Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een vraag over een Sportage uit 2016.

Na een kleine onderhouds beurt aan mijn auto bij een Kia dealer ging spontaan het alarm af dat de bestuurders deur open stond.

Op advies van de Dealer is een slot besteld en mogelijk een vocht probleem werd gezegd.

Wat punten die opvielen waren: binnen verlichting blijft branden en spiegels gaan niet open als de afstand bediening werd in gedrukt.

Na vervanging van het slot leek alles te werken.

Ca. drie dagen later was de accu schoon leeg, 6 a 7 Volt.

De accu opgeladen zodat er voldoende spanning aanwezig was en bij een banden boer mijn accu laten controleren.

Deze was in orde.

De accu klem los gehaald en ik constateerde een lekstroom van ca 2 Ampere.

Deze loopt terug na 10 a 20 seconden naar 0,65 Ampere.

Dit is nog veel te hoog.

De binnen zekeringen uit geschakeld maar dat had geen effect.

De zekeringen onder de motor kap 1 voor 1 uitgeschakeld ,De zekering B+4 50 Amp. had het grootste effect, weg was de 0,65 Amper stroom.

Er liep nog wel 0,1 Amp. dacht ik .

De zekering B+4 is van de onder staande verbruikers

Deze is  van de Smart- verbindingsblok ( Zekering -E-Call, Tail Gate ,P/Seat Pass, Door Lock, Awd, P/seat, Zekering automatische lekstroomonderbreker- memory, Interior |Lamp, Multimedia.

Is hier iemand bekend mee met deze storing.

• Confused 1
Geplaatst

Gelukkig kan ik hierin niets herkennen, maar als ik het zo hoor lijkt het erop dat niet (alleen) het deurslot het probleem is geweest, maar mogelijk ook de kabelboom? Zeker als het weer wat kouder wordt en de isolatie van de draden wat harder kunnen breuken en sluitingen op het schanierpunt van de deur komen.

• Sad 1
Geplaatst

Ik denk eerder dat het nieuwe slot niet lekker uitgelijnd is ofzo.
En dat daardoor de schakelaar in het slot niet goed omklapt en daarmee het CV-systeem actief houdt.

• Like 1
  • Sad 1
Geplaatst (aangepast)

Opzich doe je het niet verkeerd...maar wordt die 50amp zekering weer niet onderverdeeld.? Of gaat die naar een enkele module. (Ben niet zo bekend met kias) Je meot het zien als een schietrooster, je werkt van de buitenschil naar de roos.

maar soms of op een gegeven moment heb je een stroomschema nodig....

0,05a moet een streefwaarde zijn, Als de auto in slaap is. Dit is bij de meeste binnen 10 a15 min, (maar bij mijn bmw na 1 uur.) En de deuren (evt ook motorkap) moet je even fictief op slot zien te maken (lijmklem). Als een module ziet dat een deur open staat....of je maakt hem open, wil die ook niet altijd in slaap vallen. (Evt zoeken op filmpjes met parasitic drain)

aangepast door ehombie
  • Confused 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...