Mikeman Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Goedemorgen allemaal, Mijn dag is wat minder begonnen, deze maand gaan we op wintersport en zodoende toch even langs de dealer voor een wintercheck. Deze kwam met een aantal punten dat vervangen moet worden te weten: Goedemorgen Michael, Hierbij stuur ik je een overzicht voor dekosten. Wiellagers voorzijde € 700,- Remschijven + remblokken € 430,- (in combinatie met de lagers) Katalysators vervangen € 3200,- Dit zijn de prijzen inclusief arbeidsloon. Zoals jullie wel zullen begrijpen is dit niet het beste nieuws dat je in de ochtend kan krijgen.. Op internet net gekeken en zie wel heel veel producten (gezocht op kenteken / merk / type) dat dan veel goedkoper is. Is het mogelijk om zelf het een en ander te vervangen? of is dit te lastig? Zijn onderdelen goedkoper te krijgen die ook gewoon passen? Kortom HELP!!!!We gaan de 20ste namelijk al op vakantie! Groet, Michael p.s. nu eerst even een bakkie koffie om bij te komen van de schrik! Quote
parketteur Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Zoooo dat zijn geen fijne berichten,is dat bij ern kia dealer en hoe oud is de auto? Denk zelf dat het wel een stuk goedkoper kan,heb nu de sorento in onderhoud bij een klein baasje en die heeft een hoop vervangen en was maar €500 kwijt (incl btw) ,terwijl daarvoor bij de kiadealer rond de €1000 kwijt en die rekenen €90 per uur!! Quote
Mikeman Geplaatst 4 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2014 Ja dit is bij de Kia Dealer in Meppel, de kosten vond ik ook aardig hoog.. Vandaar mijn vraag hier! Quote
Creative Name Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Die katalysatoren zou ik lekker helemaal niks aan doen. Er zijn zat APK stations waar voor een geeltje extra de uitstootmeting "vergeten" wordt. Anders rij je effe naar Den Haag en dan regel ik dat voor je mocht je daar niet uitkomen. Die lagers kan je bij elke boerenlullengarage laten vervangen voor de helft minder, onderdelen met 30% korting bestellen bij Chris Slager en hoppakee. 1 Quote
inekepj Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Zoooo dat zijn geen fijne berichten,is dat bij ern kia dealer en hoe oud is de auto? Denk zelf dat het wel een stuk goedkoper kan,heb nu de sorento in onderhoud bij een klein baasje en die heeft een hoop vervangen en was maar €500 kwijt (incl btw) ,terwijl daarvoor bij de kiadealer rond de €1000 kwijt en die rekenen €90 per uur!! 90 Euro per uur ??? bij de Kia , dan zijn ze nog duurder dan bij de BMW daar is het uur loon 65 per uur . Quote
inekepj Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Goedemorgen allemaal, Mijn dag is wat minder begonnen, deze maand gaan we op wintersport en zodoende toch even langs de dealer voor een wintercheck. Deze kwam met een aantal punten dat vervangen moet worden te weten: Goedemorgen Michael, Hierbij stuur ik je een overzicht voor dekosten. Wiellagers voorzijde € 700,- Remschijven + remblokken € 430,- (in combinatie met de lagers) Katalysators vervangen € 3200,- Dit zijn de prijzen inclusief arbeidsloon. Zoals jullie wel zullen begrijpen is dit niet het beste nieuws dat je in de ochtend kan krijgen.. Op internet net gekeken en zie wel heel veel producten (gezocht op kenteken / merk / type) dat dan veel goedkoper is. Is het mogelijk om zelf het een en ander te vervangen? of is dit te lastig? Zijn onderdelen goedkoper te krijgen die ook gewoon passen? Kortom HELP!!!! We gaan de 20ste namelijk al op vakantie! Groet, Michael p.s. nu eerst even een bakkie koffie om bij te komen van de schrik! van welk jaar ? is jou Auto . Quote
inekepj Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 van welk jaar ? is jou Auto .Wiellagers voorzijde 700,- euro ? , dat probleem had ik toen ook met mij BMW van 12 jaar oud ( slijtage ) bij de garage bij ons in de buurt konden ze dat doen voor 200,- euro . Quote
Mikeman Geplaatst 4 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2014 2004 is het bouwjaar Quote
Lique Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Zo, dat bericht was wel 2 bakjes koffie waard Ik zou even een andere garage opzoeken. 2 Quote
wes1990 Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Nou voor de garantie hoef je het ook niet meer bij Kia te gaan dan , zou gewoon even naar een goedkopere onafhankelijke garage gaan en is vragen wat het daar kost, vind het wel erg duur voor Kia, zelf al is het een officiële dealer veel succes ermee en laat het de vakantiestemming zeker niet verpesten! 1 Quote
