LED-Lightning Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Reed je vooraan in de file of achter een vrachtwagen. Dit is geen gemiddelde maar waarschijnlijk alleen snelweg van 80 km. Bigmac rijdt gewoon erg zuinig met zijn Kia, en dat is z'n gemiddelde van een tank hoor, niet iedereen heeft slechte verbruikscijfers... 2 Quote
spoekie28 Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Bigmac rijdt gewoon erg zuinig met zijn Kia, en dat is z'n gemiddelde van een tank hoor, niet iedereen heeft slechte verbruikscijfers... Bigmac gebruikt anabole en duwt zijn kia voort denk ik!!!!! Quote
benv Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Bigmac Ik zou wel heel graag een filmpje willen zien van je rijstijl. Want je bent er geknipt voor om voor kia testrijder te worden. Quote
SlamJam Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Ik rij ongeveer 400 / 450 kmter op een volle tank... Tot zover mijn aandeel in dit topic Quote
Picawhite Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Weer getankt en ja toch zuinig; 540 km en 28 ltr. is dus 1:19.28 , het kan wel .Is een combie van snelweg - 80 km. en stad Quote
jeroen66475 Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Verbruik van 2 januari - heden: 7300 km, 15% stad, 15% buitenweg en 70% snelweg (snelheid 100-110 km/h) 1 op 18,24 Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Iemand nog iets nieuws over Kassa ? Ik ben net gebeld door de redactie: Kia komt zaterdag praten in de studio! Ze wilden de gegevens van de individuele gevallen graag bekijken, dus Kassa belde om te vragen of ze mijn mail mochten doorsturen. Ik heb natuurlijk Ja gezegd... "Helaas" ga ik komende zaterdag al naar het Theater in Tilburg, anders had ik de uitzending ook nog in de studio mogen/kunnen bijwonen... Quote
Gast Jaap van Deursen Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 In dit licht bezien, is het artikel in de Autoweek nr.13 wel interessant om te lezen. Hierin wordt uit de doeken gedaan hoe fabrikanten de boel flessen bij de verbruikstesten: Ze optimaliseren de auto met o.a. zeer hoge bandenspanning, op een wegdek met lage weerstand, wielgeometrie optimaliseren, banden met lage rolweerstand, remblokken terugdrukken in de remklauw (of vastzetten), minimaal aflopende testbaan. Ze doen de test op een dag met ideale temperatuur. Gebruik van smeermiddelen met lage wrijvingsindex. Dit allemaal binnen de grenzen. Ik vind het zelf ook leuk om zo zuinig mogelijk te rijden. Met mijn Picaatje uit 2006 rijd ik tussen de 1 op 18 ('s winters) tot 1 op 21 zomers. Ben benieuwd wat ik met mijn nieuwe Picanto 1.2 ga scoren. Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Dat fabrikanten gebruik maken van de marges is het probleem niet! Dat doen ze namelijk allemaal! Maar als ze dan roepen dat de cijfers daardoor goed zijn om te vergelijken en dat is niet zo, dan is er wat mis... Ik heb het eerder geschreven; mijn Aygo deed 1:18 werkelijk bij 1:22 geadverteerd, de Picanto 1:15 bij 1:24 geadverteerd. In mijn ogen is er dan iets mis met de Picanto. Beter verbruik dan de Aygo was te verwachten volgens de cijfers, gelijk was ik blij mee geweest, maar ruim 1x meer tanken per maand klopt niet... Quote
spoekie28 Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Ik rij ongeveer 400 / 450 kmter op een volle tank... Tot zover mijn aandeel in dit topic ik rijd 340 op een volle tank 1 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Er zijn toch ook mensen zat die met de picanto 1 op 18 a 19 en nog hoger rijden. Dus het zal niet aan de picanto in het algemeen liggen. Mijn vrouw heeft het met twee peugeots gehad, de eerste reed 1 op 18 en de volgende (exact dezelfde auto) 1 op 14/15. Verklaar het maar!!! Quote
bigmac Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Ik heb een paar filmpjes gemaakt; maar ben over de kwaliteit niet te spreken (te lage resolutie en schakelen met de camera in de hand geeft ook een ietwat onrustig beeld) en het filmpje dat wel een goede resolutie duurt, is veel lang en dus te groot geworden. Dus ik zet deze hier maar niet neer. Maar goed, wat wilde ik laten zien: hoe mijn weg er uit ziet (lange stukken 80km-weg in de achterhoek, geen file), dus motor vaak goed op temperatuur. Boordcomputerstanden tussen de 3,1 en 4,7 bij 80 kmh constant. (met bandenspanning op 2,7 en airco uit). 1 Quote
