Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

software update aug 2024 beschikbaar

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Soundcloud: dat is toch wanneer je radio afspeelt, dat je dan de titel van het nummer kunt opvragen? Dat werkt volgens mij wel.

Geplaatst
Soundcloud: dat is toch wanneer je radio afspeelt, dat je dan de titel van het nummer kunt opvragen? Dat werkt volgens mij wel.

Dat is SoundHound. Sound Cloud is een streaming service voor audio.

Maar ik denk dat het idd om de herkenning gaat, want dat heb ik al eens eerder voorbij zien komen.
Geplaatst
1 uur geleden, zei JeroenvL:

Echter, in mijn Connected App kan ik bij de Persoonlijke services niks anders dan een Agenda selecteren.

Als het is wat ik denk staat het ook niet in de app. Het staat gewoon in de display wanneer je 'Radio' afspeelt.

Geplaatst
Op 20-9-2024 om 00:00, zei BarneyRubble:

Jazeker, morgen weer met een andere stick proberen! Die ik opnieuw via de tool er op heb laten zetten.

Is hij misschien al geupdate via OTA?

Dan kun je ook niet meer update omdat hij er al opstaat!!

Zoniet kun je altijd even bij de dealer langs gaan of bij de volgende beurt wordt dit dan ook door de dealer gedaan.

Geplaatst
Op 20-9-2024 om 00:00, zei BarneyRubble:

Jazeker, morgen weer met een andere stick proberen! Die ik opnieuw via de tool er op heb laten zetten.

Welke software versie heb jij

Bij mij zijn dat, dit zijn de laatste updates.

Infotainment system softwareversie : NQ5_P.EUR.S5W_L.001.001.240726

Kaartversie :  EUR.17.45.50.013.632.5

Geplaatst
3 minuten geleden, zei Marinus 22:

Welke software versie heb jij

Bij mij zijn dat, dit zijn de laatste updates.

Infotainment system softwareversie : NQ5_P.EUR.S5W_L.001.001.240726

Kaartversie :  EUR.17.45.50.013.632.5

Ik heb er helaas door " omstandigheden " niet verder aandacht aan kunnen geven, ik heb een verse update op weer een andere usb liggen maar kan het op dit moment niet laten uitvoeren.  Zodra ik het weer geprobeerd heb meld ik het, anders daarna maar de OTA update laten uitvoeren want hij staat er dus nog niet op.  Tuurlijk had ik direct de OTA kunnen laten uitvoeren maar ben wel iemand die mocht iets normaal gewoon lukken en plotseling niet meer dat ik dan wel graag de oorzaak hiervan wil proberen uit te zoeken, in dit geval nu dus de update via USB ipv OTA. 😉

Tot zover ook bedankt voor het meedenken @Marinus 22

Geplaatst

Ik heb een vraagje en hoop dat er iemand is die kan helpen.

Ik merk dat ik geen OTA meer heb gekregen. Ik ben vervolgens in het info systeem gaan kijken. Onder algemene instellingen waar softwareversie etc staat zie ik onder ''OTA-Infotainment en Kaart'': ''Service niet geactiveerd (geen abonnement op Kia Connect)''.

Ik heb wel een Kia Connect abonnement en deze is ook verbonden met de auto. Nooit hier iets aan veranderd. Ik heb Kia Connect dan maar gedeactiveerd en opnieuw geistalleerd maar dit mocht niet baten. Ik zie nog steeds dezelfde melding staan.

Ik begrijp niet waarom dit hier nu zo staat. Voorheen kreeg ik gewoon OTA. De laatste dateert van februari dit jaar alweer. 

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt. 

Geplaatst

Ik zou even bij de dealer langs gaan. Het komt wel voor dat de telefoon niet meer met de auto kan verbinden en dan is opnieuw activeren een mogelijke oplossing, maar als de radio zelf dit zegt dan zou er meer aan de hand kunnen zijn.

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, zei Kiawar:

Ik heb een vraagje en hoop dat er iemand is die kan helpen.

Ik merk dat ik geen OTA meer heb gekregen. Ik ben vervolgens in het info systeem gaan kijken. Onder algemene instellingen waar softwareversie etc staat zie ik onder ''OTA-Infotainment en Kaart'': ''Service niet geactiveerd (geen abonnement op Kia Connect)''.

Ik heb wel een Kia Connect abonnement en deze is ook verbonden met de auto. Nooit hier iets aan veranderd. Ik heb Kia Connect dan maar gedeactiveerd en opnieuw geistalleerd maar dit mocht niet baten. Ik zie nog steeds dezelfde melding staan.

Ik begrijp niet waarom dit hier nu zo staat. Voorheen kreeg ik gewoon OTA. De laatste dateert van februari dit jaar alweer. 

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt. 

