Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• 3 weken later...
Geplaatst
30 minuten geleden, MCPLangeveld zei:

Er gebeurt in ieder geval iets

image.thumb.png.98860a0f363ff0dc316ef2595f53b042.pngEr 

Ja leuk, kan je straks goed de route vinden van Tampa (Fl) naar Baltimore (MD), maar niet van Minsk via Bad Oyenhausen naar Uitwellingerga, die zit er dan niet meer in. Vraag me af hoe je dat dan weer goed krijgt, tenzij je je huidige navigatiesysteem ook op usb hebt.

Laatst een beurtje gehad, navigatie gratis ge-update. Leuk die gps snelheidsmeter, geeft zo'n 5 à 6% lagere snelheid aan dan je gewone kilometerteller.

Geplaatst (aangepast)
18 minuten geleden, Cabjo zei:

maar niet van Minsk via Bad Oyenhausen naar Uitwellingerga

Ach, dat red die e-Niro toch niet.... :innocent:

aangepast door yvdhaak
  • Like 1
Geplaatst
12 minuten geleden, MCPLangeveld zei:

image.thumb.png.f8803e3542b98811887dcbbabda86a20.pngSterker nog, waarschijnlijk vooral de route rond Seoul, maar kijken wat het is kan nooit kwaad. Alleen Korea zit erin.

:smileys-car-driving-896549:

Ah, dat wordt lastig straatnamen lezen dan, misschien koppelen met google translate?

Geplaatst
3 uur geleden, yvdhaak zei:

Ach, dat red die e-Niro toch niet.... :innocent:

Tja, dat geldt voor elke auto, de een moet laden, de ander moet tanken.

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

@Zoef de Haas 

Op 31-7-2020 om 15:17, Cabjo zei:

Ja leuk, kan je straks goed de route vinden van Tampa (Fl) naar Baltimore (MD), maar niet van Minsk via Bad Oyenhausen naar Uitwellingerga, die zit er dan niet meer in. Vraag me af hoe je dat dan weer goed krijgt, tenzij je je huidige navigatiesysteem ook op usb hebt.

Laatst een beurtje gehad, navigatie gratis ge-update. Leuk die gps snelheidsmeter, geeft zo'n 5 à 6% lagere snelheid aan dan je gewone kilometerteller.

Kan jij een screenshotje van je display MY2020 maken. Mijn dealer beweert dat ik de laatste versie heb (identiek aan @ZoefdeHaas hierboven. En ik krijg alleen de tellersnelheid in beeld, niet de GPS snelheid. Alle vinkjes uitgeprobeerd. 

Geplaatst
1 uur terug, Marc Fellman zei:

Is er een update waardoor je ergens de GPS snelheid kunt zien in de navigatie van de Kia? Ik zie alleen de snelheid van de snelheidsmeter en in Waze pas de echte snelheid.

Voor de MY2019 is die er zeker wel en voor de MY2020 stelde ik exact dezelfde vraag vlak voor jij dat deed.. :). Zie dat jij ook MY2020 rijdt. Als je via enig ander kanaal (Tweakers volg ik zelf ook) een antwoord hoort, ik hoor t graag!

Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, Plips66 zei:

Je komt er via setup, navigatie, informatie, en dan 'voertuigsnelheid weergeven' aanvinken. Je krijgt dan wel een tamelijk irritante bel, als je te hard rijdt in een traject controllegebied.

Op mijn navi staat linksboven een zwarte nul. Ik rijd nu dus 0 kmh. Mijn auto is uit 2019.

20200914_135208.jpg

aangepast door Cabjo
typo
Geplaatst
1 uur terug, Cabjo zei:

Je komt er via setup, navigatie, informatie, en dan 'voertuigsnelheid weergeven' aanvinken. Je krijgt dan wel een tamelijk irritante bel, als je te hard rijdt in een traject controllegebied.

Op mijn navi staat linksboven een zwarte nul. Ik rijd nu dus 0 kmh. Mijn auto is uit 2019.

Helder, dank voor de update. De update voor de MY2019 heeft blijkbaar wel GPS snelheid maar bij MY2020 staat er de tellersnelheid.  in de MY2020 is er geen setup-navigatie-informatie menu, er is een setup-navigatie-scherm menu met een vinkje voor 'voertuigsnelheid weergeven'. Maar dat geeft niet GPS maar tellersnelheid weer.

• 4 weken later...
Geplaatst
2 uur geleden, Plips66 zei:

Serieus 49 euro? Voor bugfixes en nieuwe kaarten?

Nee, voor de tijd die ze daar toch echt aan moeten besteden.

Geplaatst

Dan zou ik gauw op zoek gaan naar een andere dealer. Het letterlijk minder dan een minuut (effectief). Usb stick er in, bevestigen en update laten lopen terwijl ze met iets anders bezig zijn. Dit is gewoon service.

Geplaatst (aangepast)
18 uur geleden, Renzo4000 zei:

Dan zou ik gauw op zoek gaan naar een andere dealer. Het letterlijk minder dan een minuut (effectief). Usb stick er in, bevestigen en update laten lopen terwijl ze met iets anders bezig zijn. Dit is gewoon service.

Dit is het beeld dat consumenten snel hebben. Maar als ondernemer moet je toch rekening houden met de tijd die je er werkelijk aan kwijt bent 

• order aannnemen en lezen
  • auto binnen zetten
  • geheugenkaartje eruit halen
  • geheugenkaartje binnen in de computer stoppen
  • (eventueel even wachten als een collega net op die computer bezig is)
  • de juiste software vinden voor op dat kaartje
  • die software op dat kaartje zetten
  • weer naar de auto lopen
  • kaartje in de auto steken
  • software update uitvoeren
  • servicebon invullen en aftekenen (administratie)
  • auto weer naar buiten rijden

Het lijkt idd weinig werk, maar er gaat zonder dat je het in de gaten hebt meer tijd voorbij tussen de eerste en de laatste stap.

Dat neemt niet weg dat sommige garages het als service zien en gratis voor je uitvoeren, maar iemand zal die tijd van de monteur toch moeten betalen....

aangepast door Hippe lip
  • Like 2
  • Sad 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...