Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedemorgen,

ik heb gister de accu van mijn Picanto 1 vervangen. Na het monteren van de bevestigingsklem onderin de accubak blijkt de accu speling te hebben in de accubak; d.w.z. het kan zowel verticaal als horizontaal bewegen/schuiven in de bak en zit niet echt goed klem.

Is dit normaal of herkent men dit probleem. Het is namleijk de eerste keer nu dat ik de accu vervang.

Mvgr Niels

Posted

Nee dat is niet normaal, hij kan niet goed gemonteerd zijn, maar vermoedelijk zit er nu een te kleine accu in, mogelijk voldoet hij wel aan de eisen voor Ampere-uur en startstroom.

Aannemend dat je de accu niet (meer) kunt ruilen, zou ik hem vast proberen te zetten met wat plaatjes hout (of iets dergelijks) er onder (plaatje triplex, en als 'ie dan vast zit is dat voldoende) en anders ook naast de accu.

Als 'ie te bewegen blijft is dat een (brand-)risico, en afgezien daarvan zal het waarschijnlijk op termijn voor rare storingen gaan zorgen omdat de kabels of kabelklemmen speling zullen krijgen door dat bewegen.

Posted

Als het maar een paar mm is, kun je misschien de accu op een paar strips rubber of zo iets zetten. als 'ie maar vastgeklemd staat.

Een losstaande accu is overigens, dacht ik, ook APK afkeur, dus als je 'm met een spanband of iets dergelijks vast kunt zetten, kan dat goed genoeg zijn.

Dat de maatvoering verschilt is natuurlijk ook omdat autofabrikanten daarmee niet echt rekening houden, en accufabrikanten kunnen zo één type accu voor meer merken/types auto's produceren