bigmac Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Ik rij ongeveer 400 / 450 kmter op een volle tank... Tot zover mijn aandeel in dit topic Misschien kun je wel verder rijden op een volle tank, als je deze dan ook 'echt' vol tankt. Meestal gaat er (met de nodige wachttijd) nog 3 liter meer in nadat het tankpistool de eerste keer afslaat. Als je het tankpistool minder ver in de tankopening houdt, zie je goed of de benzine omhoog komt. En verder kun je de tank, denk ik, ook wel verder leegrijden. De laatste keer stond de meter bij mij midden op de '0', dus dat is al voorbij de schaalverdeling. Zelfs als je 1 op 15 rijdt, zou je dan toch wel de 500 km moeten kunnen halen met een volle tank. (de 1.2 automaat is een ander verhaal.) Quote
spoekie28 Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Misschien kun je wel verder rijden op een volle tank, als je deze dan ook 'echt' vol tankt. Meestal gaat er (met de nodige wachttijd) nog 3 liter meer in nadat het tankpistool de eerste keer afslaat. Als je het tankpistool minder ver in de tankopening houdt, zie je goed of de benzine omhoog komt. En verder kun je de tank, denk ik, ook wel verder leegrijden. De laatste keer stond de meter bij mij midden op de '0', dus dat is al voorbij de schaalverdeling. Zelfs als je 1 op 15 rijdt, zou je dan toch wel de 500 km moeten kunnen halen met een volle tank. (de 1.2 automaat is een ander verhaal.) om tot een goede meting te komen moet je ALTIJD op dezelfde manier tanken!!!! Quote
bigmac Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 om tot een goede meting te komen moet je ALTIJD op dezelfde manier tanken!!!! Precies! Ik tank altijd tot de benzine aan het randje van de hals blijft staan. Quote
bigwade Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Ik zie kansen voor een rij-zuinig meeting olv bigmac ergens deze zomer.. Misschien dat Shell of BP dat wil sponsoren Of een maisboer natuurlijk.. 2 Quote
bkluivingh Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Misschien kun je wel verder rijden op een volle tank, als je deze dan ook 'echt' vol tankt. Meestal gaat er (met de nodige wachttijd) nog 3 liter meer in nadat het tankpistool de eerste keer afslaat. Als je het tankpistool minder ver in de tankopening houdt, zie je goed of de benzine omhoog komt. En verder kun je de tank, denk ik, ook wel verder leegrijden. De laatste keer stond de meter bij mij midden op de '0', dus dat is al voorbij de schaalverdeling. Zelfs als je 1 op 15 rijdt, zou je dan toch wel de 500 km moeten kunnen halen met een volle tank. (de 1.2 automaat is een ander verhaal.) Het maakt niet zo uit of je de auto tot de nok toe vult, als je het bij iedere tankbeurt maar op dezelfde wijze doet. Als je dan genoeg rijdt, krijg je vanzelf een betrouwbaar gemiddelde. Quote
bigwade Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Bigmac gebruikt anabole en duwt zijn kia voort denk ik!!!!! bigmac is heel secuur en geeft in alle postings eerlijk zijn werkelijke bevindingen weer. Niet voor niks maar vanwege maandelijkse kosten vanwege nogal veelgebruik auto. Ga deze man nou niet te kort doen door dit soort flauwekul. Je kunt ook eens kijken op dit forum wat een/dit lid zoal eerder heeft gepost. Lees ze allemaal maar eens na 2 Quote
bigmac Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Het maakt niet zo uit of je de auto tot de nok toe vult, als je het bij iedere tankbeurt maar op dezelfde wijze doet. Als je dan genoeg rijdt, krijg je vanzelf een betrouwbaar gemiddelde. Het ging hier in dit antwoord niet om een betrouwbaar gemiddelde, maar om verder te kunnen komen met een volle tank. De Picanto is nogal een moeilijke 'vol-tanker', en met 3 liter meer er in, kom je toch snel 50 km verder. Quote
