Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

software update aug 2024 beschikbaar

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben wel benieuwd bij wie door het gebruiken van deze update uit augustus 2024 de piepjes voor de snelheidswaarschuwing elke keer automatisch aan gaan. Die piepjes zijn door het indrukken van de Mute knop op het stuur snel weer uit te zetten, maar dat moet dan wel elke keer als je de auto start.

Heb je de update geïnstalleerd én worden nu na het starten elke keer de snelheid waarschuwing piepjes weer aangezet door de software, dan hoor ik het graag. Graag inclusief model year.

Achterliggende gedachte: als bij mijn Sportage MY24 die piepjes ook automatisch aan gaan, dan kan ik nog kiezen of ik de update ga installeren of niet.

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, zei elsinga:

Ben wel benieuwd bij wie door het gebruiken van deze update uit augustus 2024 de piepjes voor de snelheidswaarschuwing elke keer automatisch aan gaan. Die piepjes zijn door het indrukken van de Mute knop op het stuur snel weer uit te zetten, maar dat moet dan wel elke keer als je de auto start.

Heb je de update geïnstalleerd én worden nu na het starten elke keer de snelheid waarschuwing piepjes weer aangezet door de software, dan hoor ik het graag. Graag inclusief model year.

Achterliggende gedachte: als bij mijn Sportage MY24 die piepjes ook automatisch aan gaan, dan kan ik nog kiezen of ik de update ga installeren of niet.

Misschien ten overvloede: je kunt in het menu aangeven dat de piepjes pas komen als je 5 of 10 km te hard rijdt. Zoek in het menu op 'tolerantie'. (Tenzij dat nu door deze update wijzigt ....)

aangepast door Wim-A
Geplaatst

P.S.: ik kijk trouwens even op die pagina, en zie dat vrijwel alle wijzigingen alleen voor ccNC (de navigatie in EV9 en nieuwer) zijn.
Alleen de snelheidswaarschuwingen zitten ook in wat in de Sportage zit.

Geplaatst
4 minuten geleden, zei Wim-A:

Misschien ten overvloede: je kunt in het menu aangeven dat de piepjes pas komen als je 5 of 10 km te hard rijdt. Zoek in het menu op 'tolerantie'.

Ja maar is dat ook van toepassing op het waarschuwingspiepje dat in de update wordt genoemd? Nieuwe auto’s moeten namelijk al na een enkele overschrijding zo’n piepje geven en wordt elke keer opnieuw geactiveerd. Ik wil liever niet met deze update dat ook krijgen. En als dat wel zo is en tolerantie werkt, moet die tolerantie dan ook elke keer worden ingesteld? 

Geplaatst
5 uur geleden, zei Kiawar:

moet die tolerantie dan ook elke keer worden ingesteld

Ik weet niet hoe het na de update zal zijn, maar tot nu toe is het eenkwestie van 1 x instellen en klaar. Je kunt op dezelfde plek de piepjes ook helemaal uitzetten voor snelheid.

Maar nogmaals: ik weet niet of deze update daar iets in verandert.

Geplaatst (aangepast)
13 minuten geleden, zei gjklasens:

als ik goed lees kun je het uitzetten

Maar onderaan staat: bij elke voertuigstart schakelt het systeem terug naar de standaard instelling ....

En boven je tekst staat: ccNC. Dat is dus niet het navigatiesysteem dat in de Sportages zit.

aangepast door Wim-A
Geplaatst

Naar beneden scrollen staat 5gen systeem.
Foto is alleen voor de tekst

Maar staat inderdaad dat hij terug naar standaard gaat.
Wordt er dus niet beter op dis SW.
Dan maar geen update en nieuwe kaart.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

ik denk dat die van mij stuk is.....   ik hoor NOOIT piepjes als ik zoals gewoonlijke snelheid overschreden heb :-))))

wat me wel is opgevallen dat als je Flitsmeister alleen via je iPhone aan had staan (om geen 2,99 per maand te betalen) dat nu de iPhone op hetzelfde geluid wordt afgespeeld als je radio terwijl je voorheen dat kon aanpassen als je het geluid van je iPhone hoorde...   via FM CarPlay doet hij het wel goed....... maar ja wil eigenlijk die 2,99 per maand niet betalen :-(

Geplaatst
1 uur geleden, zei ldzwolle:

ik hoor NOOIT piepjes als ik zoals gewoonlijke snelheid overschreden heb

Heb jij de nieuwe software al geïnstalleerd? Zo nee, in de 'oude' software kon je het ook uitzetten. Wellicht dat je daarom niks hoort ...

Geplaatst

Ik ga hem nu installeren ondanks de nachtmerries van software van 1.5 jaar geleden met het Hybride storingslampje 

Geplaatst

De waarschuwings instellingen van de speed limiter heeft niets van doen met de nieuwe situatie op auto's van na 1 juli. Bij het gebruik van de speedlimiter zijn de instellingen nu iets gemakkelijker te regelen, o.a. met de mute toets. Vanmiddag de update onder het rijden gedaan; was wel ca. 45 minuten bezig. 

Geplaatst
17 minuten geleden, zei Rob18:

De waarschuwings instellingen van de speed limiter heeft niets van doen met de nieuwe situatie op auto's van na 1 juli. Bij het gebruik van de speedlimiter zijn de instellingen nu iets gemakkelijker te regelen, o.a. met de mute toets. Vanmiddag de update onder het rijden gedaan; was wel ca. 45 minuten bezig. 

Maar de vraag die hier (en bij mij) leeft is: kun je de speedlimiter nog steeds permanent uit zetten in het menu, en is de mogelijkheid om pas bij 5 of 10 km overschrijding te piepen nog steeds aanwezig?

