Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Wat is de toets combi als ik vragen mag.

Staat volgens mij op pagina 122 of zo van de manual. Is wel erg onhandig om steeds voor gebruik de toetsen combi in te voeren. Ik was het zelf snel beu en heb het stekkertje van de sensor op de voorruit los gehaald. Bevalt prima zo.

aangepast door Alex VB
zie mbt quoten de forumregels.
Geplaatst
Je snapt soms niet hoe mensen vroeger (rond de eeuwwisseling) hun voorramen condensvrij moesten krijgen/houden...

Jawel, door de ene knop op de voorruitstand te zetten en de andere op een standje hoger. :)

• Like 1
Geplaatst

Inderdaad. En ik weet ook nog goed dat er in onze auto altijd zo'n soort zeem lag in een geel doosje om de condens van de ramen te vegen indien nodig.

Geplaatst

Vroeger, da's lang geleden halverwege de vorige eeuw, kreeg je geen condens op de voorruit. Toen had je een permanente ventilatie door alle kieren en gaten.

• Like 1
Geplaatst

Ik meen dat een VW Kever vroeger helemaal geen ventilator had om je voorruit vlotter te ontwasemen. Flink doorrijden en die drie-hoekige raampjes steeds op een kiertje houden.

Geplaatst

Mijn eend ook niet je kunt de ventilatie klep open draaien en de raampjes opklappen. En dan houd het ver op. Je mag wel in de winter ook de binnenkant blijven krabben :wink:

Maar nu met dit weer lekker het dakje open.

Geplaatst

maar niet onder het rijden open doen dat waait ie weg :wink: ;-) heeft me vader een keer gedaan op de snel weg (nou ja snel hahahahah) het dak was wel snel weg :no: :no:

Geplaatst

Auto is net terug van kleine beurt.

Er zijn een paar problemen aangepakt;

- Airco, water bleef erin staan, dit is nu gefixt door te isoleren.

- Nieuwe velgen (verbeterde coat) alle 4 de velgen zijn vervangen voor gloednieuwe.

- Update sturen doorgevoerd (?) hij stuurt nu lichter en als je sneller rijdt sportiever. Wat een genot toen ik erin stapte..

- Module cruise control is geüpdatet, wat een fijne update, niet meer hard/zacht/hard/zacht/hard/zacht en hij valt ook niet meer terug! Hiervan heb ik een filmpje gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=MPIl_fMfRts

Ik doe de cruise control aan en uit, kijk maar naar SET. Het geluid wat je hoort is de regen.

- Krakende dashboard is opgelost er moest een update aan de dashboard worden gedaan, schuimrubbers ofzo.

Hij ruikt weer heerlijk, voelt weer als nieuw!

Alles is opgelost.

Groetjes!

Geplaatst

@ Remko.me, Wat is die stuur update ? Ik vind mijn Rio namelijk nogal nerveus sturen rond de middenstand. Vooral op de snelweg moet ik constant corrigeren.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Top dat het allemaal is geregeld nu.

Het genieten kan beginnen.

Hebben ze trouwens ook nog wat aan de plastic beschermingsfolie gedaan?

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Plastic beschermingsfolie? remind me?

De folie dat licht geel werd achter bij de portieren/achterspatbord.

Geplaatst

Ik kan me ook enigszins vinden in de bevindingen van Rijlesrio. Op de snelweg moet ik veel corrigeren. Ik dacht altijd dat de Rio gevoelig was voor zijwind.

Geplaatst

Hoi,

Ik ga morgen een update krijgen voor de cruise controle en heb aangegeven niet tevreden te zijn met de automatisch ontwaseming.

Ben benieuwd ik kan er op wachten.

Groeten Eric en Cindy

Geplaatst

Have a new TSB for 1.2l engines

"KFE12-51-P030 - CLUTCH DISC AND COVER ASSEMBLY REPLACEMENT"

Symptom/Condition

Some RIO (UB) vehicles with 1.2L gasoline engine and 5 speed manual transaxle (M5EF2) might experience groaning noise emanating from the power train when the car puling away backward with the clutch pressed half.

Countermeasure

Replace the clutch cover and the clutch disc with newly improved ones at the same time to address this concern the Service Procedure below.

Model: RIO(UB) with KAPPA 1.2L gasoline engine and 5 speed manual transaxle (M5EF2)

Area: All except North America

38008.pdf

Geplaatst

volgende week zaterdag wordt dan EINDELIJK mijn uitlaatsierstuk gemonteerd (heb de auto inmiddels 3 maanden in bezit). Ik had telefonisch ook al geinformeerd naar de update omtrent de cruise control, hier konden ze bij mijn KIA dealer (Kooijman in Utrecht) echter niks over vinden in het systeem... Dat is toch vreemd?? Ik neem toch aan dat een officiele dealer zo'n update direct heeft als deze uitkomt...? Volgende week in de werkplaats nog maar eens vragen, want ik zou het wel graag willen hebben...

Geplaatst

@Sicco als ze nog geen RIO gehad hebben die ze aan de computer gehangen hebben zien ze het niet.

Ze krijgen die dingen meestal pas door als de auto aan de computer hangt (als ik mij niet vergis), zal vast ook wel op een soort van intranet staan maar die zullen ze wel niet lezen ;)

Gewoon ff vragen of ze hem aan de computer hangen.

Geplaatst

Have a new TSB for 1.2l engines

"KFE12-51-P030 - CLUTCH DISC AND COVER ASSEMBLY REPLACEMENT"

Symptom/Condition

Some RIO (UB) vehicles with 1.2L gasoline engine and 5 speed manual transaxle (M5EF2) might experience groaning noise emanating from the power train when the car puling away backward with the clutch pressed half.

Countermeasure

Replace the clutch cover and the clutch disc with newly improved ones at the same time to address this concern the Service Procedure below.

Model: RIO(UB) with KAPPA 1.2L gasoline engine and 5 speed manual transaxle (M5EF2)

Area: All except North America

Kijk, dit viel mij ook op bij mij, wist niet of het met standaard opstartproblemen te maken had, of dat ik het me verbeelde, maar deze update moet k dus blijkbaar wel hebben.

In zijn achteruit, hoor je een "kreunend" geluid. Koppeling helemaal intrappen is het weg.

Bedankt voor het melden, van de week maar even langs de dealer.

En dan ook gelijk maar de CC update laten doorvoeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...