Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste,

Toen ik mijn auto net had nu ongeveer een jaar geleden was de auto veel rustiger in zijn stationair, optrekken, op de snelweg etc dan nu. Is dit normaal bij de picantos?

Het is een 1.2 bouwjaar 2012 met 12.000 op de teller.

Je start de auto met een druk op de knop

Stuur trilt lichtjes

Op de snelweg wanneer ik 100 rij lijkt en hoor ik net dat ik 120 rij

Gecontroleerd:Olie zit bijna tegen zijn max. aan. Verder niks te controleren.

Het is de ketting en motor zelf wat veel geluid maakt. Hij is iig niet meer muisstil als voorheen. Niet verandert van rijstijl enkel dat het de laatste tijd wat kouder is buiten.

Geplaatst

Misschien heb je andere banden gemonteerd voor de winter?

Ik hoor bij mijn Picanto wel soms een soort van ratelend geluid bij gasgeven, als van een plastic klepje, maar dat schijnen injectie-dingetjes te zijn en is weg zodra je minder gas geeft.

Geplaatst

Noemden ze dat vroeger niet 'los"rijden ?

NB stuur trilt ? tijdens het rijden of ook bij stationair ?

Geplaatst

De oude van mij maakte ook een soort tikkend geluid. Klonk net alsof iemand met een klein hamertje aan het tikken was. Dit deed hij aanmerkelijk duidelijker naar gelang hij ouder werd. Nooit echt hinderlijk geweest en volgens de dealer onschuldig voor de motor.

Heb in een jaar ongveer 23.000 km gereden

Geplaatst

Ik heb ook een tikje, ben ervoor naar de dealer geweest, er is een klepje vervangen, maar ik hoor het nog steeds.

Zij niet, "dus kan het geen kwaad".

Inmiddels bijna 45.000km in bijna 2 jaar, dus het zal wel.

Maar trillingen ervaar ik gelukkig niet.

• 9 maanden later...
Geplaatst

Beste,

Toen ik mijn auto net had nu ongeveer een jaar geleden was de auto veel rustiger in zijn stationair, optrekken, op de snelweg etc dan nu. Is dit normaal bij de picantos?

Het is een 1.2 bouwjaar 2012 met 12.000 op de teller.

Je start de auto met een druk op de knop

Stuur trilt lichtjes

Op de snelweg wanneer ik 100 rij lijkt en hoor ik net dat ik 120 rij

Gecontroleerd:Olie zit bijna tegen zijn max. aan. Verder niks te controleren.

Het is de ketting en motor zelf wat veel geluid maakt. Hij is iig niet meer muisstil als voorheen. Niet verandert van rijstijl enkel dat het de laatste tijd wat kouder is buiten.

Hallo,

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem, motor ratelt.

Zowel bij koude als bij warme motor, Kia Picanto 1.0 ISG bj 2013 km.st. 18.000

De dealer geeft aan dat ze het wel waarnemen maar niet weten wat het is.

Zoeken naar de oorzaak wordt niet vergoed door Kia.

Geplaatst

Die van mij heeft hetzelfde rammeltje nog steeds; niet erger geworden in de loop der kilometers. Inmiddels 113000 km gereden, dus dat rammeltje kan geen kwaad dunkt me.

Ik had laatst een keer dat het stuur wat trilde bij stationair voor een stoplicht wachten, bleek dat ik per ongeluk de airco had aangezet ipv de achterruitverwarming.

Geplaatst

Ik had laatst een keer dat het stuur wat trilde bij stationair voor een stoplicht wachten, bleek dat ik per ongeluk de airco had aangezet ipv de achterruitverwarming.

Joh, dat was schrikken.. :-)

• Like 2
  • 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb inmiddels 71.000 km op de teller, wagen van sept. 2011.

Wagen nog steeds even rustig, en motor even stil als in begin.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik herken dit wel. Zei laatst tegen mijn vrouw dat ik hem vroeger ook stiller vond. Heb ook een 1.2 uit 2013. Maakt (gevoelsmatig?) meer motorlawaai. Niet dat er iets ratelt of aanloopt maar hij is bij 100/120 niet meer zo stil als in het begin. Krijg ook steeds meer rammeltjes in interieur maar da's een ander verhaal.

Voor de rest blijft het echter een topauto voor mij. Geen klachten.

• 2 weken later...
Geplaatst

heb ook het idee dat hij niet meer zo stil is als voorheen

maar krijg ook steeds meer rammeltjes in het interieur (dashboard) en dat vind ik veel irritanter 

soms ook kraken bij het portier en/of raam

GrtzP

• 1 maand later...
Geplaatst

Míschien dat ze bij de fabriek de auto afleveren met een net iets 'dikkere' motorolie, wordt die vervangen na je eerste servicebeurt voor een iets 'dunnere' olie dan kan je dat als meer geluid ervaren.

Is het trouwens iemand wel eens opgevallen dat ze bij KIA motorolie gebruiken die eigenlijk voor Renault diesels is bedoelt? Google de specs van de olie op je factuur maar eens

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...