McDadd Geplaatst 30 September, 2020 Geplaatst 30 September, 2020 Help! Ik heb een redelijk diepe kras op het pianolakdeel gemaakt. Schijnbaar had ik een korreltje zand ofzo in het doekje om mee af te vegen (microvezeldoekje). Zijn er tovermiddeltjes om de kras te verminderen? Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 30 September, 2020 Geplaatst 30 September, 2020 https://www.carcarenederland.nl/blog/onderhouden/zwarte-pianolak-interieurdelen-schitterend-zolang-er-niemand-aan-komt/ Quote
ThePuffle Geplaatst 30 September, 2020 Geplaatst 30 September, 2020 Kan je een foto plaatsen? Hoe diep en waar zit de kras? Polijsten kan zolang de kras niet te diep is. Quote
McDadd Geplaatst 1 Oktober, 2020 Topic Starter Geplaatst 1 Oktober, 2020 12 uur geleden, ThePuffle zei: Kan je een foto plaatsen? Hoe diep en waar zit de kras? Polijsten kan zolang de kras niet te diep is. Bijgaand de foto. Het lijkt alsof er een gekrulde haar op ligt, maar het is dus een kras. Met bepaalde lichtinval zie je hem niet, maar meestal wel. Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 Oktober, 2020 Geplaatst 1 Oktober, 2020 Oei, dat is ook het (gematteerde) glas van de touchscreen...DAT ga je er niet uit krijgen ben ik bang. Op het kunststof zou je kunnen proberen te polijsten, ik heb dat met de zwarte bumper van mijn Aygo ook ooit gedaan en dat ging goed...Setje was iets van €7,- bij Action of LIDL ofzo... Quote
McDadd Geplaatst 1 Oktober, 2020 Topic Starter Geplaatst 1 Oktober, 2020 24 minuten geleden, Murcielaygo zei: Oei, dat is ook het (gematteerde) glas van de touchscreen... DAT ga je er niet uit krijgen ben ik bang. Op het kunststof zou je kunnen proberen te polijsten, ik heb dat met de zwarte bumper van mijn Aygo ook ooit gedaan en dat ging goed... Setje was iets van €7,- bij Action of LIDL ofzo... Het scherm kan eenvoudig vervangen worden. Gaat mij om het deel op de pianolak. Dank voor de tip. Ik ben wel opzoek naar zekerheid. Wil het niet erger maken Quote
yvdhaak Geplaatst 1 Oktober, 2020 Geplaatst 1 Oktober, 2020 1 uur terug, McDadd zei: Het scherm kan eenvoudig vervangen worden. Gaat mij om het deel op de pianolak. Dank voor de tip. Ik ben wel opzoek naar zekerheid. Wil het niet erger maken Het scherm vervangen lijkt me geen goedkope aangelegenheid. Met deze redenatie kun je het pianolak paneel ook laten vervangen Quote
meeder Geplaatst 1 Oktober, 2020 Geplaatst 1 Oktober, 2020 Pianolak zou verboden moeten worden in auto's. Het krast verschrikkelijk snel en je ziet er alles op. Leuk in de folder maar verschrikkelijk in de praktijk. 1 Quote
ThePuffle Geplaatst 1 Oktober, 2020 Geplaatst 1 Oktober, 2020 @McDadd Glas is idd te hard voor polijsten. Als je de pianolak nat maakt op de kras, blijft de kras dan zichtbaar? Als dat zo is, dan is polijsten een optie. Ligt er even aan waar je woont en wil ik je wel helpen. gr Ger Quote
McDadd Geplaatst 2 Oktober, 2020 Topic Starter Geplaatst 2 Oktober, 2020 11 uur geleden, ThePuffle zei: @McDadd Glas is idd te hard voor polijsten. Als je de pianolak nat maakt op de kras, blijft de kras dan zichtbaar? Als dat zo is, dan is polijsten een optie. Ligt er even aan waar je woont en wil ik je wel helpen. gr Ger Dat is aardig aangeboden Ger! Ik denk dat het onderste deel op de pianolak te polijsten is inderdaad. Ik heb ondertussen ook contact met iemand van schadeherstel en ze zijn hier bekend mee (het schijnt haast iedereen wel eens te overkomen). Quote
