Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• 9 maanden later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst
Op 13-1-2024 om 18:46, zei John222:

I'm having the same issue and the same difficulty with the dealer. Any updates on that and which dealers in NL did you use?

Thanks!

Heb je de dealer gewezen op de link hierboven?

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb hier ook vragen over, als ik mag:

Ben sinds gister in het bezit van een MY19 exec, een duits model, in 2020 geïmporteerd, alles via officiële Kia dealers,  ook nu bij een dealer gekocht.

Maar, je raadt het al, het lijkt erop dat er geen Connected Services module aanwezig is. Nu zou ik graag weten:

* weet iemand ondertussen al wat het kost om in te laten bouwen? 

* zijn vergelijkbare functies ook te verkrijgen dmv een ODB2 dongle of iets anders? Ik neem aan van niet, omdat die automatisch uitschakelt en alleen op bluetooth werkt?

* is er een andere optie om op afstand accu status, en andere belangrijke info te vergaren?

M.v.g

Geplaatst
3 uur geleden, zei lmb:

Ik heb hier ook vragen over, als ik mag:

Ben sinds gister in het bezit van een MY19 exec, een duits model, in 2020 geïmporteerd, alles via officiële Kia dealers,  ook nu bij een dealer gekocht.

Maar, je raadt het al, het lijkt erop dat er geen Connected Services module aanwezig is. Nu zou ik graag weten:

* weet iemand ondertussen al wat het kost om in te laten bouwen? 

* zijn vergelijkbare functies ook te verkrijgen dmv een ODB2 dongle of iets anders? Ik neem aan van niet, omdat die automatisch uitschakelt en alleen op bluetooth werkt?

* is er een andere optie om op afstand accu status, en andere belangrijke info te vergaren?

M.v.g

Het kostte destijds 200 euro om die Nederlandse module in te laten bouwen, als ik het me goed herinner. 
Weet wel dat er vanaf 1 juli een maandelijks bedrag betaald moet gaan worden voor het gebruik!

En ja, ik heb ooit een Engels apparaatje voor de OBD2-poort gekocht, maar dat is nogal complex en was nogal kostbaar. Als je goed thuis bent in de techniek (vergelijkbaar met gevorderd gebruik van Home Assistant) dan kun je die van me overnemen.

Ook bij het gebruik van de OBD2-poort hoort een kanttekening: die poort zit zó ver naar voren dat het klepje er niet meer op kan als er ook maar *iets* in steekt. Ja, je kunt de stekker losmaken en wat naar achteren steken, maar of de garage daar gelukkig mee is weet ik niet. Die gebruiken de aansluiting immers ook bij een beurt.

Geplaatst

Dank weer voor je bijdrage HL!

Ik zag die Dongles voor 25 tot 45 euro bij Amazon en blijkbaar kunnen ze tegenwoordig direct met ABRP verbinden zonder tussenliggende software zoals EVnotify. En blijkbaar dus ook met HA. Maar ik zie 2 problemen: je zult in de buurt van de router moeten staan en de dongle schijnt zichzelf uit te schakelen bij stilstand om de accu te sparen.  Dacht ik....

Geplaatst
Op 4-5-2024 om 16:00, zei lmb:

Dank weer voor je bijdrage HL!

Ik zag die Dongles voor 25 tot 45 euro bij Amazon en blijkbaar kunnen ze tegenwoordig direct met ABRP verbinden zonder tussenliggende software zoals EVnotify. En blijkbaar dus ook met HA. Maar ik zie 2 problemen: je zult in de buurt van de router moeten staan en de dongle schijnt zichzelf uit te schakelen bij stilstand om de accu te sparen.  Dacht ik....

Die dongels waarover je het hebt ken ik (heb er zelf ook eentje), maar dat zijn heel eenvoudige dingen. Niet meer dan een interface tussen OBD2 en Bluetooth. Vanwege die bluetooth heeft zo’n ding dus maar een heel kleine reikwijdte.

van direct met ABRP communiceren is dus geen sprake. Hij communiceert met je telefoon en door dáárop gebruik te maken van je databundel kan de dongel communiceren met ABRP.

Zonder je telefoon kan die dus nix. Als je weg bent kun je je auto niet uitlezen. Die module die Kia Nederland destijds inbouwde had/ heeft een eigen module die communiceert via het mobiele telefoonnetwerk en dat werkt dus binnen heel Europa. Dat is dus wel wat anders dan zo’n dongel van een paar tientjes! Bovendien heeft die een GPRS-ontvanger, waardoor de positie van de auto uitgelezen kan worden. Alles ook uit te lezen als de auto uit is. Ook als je niet in de buurt bent.

Er is een Engelse club (bedrijf) die een soort dongel ontworpen heeft die op de OBD2-poort aangesloten wordt. Die geeft ook GPRS en een GSM-module aan boord, waardoor je daarmee nog veel meer kan dan met de module van Kia NL.

Geplaatst

Ik heb er hier eentje liggen. Paar jaar geleden besteld, maar er uiteindelijk nooit toe gekomen om die te gaan gebruiken.

Laat maar weten als je interesse hebt.

Geplaatst
23 minutes ago, Hippe lip said:

Laat maar weten als je interesse hebt.

Bedankt, ik zal het overwegen. Ik ga eerst even in onderhandeling met de dealer of ik nog een Connected Services Module kan ritselen.. 

• Like 1
  • 4 maanden later...
Geplaatst

Ik heb sinds mei een E Niro met ingebouwde KCS. Ik heb een abbo genomen. Helaas krijg ik steeds oude niet actuele info. Ik heb de dealer al gevraagd maar die blijft nogal stil. KIA NL verwijst weer naar de dealer. 

Iemand van jullie een tip of suggestie? Of is die 35 euro weggegooid geld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...