Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gaat de Niro-Map (landkaart) automatisch de aangepaste actuele maximum snelheid aangeven op snelwegen op de dag dat die naar 100 km/uur gaat? En past hij dat aan als daar 's avonds/'s nachts harder gereden mag worden? Of doet hij dat pas na een software update, die misschien pas over een jaar komt? 

Geplaatst
58 minuten geleden, Dumont zei:

Gaat de Niro-Map (landkaart) automatisch de aangepaste actuele maximum snelheid aangeven op snelwegen op de dag dat die naar 100 km/uur gaat? En past hij dat aan als daar 's avonds/'s nachts harder gereden mag worden? Of doet hij dat pas na een software update, die misschien pas over een jaar komt? 

Zo'n apparaat is "gewoon" dom, zolang niemand hem iets verteld, weet hij niks..... Dus inderdaad zal pas na een update zijn.

Een oplossing is Android Auto of Apple Carplay laten draaien icm met een online kaart als bijvoorbeeld Waze.  Ik ga er van uit dat die wel up to date is

Geplaatst

Gewoon een TOMTOM kopen daar heb ik de updates voor de snelheden al !

Geplaatst

Echt een groot probleem moet het niet zijn je mag gewoon niet harder dan 100 in Nederland dat is het enigste dat je moet onthouden :) :clown:

Geplaatst (aangepast)
35 minuten geleden, BvE zei:

Omgekeerde wereld....

Waze is gratis, altijd up to date en weer te geven op het scherm dat al in je duur betaalde automobiel zit.
En geen extra los (best lelijk, maar dat is persoonlijk) apparaat in je auto

Verder zit Android Auto tegenwoordig standaard in Android (Apple carplay was al standaard geloof ik)

aangepast door dropje
Geplaatst
25 minuten geleden, tijdjes123 zei:

Heeft de niro niet standaard snelheidsbordherkenning? Dan werkt het ook deels.

Ja als je het hebt dan zou ik zeker dat aanhouden tijdjes.

Geplaatst
45 minuten geleden, tijdjes123 zei:

Heeft de niro niet standaard snelheidsbordherkenning? Dan werkt het ook deels.

Nee, heeft de Niro niet standaard (wellicht op de meest luxe versie wel)

Geplaatst
47 minuten geleden, xtra40 zei:

Echt een groot probleem moet het niet zijn je mag gewoon niet harder dan 100 in Nederland dat is het enigste dat je moet onthouden :) :clown:

Niet helemaal waar, want het is afhankelijk van hoe laat je op de weg bent.

Geplaatst

Android auto en Apple carplay werkt met de kaarten en software van Google Maps en zijn altijd up to date. Echter wel een beetje lastig te installeren op je telefoon omdat dit in Nederland nog niet vrijgegeven is (belachelijk) is zeer veilig want spraak gestuurd.

Ik gebruik Google Maps via Android auto al twee jaar tot volle tevredenheid.

Geplaatst

De vraag is of het wordt aangepast. De snelheidsbeperking geldt tussen 6-19 uur. Vergelijkbaar eigenlijk met matrixborden boven de weg. Waarschijnlijk zal de navigatie gewoon de officiele maximumsnelheid blijven weergeven. Voor zover ik weet is de huidige snelheidsaanduiding van het mediasysteem niet afhankelijk van het tijdstip.

Geplaatst

Heel gek, maar ik had de indruk dat de Kia navigatie in mijn nieuwe Dynamicline al een beetje aan het vooruitlopen was op de nieuwe situatie. Kan natuurlijk niet, maar van Groningen tot Zwolle bleef hij gisteren 100 km als maximumsnelheid aangeven. Daarna ging-ie weer over tot de werkeliijk geldende snelheid. En - even een zijweg - krijg nog steeds om de haverklap een melding dat ik koffie moet gaan drinken. Laatst al na een kwartier rijden. Vreemd toch?

Geplaatst
9 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Heel gek, maar ik had de indruk dat de Kia navigatie in mijn nieuwe Dynamicline al een beetje aan het vooruitlopen was op de nieuwe situatie. Kan natuurlijk niet, maar van Groningen tot Zwolle bleef hij gisteren 100 km als maximumsnelheid aangeven. Daarna ging-ie weer over tot de werkeliijk geldende snelheid. En - even een zijweg - krijg nog steeds om de haverklap een melding dat ik koffie moet gaan drinken. Laatst al na een kwartier rijden. Vreemd toch?

Dan rijd niet erg recht denk ik. Ik rijdt soms een paar uur zonder dat kopje koffie. 

Geplaatst
Echt een groot probleem moet het niet zijn je mag gewoon niet harder dan 100 in Nederland dat is het enigste dat je moet onthouden  :clown:

Dat is dus niet waar.
Om het ingewikkeld te maken (en de VVD haar verkiezingsbelofte van 130kmh te laten houden) is de maximum snelheid op de snelweg in Nederland nog steeds 130km TENZIJ ANDERS AANGEGEVEN.
Dat is de wet, die is niet veranderd.

Wat ze hebben gedaan is een flinke stapel verkeersbesluiten genomen, die deze snelheid op bepaalde trajecten en tijden verlagen.

Dus overdag tussen 6-19u mag je 100 (tijden op onderbord), buiten die tijden mag je 130, tenzij en bijv. een tweede set borden is die aangeeft dat je tussen 19-6u "maar" 120kmh mag.

Mijn losse TomTom (mijn Picanto heeft geen inbouwsysteem) heeft de kloppende snelheden EN tijden er al in staan heb ik dit weekend ervaren.

De bebording is overigens altijd leidend, maar daarboven de matrixborden. Als bestuurder ben je altijd zelf nog verantwoordelijk.

Enne, verkeersbordherkenning is leuk, maar die systemen kunnen (nog) niet overweg met onderborden en/of een situatie zoals hierboven beschreven met twee borden onder elkaar, met ieder een onderbord.

(Ik ben geen verkeers-expert, maar werk wel met regelmaat met enkele samen...)
Geplaatst
2 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Dat is dus niet waar.
Om het ingewikkeld te maken (en de VVD haar verkiezingsbelofte van 130kmh te laten houden) is de maximum snelheid op de snelweg in Nederland nog steeds 130km TENZIJ ANDERS AANGEGEVEN.

Wat ze hebben gedaan is een flinke stapel verkeersbesluiten genomen, die deze snelheid op bepaalde trajecten en tijden verlagen.

Dus overdag tussen 6-19u mag je 100 (tijden op onderbord), buiten die tijden mag je 130, tenzij en bijv. een tweede set borden is die aangeeft dat je tussen 19-6u "maar" 120kmh mag.

Mijn losse TomTom (mijn Picanto heeft geen inbouwsysteem) heeft de kloppende snelheden EN tijden er al in staan heb ik dit weekend ervaren.

De bebording is overigens altijd leidend, maar daarboven de matrixborden. Als bestuurder ben je altijd zelf nog verantwoordelijk.

Enne, verkeersbordherkenning is leuk, maar die systemen kunnen (nog) niet overweg met onderborden en/of een situatie zoals hierboven beschreven met twee borden onder elkaar, met ieder een onderbord.

Onderbord herkent die inderaad niet helaas. Een inhaalverbod onder een snelheidsbord dan weer wel.

Geplaatst
21 uur geleden, BvE zei:

De niro heeft een Tom Tom erin zitten....

Geplaatst
11 uur geleden, Murcielaygo zei:

Dat is dus niet waar.

Misschien makkelijker: https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wetten-regels-en-vergunningen/verkeerswetten/maximumsnelheid/index.aspx staan ook plaatjes in :)

maar goed no offense, denk dat je met overdag rijden maar 100 mag op de snelweg je best goed zit :)

en dan maakt het herkennen van de onderborden door de niro ook niet echt uit (aangepaste snelheden matrix borden herkent hij wel)  

• Like 1
Geplaatst
16 uur geleden, Slowfox zei:

Android auto en Apple carplay werkt met de kaarten en software van Google Maps en zijn altijd up to date. Echter wel een beetje lastig te installeren op je telefoon omdat dit in Nederland nog niet vrijgegeven is (belachelijk) is zeer veilig want spraak gestuurd.

Ja inderdaad ontzettend krom....

In de nieuwste Android versie zit eindelijk wel standaard Android Auto

Geplaatst
18 uur geleden, Slowfox zei:

Apple Carplay is plug and play, je hoeft niks te installeren. Je kunt overigens kiezen tussen verschillende kaarten en je werkt niet standaard met google maps. Je hebt ook nog Apple maps en een rij aan andere kaarten die je kunt downloaden

Geplaatst
1 uur geleden, quorumz zei:

De niro heeft een Tom Tom erin zitten....

Nee, de Niro heeft GEEN TomTom, alleen de verkeersinfo en zo komt van TomTom, het systeem zelf niet

• Like 1
Geplaatst
45 minuten geleden, Broekie zei:

Apple Carplay is plug and play, je hoeft niks te installeren. Je kunt overigens kiezen tussen verschillende kaarten en je werkt niet standaard met google maps. Je hebt ook nog Apple maps en een rij aan andere kaarten die je kunt downloaden

Android Auto nu dus ook plug-play. 

Waze, Google maps, prima !

Geplaatst
Onderbord herkent die inderaad niet helaas. Een inhaalverbod onder een snelheidsbord dan weer wel.

Bij mij herkent ie onderbord. Vanmorgen onderbord 90km bij regen en dat gaf ie weer. Bordje ook met de regen erop in mijn display. Heb de Niro nu 1 weekje dus dit verbaasde me.
Geplaatst
1 uur geleden, gjklasens zei:

Bij mij herkent ie onderbord. Vanmorgen onderbord 90km bij regen en dat gaf ie weer. Bordje ook met de regen erop in mijn display. Heb de Niro nu 1 weekje dus dit verbaasde me.

Oh, ja maar dat zijn ronde borden toch of niet? Hij kan geen borden lezen als er staat 130 tussen een bepaalde tijd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...