Sjölp Geplaatst 8 Februari, 2012 Geplaatst 8 Februari, 2012 Dat is omdat ieder normaal denkend mens wordt geacht te weten dat het dan glad kan zijn. Is bij andere automerken ook zo. Het is alleen vervelend dat die pieper ook weer van zich laat horen als het dan 'opwarmt' tot -4°. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 8 Februari, 2012 Geplaatst 8 Februari, 2012 Zou Bill Gates zich er mee bemoeid hebben, krijgen we straks een blauw beeld in het midden. Quote
Rick Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Dat is omdat ieder normaal denkend mens wordt geacht te weten dat het dan glad kan zijn. Is bij andere automerken ook zo. Het is alleen vervelend dat die pieper ook weer van zich laat horen als het dan 'opwarmt' tot -4°. Nee dit is omdat ze niet kunne/wille programmeren. Er staat gewoon in de software(ongeveer): IF{ (Waarde temp) < 5 }dan{piep en lampje} en -5 -6 etc. is niet meer kleiner dan "5" dus gaat die weer uit.. Quote
jwhoutepen Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Is -5 niet kleiner dan 5 ?!?! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Quote
MrBubbels Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Wist je dat als je de dagrijverlichting aan hebt , de /het groene lampje niet brandt van "lichten"aan niet brand en OOK geen andere verlichting van bijv. de omlijsting radio ook niet brandt?? zo weet je dus dat alleen je dagrijverlichting brand (geen achterlichten dus!!) Quote
Rick Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 Is -5 niet kleiner dan 5 ?!?! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Met de - is geen rekening gehouden, hij ziet alleen de waarde van het getal, dus 6 is in dit geval warmer dan 5(de waarde waneer die het moet aangeven) of dat nu -6 is +6 is weet die niet. Quote
jwhoutepen Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 Ok, dan snap ik hem. Wij hadden een soortgelijk probleem met gps- coordinaten. Voorbij Greenwich komt daar ook een - voor en die is echt belangrijk Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Quote
Sjölp Geplaatst 16 Februari, 2012 Geplaatst 16 Februari, 2012 Met de - is geen rekening gehouden, hij ziet alleen de waarde van het getal, dus 6 is in dit geval warmer dan 5(de waarde waneer die het moet aangeven) of dat nu -6 is +6 is weet die niet. Dan leg me eens uit waarom hij wel 'biept' bij alles kleiner of gelijk aan + 5° (dus ook + 4,5°) maar niet bij -5° en -4,5° (wat toch ook 'kleiner' is dan 5). Het biepen gebeurt enkel tussen -4 en +5. Quote
Azzaro Geplaatst 16 Februari, 2012 Geplaatst 16 Februari, 2012 Vind het ook een rariteit... In Korea 'vriest' het nooit meer dan -4°C zeker??? Quote
bigwade Geplaatst 16 Februari, 2012 Geplaatst 16 Februari, 2012 Zoals Rick al aangeeft, een programmeer-luiheid. Tussen -5 en +5 werkt het (dus -5 -4 -3 -2 -1 0 +1 +2 +3 +4 +5) Als het kouder is dan -5 lijkt het me voor de bestuurder wel duidelijk dat het glad kan zijn, toch ? Quote
Sjölp Geplaatst 16 Februari, 2012 Geplaatst 16 Februari, 2012 Zoals Rick al aangeeft, een programmeer-luiheid. Tussen -5 en +5 werkt het (dus -5 -4 -3 -2 -1 0 +1 +2 +3 +4 +5) Als het kouder is dan -5 lijkt het me voor de bestuurder wel duidelijk dat het glad kan zijn, toch ? Niet dus. Het werkt tussen -4 en +5, dus eens de thermometer -4,5 aangeeft verdwijnt het waarschuwingslampje en zodra het terug -4 is, biept het en is het lichtje weer daar. Bij de plusgraden gebeurt hetzelfde vanaf 5°. Dus die theorie van luiheid klopt niet Quote
Rick Geplaatst 16 Februari, 2012 Geplaatst 16 Februari, 2012 Niet dus. Het werkt tussen -4 en +5, dus eens de thermometer -4,5 aangeeft verdwijnt het waarschuwingslampje en zodra het terug -4 is, biept het en is het lichtje weer daar. Bij de plusgraden gebeurt hetzelfde vanaf 5°. Dus die theorie van luiheid klopt niet Nou dan is voor ons onzichtbaar aangegeven dat de computer de getallen onder de - afrond en een 0.5 word dan omhoog naar -5 afgerond.. 1 Quote
Sjölp Geplaatst 16 Februari, 2012 Geplaatst 16 Februari, 2012 Dan nog moet bij -5 het alarm afgaan. Je zegt zelf dat dit gebeurt bij '5', egaal of er een + of een - voor staat... Quote
Rick Geplaatst 16 Februari, 2012 Geplaatst 16 Februari, 2012 Ergens in de code staat IF TEMP <= 5 (maak geluid) dus ALS de TEMPERATUUR kleiner of gelijk is aan de waarde 5 dan maak geluid.. het zit iniedergeval in de software.. Maargoed nu terug naar de nieuwtjes! 1 Quote
