uit de kofferbak geschroefd/gehaald en de IKEA-zakken gepast. De achterste bak, waar de ogen voor het bagagenet zitten, heb ik later toch weer gemonteerd, aangezien daar achter veel bekabeling ligt en mogelijk beschadigd raakt als die bak er uit is. De toename in ruimte is echt flink zeg, dat gaat wel helpen met het inpakken van de auto! En dan heb ik dus ook nog een bak voor op de trekhaak, misschien hebben we straks wel ruimte te veel  
Met bakken er in:
WoRYSM6.jpg

Bakken er uit (hier ook nog de achterste bak). Wat een extra diepte!
Cb3KxSl.jpg
Dit komt er dan uit de kofferbak (meest linker bak heb ik later dus weer gemonteerd):
ikHEcq6.jpg
De tassen overlappen elkaar een beetje, maar met zachte vulling (kleding, bedlinnen, etc.) vult dat vast mooi op. Ik snap de tip om de variant met harde zijkanten niet te nemen nu wel goed:
bZ3nSkV.jpg

Mooi om te zien dat m’n idee navolging vindt. Fijne vakantie.
  • Like 1
Geplaatst

Mooie oplossing zo.

Ik denk dat ik nog een keer de plank-op-maat ga maken.

Ivm klussen in huis een groot stuk multiplex gekocht. Groter dan ik eigenlijk wilde ivm het vervangen van een plaat in de schuurdeur. Ik kwam 2cm tekort voor een maatje kleiner.

Ik wil alleen de grote bak eruit halen en dan de plank-op-maat op het reservewiel. Wellicht met nette opstaande randen en stofferen.

Je hebt dan wel een rare verdieping maar meer benutbare ruimte.

Als ik ik start zal ik foto's posten

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Hierbij nog wat foto's van de ingepakte kofferbak, en de auto met bak op de trekhaak. We hadden uiteindelijk ook nog kussens op de kofferbakhoes liggen, die staan niet op de foto. De bak is echt ideaal als je nog wat meer spullen mee te nemen hebt (o.a. grote buggy etc.). De auto hing wel aardig achterover, maar hij reed er zeker op de snelweg eigenlijk niet heel anders om. Bij drempels natuurlijk wel rustiger aan gedaan. Ik had de bandenspanning achter wel wat hoger gezet (2.8 bij vertrek). Ik heb qua snelheid ca. max. 140 km/h aangehouden, al had het volgens mij best harder gekund. Maar goed, ik ga er ook geen risico's mee nemen. 
De tassen waren ook erg handig! Je kunt ze lekker vol proppen en dan alsnog kun je ze goed kwijt in de ruimte waar normaal de bakken zitten. Ideaal!

c3E9IGT.jpg

rZ0bMfd.jpg

xHgBAG8.jpg

8aNJHJl.jpg

FozC11c.jpg

aangepast door Wutroe
  • Like 1
Geplaatst

Bedankt voor de foto's @Wutroe! Geeft een goed beeld van de ruimte en dat het idee van de ikea tassen erg functioneel is.  Het doorhangen valt mij ook goed mee met die towbox.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Eindelijk weer eens de auto inpakken voor vakantie.

Geen IKEA tassen en ook geen bak gemaakt voor de 'vakkenbak'.

Fase 1 gisteren gedaan. De vakjes gevuld.

Vandaag de rest van de vakken afvullen.

Dan 4 grote weekendtassen. 1 klapkratje, 1 shopper en een (overnachtings rugtus)

Voor een gezin met 2 pubers is het wel proppen qua bagage.

Andere foto's volgen nog

IMG-20220421-WA0005.jpeg

IMG-20220421-WA0003.jpeg

• Like 1
Geplaatst

Deel 2

Klapkratje ingeklapt.

Gaat wel mee Ivm altijd makkelijk bij het boodschappen doen.

De inhoud die ik gepland had pastte allemaal in de vakken onder de bodem.

Alleen zo nog bij vertrek de overnachtingsrugtas en een klein koeltasje.

Valt me al met al allemaal nog mee.

Klep kan precies dicht.

Het schuin aflopende dak scheelt gewoon de meest praktische ruimte tov de sw

IMG-20220422-WA0002.jpeg

IMG-20220422-WA0000.jpeg

IMG-20220422-WA0006.jpeg

IMG-20220422-WA0008.jpeg

Geplaatst

@pdakkerman als je het op deze manier kan redden qua ruimte is dat natuurlijk helemaal goed. Ik kan je echter vertellen dat het verwijderen van de bakken echt een heleboel meer ruimte oplevert en het stelt echt niet veel voor (volgens mij 8 schroeven losdraaien). Ik kreeg het voor elkaar om alle bagage voor een gezin met 2 kinderen mee te krijgen en ik kon zelfs het afdekzeil nog dichtkrijgen. Toch wel fijn dat je nog zicht naar achteren hebt ;) 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...