Joepie Geplaatst 19 Juli, 2021 Geplaatst 19 Juli, 2021 Zijn er Picanto rijders met een nieuwe picanto, die ook problemen hebben met de bandenspanning?? Bij mijn Picanto brandt regelmatig een lampje van de banden spanning met de vermelding: bandenspanning te laag. Echter de bandenspanning is al 2,50 bar. Dus te Laag ?? Vlgs. de dealer moet die op 2,5 gezet worden, ondanks dat op het plaatje bij de deur staat v.2,3 en achter 2,1 ; anders geeft het systeem "te laag"aan !! Nou die 2,5 is wel erg hard, zeker bij warm weer of op snelweg. Dan kan die spanning nog aanzienlijk oplopen. Is er iemand die hier ook problemen mee heeft ?? Quote
Machlo Geplaatst 19 Juli, 2021 Geplaatst 19 Juli, 2021 Ik heb ze kort geleden op 2.5 gezet, gaat prima en geeft geen problemen. had ze voor die tijd op ongeveer 2.3 staan ….. óók geen problemen. Beetje vreemde reactie van de dealer! Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 Juli, 2021 Geplaatst 19 Juli, 2021 Heeft de Picanto sensoren in de wielen die de druk laten zien, of een passief systeem dat werkt obv wielomtrek mbv de ABS-sensoren?In dat laatste geval "detecteert" het systeem een lagere bandenspanning als 1 wiel consistent harder draait dan de andere. Je zou eens kunnen kijken om alle banden rondom een lagere druk te geven, bijv. 2,3 bar. Misschien is de error-marge met zulke harde banden wel te klein en krijg je daardoor een valse melding. Quote
John- Geplaatst 19 Juli, 2021 Geplaatst 19 Juli, 2021 Ik heb het ook gehad een paar dagen nadat onze Picanto was afgeleverd door de dealer. Ik kreeg ook uit het niets de melding ''bandenspanning te laag'' te zien in mijn scherm. Na alles gecontroleerd te hebben en de auto een aantal uur stil te hebben gezet heb ik de reset knop ingedrukt om het vervolgens aan te kijken of de melding weer terug zou komen. De druk in de banden was goed en verder was er niets aan de hand. Ik heb de melding tot nu toe (ongeveer 3 weken) niet meer gehad. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 8 November, 2021 Geplaatst 8 November, 2021 Zijn er Picanto rijders met een nieuwe picanto, die ook problemen hebben met de bandenspanning?? Bij mijn Picanto brandt regelmatig een lampje van de banden spanning met de vermelding: bandenspanning te laag. Echter de bandenspanning is al 2,50 bar. Dus te Laag ?? Vlgs. de dealer moet die op 2,5 gezet worden, ondanks dat op het plaatje bij de deur staat v.2,3 en achter 2,1 ; anders geeft het systeem "te laag"aan !! Nou die 2,5 is wel erg hard, zeker bij warm weer of op snelweg. Dan kan die spanning nog aanzienlijk oplopen. Is er iemand die hier ook problemen mee heeft ?? 2,5?Onze Pica heeft de controle in de ABS zitten. Daar geeft het systeem aan dat een band een te lage spanning heeft door een hogere omwentelingsnelheid te meten.Joepie, als ik jou was zou ik de spannning weer terug zetten naar de voorgeschreven waardes.p.s. Na het controleren/aanpassen van de spanning moet ik links naast het stuur een knopje 3 seconden indrukken om het systeem te resetten. Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.