bkluivingh Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 bigmac is heel secuur en geeft in alle postings eerlijk zijn werkelijke bevindingen weer. Niet voor niks maar vanwege maandelijkse kosten vanwege nogal veelgebruik auto. Ga deze man nou niet te kort doen door dit soort flauwekul. Je kunt ook eens kijken op dit forum wat een/dit lid zoal eerder heeft gepost. Lees ze allemaal maar eens na Ik denk ook dat Bigmac wel oprecht zijn verbruik deelt met ons. Ik vind het oprecht fijn voor hem dat hij content is met zijn verbruik. Qua auto ben ik ook best blij met mijn auto, stoere uiterlijk, rijdt confortabel, maar inderdaad, het verbruik is zwaar teleurstellend, zeker omdat een veel beter verbruik in vooruitzicht gesteld is. Iedere keer als ik aan de pomp sta word ik daar mee geconfronteerd, Nu helpt de reactie van de dealer ook niet echt. Naar mijn idee hebben ze heel goed in de gaten dat het verbruik in het algemeen slecht is maar kunnen of willen ze dat niet toegeven, om welke reden dan ook. Wat de opmerking van Spoekie betreft... Even grijnzen, deed ik ook! 1 Quote
bigmac Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Ik denk ook dat Bigmac wel oprecht zijn verbruik deelt met ons. Ik vind het oprecht fijn voor hem dat hij content is met zijn verbruik. Die opmerking van Spoekie: humor . Maar als je denkt dat ik content/tevreden ben met het verbruik dat ik er uit kan persen, dan heb je het mis. Ik was bij aanschaf er echt van uit gegaan dat ik 1 op 25 zou gaan rijden, gemiddeld. Gezien mijn reisroute elke dag zou dat er normaal gesproken ook wel in kunnen hebben gezeten, als het stadsverkeer niet zo slecht zou zijn (optrekken dus). Dat het dan 1 op 19,x wordt, is wél teleurstellend en ik heb mijn beklag ook gedaan bij Kia, bij de dealer en bij Kassa. Daarnaast ben ik verder erg tevreden met mijn Picanto en stap elke morgen met plezier in. Quote
bkluivingh Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Die opmerking van Spoekie: humor . Maar als je denkt dat ik content/tevreden ben met het verbruik dat ik er uit kan persen, dan heb je het mis. Ik was bij aanschaf er echt van uit gegaan dat ik 1 op 25 zou gaan rijden, gemiddeld. Gezien mijn reisroute elke dag zou dat er normaal gesproken ook wel in kunnen hebben gezeten, als het stadsverkeer niet zo slecht zou zijn (optrekken dus). Dat het dan 1 op 19,x wordt, is wél teleurstellend en ik heb mijn beklag ook gedaan bij Kia en bij de dealer. Daarnaast ben ik verder erg tevreden met mijn Picanto en stap elke morgen met plezier in. Mag ik weten hoe de dealer reageerde? Quote
bigmac Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Mag ik weten hoe de dealer reageerde? De dealer zei dat niemand zuiniger reed en dat ze er niets aan konden doen. Ik heb Kia Nederland en de dealer gevraagd of ze niet iets aan de instellingen voor het stadsverkeer konden wijzigen. Volgens mij moet dat best te doen zijn; instellingen in het motormanagement wijzigen(inlezen) of iets in het inlaattraject zou aangepast moeten worden. Ik heb ergens een keer op een site over de Kappa-motoren die onze Kia's hebben, gelezen dat er iets met een variabel inlaattraject bestond; waarbij dit dus toeren/snelheid-afhankelijk langer of korter werd door een klepje dat open of dicht ging. Maar dat zit op onze Picanto dus niet ingebouwd. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb; ik denk bij patenten of zo, en is zeker vanwege kosten wegbezuinigd? En andere merken kunnen het wél, vergelijk de andere kleine auto's die vergelijkbaar zijn en gemakkelijker zuinig te rijden zijn. Quote
bigwade Geplaatst 23 April, 2013 Geplaatst 23 April, 2013 Wat de opmerking van Spoekie betreft... Even grijnzen, deed ik ook! Kleine tip: Klik eens op naam van een lid. Ga dan naar "vind mijn inhoud" Klik op "berichten" En lees….. btw doe dat bij mij maar niet vanwege aantallen….. Quote
SlamJam Geplaatst 24 April, 2013 Geplaatst 24 April, 2013 Misschien kun je wel verder rijden op een volle tank, als je deze dan ook 'echt' vol tankt. Meestal gaat er (met de nodige wachttijd) nog 3 liter meer in nadat het tankpistool de eerste keer afslaat. Als je het tankpistool minder ver in de tankopening houdt, zie je goed of de benzine omhoog komt. En verder kun je de tank, denk ik, ook wel verder leegrijden. De laatste keer stond de meter bij mij midden op de '0', dus dat is al voorbij de schaalverdeling. Zelfs als je 1 op 15 rijdt, zou je dan toch wel de 500 km moeten kunnen halen met een volle tank. (de 1.2 automaat is een ander verhaal.) Hmm goeie ik ga van het weekend met de auto richting Emmen mooie gelegenheid om te kijken wat ie allemaal doet Thx voor de tip. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.