McDadd Geplaatst 2 Oktober, 2020 Topic Starter Geplaatst 2 Oktober, 2020 15 uur geleden, yvdhaak zei: Het scherm vervangen lijkt me geen goedkope aangelegenheid. Met deze redenatie kun je het pianolak paneel ook laten vervangen Mwah.... dat is te kort door de bocht. Het schijnt dat het scherm net als bij een telefoon te vervangen is. Natuurlijk kost dat wat. Maar beduidend minder dan een compleet nieuw daschboard . Dan is de keuze, als die al gemaakt wordt, een makkelijke. Quote
yvdhaak Geplaatst 2 Oktober, 2020 Geplaatst 2 Oktober, 2020 29 minuten geleden, McDadd zei: Mwah.... dat is te kort door de bocht. Het schijnt dat het scherm net als bij een telefoon te vervangen is. Natuurlijk kost dat wat. Maar beduidend minder dan een compleet nieuw daschboard . Dan is de keuze, als die al gemaakt wordt, een makkelijke. Ik vraag me af of je het hele dashboard moet vervangen of alleen die voorste glimmende plaat. Ik keek gisteren in mijn auto en het lijkt een 'los' onderdeel te zijn. Of het te bestellen is, is het tweede natuurlijk. Quote
Hippe lip Geplaatst 2 Oktober, 2020 Geplaatst 2 Oktober, 2020 Kunststof (en kak trouwens ook) is eenvoudig en goedkoop te polijsten met koperpoets, Brasso. Flesje goed schudden, wat op het doekje doen en goed boenen. Je moet bij kunststof mss een beetje herder drukken dan je denkt en je moet een beetje volhouden, maar dan krijg je alles voor elkaar. Als je een ondiepe kras in de lak wilt wegwerken geldt hetzelfde. Als je bang bent dat je door de lak heen gaat, gebruik dan zilverpoets (Silvo). Dat is ook een polijstmiddel, maar fijner dan de Brasso. 1 Quote
jwv Geplaatst 2 Oktober, 2020 Geplaatst 2 Oktober, 2020 Zou alleen wel oppassen met dat kader rond het scherm, dat gaan proberen te polijsten zou wel eens in een drama kunnen eindigen.. Misschien is dat beter om te camoufleren met een zwarte stift. Quote
McDadd Geplaatst 2 Oktober, 2020 Topic Starter Geplaatst 2 Oktober, 2020 Zo jammer dat je niets hebt om op te proberen eerst. Iemand zijn Niro in de prak gereden? Quote
Sigmasailor Geplaatst 2 Oktober, 2020 Geplaatst 2 Oktober, 2020 Ik denk dat ik het zo zou laten. Je zult het zien: heb je net alles weer mooi gemaakt (veel tijd en/of geld) en hoppa de volgende kras dient zich al weer aan. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 2 Oktober, 2020 Geplaatst 2 Oktober, 2020 6 uur geleden, jwv zei: Zou alleen wel oppassen met dat kader rond het scherm, dat gaan proberen te polijsten zou wel eens in een drama kunnen eindigen.. Misschien is dat beter om te camoufleren met een zwarte stift. Die zwarte stift maakt het mss alleen maar erger. In die pianolak (gewoon glad plastic, lijkt me) is het met name de oneffenheid van de kras die je ziet. Een beetje polijsten met Brasso kan dan al veel helpen omdat de scherpe randjes dan van de kras af zijn. Wel ff het glas afplakken met wat schilderstape... Quote
jwv Geplaatst 3 Oktober, 2020 Geplaatst 3 Oktober, 2020 @Hippe lipik had het expliciet over het kader op het scherm, niet over het glimmende plastic wat hier om de een of andere reden “pianolak” wordt genoemd. Quote
Hippe lip Geplaatst 3 Oktober, 2020 Geplaatst 3 Oktober, 2020 @jwv Ah, je bedoelt het buitenste randje van het glas? Nee, daar zou ik ook vanaf blijven. Hooguit héél even met silvo proberen en niet te hard wrijven, zodat de allerscherpste randjes van de kras af zijn. Dan zie je ‘m ws al nauwelijks meer. Maar je loopt dan ook het risico op een glimplek op het glas, en da’s nog erger... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.