Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedendag, 

Ik ben sinds vandaag geregistreerd op dit forum. Ik volg al een aantal weken met grote belangstelling de Niro topics, omdat ik binnenkort een Niro tweedehands wil kopen van 2017 of 2018. De auto lijkt mij een zeer interessante match voor mij met een gezin, de aangeboden technologie en zuinigheid waar velen het over hebben. 

Wat mij echter angstig maakt en wellicht ontmoedigt zijn de vele klachten over het trillen van de auto in de koude maanden en soms zelfs in de warme periode. 

Jullie als ervaren Niro eigenaren, wat vinden jullie? Doen of niet doen? 

Bij niet doen ben ik het spoor bijster, want dan vraag ik mij echt af wat vergelijkbaar is. Ik vind het totale pakket van de Niro zo aantrekkelijk. 

Geplaatst

Ik rij de Niro (Hybrid) al bijna 2 jaar. Het is een geweldige machine!

Recent: met vier personen 2 weken door Frankrijk was qua rijden en comfort zeer plezierig. Het is een goed doordachte, goed in elkaar gesleutelde, fijne auto.

Wel een paar maffe quirks and features.

Wat het trillen betreft: ik ondervind dit ook. Met name bij snelheden rond de 135 KM/h. Het komt op uit het niets en voelt alsof je op een ribbelig wegdek rijdt, maar als je iets vertraagt of versnelt, is het net zo snel weer weg. Ook deze vakantie in Frankrijk met temperaturen van rond de 32 graden is het waarneembaar. Maar niet storend - om dat het maar voorkomt rond een bepaalde snelheid - en het voelt zeker niet gevaarlijk (controle verlies oid.).

Geplaatst (aangepast)

Bij de Niro FE geen trillingen. De PHEV loopt ook als op rails. Als de FE niet 100% was bevallen was er natuurlijk geen 2e Niro aangeschaft.

Voor mij is er maar een nadeel aan de Niro: geen verlichting in het handschoen kastje ;)

aangepast door HenkM
Geplaatst

Het trillen heb ik hier ook nog nooit ervaren, maar net als wat hier boven gezegd wordt, maak er eens een uitgebreide proefrit mee en kijk of het je bevalt dan.

Geplaatst

Ik denk eerder dat het trillen zich voordoet, afhankelijk van de kwaliteit van het wegdek en de gevoeligheid van de viering van de niro. Ik ervaar dit enkel op een dagelijks traject van ongeveer 1,5km, start en eindpunt van het trillen is steeds op dezelfde plaats, zowel winter als zomer. Ook de snelheid heeft er een invloed op

Geplaatst

Ik ken dit probleem zeker niet,de Niro( bj 2017) is een geweldig comfortabele auto.

Zelfs met de 18" velgen eronder 

Geplaatst

Ik rij sinds 2016 Niro, heb de allereerste gekocht in Business Edition Uitvoering, daarna een Executive uitvoering en vorige week een nieuwe PHEV ExecutiveLine besteld. Die wordt in november geleverd. Ik heb nog nooit enig "onwenselijk" geluid gehoord. Ben spinnend tevreden over de Niro.

Geplaatst

Die trilling, je moet er goed naar zoeken om de auto zover te krijgen, die ontstaat bij sommigen rond de 60km/h waneer de auto volledig elektrisch rijdt. Het is een hele lichte onbalans in de dwarsrichting. Maar het is zelden dat ik het ervaar en ik denk dat de meesten het niet eens zouden merken. Het zou voor mij zeker geen reden zijn om niet weer dezelfde auto te nemen.

Qua rijden is de Niro top.  

Wat hier opgemerkt wordt van een trilling rond de 135 km/h dat herken ik niet. Ik vermoed dat dat iets met balanceren van een band te maken heeft.

Geplaatst

Ik heb soms ook de "trillingen", maar meestal alleen heel zacht voelbaar en altijd op dezelfde route, waarschijnlijk gewoon lichte hobbels op de weg ...

Het is ook zo stil und rustig in de Niro dat je all deze lichten dingetjes voelt ...

Geplaatst

Ik heb in het verleden beroepsmatig met heel veel verschillende wagens gereden, de niro is inderdaad een zalige wagen om mee te rijden, als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik zeker terug voor de niro gaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...