Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe kan ik mijn KIA NIRO automatisch verbinding laten maken met de hotspot op mijn iPhone? Ik verbind steeds met een usb kabel. Soms wordt de verbinding gelegd na enkele seconden, meestal duurt het zeer lang en moet ik op mijn iPhone de hotspot uitschakelen en dan weer inschakelen.

Het zou handig zijn moest deze verbinding automatisch gelegd worden.

Geplaatst

Dat is een Apple beveiliging dacht ik. Had ik bij mijn vorige auto ook. Hotspot uit/aan en werkt weer.
Android heeft dit niet. In mijn huidige 2020 Niro heb ik UVO dus hoef ii iphone niet meer te koppelen

Geplaatst

Dat kan niet.
Je moet de hotspot op een iPhone inschakelen, dan is deze te detecteren en kun je verbinden.
Automatisch verbinden gaat alleen met een ander Apple-product.

Ik lees hier vaak dat mensen een MiFi mobiele hotspot gebruiken, dat werkt wel...

Geplaatst

Automatisch verbinden met een iPhone kan (helaas) niet. Apple maakt dit, waarschijnlijk uit beveiligingsoogpunt, onmogelijk. 

De eenvoudigste manier die ik heb ontdekt is, om (na een eerste keer verbinden) naar Instellingen > Persoonlijke hotspot te gaan. Als het groene schuifje daar "aan" staat, kun je in dit scherm wachten, meestal zo'n 10 seconden, tot de verbinding automatisch tot stand komt. Je ziet dan op je iPhone in de bovenste balk een blauwe aanduiding van de verbinding, en op de display van je Niro verschijnt ook een melding. Onhandig, maar het werkt eigenlijk altijd.

Geplaatst

En die instelling is ook (sneller) te bereiken via Control Center, dan lang drukken op het vlak met netwerk, WiFi Bluetooth enzo, in het nieuwe venstertje rechtsonder zit de knop voor hotspot.
Zet je die aan, dan komt eronder te staan dat je telefoon detecteerbaar is. Op dat moment kun je verbinden.

• Like 1
Geplaatst

In Instellingen - Persoonlijke hotspot hier de verbinding toestaan dan wordt zoals boven beschreven  nu de iPhone direct verbonden ...

Geplaatst
8 uur geleden, Gerd Bartels zei:

In Instellingen - Persoonlijke hotspot hier de verbinding toestaan dan wordt zoals boven beschreven  nu de iPhone direct verbonden ...

Niet automatisch iedere keer als je in je auto stapt naar je moet er iedere keer iets voor doen. 

Geplaatst (aangepast)
10 hours ago, Murcielaygo said:

En die instelling is ook (sneller) te bereiken via Control Center, dan lang drukken op het vlak met netwerk, WiFi Bluetooth enzo, in het nieuwe venstertje rechtsonder zit de knop voor hotspot.
Zet je die aan, dan komt eronder te staan dat je telefoon detecteerbaar is. Op dat moment kun je verbinden.

de laatste twee stapjes gaan automatisch ... ik hoef geen telefoon te detecteren en ik hoef ook niets te verbinden ...

De aller bovenste stappen helaas ieder keer, wanneer de auto wordt opnieuw gestart of de iPhone is te veer weg uit de auto ...

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst

Ik heb dezelfde issues achter de rug. Van alles geprobeerd qua instellingen etc. Niet gelukt. Uiteindelijk overgestapt op een Huawei MiFi Router, een simpel klein kastje met ingebouwde accu. Vast gekoppeld aan de USB aansluiting in het vak onder de armsteun. Ik heb er een simpel Vodafone SIMM kaartje met data abonnement ingestoken. Het kost mij niet meer dan 100 MB aan data per maand. Opgelost!

De headunit van de KAI maakt na wegrijden in 1 minuut verbinding met de hotspot van de MiFi router en heeft internet verkeer.

• 4 maanden later...
Geplaatst

Ik heb hotspot aan staan in mijn Iphone en laat dat ook aanstaan maar er wordt geen verbinding met mijn Iphone gemaakt waardoor ik bv de flitspalen niet in het scherm komt.
Open ik het hotspot blad via instellingen - persoonlijke hotspot dan wordt er wel een verbinding gemaakt en die blijft er ook als ik dat blad afsluit. Ik laat hotspot natuurlijk wel aan staan.
Maar zet ik de auto uit en stap ik weer in dan weer geen verbinding tot ik weer het blad open.
Hebben meer hier last van ?
Ik dacht misschien een software probleem maar vandaag heeft de Niro een service beurt gehad en is de software geupdate maar probleem blijft.
Garage zei dat het normaal is maar dat lijkt mij stug dat je elke keer het blad moet openen als je gaat rijden, instappen en de verbinding moet toch automatisch gemaakt worden net zoals met bluetooth

Geplaatst

Heeft ik ook met de iPhone 

als je Android hebt is daar een programma  voor omdat automatisch op te starten maar Apple staat dit niet toe 

ergens wel logisch anders kan iemand  anders ook op jouw netwerk zonder dat je dit in de gaten hebt 

Geplaatst

Is dat zo ? Je moet toch een wachtwoord ingeven ?
Dat moest ik doen toen mijn kleinkinderen op mijn hotspot wilden

Geplaatst

Dat hoort zo bij een iPhone.
Dit is een beveiliging, die voorkomt dat eerder verbonden apparaten dat telkens blijven doen, met gevolgen voor je privacy en data-verbruik.
Alleen met Apple-apparaten die gebruikmaken van dezelfde AppleID of Gezinsdeling kan naar wens de Instant Hotspot wel automatisch connecten.

De makkelijkste oplossing die ik op dit forum het vaakst tegenkom is aanschaf van een kleine Hotspot met eigen data-SIM, welke voeding krijgt van de auto.
Dat heeft als bijkomend voordeel dat ook anderen de connected functionaliteit kunnen gebruiken zonder jouw telefoon.

Geplaatst

Klopt. Als je even zoekt op het forum lees je er veel meer over. De makkelijkste manier om je hotspot aan te zetten is om control center te openen en dan het netwerk paneel (waar je ook je vliegtuig stand kunt aanzetten) lang vast te houden. Er komt dan een optie bij om je hotspot aan te zettten. Easy peasy. 

• Like 1
Geplaatst

Het gaat niet over hotspot aanzetten want die staat bij mij altijd aan, als de kleinkinderen meerijden dan zitten ze automatisch op mijn hotspot maar de Niro vertikt dat.
Als ik instap en de auto start dan heb ik automatisch BT verbinding met de telefoon maar wifi verbinding komt er niet.
Nogmaals hotspot staat aan.
Open ik instellingen dan gebeurd er nog steeds niets
Open ik daarna persoonlijk hotspot en dan bedoel ik het openen van het tabblad want hotspot staat aan dan het ik automatisch verbinding
Sluit ik persoonlijk hotspot tabblad dan hou ik verbinding
Sluit ik instellingen ook dan hou ik gewoon verbinding.
Ik dacht dat het misschien aan de software lag maar net bij de onderhoudsbeurt nieuwe software gekregen maar dit probleem blijft.
Ik moet elke keer als ik dus instap eerst het tabblad hotspot openen om verbinding te krijgen.
Dat is toch niet meer van deze tijd ?!

Geplaatst

Ja, dit hoort echt zo, dat heb ik toch al omschreven?

Het is een keuze tussen gemak en veiligheid.
En een stukje binding aan het eigen merk.

Jouw kleinkinderen hebben ook iPhones? Dan werkt dat, maar op het (in Apple's ogen, want veel "opener") minder veilige Android is dit dus afgeschermd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...