Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk met de Sportage PHEV versie en de Kia Connect App als deze thuis ingeplugd is in de laadpaal om een tijd in te stellen dat hij de verwarming laat opspringen een 30 minuten voor je vertrekt naar het werk?

Geplaatst
3 uur geleden, zei Kia Jantje:

Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk met de Sportage PHEV versie en de Kia Connect App als deze thuis ingeplugd is in de laadpaal om een tijd in te stellen dat hij de verwarming laat opspringen een 30 minuten voor je vertrekt naar het werk?

nee helaas

Geplaatst
8 uur geleden, zei ldzwolle:

nee helaas

inderdaad spijtig, maar vond deze YouTube video van de Kia Sportage blijkbaar zou dit dan toch werken  - 

Geplaatst
inderdaad spijtig, maar vond deze YouTube video van de Kia Sportage blijkbaar zou dit dan toch werken  - 

Dit is niet de Europese versie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst (aangepast)
8 minuten geleden, zei Smollie:

Dit is niet de Europese versie

Dus met de Europese Kia werkt dit niet 😞

aangepast door Kia Jantje
Geplaatst (aangepast)
Op 3-2-2023 om 07:19, zei Smollie:

Nope emoji107.png

Zucht, het blijft waardeloos dat het Amerikaanse model deze voorziening wel heeft. Heb het opgelost met een Webasto parkeerverwarming maar daar hang wel een prijskaartje aan. Wel tevreden met het resultaat  (zeker de afgelopen dagen).  

aangepast door kras
Geplaatst
Zucht, het blijft waardeloos dat het Amerikaanse model deze voorziening wel heeft. Heb het opgelost met een Webasto parkeerverwarming maar daar hang wel een prijskaartje aan. Wel tevreden met het resultaat  (zeker de afgelopen dagen).  

Mag ik vragen wat dit kost? En kan dit op een PHEV? Pakt hij dan stroom uit het accu pack of uit de startaccu? Ben wel nieuwsgierig!

Bedankt!

Geplaatst
2 uur geleden, zei MaikelHer:

Mag ik vragen wat dit kost? En kan dit op een PHEV? Pakt hij dan stroom uit het accu pack of uit de startaccu? Ben wel nieuwsgierig!emoji28.png

Bedankt!

Het kan op een PHEV. Die heb ik zelf ook 😄. Totaal zit je op €2400. Dat is inclusief 3 jaar garantie en de Thermoconnect optie (bediening via telefoon). Daar heb je goedkopere opties voor. Het is dus niet echt goedkoop maar het werkt prima en is netjes ingebouwd. Stroom wordt afgenomen van de startaccu. 

• 1 maand later...
Geplaatst

KIA Connect is een ramp app. Heb het gevoel dat elke functionaliteit op een aparte server draait. Want kan b.v. Gebeuren dat je wel navigatie locaties kan versturen maar als je status van laden opvraagt dat hij doodleuk zegt dat de auto niet bereikbaar is. 

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, zei Jimmy Venema:

KIA Connect is een ramp app. Heb het gevoel dat elke functionaliteit op een aparte server draait. Want kan b.v. Gebeuren dat je wel navigatie locaties kan versturen maar als je status van laden opvraagt dat hij doodleuk zegt dat de auto niet bereikbaar is. 

Ik heb werkelijk geen enkel probleem meer met de app, steeds de laatste updates gedaan en krijg al langere tijd netjes alle info die ik opvraag binnen, het op lange afstand openen en afsluiten van de sportage via de app werkt ook prima, het voertuig rapport en bv detecteren via de gps waar het vrouwtje met de auto uithangt werkt ook prima.🤭 tot nu toe dus geen problemen meer .

Bij het opvragen van verschillende info ververs ik van te voren even via de zelf aangemaakte Pincode, misschien moet je dat ook is proberen.🤔

De status van het laden gebruik ik niet, doe dat met de app die bij de wallbox hoort.😉

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst

Wat de pincode hier mee te maken heeft snap ik niet. De app is gewoon open en is altijd traag, bij de tesla app kan je in een fractie van een seconde de auto openen laadklep etc met de app.

gelijksoortige actie met de Kia app duurt al snel richting een halve minuut als het al werkt. Krijg heel vaak melding dat auto onbereikbaar is dan van de app. Die onbereikbaarheid is een leugen want andere dingen waarvoor een data verbinding nodig werken wel.

bij koppelen agenda met de iCloud zegt hij doodleuk dat de inlog gegevens niet juist zijn. Terwijl die uit copy paste buffer komen en je met exact dezelfde info wel kan inloggen op de Apple site. 

Dus ja het is echt een hele slechte app dan wel heel onbetrouwbaar en langzaam server park erachter. In vergelijking met andere soortgelijke applicaties is het echt ver onder de maat.

Geplaatst (aangepast)
24 minuten geleden, zei Jimmy Venema:

Wat de pincode hier mee te maken heeft snap ik niet. De app is gewoon open en is altijd traag, bij de tesla app kan je in een fractie van een seconde de auto openen laadklep etc met de app.

gelijksoortige actie met de Kia app duurt al snel richting een halve minuut als het al werkt. Krijg heel vaak melding dat auto onbereikbaar is dan van de app. Die onbereikbaarheid is een leugen want andere dingen waarvoor een data verbinding nodig werken wel.

bij koppelen agenda met de iCloud zegt hij doodleuk dat de inlog gegevens niet juist zijn. Terwijl die uit copy paste buffer komen en je met exact dezelfde info wel kan inloggen op de Apple site. 

