Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste allemaal,

Ik ben sinds 21 december 2013 in het bezit van een Kia picanto 1.2 automaat/comfort uitvoering.

Het is een prachtige auto, maar wat me enorm tegenvalt is het verbruik.

Ik rijd best veel, waaronder voor mijn werk minimaal 250 km per week.

Ik heb nu al 6 keer getankt.

De laatste keer heeft hij 330 km gedaan op een volle tank!!!!

Dit verbruik stuit me enorm tegen de borst.

Ik noem het dan ook mijn zuipschuit.

Bij de dealer ben ik al geweest en ik moest het nog ff aankijken.

Wat adviseren jullie mij.

In het boekje staat dat de tankinhoud 35 liter is en bij de dealer zeggen ze 38 liter.

Wat verbruikt jouw Kia Picanto 1.2 automaat bouwjaar 2013?

Geplaatst

Zet je BC eens op actueel verbruik,mocht je dat nog niet doen.

Kun je zien wanneer het het ergst is en je rijstijl aanpassen.

Als je normaal/vlot rijdt en niet bewust zuinig,is het helemaal geen zuinige auto.

Je moet echt bewust zuinig rijden,dan wil het wel.

Maar toegegeven,330 km met een volle tank is wel extreem,maar zeker niet onmogelijk.

Rij maar een tank lang lekker vlot en met name vlot optrekken en ik wou bijna zeggen laat schakelen,maar dat geldt in dit geval niet.

Volgende keer iets grotere letters?,kost geen extra benzine  :wink:

Geplaatst

Beste allemaal,

Ik ben sinds 21 december 2013 in het bezit van een Kia picanto 1.2 automaat/comfort uitvoering.

Het is een prachtige auto, maar wat me enorm tegenvalt is het verbruik.

Ik rijd best veel, waaronder voor mijn werk minimaal 250 km per week.

Ik heb nu al 6 keer getankt.

De laatste keer heeft hij 330 km gedaan op een volle tank!!!!

Dit verbruik stuit me enorm tegen de borst.

Ik noem het dan ook mijn zuipschuit.

Bij de dealer ben ik al geweest en ik moest het nog ff aankijken.

Wat adviseren jullie mij.

In het boekje staat dat de tankinhoud 35 liter is en bij de dealer zeggen ze 38 liter.

Wat verbruikt jouw Kia Picanto 1.2 automaat bouwjaar 2013?

mijn automaat zuipt al 2 jaar ze eigen te pletter,net als de jouwe!!!!!!

Geplaatst

Merre,

Ik heb een picanto  automaat van jan. 2013. Tot nu toe gereden ruim 10000km en kom uit op 1;15. Je zegt 330km gereden op 1 tank, was dus finaal leeg? Hoeveel

heb je toen kunnen tanken dan. Bij hoeveel km ging bij jou het waarschuwingslampje van de benzine branden.Ik heb dus een actieradius van ongeveer 520km.

Rij altijd met minimaal 2personen. Denk dat er qua rijstijl wel iets te verbeteren is. Hoe hard rijd je meestal, probeer je altijd als eerste bij het stoplicht weg te zijn?

Als je sportief wilt rijden kost het benzine.Ik rijd ook 120km als dat is toegestaan, want boetes zijn zondegeld.

Groet en succes

Geplaatst

@Oude: ja, ik heb kunnen tanken. Gezien het feit, dat die auto zuipt, hou ik op elke tankbon de km stand bij en nee, ik geen snelle rijder. Ik rij heeeeel netjes en rustig, gezien het feit, dat het mijn 1e nieuwe auto is. Ik vind het verbruik abnormaal en volgende week zal ik een afspraak maken bij dealer. Nieuwe auto of niet, ze kunnen me wat.

Geplaatst

@ Johnkanon: wat is BC?

Ik ken alleen TripA, TripB en hoeveel km voordat ik naar de pomp moet. De rest is abracadabra. Het boekje vind ik niet duidelijk want die geldt voor alle types Picanto. Ik heb de 1.2 comfort.

Geplaatst

BC= boordcomputer en snap niet wat daar onduidelijk aan is,staat perfect uitgelegd in je boekje.

Op actueel verbruik kun je prima zien waar eventueel het probleem zit,dus wanneer je verbruik erg hoog is.

• Like 1
Geplaatst

@Spoekie28: ook zo een zuipschuit???? Wat heb jij in de tussentijd al gedaan om het verbruik te minderen. Wat zegt je dealer?

@Merre1973....AL zo vaak aan gegeven bij de dealer....ligt aan je rechtervoet..wordt er verteld dan,ik rijd met een ongekookte ei onder mijn gaspedaal rol op de stoplichten af,trek heel rustig op ,op de snelweg rijd ik 100 max...ben wel een stadsrijder!

Verder heeft de dealer van de zomer 4 dagen met mijn auto gereden(200 km ongeveer) woon werk verkeer,deze kwam uit op een op 15 gemiddeld!!!!!

(zie mijn vorige blog''s)

De dealer kan er verder niets aan doen,alleen kijken of de auto goed is afgesteld en of er een update is voor je auto....trouwens ik wou dat mijn auto 1 op 15 haalde!!!!!!

Succes verder!!!!!

Geplaatst

BC= boordcomputer en snap niet wat daar onduidelijk aan is,staat perfect uitgelegd in je boekje.

Op actueel verbruik kun je prima zien waar eventueel het probleem zit,dus wanneer je verbruik erg hoog is.

