SpeedyG Geplaatst 18 Oktober, 2022 Geplaatst 18 Oktober, 2022 Ik vond mijzelf aardig intelligent. Maar sinds ik mijn Plug-In heb begin ik aardig te twijfelen. Ik heb een laadpas van ANWB en de app van PlugSurfing. Er staan in mijn buurt Allegro laadpalen. Alleen wil het laden niet starten. Met ANWB pas gaat het laden in StandBy???? en bij PlugSurfing start de sessie in de app maar niet op de paal. Vervolgens kan ik bij PlugSurfing de sessie niet meer stoppen??? Na meerder keren proberen begin ik aardig de balen van dat hele laadgedoe te krijgen. Weet iemand wat ik fout doe?? Quote
Julio Geplaatst 26 Oktober, 2022 Geplaatst 26 Oktober, 2022 Is het inmiddels al gelukt? Ik heb ook een anwb pas en lukt prima. Als die steeds op standbij gaat zou kunnen zijn dat je in de instellingen van de auto hebt staan dat die alleen kan opladen op een bepaald tijd? Ik ga ervanuit dat je verschillende palen hebt geprobeerd? Quote
SpeedyG Geplaatst 30 Oktober, 2022 Topic Starter Geplaatst 30 Oktober, 2022 @Julio welke instelling zou dat kunnen zijn? Ik heb meerdere keren de instellingen nagelopen en zie alleen instelling voor blokkeren van stekker. Heb het probleem dus nog steeds. Ook in Denemarken daardoor niet kunnen laden. Laadpaal in Legoland gaf aan laadsessie actief, maar auto stond in standby?? Ik weet het niet meer, denk dat ik maar eens ga navragen bij Kia dealer. Quote
SpeedyG Geplaatst 3 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 3 December, 2022 XCeed gaat 28 december voor verder onderzoek naar KIA dealer. Kijken of zij wat kunnen vinden. Quote
SpeedyG Geplaatst 12 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2022 Mogelijk het probleem opgelost. Heb de auto voorzien van de laatste versie firmware en software. Nu a 2 keer gelukt te laden zonder problemen........ houdt mijn vingers nog gekruist maar het ziet er goed uit. 1 Quote
SpeedyG Geplaatst 15 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 15 December, 2022 Helaas is het probleem weer terug. De auto weigert uit standby te komen bij aansluiten bij laadpaal Quote
SpeedyG Geplaatst 15 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 15 December, 2022 (aangepast) Kreeg foutmelding op mijn mobiel. Op de laadpaal leek het wel kerstfeest... nog niet eerder meegemaakt. Laadsessie moeten afbreken, na opladen tot 57%. Het wordt steeds vreemder. laadpaal_storing_small.mp4 15 December, 2022 aangepast door SpeedyG Quote
SpeedyG Geplaatst 30 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 30 December, 2022 Auto is bij KIA dealer geweest. Het blijkt vaker voor te komen. Door vocht en vervuiling werkt de vergrendeling van de stekker niet goed. Garage heeft alles schoongemaakt en werkend. Hopen dat het nu wel gaat lukken. Quote
Bramg Geplaatst 10 Januari, 2023 Geplaatst 10 Januari, 2023 Op 30-12-2022 om 11:41, zei SpeedyG: Auto is bij KIA dealer geweest. Het blijkt vaker voor te komen. Door vocht en vervuiling werkt de vergrendeling van de stekker niet goed. Garage heeft alles schoongemaakt en werkend. Hopen dat het nu wel gaat lukken. Ik laad niet veel, maar heb dit probleem ook een paar keer gehad. Ik heb mij laten vertellen dat het te maken kan hebben met het verschil in gewicht van een 3-fase stekker t.o.v. een 1-fase stekker van de XCeed. Zo kan de stekker van de XCeed iets gaan 'hangen' en kan hij wellicht niet goed vergrendelen. Advies was om bij de stekker een beetje heen en weer te bewegen tijdens het vergrendelen. Ik heb er daarna geen last meer van gehad. Quote
SpeedyG Geplaatst 18 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2023 Wel storing is terug en zelfs erger. Na 2 a 3 minuten laden stopt hij ermee. 16 feb weer afspraak bij garage...... Word vervolgd .... Quote
SpeedyG Geplaatst 16 Februari, 2023 Topic Starter Geplaatst 16 Februari, 2023 (aangepast) Wel het was vandaag weer garage-dag Klachten: Bij aansluiten op laadpaal, gelijk laadpaal in storing. Maakt niet welke paal. Bij starten van auto waarschuwing: Opladen onderbroken. Controleer de kabelverbinding Terwijl ik toch minstens 2 weken geen laadsessie meer heb gedaan!!. Laadklep opent regelmatig niet. Alleen na afsluiten openen van gehele auto. Dit probleem had ik reeds op het forum gezien. Echter tot eerste reparatie poging had ik hier geen last van. Vanmiddag werd ik gebeld. Het word een KIA-garantie geval. Ze gaan hele oplaad module?? vervangen. Hopelijk is dan hiermee eindelijk het probleem opgelost. Nadeel is wel dat dit onderdeel niet op voorraad is en dat men niet weet hoe lang de levertijd is. Waarschijnlijk langer dan 1 maand Wordt vervolgd 16 Februari, 2023 aangepast door SpeedyG Quote
Oplossing SpeedyG Geplaatst 25 Mei, 2023 Topic Starter Oplossing Geplaatst 25 Mei, 2023 Okay, laatste update. Nu na een tijd testen na het vervangen van de oplaad eenheid. Kan ik gelukkig concluderen dat de oplaad problemen voorbij zijn. Inmiddels diverse laad sessie achter de rug en allemaal succesvol verlopen. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.