Dus ja het is echt een hele slechte app dan wel heel onbetrouwbaar en langzaam server park erachter. In vergelijking met andere soortgelijke applicaties is het echt ver onder de 

Die pincode heb ik zelf ingesteld zodat niet via mijn telefoon door andere mijn Sportage wordt geopend en leeggeplunderd.

Verder zoals eerder verteld totaal geen probleem met deze app, werkt net als mijn wallbox app geweldig samen met de auto👌

De auto van afstand openen en sluiten werkt hier ook prima, 👍 max 5 sec.

Verder alle pushberichten ook netjes direct in beeld.

Dan behoor ik bij diegene met 5 Sterren🤟

Screenshot_20230327_232543_Kia Connect.jpg

Geplaatst

Wellicht is er een verschil in gebruikservaring tussen iOS en Android wat jullie verschillende kwaliteitsbeleving verklaart?

Geplaatst
Nog iemand problemen met de Kia Connect app ? Volgens mij stuurt de wagen geen gegevens door .

Volgens de dealer op te lossen met een update . Weet er iemand waar en hoe ik deze zelf kan doen ??
Geplaatst (aangepast)

Via Android met de Playstore

Via IOS met de Appstore

Vergelijk jou versies met die in de bijlage hier.😉

Screenshot_20230328_133758_Kia Connect.jpg

Geplaatst
18 uur geleden, zei Jimmy Venema:

bij de tesla app kan je in een fractie van een seconde de auto openen

Ik zou toch eens overwegen om een halve ton meer uit te geven en een auto te kopen waar je blij van wordt ...

• Like 2
Geplaatst
Via IOS met de Appstore
Vergelijk jou versies met die in de bijlage hier.
Screenshot_20230328_133758_KiaConnect.thumb.jpg.df2aca494dd3e37bcada4e8f41bce913.jpg

Huh , gaat dit over de update waar ik achter vroeg ?? Die vindt je toch niet in de AppStore
Geplaatst (aangepast)
15 uur geleden, zei Smollie:

Huh , gaat dit over de update waar ik achter vroeg ?? Die vindt je toch niet in de AppStore

Dit betreft of een update van de auto ( infotainment system update) of een update van de app ( kia connect app ) meer kan ik niet verzinnen helaas.🤭

Geplaatst
20 uur geleden, zei BarneyRubble:

Via IOS met de Appstore

Vergelijk jou versies met die in de bijlage hier.😉

Screenshot_20230328_133758_Kia Connect.jpg

Kan ik er van uitgaan dat dit de Android versie is want in iOS staan andere versies en deze is nu de actuele versie. Zelf heb ik dezelfde indrukken als Jimmy Venema en heb het ook al eerder geschreven. De score 2/5 zegt inderdaad alles en kan ik althans enkel bevestigen. Als men ervaring heeft met apps van andere merken dan is deze bedroevend. Ik vind het ook niet normaal dat er geen bericht is of komt als de wagen volledig is opgeladen en men telkens eerst een refresh van de app (in iOS in mijn geval) moet uitvoeren vooraleer de laatste stand te krijgen. Mijn ervaring in het verleden was app openen en direct actuele stand. Zelfs met gesloten app melding als de wagen volledig was opgeladen.

Kia Connect iOS.jpg

Geplaatst (aangepast)
13 minuten geleden, zei Patrick T.:

Kan ik er van uitgaan dat dit de Android versie is want in iOS staan andere versies en deze is nu de actuele versie. Zelf heb ik dezelfde indrukken als Jimmy Venema en heb het ook al eerder geschreven. De score 2/5 zegt inderdaad alles en kan ik althans enkel bevestigen. Als men ervaring heeft met apps van andere merken dan is deze bedroevend. Ik vind het ook niet normaal dat er geen bericht is of komt als de wagen volledig is opgeladen en men telkens eerst een refresh van de app (in iOS in mijn geval) moet uitvoeren vooraleer de laatste stand te krijgen. Mijn ervaring in het verleden was app openen en direct actuele stand. Zelfs met gesloten app melding als de wagen volledig was opgeladen.

Kia Connect iOS.jpg

Versie 2.1.9 is van de Android App.

Ik krijg direct een melding als de accu vol is, maar dan wel via de Wallbox app die ik daarvoor gebruik.

Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, zei Patrick T.:

Kia Connect iOS.jpg

Bij mij een verschil in de softwareversie (IOS), zie printscreen!

IMG_0950.png

aangepast door Jim Gubbels
Geplaatst
25 minuten geleden, zei Jim Gubbels:

Bij mij een verschil in de softwareversie (IOS), zie printscreen!

IMG_0950.png

Ik heb ook iOS, maar 'nieuwere' versies van software en kaarten. Auto is vorige week afgeleverd en (denk ik) door de dealer up-to-date gemaakt.

IMG_8524.png

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...