Gast asterix Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 En dat noemen ze nou follow me home verlichting. In mijn huurauto in Amerika ging bij die follow me home verlichting ook de witte achteruit-rij-verlichting aan. Dat was wel handig als je de auto achteruit de oprit op parkeert. Marcel Quote
Opa Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 Nog even wat betreft het waarschuwen bij een temperatuur tussen +5 en -4 graden. Ik vermoed dat de reden hiervoor is, dat tussen die temperaturen de meeste kans op ijzelvorming en dus gladheid bestaat. Quote
Kofferbak Geplaatst 23 Februari, 2012 Geplaatst 23 Februari, 2012 Wist je dat je de SP3 niet kunt starten als je het portier niet hebt gesloten? Beetje vreemd, maar je vergeet iig niet je deur te sluiten, wel dom als je er toch weer uit moet omdat je bijvoorbeeld even de zijramen wilt wissen omdat ze onder een dichte waas van water zitten en je het vuil niet langs de deurrubbers wil laten gaan door het weg te nemen door de ramen electrisch te openen. Quote
Ysie Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 Ik kan perfect mijn sp3 starten met deuren open. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik heb zo'n draadloze sleutel. Quote
Kofferbak Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 Ik kan perfect mijn sp3 starten met deuren open. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik heb zo'n draadloze sleutel. Zo rijk ben ik niet Heb de versie met een gewone sleutel, hij vertikt het te starten als ik de deur niet dicht doe. Eigenlijk heel stom, heb dan zelf de idiote gedachte dat als ik dan mijn deur weer opendoe dat hij dan zal afslaan Heel vreemd, ik ben toch niet de enige , want dan wordt het toch tijd voor een bezoekje aan de garage..... Quote
Preston Geplaatst 24 Februari, 2012 Geplaatst 24 Februari, 2012 @Kofferbak, Heb je het ook geprobeerd met open deur maar rem of koppelingspedaal ingetrapt ? Quote
Kofferbak Geplaatst 25 Februari, 2012 Geplaatst 25 Februari, 2012 @Kofferbak, Heb je het ook geprobeerd met open deur maar rem of koppelingspedaal ingetrapt ? Zou eerst morgen even kijken, hoefde vandaag niet weg, normaal gesproken trap ik dus altijd het koppelingspedaal automatisch in als onderdeel van het starten, met de deur open om nog wat anders te doen waarschijnlijk niet...... Inderdaad goed opgemerkt Labramatiër, als je de koppeling niet intrapt, dan start hij niet. Een goede beveiliging, kun je niet starten als hij per ongeluk in de versnelling zou staan. Dank voor het meedenken Quote
MikeyMan Geplaatst 25 Februari, 2012 Geplaatst 25 Februari, 2012 Wou al zeggen, die van mij start ook zonder problemen met de deur open Quote
Homeplate Geplaatst 26 Februari, 2012 Geplaatst 26 Februari, 2012 @kofferbak: Wat grappig. Je rijdt dus eigenlijk al zo'n 2,5 maand in je nieuwe Sportage zonder te weten dat je voor het starten de koppeling in moet trappen. Dan is het dus al die tijd 'per ongeluk' telkens goed gegaan. Stel je voor dat je 's avonds laat terug naar huis gaat en eens een keer niet automatisch de koppeling intrapt. De paniek als je wagen het ineens niet meer doet.........! Ik had laatst iets vergelijkbaars toen ik plotseling mijn 1 week oude Sportage niet gestart kreeg, ondanks dat ik de koppeling telkens ferm intrapte. Ik had de telefoon en de servicenummers al in de hand toen ik toevallig aan het stuur trok terwijl ik nog eens probeerde te starten en je raadt het al; hij startte direkt. Bleek ie dus op het stuurslot te staan. nu was ik dat vroeger heel gewoon om even aan het stuur te trekken bij het draaien van de contactsleutel. Maar bij zo'n spiksplinternieuwe bak was dat niet bij mij opgekomen, temeer omdat ik tot dan toe kennelijk telkens kaarsrecht had ingeparkeerd. Wellicht dus toch een tip voor sommigen omnder ons: start je Sportage niet; even aan het stuur trekken bij het starten...! En oh ja, natuurlijk ook de koppeling intrappen, ha ha ha! Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 26 Februari, 2012 Geplaatst 26 Februari, 2012 Zou eerst morgen even kijken, hoefde vandaag niet weg, normaal gesproken trap ik dus altijd het koppelingspedaal automatisch in als onderdeel van het starten, met de deur open om nog wat anders te doen waarschijnlijk niet...... Inderdaad goed opgemerkt Labramatiër, als je de koppeling niet intrapt, dan start hij niet. Een goede beveiliging, kun je niet starten als hij per ongeluk in de versnelling zou staan. Dank voor het meedenken Dit is ook een kinderbeveiliging. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.