Geplaatst
9 uur geleden, zei Wim-A:

Maar de vraag die hier (en bij mij) leeft is: kun je de speedlimiter nog steeds permanent uit zetten in het menu, en is de mogelijkheid om pas bij 5 of 10 km overschrijding te piepen nog steeds aanwezig?

Ik gebruik het nauwelijks, maar volgens mij moet je UIT aanvinken en is dit permanent, ook na opnieuw starten. De speedlimiter is dan zonder lawaai en met de optie van 5-10 tolerantie te gebruiken.

Geplaatst

Hier de update uitgevoerd en geen piepjes bij overschrijding van de gedetecteerde maximum snelheid.

Geplaatst
1 uur geleden, zei elsinga:

Hier de update uitgevoerd en geen piepjes bij overschrijding van de gedetecteerde maximum snelheid.

Top. Dank je. 

Geplaatst

Er is niks veranderd, update is ook niet echt meet voor gen5. denk dat deze er langzaam uitgaan al.

Geplaatst

Ik hoop dat ik weer POI met brandstofprijzen zichtbaar heb in scherm. Die waren sinds de laatste update verdwenen. En hopelijk blijft irritante piep bij achteruit weg. Die mis ik niet

Neem aan dat er ook een kaartupdate is. Ik mis hier in buitenland wat rotondes en zo.

For gen5 wide zijn maar paar wijzigingen volgens documentatie

Geplaatst

Update gedaan. Snelheidslimiet niet anders dan voor de update: gewoon uit te zetten en ook in te stellen op 'pas boven 5 of 10 km te hard' piepen.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
8 uur geleden, zei gjklasens:

Ik hoop dat ik weer POI met brandstofprijzen zichtbaar heb in scherm. Die waren sinds de laatste update verdwenen. En hopelijk blijft irritante piep bij achteruit weg. Die mis ik nietemoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

Neem aan dat er ook een kaartupdate is. Ik mis hier in buitenland wat rotondes en zo.

For gen5 wide zijn maar paar wijzigingen volgens documentatie

Als iemand weet hoe je de zeer irritante piep bij achteruit rijden uit kan zetten met  de Sportage PHEV GT-plus Line,  hou ik me zeer aanbevolen.

Bij een Niro kan dat dus blijkbaar wel.

aangepast door cismo14
Geplaatst
10 uur geleden, zei cismo14:

piep bij achteruit rijden uit kan zetten met  de Sportage

Helaas. Ik heb nog niemand gezien/gehoord die dat gevonden heeft. Ga er maar van uit dat het niet kan.
Ben overigens verbaasd dat het bij de Niro wel zou kunnen: het is een veiligheids-ding...

Geplaatst
12 uur geleden, zei cismo14:

Als iemand weet hoe je de zeer irritante piep bij achteruit rijden uit kan zetten met  de Sportage PHEV GT-plus Line,  hou ik me zeer aanbevolen.

Bij een Niro kan dat dus blijkbaar wel.

Ik denk dat het niet kan, omdat dit vanuit NL/EU wetgeving een verplichting is, net zoals de space ship geluiden onder een bepaalde snelheid in EV modus.

In verschillende  landen is het wel mogelijk dit uit te zetten, omdat de wetgeving daar anders is.

En zo zijn vele functies en opties regionalized.

De achteruit rij signalen komen uit het VESS (Virtual Engine Sound System) systeem. En daarmee knoeien (er zijn berichten waarbij men vertelt de VESS speaker te hebben losgekoppeld of de power ernaartoe hebben onderbroken) kan bij een onderzoek na een ongeluk (een voetganger aangereden bijvoorbeeld), verstrekkende juridische gevolgen hebben.

Ik zou graag een knopje zien die de achteruit rij signalen tijdelijk, voor 30 seconden bijvoorbeeld, kan uitschakelen. Een simpele timer, met restrictie van het aantal keer dat je functie achterelkaar gebruikt. Zodoende heeft de buurt wat minder last als je in de nacht de auto achteruit op de parkeerplaats of carport zet.

Ik heb deze suggestie al eens aan Kia NL doorgestuurd, geen reactie...

In EU Niro modellen van voor 2020 was er een knopje aanwezig om reverse beep van VESS in het geheel uit te schakelen. Naar het schijnt is de bedrading (een standaard harnas) nog wel aanwezig in het dashboard. Hobbyisten hebben zelf een moment schakelaar in het dashboard gebouwd en op deze kabel aangesloten...

Ik heb geen info of dit bij de Sportage ook het geval is.

Geplaatst (aangepast)
On 8/9/2024 at 10:41 PM, Rob18 said:

Werkt dit uitzetten via de mute knop op het stuur bij jou wel dan? Bij mij werkt het niet.

Ik krijg overigens alleen maar piepjes als ik de snelheid overschrijdt bij een flitspaal of trajectcontrole. Deze functie staat gewoon elke keer aan als ik de auto start en kan dat alleen 'uitzetten' door het volume van de waarschuwingen op 0 te zetten.

Deze update veranderd voor mij niks dus.

aangepast door Faab
Geplaatst
1 uur terug, zei Faab:

Werkt dit uitzetten via de mute knop op het stuur bij jou wel dan? Bij mij werkt het niet.

Ik krijg overigens alleen maar piepjes als ik de snelheid overschrijdt bij een flitspaal of trajectcontrole. Deze functie staat gewoon elke keer aan als ik de auto start en kan dat alleen 'uitzetten' door het volume van de waarschuwingen op 0 te zetten.

Deze update veranderd voor mij niks dus.

Dit is iets anders, dit is een waarschuwing welke je in je navigatie instelt voor flitsers en trajectcontrole. Dit kun je evt. permanent uitzetten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...