Heb je de kia connect app in je display van je scherm van de auto al geopend,  kijk even wat hij daar voor informatie aan je doorgeeft. Misschien moet je die eerst weer activeren😉

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst (aangepast)

Ik heb zojuist ontdekt dat je tegenwoordig de nieuwste software updates van o.a. onze sportage nu ook heel simpel en zeer snel in zijn geheel via NZB kan downloaden, ik heb hem gedownload en vergeleken met de officele bestanden die ik op usb stick heb laten zetten door de kia tool, exact hetzelfde en geen troep erbij, ik had het met 15 sec binnen en stond met diezelfde 15 seconden op de usb stick, dit scheelt minimaal een half uur wachten.   Wou ik jullie toch even vertellen.😉  halve minuut werk en hop in de kia ermee

groeten Barney

Geplaatst
Op 27-9-2024 om 20:40, zei BarneyRubble:

Ik heb zojuist ontdekt dat je tegenwoordig de nieuwste software updates van o.a. onze sportage nu ook heel simpel en zeer snel in zijn geheel via NZB kan downloaden, ik heb hem gedownload en vergeleken met de officele bestanden die ik op usb stick heb laten zetten door de kia tool, exact hetzelfde en geen troep erbij, ik had het met 15 sec binnen en stond met diezelfde 15 seconden op de usb stick, dit scheelt minimaal een half uur wachten.   Wou ik jullie toch even vertellen.😉  halve minuut werk en hop in de kia ermee

groeten Barney

Wat is NZB?

Geplaatst
31 minuten geleden, zei Marinus 22:

Wat is NZB?

Een NZB is een op XML-gebaseerd bestandsformaat voor het ophalen van berichten vanaf een NNTP-server. NZB-bestanden worden doorgaans toegepast in het binaries gedeelte van Usenet, anders dan in het tekstgeoriënteerde Usenet.

Oftewel downloaden uit de nieuwsgroepen.

Geplaatst (aangepast)

De update die ik via een NZB file gedownload heb is dus via Newsgroepen door een poster aangeboden, dit komt er op neer dat de gehele update in zijn geheel binnen 15 sec gedownload kan worden en daarna direct op usb gezet wordt.  😉

Je kunt NZB bestanden downloaden door gebruik te maken van een NZB zoekmachine als Binsearch, Newsbox, NFOnews, NZB.cc, NZBindex of Yabse, of ervoor te kiezen binnen bijvoorbeeld Spotnet of je eigen newsreader op zoek te gaan naar de bestanden.🫡

Geplaatst (aangepast)

Tot zover duidelijk, maar op welke zoekterm heb je gezocht? Of: wat is de naam van het bestand dat je hebt opgehaald?

aangepast door Wim-A
  • Like 1
Geplaatst
Op 5-10-2024 om 18:24, zei gios:

Een NZB is een op XML-gebaseerd bestandsformaat voor het ophalen van berichten vanaf een NNTP-server. NZB-bestanden worden doorgaans toegepast in het binaries gedeelte van Usenet, anders dan in het tekstgeoriënteerde Usenet.

Oftewel downloaden uit de nieuwsgroepen.

Is het niet veiliger dat je naar de dealer gaat als een update uiteindelijk niet lukt.

Je weet met een NZB nooit 100 % zeker dat hier niet iets mee gebeurt is, er kan door iemand iets zijn toegevoegd dat de veiligheid van de auto in gevaar komt.

Geplaatst

Pfff ik word hier echt te oud voor 🙁

"NZB zoekmachine als Binsearch, Newsbox, NFOnews, NZB.cc, NZBindex of Yabse, of ervoor te kiezen binnen bijvoorbeeld Spotnet of je eigen newsreader op zoek te gaan naar de bestanden"

Ik ken er daar werkelijk geen een van, maar goed dat kan aan mij liggen. Maar ik sluit me aan bij Marinus22, hoe weet je nu of een of andere grapjas geen extra regel heeft toegevoegd aan dat bestand. En dan straks hier komen klagen dat de auto rare dingen doet.
Nee dan maar geen 20 minuten tijdwinst voor mij.

Wat me wel opvalt dat in het systeem nu ineens staat dat ik geen OTA meer heb terwijl ik dat eerst wel had?  Dan maar het USB stikkie tevoorschijn toveren.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hi! Nieuw hier, net sinds 2 weken berijder van een Kia Sportage PHEV DynamicPlusLine.

Het eerste wat me irriteerde was de waarschuwing bij een minimale snelheidsoverschrijding. Dus Googlen, en hier uitgekomen. De release notes van de nieuwe firmware geven aan dat lang indrukken van de mute knop dit op zou moeten lossen. De mute knop lang inhouden doet nu niets in mijn auto.

