Furkan_X Geplaatst 9 Oktober, 2020 Geplaatst 9 Oktober, 2020 Hoi, Ik sta op het punt om een ProCeed te bestellen en vindt deze auto prachtig met een schuifdak. Zelf ben ik ongeveer 1.83 en merk dat mijn koppie tegen het dak aankomt tijdens het proefrijden. Hebben alle ProCeed gebruikers hier met schuifdak hetzelfde probleem? Is hier een truucje voor? Ik merk alleen dat het handig is om de stoel aardig schuin te leggen, wil je 'fijn' zitten. En anders haal ik die optie er natuurlijk uit, maar was benieuwd naar jullie ervaringen Thanks. Quote
Wutroe Geplaatst 9 Oktober, 2020 Geplaatst 9 Oktober, 2020 Het ligt ook aan de bouw van je lichaam. Zo ben ik 1,90 meter, en voel ik slechts zelden een paar haren tegen het hemeltje van de auto aankomen. Dat komt in mijn geval omdat ik vooral lange benen heb en een, voor mijn lengte, wat minder lang bovenlichaam. Ook heb ik de stoel in de laagste stand staan, al is het wel een elektrisch verstelbare stoel (die staan weer wat hoger dan de handmatig verstelbare stoelen). 1 Quote
Yuanes Geplaatst 15 Oktober, 2020 Geplaatst 15 Oktober, 2020 Op 9-10-2020 om 17:14, Furkan_X zei: Hoi, Ik sta op het punt om een ProCeed te bestellen en vindt deze auto prachtig met een schuifdak. Zelf ben ik ongeveer 1.83 en merk dat mijn koppie tegen het dak aankomt tijdens het proefrijden. Hebben alle ProCeed gebruikers hier met schuifdak hetzelfde probleem? Is hier een truucje voor? Ik merk alleen dat het handig is om de stoel aardig schuin te leggen, wil je 'fijn' zitten. En anders haal ik die optie er natuurlijk uit, maar was benieuwd naar jullie ervaringen Thanks. Ik ben 188 en bewust weg gelaten ook enkel voor de GT-Line gegaan omdat ik geen elektrische stoelen wou en nog houdt ik maar 3 vingers over met de dak als ik normaal zit. 1 Quote
Furkan_X Geplaatst 15 Oktober, 2020 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2020 Op 9-10-2020 om 20:27, Wutroe zei: Het ligt ook aan de bouw van je lichaam. Zo ben ik 1,90 meter, en voel ik slechts zelden een paar haren tegen het hemeltje van de auto aankomen. Dat komt in mijn geval omdat ik vooral lange benen heb en een, voor mijn lengte, wat minder lang bovenlichaam. Ook heb ik de stoel in de laagste stand staan, al is het wel een elektrisch verstelbare stoel (die staan weer wat hoger dan de handmatig verstelbare stoelen). Je hebt het over een hemel: dus je hebt geen schuifdakje? Hm, ik wist niet dat electrische stoelen nog weer wat hoger zaten. Toch maar overwegen bij het kiezen van GT+ line. 8 minuten geleden, Yuanes zei: Ik ben 188 en bewust weg gelaten ook enkel voor de GT-Line gegaan omdat ik geen elektrische stoelen wou en nog houdt ik maar 3 vingers over met de dak als ik normaal zit. Ik ga vrijdag weer voor een testrit en zal deze combinatie eens onthouden. Ben benieuwd of het echt zo zal uitpakken. Dankjewel Quote
Archz0r Geplaatst 18 Oktober, 2020 Geplaatst 18 Oktober, 2020 Ik ben 1m93 en heb een Proceed met panoramodak. Ik zit dan ook wel wat schuiner naar achteren omdat ik dat fijner vind rijden (doe ik in alle auto's). Alleen bij een flinke hobbel kan t weleens gebeuren dat mijn haar de rand van het panoramadak raakt. 1 Quote
Furkan_X Geplaatst 19 Oktober, 2020 Topic Starter Geplaatst 19 Oktober, 2020 13 uur geleden, Archz0r zei: Ik ben 1m93 en heb een Proceed met panoramodak. Ik zit dan ook wel wat schuiner naar achteren omdat ik dat fijner vind rijden (doe ik in alle auto's). Alleen bij een flinke hobbel kan t weleens gebeuren dat mijn haar de rand van het panoramadak raakt. Oh echt waar? Maar dan ook nog eens met electrische stoelen (gezien je GT hebt)? Dat is toch ook wel een oplossing, maar dan belemmer je waarschijnlijk aardig wat ruimte voor degene achter je. Ik denk dat ik toch ga voor de proceed zonder panodak. Ik begrijp dat je achterin dan ook minder hoofdruimte hebt. Sucks.. Eerst maar wachten tot ze de nieuwe prijzen kenbaar maken van de proceed 2021 Quote
