Oké, ik had ook al aangegeven dat het losse uit de pols bedragen waren, maar zelfs als je ze tot op de komma gaat narekenen, kom je weinig voordeliger uit.
Jij denkt te ontkomen aan die revisie (winst), ik niet.
En daarom heb ik het vandaag aan een über-techneut (vieze handen-man) van KiaMNL gevraagd, was er toch..
Zijn antwoord;
Vanwege emissie eisen zitten de motoren nog strakker in elkaar dan voorheen.
De verbranding is dan ook heter dan voorheen.
Met LPG zou dat nog meer oplopen en dat kan dus niet, je draait de boel ahw stuk.
De SP3 motor is een andere dan de SP2 ivm die emissie eisen.
Beslist niet doen was het advies.
Meer kan ik er niet van maken
Als jij nou een gasboer kan vinden die die garantie over wil nemen incl. kleprevisie en de hele rimram, kun je het alsnog overwegen.
Aan Kia zul je w.b. motor garantie weinig meer hebben.
Kies wel een Grote Gasboer uit die er over 4-5 jaar nog is, anders heb je ook niks aan zijn garantie.
(is hier ook al eens voorgekomen)