Henri497 Geplaatst 5 September, 2023 Geplaatst 5 September, 2023 18 uur geleden, zei JvdW: Tsja, over een afstand van 374,5km een verbruik van 1l. op 8,26 KM Moet er wel eerlijk bij vertellen dat dit met dakkoffer was en 4 personen in de auto. En aan de gereden tijd gezien had je ook geen 105 km/u op cruise control staan Gemiddeld 112 km/u toch? Quote
Kenniani Geplaatst 5 September, 2023 Geplaatst 5 September, 2023 20 uur geleden, zei JvdW: Tsja, over een afstand van 374,5km een verbruik van 1l. op 8,26 KM Moet er wel eerlijk bij vertellen dat dit met dakkoffer was en 4 personen in de auto. Wat is dat vlaggetje met 162 KM in het scherm eigenlijk, heb dat niet eerder gezien? Quote
Geer00 Geplaatst 5 September, 2023 Geplaatst 5 September, 2023 (aangepast) 6 minuten geleden, zei Kenniani: Wat is dat vlaggetje met 162 KM in het scherm eigenlijk, heb dat niet eerder gezien? Daar sluit ik mij bij aan. Goed gezien zeg! 5 September, 2023 aangepast door Geer00 Quote
S R Geplaatst 5 September, 2023 Geplaatst 5 September, 2023 Waarschijnlijk is 162km de afstand tot het ingestelde doel op de navigatie, gok ik even zo. Quote
Geer00 Geplaatst 5 September, 2023 Geplaatst 5 September, 2023 (aangepast) 8 minuten geleden, zei S R: Waarschijnlijk is 162km de afstand tot het ingestelde doel op de navigatie, gok ik even zo. Wanneer dat inderdaad zo blijkt te zijn, dan verbaast het mij niet dat ik dit niet eerder gezien heb. Ik gebruik het standaard navigatiesysteem namelijk niet. Tomtom op mijn iphone is vele malen beter, maar daarover zullen de meningen verdeeld zijn. 5 September, 2023 aangepast door Geer00 1 Quote
Smollie Geplaatst 5 September, 2023 Geplaatst 5 September, 2023 Waarschijnlijk is 162km de afstand tot het ingestelde doel op de navigatie, gok ik even zo.Is inderdaad zo . Maar als je op cruise control rijd dan staat daar de ingegeven snelheid . Quote
Kenniani Geplaatst 5 September, 2023 Geplaatst 5 September, 2023 Ah ok, gebruik altijd android auto vandaar niet eerder gezien 1 Quote
JvdW Geplaatst 6 September, 2023 Geplaatst 6 September, 2023 Op 5-9-2023 om 13:06, zei Henri497: En aan de gereden tijd gezien had je ook geen 105 km/u op cruise control staan Gemiddeld 112 km/u toch? Cruise control stond uit, we reden vanuit vakantie via Duitsland naar huis Soms was dat inderdaad stukjes met 199km/h op de teller (de absolute max, ook steile heuvel af, hij zorgt ervoor dat ie er niet overheen gaat) 1 1 Quote
Henri497 Geplaatst 7 September, 2023 Geplaatst 7 September, 2023 14 uur geleden, zei JvdW: Cruise control stond uit, we reden vanuit vakantie via Duitsland naar huis Soms was dat inderdaad stukjes met 199km/h op de teller (de absolute max, ook steile heuvel af, hij zorgt ervoor dat ie er niet overheen gaat) Haha duidelijk. Ga binnenkort naar Zwitserland en wil dat ook wel eens uitproberen. Alleen nog even zorgen dat mijn vrouw dan slaapt Quote
BarneyRubble Geplaatst 8 September, 2023 Geplaatst 8 September, 2023 (aangepast) Op 7-9-2023 om 00:52, zei JvdW: Cruise control stond uit, we reden vanuit vakantie via Duitsland naar huis Soms was dat inderdaad stukjes met 199km/h op de teller (de absolute max, ook steile heuvel af, hij zorgt ervoor dat ie er niet overheen gaat) Vindt je het dan nog gek dat je met dakkoffer, 4 personen en stukjes met 199km/pu 1 op 8.26 rijd. Dat is heel normaal lijkt me Ben wel blij dat ik niet achter je reed, 199 met dakkoffer is echt zeer onverantwoordelijk 8 September, 2023 aangepast door BarneyRubble 1 Quote
KiaPicantoVriend Geplaatst 15 September, 2023 Geplaatst 15 September, 2023 Afgelopen dagen naar Polen geweest en terug. Iets meer dan 2800 km gereden waar regelmatig de snelheid opliep tot 180 km en een verbruik van ongeveer 1 op 15. O ja, 4 volwassenen en bagage. Quote
