Jump to content

Remlicht bij gebruik flipper

PJL
 Share

Recommended Posts

Als ik de linker flipper gebruik om af te remmen en tot stilstand te komen gaan de  remlichten NIET branden. Volgens dealer is dit inderdaad het geval. Ik vind dit eigenlijk gevaarlijk. Het achteropkomend verkeer ziet niet dat ik rem.

Met de linker flipper zet je alleen het recupereren harder of zachter zo dat het lijkt als of je remt maar dit die je in fikten niet zie het als afremmen op de motor 

maar ik begrijp je gedachten wel want zeker in de hoge stand is het net alsof je vol in de remmen gaat 

Wettelijk moeten de remlichten aangaan bij een vooraf bepaalde (rem-)vertraging, en Kia zal zich daar ongetwijfeld aan houden.

"No worries, mate".

Ik heb het nog even gechecked maar de remlichten gaan al aan als je met ‘One pedal driving’ het stroompedaal loslaat en dus de auto vertraagd.

Uiteraard moet je dan wel regenereren hebben aan staan. Ik weet niet of dat bij elke van de 3 standen zo is, ik gebruik eigenlijk altijd automatisch.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By R.J.
      Het vreemde doet zich voor, dat als ik even met behoorlijk was gas optrek, dat dan de toeren even omhoog schiet als hij gaat schakelen.
      Bij "normaal" rustig rijden heb ik er geen last van, alleen maar als ik lekker doortrek en dan niet eens vol gas.
      Iemand een idee wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn? Vorige week zijn wel de koppeling en koppelingsrobot vervangen.
      Robbert-Jan
    • By lexygone
      Goedendag allemaal,
      Eerst wat info over mijn auto, ik heb een Sportage 2WD 5speed 2.0i handbak.
      ik heb al enige tijd een probleempje met mijn auto maar ben al 2 garages geweest. maar de een beweerd dat er niks aan de hand, en de andere komt met onderdelen die stuk zijn terwijl nieuw zijn. dus je raad het al ik ben een beetje einde raad.
      kort uitgelegd wat ik heb,
      Als ik rij en ik laat het gaspedaal  los (dus remmen op de moter) hoor en voel je metalen "klak" geluid tussen de versnellingsbak en het motorblok. dit gebeurt ook anders om wanneer je dus je gas intrapt terwijl je aan het coasten was.
      je merkt het vooral wanneer je net achteruit gereden hebt en je zet hem in de 1 en laat dan de koppeling op komen dan hoor je het geluid ook. het komt een beetje overeen met een versleten DMF's (heb ik niet zover ik weet) of motor steunen (zijn nog intact). je merkt het ook met schakelen wanneer je het niet extreem voorzichtig doet, zal de auto schokken.
      ook kan het zijn als je heel voorzichtig je koppeling op laar komen kan je "schokkend" optrekken.
      in het kort ervaar ik ruimte/speling tussen de massa wissel.  
      ik hoop dat er iemand is de dit herkend en zo mij kan helpen.

Alsvast bedankt. mvg Joury

• By Niroist
      Hoe en waar kan ik dat geluid uitzetten in Niro eco/hybride?
    • By arjens
      Het is me aantal keren overkomen dat de auto begint te piepen als ik deze probeer af te sluiten met de drukknop op de deurhandgreep.
      Ondanks dat  de auto in de P staat, het contact uit en de sleutel bij me heb.
      Na het aan en uit zetten van de auto lukt het wel. Het display geeft geen hint.
      Doe ik een bepaalde handeling in een verkeerde volgorde?
    • By Stephan H.
      Mijn Kia Ceed heeft nog geen 3000km op de teller, echter schokt hij bij het optrekken met een koude motor. Zodra de motor warm is verdwijnt het probleem. 
      Het schokken is heviger wanneer de auto een dag of twee heeft stil gestaan (slaat hij net niet af) en aanzienlijk minder wanneer er dagelijks mee wordt gereden. Herkend iemand dit probleem? En heeft iemand hier toevallig ene oplossing voor? 
  • Create New...