Ovide Geplaatst 21 Oktober, 2020 Geplaatst 21 Oktober, 2020 Ik ben 1m84 en heb de proceed met schuifdak en de elektrisch verstelbare zetels en ... ik kom met men koppie tegen het dak.... Toen ik destijds ging testrijden was het met een proceed met de manuele zetels en die kunnen toch wat lager dan de elektrische. (ben ik natuurlijk pas achtergekomen toen ik mijn wagen ging afhalen) Het is niet dat het mij continu stoort, maar mocht ik de keuze opnieuw kunnen maken zou ik toch twijfelen om een gewone SW te nemen. Ik ben namelijk wel fan van het open dakje en vooral van de ventilatiefunctie in de voorzetels, maar dat is steeds in combinatie met de elektrisch verstelbare zetels. 1 Quote
Furkan_X Geplaatst 22 Oktober, 2020 Topic Starter Geplaatst 22 Oktober, 2020 11 uur geleden, Ovide zei: Ik ben 1m84 en heb de proceed met schuifdak en de elektrisch verstelbare zetels en ... ik kom met men koppie tegen het dak.... Toen ik destijds ging testrijden was het met een proceed met de manuele zetels en die kunnen toch wat lager dan de elektrische. (ben ik natuurlijk pas achtergekomen toen ik mijn wagen ging afhalen) Het is niet dat het mij continu stoort, maar mocht ik de keuze opnieuw kunnen maken zou ik toch twijfelen om een gewone SW te nemen. Ik ben namelijk wel fan van het open dakje en vooral van de ventilatiefunctie in de voorzetels, maar dat is steeds in combinatie met de elektrisch verstelbare zetels. Helder, is fijn om te lezen dat het dus inderdaad niet aan mij ligt. Uiteraard niet fijn voor jou. Zou prachtig zijn als je op de een of andere manier toch je stoelje nòg lager kunt zetten dan nu. Quote
cobalt Geplaatst 22 Oktober, 2020 Geplaatst 22 Oktober, 2020 Ook heel lang getwijfeld voor open dak, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Ik ben 1m87 en hou niet veel meer over, laat staan dat er nog een open dak had gezeten. (ook elektrische zetels) Ik stoor mij momenteel enkel maar aan het achteruitzicht die er gewoon niet is (mede door de elektrische zetels, zit ik eigenlijk te hoog, zelfs op laagste stand, dat ik in de achteruitkijk maar 2/3m ver kan zien). Moest ik opnieuw kiezen, zou ik zeker geen proceed meer nemen. (is wel schoner dan de gewone sw, maar praktisch toch ietsje minder) 1 Quote
Furkan_X Geplaatst 23 Oktober, 2020 Topic Starter Geplaatst 23 Oktober, 2020 Op 22-10-2020 om 10:03, cobalt zei: Moest ik opnieuw kiezen, zou ik zeker geen proceed meer nemen. (is wel schoner dan de gewone sw, maar praktisch toch ietsje minder) Ik zal toch maar even doen alsof ik jouw reactie niet heb gelezen Twijfelde al of ik niet de normale SW moest nemen, maar heb mijzelf met moeite kunnen overtuigen. Heb geen zin om nog een keer te twijfelen In ieder geval is 1 ding zeker: geen schuifdak. Quote
Wutroe Geplaatst 28 Oktober, 2020 Geplaatst 28 Oktober, 2020 Op 15-10-2020 om 10:20, Furkan_X zei: Je hebt het over een hemel: dus je hebt geen schuifdakje? Hm, ik wist niet dat electrische stoelen nog weer wat hoger zaten. Toch maar overwegen bij het kiezen van GT+ line. Ik ga vrijdag weer voor een testrit en zal deze combinatie eens onthouden. Ben benieuwd of het echt zo zal uitpakken. Dankjewel Jawel, ik heb ook een schuifdak. Maar zoals gezegd, ieder zijn bouw en zit is anders. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.