bigwade Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Da horror Facebook valt je nu echt overal lastig. Facebook neemt Whatsapp over: http://www.rtlnieuws.nl/economie/facebook-koopt-whatsapp Dus naast het wel en wee wat men wil delen op FB weet FB straks ook nog eens wáár je bent. Ik vind dat niet prettig, heb ook geen FB buiten een fopaccount om dingende kunnen lezen en heb nu Telegram (Telegram-chatdienst) op zowel iPhone als Macbook gezet. (whatsapp werkt niet op macbook) Je kunt er kennelijk ook grote bestanden mee versturen. Werkt verder hetzelfde als WA maar op laptop is ook heel handig merk ik nu met familielid Op (misschien wel korte) termijn gaat WA er hier dus uit. Jammer maar helaas. 1 Quote
Smart Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Wie weet wordt het wat....misschien ons nu inkopen m.b.t. aandelen en over een aantal jaren als concurrent verkopen aan Google of Apple. 1 Quote
bigwade Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 Merk met telegrammen met zwagertje dat dat heel prettig werkt. Emoticons, alles is ± zoals WA Accountje maken kost je 45 sec en je krijgt een belletje met activatie code. Handig om even pen bij de hand te hebben... https://telegram.org 1 Quote
Lennart Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Zijn er meer die dit gebruiken. Schijnt inderdaad goed te werken. Waar ik mee zit, is dat FB niet wil horen van privacy. En nu hebben ze ineens de beshcikking over honderden miljoenen prive telefoonnummers. En dat baart natuurlijk wel zorgen. Ik orienteer mij ook op Telegram Quote
Nimo Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Had vanochtend Telegram geinstalleerd. Ik heb maar liefst één contactpersoon gevonden die dat ook gebruikt 1 Quote
bigwade Posted February 21, 2014 Author Posted February 21, 2014 Had vanochtend Telegram geinstalleerd. Ik heb maar liefst één contactpersoon gevonden die dat ook gebruikt Mijn Oma was vroeger ook de eerste met een telefoon in Appingedam. Is nog best goed gekomen Quote
Smart Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Mijn Oma was vroeger ook de eerste met een telefoon in Appingedam. Ik was de tweede.....maar had toen een geheim nummer! 1 Quote
xtra40 Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 ik was nummer 3 maar wilde nr 2 kreeg te horen dat dat niet kon ????? nu begrijp ik het pas het was een geheim nr 3 Quote
Smart Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Oef! ik heb er inmiddels al 4!! Wat, vrienden? Dat geloof ik niet......! Quote
bigwade Posted February 21, 2014 Author Posted February 21, 2014 Het gaat hier ook heel langzaam maar dat maakt niet uit. Aan de 35 euro die suikerberg in mij heeft geïnvesteerd zal hij en zijn kompanen weinig lol hebben, dat is zeker. Quote
Smart Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Of je met de Telegram chatdienst wel lol hebt moet nog blijken....zie hier! Misschien toch even verder kijken voor een andere chatdienst.....zie hier! Quote
bigwade Posted February 21, 2014 Author Posted February 21, 2014 Of je met de Telegram chatdienst wel lol hebt moet nog blijken....zie hier! Misschien toch even verder kijken voor een andere chatdienst.....zie hier! Bangmakerij en lees ook even de comments. Het gaat niet eens zozeer om veilig (we zijn geen criminelen, toch ?) anders is Threema ook een optie. Whatsapp is sowieso lek en Telegram is dat niet/minder, zeggen ze zelf. Lees vooral ook hun FAQ Het gaat er vooral om, vind ik, dat mijn berichtendienst/telefoongegevens/telefoonlocatie niks te maken heeft met google of facebook. Dat Poetin mee koekeloert zal me worst zijn. . 1 Quote
Smart Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Ik snap de redenatie niet helemaal.....Poetin minder erg dan Facebook! Quote
Jack_z Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 je moet toch bewust bij iedere app die je installeer effe op het knopje drukken over privacy, ik zeg terug naar de bakeliet telefoon en rooksignalen, want postduiven kan je tegenwoordig ook al niet meer vertrouwen, die geven alles prijs voor een patatje bij de Bram Quote
bigwade Posted February 21, 2014 Author Posted February 21, 2014 Ik snap de redenatie niet helemaal.....Poetin minder erg dan Facebook! Poetins netwerk is zeer lokaal al is het huge. Maar hij heeft vast geen commerciële binding met Suikerberg, Google, Microsoft, Apple en al die andere machtswellustigen. Zolang we de dingen nog kunnen blijven versnipperen is er hoop. Nee, alle gekheid op een stokje; ik baal er van dat ik als bewust NIET FB gebruiker weer eens de lul ben omdat mijn tekst-service gekaapt wordt door nu juist het bedrijf waar ik niks mee te maken wil hebben. 1 Quote
betominice Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Ben het weer eens eens met je Bigwade wil geen FB Quote
Recommended Posts