Wim-A Geplaatst 16 September, 2023 Geplaatst 16 September, 2023 Rondreis naar Duitsland, Kroatië, Italie, Frankrijk. plm 4000 km. Ik ben niet ontevreden. Quote
Henri497 Geplaatst 24 September, 2023 Geplaatst 24 September, 2023 Retourtje zuid Zwitserland ongeveer 2000 km met gemiddeld 1:16.3, vind ik niet tegenvallen. Waar het kon/mocht 120/130 gereden en klein stukje 170. Wel leuk na een tussenstop op de Julierpas 60 kilometer gereden met 1:112 als verbruik Dat zou de standaard moeten zijn, dan kan je 5000K rijden op een volle tank En vanaf de Julierpas tot eerste pitstop na 320K een gemiddelde van 1:24. Dat is best zuinig dat bergaf rijden. Quote
Geer00 Geplaatst 25 September, 2023 Geplaatst 25 September, 2023 (aangepast) Wanneer je de hybridetechnieken perfect onder de knie hebt, en je rechtervoet goed kan beheersen kan de Sportage HEV gigantisch zuinig zijn. 25 September, 2023 aangepast door Geer00 Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 (aangepast) 16 uur geleden, zei Geer00: Wanneer je de hybridetechnieken perfect onder de knie hebt, en je rechtervoet goed kan beheersen kan de Sportage HEV gigantisch zuinig zijn. Wat is het verbruik op jou foto dan? Helemaal mee eens, mijn vorige Niro hybride reed het hele jaar door gemiddeld 1 op 22. Tips Het laten uitrollen en op tijd rustig afremmen geeft direct een mooi resultaat, vooral in de bergen bij het dalen zitten er zo weer elektrische kilometers bij. Als je bv ergens 60 of 80 km pu mag rijden dan trok ik hem door tot 64/84 , liet hem dan rustig afzakken en op 60/80 meteen de CC er op en reed ik direct lange tijd elektrisch. Op de snelweg in de Sportstand op 100km CC lade de accu weer het snelste bij. 26 September, 2023 aangepast door BarneyRubble Quote
Wim-A Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 52 minuten geleden, zei BarneyRubble: Wat is het verbruik op jou foto dan? Ik zie toch duidelijk 381 km/l .... Quote
Geer00 Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 (aangepast) Dat heb jij goed gezien Wim-A. 1 op 381. Ik had verwacht dat een slimme kip dat toch wel zou zien. 26 September, 2023 aangepast door Geer00 Quote
Henri497 Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 29 minuten geleden, zei Geer00: Dat heb jij goed gezien Wim-A. 1 op 381. Ik had verwacht dat een slimme kip dat toch wel zou zien. Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Behalve dat je natuurlijk maar gemiddeld 38 Km/u hebt gereden op dat stukje. Ik vond mijn 1:112 al absurd, maar dat was 60 kilometer bergaf Over 19180 kilometer zit je zo te zien op 1:15,3 en dat is dan weer niet zo heel bijzonder, of begrijp ik dat verkeerd? Quote
Geer00 Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 2 minuten geleden, zei Henri497: Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Behalve dat je natuurlijk maar gemiddeld 38 Km/u hebt gereden op dat stukje. Ik vond mijn 1:112 al absurd, maar dat was 60 kilometer bergaf Over 19180 kilometer zit je zo te zien op 1:15,3 en dat is dan weer niet zo heel bijzonder, of begrijp ik dat verkeerd? Beste medeforumleden, dit was een grapje. De foto is wel degelijk echt, maar dit was een traject van 20,5 km en het betrof de afdaling van de Stelvio, een van de hoogste passen van Europa. Ik vond de momentopname te leuk om er geen foto van te maken en die hier te posten . Mijn overall gemiddelde is niet 15,3 (dat was op dat moment het gemiddelde sinds de laatste tankbeurt) maar 17,5 (en da's toch wel netjes dacht ik). Maarrrrrrrrrrrrrrrrr de volgende foto is wel degelijk een objectieve maatstaf. Een traject van 164 km in Noord Italië in heuvelachtig landschap (excl. de Stelvio). Quote