plattie Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Katalysators hoef je je nu niet druk te maken hóór. Voor de wiellagers en de remmerij zou ik een onafhankelijk bedrijf "om de hoek" zoeken. Die kunnen hetzelfde materiaal bestellen en voor minder heb je het er onder. De katalysators kunnen altijd later in het jaar nog wel als je er al iets mee wilt doen. Maar voor de wintersport is het echt niet iets noodzakelijk. Dus het noodzakelijke laten doen en vooral je vakantie er niet door laten verpesten! Succes en veel plezier alvast op de latten! 2 Quote
bigwade Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Kijk, dat vind ik nou leuk ! Zo iemand wordt gewoon snel en goed geholpen hier. Dank allen ! Quote
Jack_z Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 voor de prijs van jou catalisator heb je bijna een nieuwe Picanto Quote
Jack_z Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Kijk, dat vind ik nou leuk ! Zo iemand wordt gewoon snel en goed geholpen hier. Dank allen ! komt dat misschien niet omdat u en uw tweeling broer zich er eindelijk eens buiten hielden ? neem eens een voorbeeld aan mijn bescheidenheid en doeltreffende oplossingen om onze leden van gerichte informatie te voorzien 2 Quote
bigwade Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 komt dat misschien niet omdat u en uw tweeling broer zich er eindelijk eens buiten hielden ? Zo jammer dit, u bent aan uw waarschuwingspunten aan het werken ? De doeltreffende oplossingen en gerichte informatie uwerzijds heb ik in deze draad helaas gemist..... 6 Quote
Smart Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Jack ga je mond eens spoelen.....truttebol.....mijn tweelingbroer! Het moet niet gekker worden hé? We zullen je eens doeltreffend en gericht van repliek dienen! 5 Quote
mika kjelld Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 whahahahahaahaaa inkoppertje 1 Quote
bigwade Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 truttebol, ja da's een leuke of is het truttenbol.. Quote
masimo Geplaatst 5 Februari, 2014 Geplaatst 5 Februari, 2014 Kat vervangen kost 300-350 euro (Marktplaats). Keramische kat vervangen door metaalkat. Echter de Sorento 2.4 kat gaat meestal kapot door één van de volgende dingen: Olie-lekkage langs de zuigers door versleten zuigerveren. Dus heb je last van hoog olieverbruik? Te laat ontstekingsmoment van een bobine. Mengsel verbrand in de uitlaat en de kat raakt oververhit. Dus bobines (laten) controleren. Kat gaat helaas vaak gepaard met vervanging van de lambdasondes (2 stuks). Remmen + blokken: kan meer dan de helft goedkoper, exclusief inbouw. Ik heb Brembo schijven + blokken besteld via eBay.de. Wiellagers kosten zo'n 40 euro. Als laatste nog een goed garage "om de hoek" zoeken die voor de helft van het Kia-uurloon werkt. 1 Quote
Lique Geplaatst 5 Februari, 2014 Geplaatst 5 Februari, 2014 Kat vervangen kost 300-350 euro (Marktplaats). Keramische kat vervangen door metaalkat. Echter de Sorento 2.4 kat gaat meestal kapot door één van de volgende dingen: Hij heeft een 3.5 V6. 1 Quote
Mikeman Geplaatst 5 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 5 Februari, 2014 Masimo: Thanks.... Maar ik heb zoals Lique al aangeeft ik heb een 3.5 liter V6 automaat Quote
masimo Geplaatst 6 Februari, 2014 Geplaatst 6 Februari, 2014 Ok, begrepen. De kats dus x2. De prijzen voor de 3.5 katalysatoren zullen niet veel verschillen. Remmen, blokken en wiellagers zijn bij alle Sorento's gelijk. Enig verschil is dat bij sommige modellen achter een ander schijfhoogte gebruikt is (zoals bij de mijne). Dan moet je erop letten dat je een achterschijven koopt met 79 mm hoogte koopt i.p.v. 87,5 mm. Echter nog een vraag: wat leidt de Kia-dealer tot de conclusie dat de kats kapot zijn? Branden er lampjes in je dashboard (de befaamde MIL van het motormanagement) of loopt de auto slecht? Zelfde voor de lagers: schurende geluiden (in bochten), trillingen, andere gekke mechanische dingen? Quote
Mikeman Geplaatst 8 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2014 Met motorlampje brand wel, echter dit sinds er lpg g3 is ingebouwd doet hij dat wel eens. Echter nooit iets gemerkt met het rijden, bij het uitlezen kreeg je ook codes om je oren heen geslingerd en een verhaal van 10 minuten... Terwijl ik dan gewoon zeg van, zorg dat het gemaakt is, dan ben ik ervan af. (ga zelf ook mijn gasten niet vermoeien met mijn vakkennis, dat gaat ook gewoon in jip en janneke taal). Dus ja of de katalysatoren echt stuk zijn.... geen idee. De lagers.. tja soms bij een bocht of als het heel erg koud is. dacht zelf aan de vering oid. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.