Niet alle pica's hebben een boordcomputor

Geplaatst

Het benzineverbruik van mijn Venga is enorm afgenomen nadat ik de meter had gepimpt....

8bacf7416cf80ddc2c1cc472808f80a9.jpg

Ik ben natuurlijk geen master of pimp......

• Like 4
Geplaatst

Merre,

Ik vroeg niet  of!!! je kon tanken, maar hoeveel je toen kon tanken. Ook vroeg ik op welke kilometerstand het benzine

waarschuwingslampje van de benzine ging branden en dat puur uit belangstelling.

grt.

Geplaatst

Je kunt over het onderwerp verbruik Kia Picanto erg lang blijven praten en postings zetten,      cijfers, tanken, metertjes, manier van rijden,  noem maar op....

allemaal zonde van de tijd..........

De Kia wordt er niet zuiniger door ! 

Voor mij is het al lang duidelijk dat zuinig rijden en KIA niet samen gaan en dat KIA zich daar niets van aantrekt.

Deze KIA  heeft bij mij de langste tijd gehad,  Picanto 1.0 eco-dynamics,   vliegt er uit zodra ik een andere auto heb. 

Daarna  nooit meer KIA.

After Sales  daar hebben ze bij KIA nog nooit van gehoord,  mooie praatjes bij de verkoop maar dan.............

Dit was mijn laatste posting .

succes met het zuinige rijden !

• Like 1
Geplaatst

Ik heb eerlijk gezegd weinig aan te merken op de aftersales behandeling bij KIA, de enige keer dat ik wat had trokken ze nog net niet de auto uit m'n handen om hem te repareren. Na een paar jaar Audi te hebben gereden weet ik helaas dat het ook heel anders kan...

Het verbruik van een Picanto zal idd altijd discussie op blijven leveren, iedereen heeft z'n eigen rijstijl, omgeving en andere factoren die daarin meespelen. Ik woon zelf midden in Den Haag centrum en 1 op 23 rijden gaat gewoon niet lukken, maar 1 op 18 kan gewoon als je rijdt als een opgewarmd lijk. Ik heb er zelf niet de beheersing voor maar de keren dat ik echt bewust zuinig van de ene kant van de stad naar de andere kant reed dan kwam ik op de bc altijd tussen de 5,4 en 5.9 uit. Het kan dus wel, alleen moet je dan wel een week eerder van huis weg. Dat ligt echter niet aan KIA maar aan de EU regelgeving, kijk maar bij forums over de VW Up!, je zal daar niks anders lezen…  

Ik ben eerlijk gezegd wel tevreden over onze gehaktstaaf, rijd lekker en goede service bij de dealer. 

• Like 2
Geplaatst

Ik denk niet dat dat alleen bij de picanto is, bij de peugeot 107 beloven ze ook 1:24, komt uit op 1:18.

Geplaatst

ik lig niet wakker van het verbruik ik heb nu eenmaal de picanto zelf bewust gekocht, en die verbruiks- cijfers zijn al sinds er automobielen bestaan het gesprek van de dag en toch kopen we allemaal weer een nieuwe van welk merk dan ook en dan begint het weer van voor af aan ;)

Geplaatst

330 km op een volle tank is wel heel erg ? heb je er een 18 voets container achter hangen ;)

ik lig niet wakker van het verbruik ik heb nu eenmaal de picanto zelf bewust gekocht, en die verbruiks- cijfers zijn al sinds er automobielen bestaan het gesprek van de dag en toch kopen we allemaal weer een nieuwe van welk merk dan ook en dan begint het weer van voor af aan ;)

Hey Jacky, heb je de container achter jouw oto gepimpt, want 18 voeters bestaan toch niet?????

Ennuh.... het gewauwel over verbruikscijfers is begonne toen de fabrikante gingen belove dat  de buurman zn otootje zuiniger deed als de jouwe...dus DIE moest jij dan ook gaan kope! Die buurman was toch altijd al n mopperkont, dus die geloofde je zowiezo niet!   :nono:

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Tankbeurten van de afgelopen 5 weken; telkens E10:

602 km met 33,3 Ltr => 1 op 18,1

596 km met 29,9 Ltr => 1 op 19,9

480+635km 57,4 Ltr => 1 op 19,4(2x getankt)

467 km met 23,35 L=> 1 op 20,0

Geplaatst

Zeker netjes,maar blijft een uitzondering.

Voor de meesten is dit domweg niet mogelijk.

Kan alleen als je hoofdzakelijk op 80 km wegen rijdt en dan het liefst iets onder de 80 rijden en veel uitrollen,dan haal ik het ook.

Praktijk is dat ik in de stad woon en eerst een paar km moet rijden voor ik op die 80 km weg zit en na 5 km ben ik er weer af.

Na bijna een half jaar zit ik nu op gemiddeld 1:17,net aan,met zeer rustig rijden.

Als ik de auto had gekocht die ik eerst wilde kopen,was ik 2x zo duur uit geweest.

Vind het prima zo.

Ga straks in het voorjaar nog wel een keer een tank zo zuinig mogelijk rijden,zonder airco,av,verlichting en verwarming.

Misschien dat 1 op 19 dan lukt,mijn 2e tank was 1 op 18,5.

Dat ik ondanks 30-40% stads km zo zuinig kan rijden,komt omdat ik heel veel kan uitrollen aangezien ik altijd buiten de spits rij en weinig rekening hoef te houden met ander verkeer,anders zou ik ook tot de groep behoren die al moeite heeft om 1 op 15 te halen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...