Geer00 Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 Overigens leverde de afgelopen 2 weken in Noord Italië mij wel de volgende ervaring op. Het inschakelen van de CC levert een zuinig rijgedrag op, dat was al bekend. Maar ik ervoer dat het inschakelen van de speedlimiter en het ingedrukt houden van het gaspedaal tot iets verder dan de ingestelde maximum snelheid een nog geringer brandstofgebruik oplevert ...................... Quote
Henri497 Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 Haha oké de Stelvio pass, dat is toch 2700 meter ofzo? Ik vond mijn afdaling van de Julierpas in Zwitserland (2280 meter) al heel wat met 1:112 maar baas boven baas hoor Maar uhm hoe zit dat met die weergave op de display? Bij mij staat daar het gemiddelde van ALLE gereden kilometers, niet per rit of per tankbeurt ofzo. Moet wel zeggen dat ik de landschap display heb misschien heeft het daar mee te maken? Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 2 uur geleden, zei Geer00: Beste medeforumleden, dit was een grapje. De foto is wel degelijk echt, maar dit was een traject van 20,5 km en het betrof de afdaling van de Stelvio, een van de hoogste passen van Europa. Ik vond de momentopname te leuk om er geen foto van te maken en die hier te posten . Mijn overall gemiddelde is niet 15,3 (dat was op dat moment het gemiddelde sinds de laatste tankbeurt) maar 17,5 (en da's toch wel netjes dacht ik). Maarrrrrrrrrrrrrrrrr de volgende foto is wel degelijk een objectieve maatstaf. Een traject van 164 km in Noord Italië in heuvelachtig landschap (excl. de Stelvio). Misschien begrijpen jullie nu wel die vraag van deze " Slimme Kip" zag meteen dat dit dus niet klopte, dat worden weer heel wat uitgekookte eieren. Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 (aangepast) 2 uur geleden, zei Geer00: Dat heb jij goed gezien Wim-A. 1 op 381. Ik had verwacht dat een slimme kip dat toch wel zou zien. Misschien begrijpen jullie nu wel die vraag van deze " Slimme Kip" zag meteen dat dit dus niet klopte, dat worden weer heel wat uitgekookte eieren. kom maar op met die likes. En dan gaan sommige er ook nog serieus op in toch #Henri 26 September, 2023 aangepast door BarneyRubble 1 Quote
Geer00 Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 (aangepast) 15 minuten geleden, zei BarneyRubble: Misschien begrijpen jullie nu wel die vraag van deze " Slimme Kip" zag meteen dat dit dus niet klopte, dat worden weer heel wat uitgekookte eieren. kom maar op met die likes. Ho ho ho, wat klopte er niet dan? Het klopte wel degelijk, maar het betrof omstandigheden die het mogelijk maakten om tot die extreme zuinigheid te komen. Ik heb dat uitgebreid toegelicht en uitgelegd. Jij hebt niet het alleenrecht op zuinig rijden. Het door jou hier meer-, meer- en meermaals aangehaalde feit dat je met je Niro zo zuinig hebt gereden betekent niet dat jjij en alleen jij de wetenschap van zuinig rijden bezit. Ook anderen kunnen een steentje bijdragen aan tips die voor anderen een voordeel kunnen opleveren. Sorry voor de onbedoeld ferme toon, maar ik begin me een beetje aan je te irriteren., 26 September, 2023 aangepast door Geer00 Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 September, 2023 Geplaatst 26 September, 2023 21 uur geleden, zei Geer00: Wanneer je de hybridetechnieken perfect onder de knie hebt, en je rechtervoet goed kan beheersen kan de Sportage HEV gigantisch zuinig zijn. Iedere Leek ziet toch dat deze gegevens totaal niets met het standaard verbruik te maken hebben, dan is het toch niet zo gek dat o.a ik daar een Cynische vraag over stel en dan reactie's daarover krijg alsof ik stekeblind ben, daar irriteer ik me lichtjes aan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.