Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Weet iemand hoe ik de Niro kan starten zonder dat de brandstofmotor direct gestart wordt?

Moet soms auto even oprit af en op rijden (2 auto’s op oprit) en vind het dan niet zo fijn dat de brandstofmotor gestart wordt.

Wil dus de oprit af en weer oprijden met alleen de elektro motor...

Geplaatst

Het wil nog wel eens helpen om de "kachel" uit te zetten.

• Like 1
Geplaatst

Is er geen EV-knopje zoals in een Prius?

Volgens mij wordt de ICE gestart om te checken of deze werkt zoals verwacht en om 'm vast op temperatuur te brengen, zodat 'ie ook belast kan worden als dat nodig is...

Geplaatst

De truuk met de kachel werkt alleen als de motor al enigszins warm is.

Helaas heeft de HEV geen knopje om hem puur elektrisch te laten rijden, vandaar ook mijn vraag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ah dat is wel jammer dat er geen knopje voor EV modus is bij de HEV.
Ik gebruik het bij mijn Toyota best veel voor de redenen die je in de vraag noemt. Even de auto verplaatsen naar een andere parkeerplaats of zoiets.

Ik moet dan wel binnen een paar seconden na het drukken op de startknop de EV knop indrukken andere start de ICE wel. De ICE blijft dan draaien tot het koelwater 40 graden is, dan stopt hij weer.

• Like 1
  • 5 weken later...
Geplaatst

Niet anders dan de tip die al gegeven is, de kachel uit zetten.. Troost je in ieder geval dat niet alle energie verloren gaat, de accu wordt in ieder geval een beetje bijgeladen.

Geplaatst

Mijn ervaring is dat hoe warmer het buiten is hoe groter de kans dat de Niro de verbrandingsmotor niet start (voor eventjes/kort stukje) Ik merk dan ook dat het verbruik in de zomer significant lager is dan in de winter.

• Like 2
Geplaatst

Mijn ervaring: laat het maar aan de Niro over, hij doet het geweldig! Gisteren heb ik 40km gereden bij 15 graden Celsius met 1 op 27!

Geplaatst

Precies, de auto gewoon lekker z'n werk laten doen.
1:27 volgens de boordcomputer of zelf uitgerekend? Boordcomputers zijn over het algemeen nogal positief ;)

Geplaatst (aangepast)

niro_210523.jpg

Meestals kom ik met mijn Niro aan dagen boven 10 graden en afstanden meer dan 15km op 1 op 22 ...

Maar, ik moet ook toegeven, dat ik nu met AC off rij, want die werkt momenteel niet, garage doet het op garantie, maar onderdeelen zijn erniet ...

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst

Ik weet niet hoe zit met de boordcomputer bij Kia maar bij mijn Toyota heb ik gemiddeld een verschil van 8% over 80.000km (gemiddeld is de boordcomputer dus 8% te positief).
Dit komt aardig overeen met de verschillen die ik in andere auto's gezien heb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...