Dus proberen om de firmware te upgraden (je zou mogen verwachten dat een auto vanaf de garage nieuw geleverd met de laatste firmware komt).
Via de Kia Navigation Updater tool ingevoerd dat ik een Kia Sportage PHEV (MY24) heb. Speciaal een 64GB USB-stick gekocht, door de tool laten vullen, en in de auto gestoken. De navigatie geeft 'Geen media gedetecteerd', en de update knop kan niet gebruikt worden in het 'Info versie/update' venster.

Daarna heb ik de versies opgeschreven en die proberen in te voeren in de updater tool, omdat ik dacht misschien toch de verkeerde versie gedownload te hebben. En daar viel me iets raars op.

Op https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/PXilV8 staan de modellen en de versies waarvoor de update is.
En daar valt mij op dat ik andere versies heb dan dat daar staan.
Mijn model nummer is NQ5eBP.S5BLC.AEU
Softwareversie is NQ5e_P_25.EUR.S5W_L.001.001.240318
Firmwareversie is NQ5e_P_25.EUR.05.240305
Navigatie-app-versie is STD5W.EUR.KIA.240226.b3cdc53
Kaartversie is EUR.16.48.69.024.631.5
MKBD Software is 03.46
OTA staat aan

Die '_25' in de software en firmware versies zie ik niet terug op de website.
Mijn kaart is nog versie 16, en niet versie 17.
En mijn modelnummer is 'BP', en niet 'AP'.

Weet iemand hoe dit zit? En hoe ik toch mijn software kan updaten? Of in ieder geval die melding van de snelheidsoverschrijding uit kan zetten?

Alvast bedankt voor de hulp!

Geplaatst

Nou, dat BP vs AP kan ik niet verklaren. Wel zie ik dat de software versies en modelnummers voor MY23 en MY 24 gelijk zijn; je zou (zonder garantie op succes 😄) kunnen proberen om de MY23 op je stick te downloaden. Overigens (en wellicht ten overvloede) er mag niks anders op die stick staan en het gedownloade  materiaal moet in de 'root' van de stick staan.
Ook uit de categorie 'proberen': probeer OTA eens uit te zetten.

Voor wat betreft de piepjes: je kunt in het menu in de auto in elk geval instellen dat er pas bij 5 of 10 km overschrijding wordt gepiept. Volgens mij kun je dat vinden door te zoeken op 'tolerantie' in het menu.
Succes!

• Like 1
Geplaatst
2 uur geleden, zei Wim-A:

Nou, dat BP vs AP kan ik niet verklaren. Wel zie ik dat de software versies en modelnummers voor MY23 en MY 24 gelijk zijn; je zou (zonder garantie op succes 😄) kunnen proberen om de MY23 op je stick te downloaden. Overigens (en wellicht ten overvloede) er mag niks anders op die stick staan en het gedownloade  materiaal moet in de 'root' van de stick staan.
Ook uit de categorie 'proberen': probeer OTA eens uit te zetten.

Voor wat betreft de piepjes: je kunt in het menu in de auto in elk geval instellen dat er pas bij 5 of 10 km overschrijding wordt gepiept. Volgens mij kun je dat vinden door te zoeken op 'tolerantie' in het menu.
Succes!

De stick was helemaal nieuw, en is gevuld door die tool. Dus dat zou in orde moeten zijn! OTA uit heb ik ook geprobeerd. 

Die tolerantie instelling heb ik niet. 

Ik heb het idee dat recente auto's echt met een andere software versie worden uitgeleverd, waar bepaalde settings ontbreken. 

Ik heb de garage maar eens gemaild, kijken wat die zeggen.

P_20241017_170823.jpg

Geplaatst
3 uur geleden, zei Dirtbiter:

Die tolerantie instelling heb ik niet. 

Ik zal morgen eens een foto maken om te laten zien waar het zit. Wellicht is de term Tolerantie niet meer in gebruik na de laatste update.

Geplaatst
21 minuten geleden, zei Wim-A:

Ik zal morgen eens een foto maken om te laten zien waar het zit. Wellicht is de term Tolerantie niet meer in gebruik na de laatste update.

Het zit toch onder de instellingen van de snelheid meldingen? Ik heb er wel foto's van gezien. Daar zit bij mij niks...

Geplaatst

Ik kreeg de indruk dat je er niet echt op zat te wachten, maar bijgaand toch een paar foto's. Wellicht helpt het je op weg.

IMG_1669 kopie.png

IMG_1670.png

IMG_1667.png

• Like 1
Geplaatst

Bedankt voor je hulp en de moeite die je erin steekt @Wim-A!!

Die optie zit er bij mij helaas echt niet in... Dus ik denk dat ze in de 'B' versie van de software een paar kleine aanpassingen hebben gedaan, waar dit er 1 van is. Om te voldoen aan de EU regels van dit jaar denk ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...