Nimo Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Gisteren heb ik mijn zomerbanden + LMvelgen laten terugplaatsen door mijn dealer... kom ik achter dat het vol met witte vlekken (beschadiging?) Heb al een mail naar mijn dealer gestuurd... maar het is weer gvd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 dat is nog een behoorlijke schade ook zeg, ben benieuwd wat je dealer daarover te melden heeft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 dat dit niet komt door het (de) monteren, maar oxidatie die onder de laklaag zit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Het lijkt wel of het inderdaad is gaan oxideren na eerdere beschadigingen. En dat kon nog wel eens bij het verwisselen gebeurd zijn omdat het rondom de bouten en de naaf aanwezig is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nederrat Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Heb je er een keer pekel op gehad?????????? Had op mijn vorige auto ook van die gevoelige velgen Was er altijd zuinig op Heb er een keer pekel op gehad en niet direct schoongemaakt maar paar dagen later velgen geruineerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Kennis van me had hetzelfde. En gedoe met cuppende banden. Door meermalen wisselen van banden zijn er door lomp insteken van het pneumatisch masjien beschadigingen gekomen met dezelfde resultaten. Auto is 2 jr oud en alle velgen zijn gratis vervangen. Dealer Kia Utrecht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimo Posted March 12, 2014 Author Share Posted March 12, 2014 Nee geen pekel, ik heb ze nu voor het 2e keer vervangen (winter naar zomerbanden/velgen) 1e x had ik er geen problemen mee bij mijn dealer.. Ik wacht ff reactie van mijn dealer af. Als ze maar niet zeggen dat t niet door hun komt :S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelesther Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Dit komt volgens mij niet door het verwisselen en is duidelijk oxidatie, ik heb hetzelfde gehad op alle vier mijn 17 inch Phanthom velgen en die zijn toen der tijd probleemloos kosteloos vervangen voor een nieuwere serie Phanthom velgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimo Posted March 19, 2014 Author Share Posted March 19, 2014 Ok, vandaag langs geweest, ze maken fotos om t te kunnen claimen. Maar omdat ik wat beschadiging (door stoeprand) op mijn velg had, zeiden ze dat het waarschijnlijk maar deels vergoed zou worden! Iemand anders ervaring met stoeprand beschadiging icm garantie door oxidatie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroensw Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Ik dacht dat ik daar een topic over had gelezen iemand die iets bij moet betalen voor nieuwe velgen Eigenlijk vind ik dat niet zo gek de velgen zullen ze ontlakken en opnieuw spuiten als er stoeprandschade aan zit zal dit gerepareerd moeten worden. Als ik voor een paar tientjes nieuwe velgen zou krijgen zou ik erg blij zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arjan gt Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Lijkt me ook niet meer dan normaal dat stoeprandschade voor eigen rekening is. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimo Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 Nou, ik heb antwoord: De velgen met stoeprand schade worden helemaal niet vergoed! Dus ook niet voor een deel voor de door oxidatie schade! Nou vind ik ook inderdaad dat het niet redelijk is om alles te vergoeden, maar het lijkt mij toch best redelijk dat een deel vergoed wordt ipv alles! Vinden jullie van niet? Ik denk dat ik ook hier geen genoegen mee neem en een klacht ga indienen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroensw Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Die oxidatie komt niet door stoeprand schade dus vergoeden zou ik zeggen Hier zou ik geen genoegen mee nemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmo Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Nou, ik heb antwoord: De banden met stoeprand schade worden helemaal niet vergoed! Dus ook niet voor een deel voor de door oxidatie schade! Nou vind ik ook inderdaad dat het niet redelijk is om alles te vergoeden, maar het lijkt mij toch best redelijk dat een deel vergoed wordt ipv alles! Vinden jullie van niet? Ik denk dat ik ook hier geen genoegen mee neem en een klacht ga indienen.. Je zult de 'velgen met stoeprandschade' bedoelen neem ik aan ... Verder vind ik persoonlijk dat nieuwe velgen claimen in dit geval niet terecht is. Je hebt namelijk zelf schade veroorzaakt die erger is dan de corrosie omdat die schade de velgen waardeloos maakt. Overigens is de oorzaak van de corrosie ook niet eenduidig aan Kia toe te wijzen (vind ik). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts