Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Oh, ja maar dat zijn ronde borden toch of niet? Hij kan geen borden lezen als er staat 130 tussen een bepaalde tijd.

Zal ik morgen eens op letten. Hij liet wel 100 met onderbord zien en 120. Dus allebei

Denk niet dat ie de rijden kon lezen. Daar stond nog een kruis door. Vanaf morgen gaan ze hier in Limburg de borden vrijgeven
Geplaatst
22 uur geleden, Broekie zei:

Nee, de Niro heeft GEEN TomTom, alleen de verkeersinfo en zo komt van TomTom, het systeem zelf niet

Inderdaad als je de folder niet helemaal goed leest lijkt het of er een tomtom in zit, maar helaas alleen de verkeersinfo, niet de kaarten. Erg jammer ik vond renault altijd zo slim dat ze gewoon een tomtom in hadden gebouwd, maar die zijn er ook weer vanaf gestapt.

Een autobouwer kan naar mijn idee gewoon geen fatsoenlijke navigatie bouwen, tenminste ik heb er nog geen enkele gevonden.

Overigens had google maps vorige week bij mij ook kuren, de kaart met route en mijn locatie werd nog wel bijgewerkt, maar de aanwijzingen niet.

Geplaatst

Hi,

ik gebruik een 10% veilig systeem: mijn ogen!

Al de andere spullen leiden gewoon af....

Geplaatst
Hi,
ik gebruik een 10% veilig systeem: mijn ogen!
Al de andere spullen leiden gewoon af....
Heb je zulke slechte ogen dat het maar voor 10% klopt? ;)
Geplaatst

Uuups ... typefoutje .. :huh: .... bedoel 100% ... sorry ... maar ook even lachen!

Ik denk, dat al de elektronica in de auto te veel afleid. Bij de verkeersbordherkenning ben je altijd aan het controleeren of het werkt,

dus altijd gaan dan de ogen weer van de weg af ...

Geplaatst

Ik vind het wel fijn als bevestiging. Heb ik niet een bord gemist, zodat je onverwachts te hard rijdt. Ik geloof niet dat een systeem of iemand 100% alle borden ziet, en soms zijn de borden ook erg dom geplaatst. Dan is het handig om een controlemiddel te hebben.

Geplaatst

De befestiging helpt niet bij een ongeluk ... alleen, wat je ziet is geldig! En wanneer jij op de AVN kijkt, dan zie je niet, wat op de weg gebeurd ...

Geplaatst
Ik ben benieuwd of het systeem deze borden gaat begrijpen. Ik verwacht eigenlijk van niet.

cc7c895cb06e906d07f9282115475cce.jpg

Dit is dus PRECIES de situatie die ik aanhaalde hierboven in bericht #15.
Camerasystemen snappen dit vrijwel zeker niet, een goede navigatie die goed up-to-date is laat dit wel correct zien.
Geplaatst
1 uur terug, Gerd Bartels zei:

De befestiging helpt niet bij een ongeluk ... alleen, wat je ziet is geldig! En wanneer jij op de AVN kijkt, dan zie je niet, wat op de weg gebeurd ...

Je kunt natuurlijk overdrijven.. Kijk je ook nooit op je klokje hoe laat het is, op je dashboard hoe hard je rijdt, en hoeveel kilometer je nog kunt rijden op een tank?

Geplaatst

dat doe ik wel, maar dan bepaal ik, wanneer en niet de situatie op de weg.

Geplaatst

Dat is ook precies wat ik doe met het controleren van de geldende snelheid.. dat doe je op een moment dat het je uitkomt.

Natuurlijk let ik op borden, maar niemand kan mij wijsmaken dat ze echt alle borden zien, dat geloof ik domweg niet.

Geplaatst

Een systeem kan onmogelijk zien of verkeersborden al, zijn geplaatst. Onhandiger is dat de routeberekening ook bagger is. Mensen met 100% goede ogen zullen de papieren kaart er wel bijpakken maar daar begin ik niet meer aan.

Geplaatst
15 uur geleden, gjcvro zei:

Dat is ook precies wat ik doe met het controleren van de geldende snelheid.. dat doe je op een moment dat het je uitkomt.

Natuurlijk let ik op borden, maar niemand kan mij wijsmaken dat ze echt alle borden zien, dat geloof ik domweg niet.

Precies dit.

Systemen zijn er om je te helpen, Dus lekker zelf blijven kijken en (als het kan) even checken op de beeldschermen.

Geplaatst

Ach, maandag is het in ieder geval een stuk duidelijker; ik reed vandaag over de A58 richting Eindhoven vanaf Tilburg en daar waren de borden rechts vd weg uitgepakt, maar die in de middenberm niet...
Dan is het dus gokken welke snelheid op dat moment VEILIG is...

Geplaatst

con stand op Cruz control rijden. spaart een hoop bekeuringen. en als je 100 rijd loop de niro

lekker zuinig. wil je lekker hard rijden dan even naar Duitsland rijden van mijn huis is dat zeventig.en dan kan je gelijk goed koop tanken

Geplaatst
4 minuten geleden, gjcvro zei:

De cruisecontrol doet niks met de juiste snelheid, die zul je nog steeds zelf goed moeten zetten.. 

in stellen. je kan de Cruz control op stanbau laten staan. Rijd 50 70 80 of honderd. moet je hem wel iedere keer vast zetten.

Geplaatst

Ja? En hoe kom ik aan die snelheid? Door naar de borden te kijken..

Het gaat er over dat je de juiste snelheid rijdt voor dat wegvak -> borden/navi weergave, niet of je de juiste snelheid kunt volhouden -> Cruisecontrol..

• Like 1
Geplaatst
2 uur geleden, gjcvro zei:

Ja? En hoe kom ik aan die snelheid? Door naar de borden te kijken..

Het gaat er over dat je de juiste snelheid rijdt voor dat wegvak -> borden/navi weergave, niet of je de juiste snelheid kunt volhouden -> Cruisecontrol..

als je 100 rijd op Cruz en je moet bij remmen om dat er een auto of vracht wagen voor je lang zamer rijd kan je hem daar na weer naar de 100 brengen en vast zetten of je doet het hand matig    

Geplaatst
1 uur geleden, h.smit1946 zei:

als je 100 rijd op Cruz en je moet bij remmen om dat er een auto of vracht wagen voor je lang zamer rijd kan je hem daar na weer naar de 100 brengen en vast zetten of je doet het hand matig    

Of je drukt het knopje van de cc omhoog, gaat ie vanzelf weer naar de 100....

Maar verkeersbordherkenning zit in het nieuwe type Niro neem ik aan, kan het in de mijne niet vinden nl.

Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, beatrix zei:

Maar verkeersbordherkenning zit in het nieuwe type Niro

Ik herken de borden (meestal) zelf, geen navi voor nodig. De CC doet de rest.

aangepast door HenkM
  • 4 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...