Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Binnenkort kan ik mijn Niro ophalen, nu ben ik wat voor aan het lezen.

Ik las ergens dat onder de armleuning voor 1 usb poort zit. Nu heb ik 2 kinderen op de achterbank die bij wat langer in de auto graag iPad kijken.

kan op deze usb poort een hub (of iets anders( geplaatst worden om wel allebei de iPads op te laden? 

Wel jammer dat bij het 2020 model niet standaard, net zoals bij andere merken 2 poorten op het midden consul achter zitten. 

Geplaatst
59 minuten geleden, Vos zei:

Binnenkort kan ik mijn Niro ophalen, nu ben ik wat voor aan het lezen.

Ik las ergens dat onder de armleuning voor 1 usb poort zit. Nu heb ik 2 kinderen op de achterbank die bij wat langer in de auto graag iPad kijken.

kan op deze usb poort een hub (of iets anders( geplaatst worden om wel allebei de iPads op te laden? 

Wel jammer dat bij het 2020 model niet standaard, net zoals bij andere merken 2 poorten op het midden consul achter zitten. 

Zal niet lukken. Stroom is te laag op deze poort. Je kan beter een kabel trekken van voor. Deze hebben een grotere wattage. Ik heb dat ook gedaan. Heb 3 kinderen. Dus moest wel iets naar achteren hebben. 

Geplaatst
52 minuten geleden, casper zei:

Zal niet lukken. Stroom is te laag op deze poort. Je kan beter een kabel trekken van voor. Deze hebben een grotere wattage. Ik heb dat ook gedaan. Heb 3 kinderen. Dus moest wel iets naar achteren hebben. 

U heeft dus een een hub/kabel vanaf de oplaadpoort naar achter getrokken? Als u een hub heeft gebruikt, welk merk/type heeft u gebruikt.

hoe heeft u dit weggewerkt? 

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, Vos zei:

U heeft dus een een hub/kabel vanaf de oplaadpoort naar achter getrokken? Als u een hub heeft gebruikt, welk merk/type heeft u gebruikt.

hoe heeft u dit weggewerkt? 

Wat Casper zegt... die in de middenarmsteun heeft geloof ik maar 0,5 A. Als beide kinderen daar op moeten dan komen er al snel klachten vanaf de achterbank....

Ik heb gewoon een paar lange kabels bij de Action gehaald en ros die voorin via een verloop in 1 van de "sigarettenaanstekers", die schijnen het meeste power te geven (meer als de USB poort bedoel ik) 
We hebben dit spul gewoon altijd standaard in de auto liggen. Begin van de vakantie leggen we de boel vanaf voorzijde naar achteren. Tussen middenconsole en passagiersstoel. Einde van de vakantie halen we het weer weg. Eventueel een keer op lange einden. Is toch ook maar een paar keer per jaar, zo veel werk is dat nu ook weer niet...
En de tablets houden het ook wel een tijdje vol zonder stroom toch? En anders eens een tijdje ouderwets naar buiten kijken ofzo of eens verbaal communiceren onder elkaar........  (helaas in de praktijk stappen ze dan over op de telefoon....:online2long:)

En we gebruiken de USB aansluiting(-en) om telefoons op te laden en telefoon te koppelen met de auto (Android Auto)

aangepast door dropje
Geplaatst

Deze Usb poort onder de armleuning is alleen maar een laadpunt verder niets. Je kunt er dus iets mee opladen echter geen data verzenden.

Geplaatst
2 uur geleden, Slowfox zei:

Deze Usb poort onder de armleuning is alleen maar een laadpunt verder niets. Je kunt er dus iets mee opladen echter geen data verzenden.

Ik zou het eerder "in stand houden" noemen met 0,5 A ipv "opladen"

Geplaatst
4 uur geleden, Fred W zei:

Bij de action in stopcontact, probleem opgelost 

image.jpg

Waar heeft u een stopcontact in de auto? 

Geplaatst
22 minuten geleden, Vos zei:

Waar heeft u een stopcontact in de auto? 

Achterzijde midden console zit een 220v stopcontact 

Geplaatst
38 minuten geleden, Fred W zei:

Achterzijde midden console zit een 220v stopcontact 

Echt? Dealer niet verteld. Is dit ook bij de dynamic line 

Geplaatst

Ik heb deze.  Maar dan met 3 usb poorten. 
http://s.aliexpress.com/Ivy6BJF7

Deze heb ik in de zekeringen kast aangesloten (kan ook in de sigareten aansluiting) 

de kabel loopt onder de bekleding van de stoelen en middenconsole en de usb poorten kastje kan je achter de stoelen wegwerken  bij mij achter het netje van de stoelen  

Geplaatst
Op 6-3-2020 om 10:18, Fred W zei:

Bij de action in stopcontact, probleem opgelost 

image.jpg

Met deze kabel van de Action laad mijn S10 wel op maar Android Auto doet er niets op, wordt niet herkent, alle waar voor je geld natuurlijk.  Neem voor elke speler achterin een Powerbank met hoge capaciteit, 20.000 mah of hoger daar kan je heel wat uurtjes mee kijken en geen gedoe met lange USB draden/ verlengers in de auto.Op bestemming beide weer even opladen en je kan de terugreis beginnen.

Geplaatst
6 uur geleden, BarneyRubble zei:

Met deze kabel van de Action laad mijn S10 wel op maar Android Auto doet er niets op, wordt niet herkent, alle waar voor je geld natuurlijk.  Neem voor elke speler achterin een Powerbank met hoge capaciteit, 20.000 mah of hoger daar kan je heel wat uurtjes mee kijken en geen gedoe met lange USB draden/ verlengers in de auto.Op bestemming beide weer even opladen en je kan de terugreis beginnen.

Of je kijkt gewoon even op de verpakking van de kabels of deze ook geschikt is voor data.

Onze kabels komen ook gewoon van de Action en werken prima. Even twee snoertjes van een paar euro naar achteren gooien is minder werk dan met (dure) powerbanks te gaan lopen slepen.... 

Maar goed, dat mag iedereen voor zichzelf beslissen...

(voor de telefoons voorin hebben wij gewoon hele korte kabeltjes)

Geplaatst (aangepast)

Ik zag afgelopen zaterdag bij de Action een sigarettenstekker, met een 1,8 meter lang snoer er aan en op het einde een dubbel blokje met USB.
Voor een scheet + paar knikkers..

Dan heb je nog maar 1 kabeltje naar achteren. Ik moest gelijk aan je denken.. Hoeveel makkelijker wil je het hebben?

https://www.action.com/nl-nl/p/re-load-duo-usb-autolader-/

2,4 Ampere per poort, daar gaan je kinderen wel gelukkig van worden denk ik..

aangepast door dropje
  • Like 1
Geplaatst
2,4 Ampere per poort, daar gaan je kinderen wel gelukkig van worden denk ik...

Het staat op de verpakking, maar ook dat het ding 24W is, wat op 5V maximaal 4,8A totaal is. De 4800mAh slaat natuurlijk nergens op, aangezien er geen accu in zit.
Zonder de elektrische constructie te kennen zegt mijn gevoel dat je 2,4A beschikbaar hebt op de poorten voor en nog eens 2,4A aan het eind van de kabel.
Ik kan me vergissen, maar dan lukt het waarschijnlijk niet om twee tablets achterin tegelijk te laden.

Maar voor dat geld is het natuurlijk prima te proberen...
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...